Malcolm Young

Started by Rudi64, October 16, 2014, 15:21:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

AC/DC verliest Malcolm Young door een verschrikkelijke ziekte..dit wens je niemand toe.. :(
Dit zou weleens de laatste tour kunnen worden..

http://www.humo.be/muziek/304319/malcolm-young-voorgoed-uit-ac-dc
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

modde239

Quote from: Rudi64 on October 16, 2014, 15:21:13
AC/DC verliest Malcolm Young door een verschrikkelijke ziekte..dit wens je niemand toe.. :(
Dit zou weleens de laatste tour kunnen worden..

http://www.humo.be/muziek/304319/malcolm-young-voorgoed-uit-ac-dc

Zeker erg triest... :(

Maro

#2
Jammer, Malcolm was altijd de drive van de band. Die heeft me daar toch een partij klassieke riffs bedacht, daar kan Keith Richards nog een puntje aan zuigen. Blij dat ik er bij de laatste Tour nog bij was in de Ahoy!  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rudi64

Quote from: Maro on October 16, 2014, 18:24:13
Jammer, Malcolm was altijd de drive van de band. die heeft me daar toch een partij klassieke riffs bedacht, daar kan Keith Richard nog een puntje aan zuigen. Blij dat er de laatste Tour nog bij was in de Ahoy!  :headbanging:

Ik ben altijd fan geweest van de oude AC/DC met Bon Scott..daarna was het toch net iets anders,maar daarom niet minder.
Nu zonder Malcolm verliest de band weer een van de originals...
Helaas is zijn ziekte onomkeerbaar en op zekere termijn fataal... :(
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

modde239

Quote from: Maro on October 16, 2014, 18:24:13
Jammer, Malcolm was altijd de drive van de band. Die heeft me daar toch een partij klassieke riffs bedacht, daar kan Keith Richards nog een puntje aan zuigen. Blij dat ik er bij de laatste Tour nog bij was in de Ahoy!  :headbanging:

Hier in de Arena.... :headbanging:......en daarvoor lang geleden in de Jaap Edenhal in Amsterdam......een concert om nooit te vergeten....\ :headbanging:

modde239

Quote from: Rudi64 on October 16, 2014, 18:30:48
Ik ben altijd fan geweest van de oude AC/DC met Bon Scott..daarna was het toch net iets anders,maar daarom niet minder.
Nu zonder Malcolm verliest de band weer een van de originals...
Helaas is zijn ziekte onomkeerbaar en op zekere termijn fataal... :(

Same here Bon Scott was eigenlijk onvervangbaar en de nummers waren beter......maar het blijft een erg sympathieke band.....1 van mijn  1e favo bands......

Maro

Met Bon Scott was het een stuk puurder maar heb zeker van de latere albums genoten. The Razor's Edge was een album die ik bijna op CD grijs gedraaid heb.  :devil:

Quote from: modde239 on October 16, 2014, 18:37:17
Hier in de Arena.... :headbanging:......en daarvoor lang geleden in de Jaap Edenhal in Amsterdam......een concert om nooit te vergeten....\ :headbanging:

Dat was toch nog met Bon Scott?  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

modde239

Quote from: Maro on October 16, 2014, 18:54:06
Met Bon Scott was het een stuk puurder maar heb zeker van de latere albums genoten. The Razor's Edge was een album die ik bijna op CD grijs gedraaid heb.  :devil:

Dat was toch nog met Bon Scott?  :worship:

Nee helaas niet dat was met de kersverse Brian Johnson......

haythijs

Erg treurig en droevig nieuws voor Malcolm en zijn directe naasten, waaronder dus ook de band.

Ik ben geen fan maar wel zeer groot liefhebber van deze band, enorm veel respect voor een band die altijd hetzelfde bleef doen en dit deed en vol overgave. Enorm knap hoe ze de dood van Bon  Scott hebben verwerkt. Bijna de uitzondering op de regel dat een leadzanger onvervangbaar is ( Van Halen wellicht) hoewel je voor en tegenstanders hebt van Brian.
Naar ik begreep is een neef van de gebroeders Young de vervanger? Ben benieuwd naar het nieuwe album, maar de echte klassiekers kunnen ze niet meer overtreffen.
Overigens wel een uniek gegeven in de rock en roll wereld, artiest die kampt met dementie. In alle lagen komt dit uiteraard helaas voor, maar in de R&R valt men vaker weg wegens overdosis drank drugs zelfmoord of labiel gedrag.

For those about to rock : We salute Malcom!!

Onlangs wel de coverband High Voltage gezien, bijna een 1 op 1 kopie van de echte. Maar uiteraard kijk ik uit naar de tournee, wellicht hun laatste. Utrecht 1996 was zonder meer een van de indrukwekkendste optredens die ik gezien heb.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

modde239

Malcolm Young R.I.P.

Ben al jaren fan van AC/DC vooral de Bon Scott periode.....triest einde van een grote muzikant... :(

gerard1

whole lotta rosie, Die blijf ik maar draaien geweldig nummer.
Tja, na Bon Scott ben ik afgehaakt.

modde239


Xander32

Er staan een aantal echte rock anthems op zijn naam 🤘🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

mainly British stuff

felix01

idd groot verlies voor de muziekwereld! :embarassed:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,


SV..S

damn, dat nieuws had ik niet meegekregen. :(
wist wel dat hij ziek was.

las net dat hij de eigenlijke oprichter is van de band, en dat hij enkele weken later overleed als zijn broer George Young die oa in de Easybeats speelde, ook dat was nieuw voor mij.

ik hou erg van deze muziek, ik heb ze helaas nooit live gezien.

rip Malcom!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15