Apple october event nieuwe ipad(s)

Started by sam1909, October 15, 2014, 08:46:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

Morgen is al weer een nieuw Apple event.
Waarschijnlijk een nieuwe wat dunnere/snellere ipad air met de A8 chip.
En een nieuwe iPad mini,
Maar geruchten zeggen dat er ook een 13 inch ipad komt.
Is dit waar????
Dat kunnen we morgen live volgen op Apple's website....
(Nou zou ik even een andere livestream zoeken op YouTube of twitch aangezien er wel wat mensen kijken en dan kan je de livestream niet zo goed volgen ;D)


Nosoforos

Grote iPad zou ik niet op rekenen. Nieuwe iMac wel.

sam1909

Quote from: Nosoforos on October 15, 2014, 10:51:06
Grote iPad zou ik niet op rekenen. Nieuwe iMac wel.

Ik hoop/denk Retina   :D

5061

Dan gaat mijn Apple LED Cinema Display 27" 2560*1140 in de verkoop.
Rook en schadevrij, met subliem beeld.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Gaeje

Quote from: 5061 on October 15, 2014, 17:30:51
Dan gaat mijn Apple LED Cinema Display 27" 2560*1140 in de verkoop.
Rook en schadevrij, met subliem beeld.

doe mij ff een pm dan. misschien wel interesse

qua event zit ik trouwens misschien te wachten op de opvolger van de ipad mini retina. zit al zo lang uit te stellen om een tablet te kopen, maar misschien toch eens het moment

Starred

Apple heeft woensdag de digitale handleidingen voor de iPad Air 2 en de iPad Mini 3 online gezet in zijn e-book-catalogus iBooks.

Het lijkt er op dat de handleiding per ongeluk is gelekt, maar het zou ook goed kunnen dat Apple alvast even de strijd aangaat met de nieuwe Nexus-tablet van Google, die binnen hetzelfde uur werd gelanceerd.
Volgens het e-book zullen allebei de nieuwe tablets over een TouchID-vingerafdrukscanner beschikken en er ongeveer hetzelfde uitzien als de huidige modellen. Verder beschikken de camera's in de tablets over burst-mode, waarmee heel snel achter elkaar foto's gemaakt kunnen worden. Die functie verscheen vorig jaar voor het eerst op de iPhone 5s.

De prijzen en lanceringsdata werden uiteraard niet vermeld in de handleiding, maar die zullen waarschijnlijk donderdag bekend worden gemaakt. De nieuwe iPads liggen volgens de laatste geruchten op 24 oktober in de winkel. Eerder deden er ook berichten de ronde over een nieuwe, grotere iPad, maar daar wordt niets over gezegd in de handleiding.
Naast de presentatie van de nieuwe iPads, wordt er ook verwacht dat er donderdag een nieuwe iMac en mogelijk een nieuwe Macbook Air gepresenteerd worden. Daarnaast wordt waarschijnlijk het nieuwe besturingssysteem voor Macs, Yosemite, gelanceerd.

NU.nl

Erik

Jammer wacht al jaren op een 13 inch  ipad had er na alle geruchten wel op gerekend dit keer. Maar laten weten even wachten wie weet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sam1909

Quote from: Erik on October 15, 2014, 21:59:51
Jammer wacht al jaren op een 13 inch  ipad had er na alle geruchten wel op gerekend dit keer. Maar laten weten even wachten wie weet.
Hier in huis zouden we ook wel een grotere ipad willen........
Maar ja we zien vanavond.

Etiennevh

Naast de iPads de lancering van de officiële versie van OSX Yosemite denk ik.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Quote from: Etiennevh on October 16, 2014, 09:37:17
Naast de iPads de lancering van de officiële versie van OSX Yosemite denk ik.

Ik hoop eigenlijk een paar dingen!

- IOS 8.1 met een shitload aan fixes!
- OSX Yosemite
- Nieuwe AppleTV
- Nieuwe iPads

Jumping Jack

Quote from: WickedGame on October 16, 2014, 10:23:45
Ik hoop eigenlijk een paar dingen!

- IOS 8.1 met een shitload aan fixes!

Dit vooral. Sinds gisteren wordt mijn mail ook niet meer opgehaald en crashed zowel de mailapp als safari regelmatig (Ipad 2).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Starred

Ios8.1
Ipad air 2
Ipad mini 3
Update mac mini
Imac 5k retina
Yosemite

sam1909

Quote from: Starred on October 16, 2014, 20:58:15
Ios8.1
Ipad air 2
Ipad mini 3
Update mac mini
Imac 5k retina
Yosemite
Inderdaad heb de Keynote net gezien.
Nou is de mini niet erg verandert
De ipad air 2 wat sneller
De Mac mini haast ook niks...
Nou vindt ik de nieuwe iMac wel interresant met 5K retina

treky22

Wat is nu verstandiger.... Een mini 2,  of een mini 3 aanschaffen?
Volgens mij zijn de verschillen minimaal, buiten de vingerafdruk en ios 8
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RZeemering

Best vreemd.
Op de Nederlandse apple site staat al wel: upgrade yosimite. Maar als je daarop klikt staat er dat er niet in in mijn regio gedownload kan worden.
Vervolgens via App Store rechtstreeks gezocht en krijg ik een error op de downloadlink...

Ik had al wel de beta, maar blijkbaar nog even wachten op de officiële versie...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Starred

Helaas geen Macbook Air Retina  :nopompom:

Wellicht is zo'n ipad air2 wel interessant

sam1909

Quote from: treky22 on October 16, 2014, 22:15:10
Wat is nu verstandiger.... Een mini 2,  of een mini 3 aanschaffen?
Volgens mij zijn de verschillen minimaal, buiten de vingerafdruk en ios 8
Nee er zit nog steeds de zelfde A7 chip in.
Dus met een mini 2 ben je goedkoper en vergeleken met de mini 3 beter uit...

Nosoforos

#17
MacBook Air met retina is mogelijk technisch niet haalbaar momenteel. Niet vanwege een scherm met die resolutie, die zijn er wel. Maar vanwege de extreem dunne behuizing van de Air, waardoor er geen ruimte is voor de elementen en koeling die een dergelijk scherm moeten aansturen. Dit zou dan ook de reden zijn dat de MacBook pro wel al een hele tijd een retina scherm heeft (in de zin van: technisch mogelijk ivm grootte behuizing etc. Verder is het natuurlijk evident dat ze een dergelijke feature eerst in een 'pro' product introduceren).

Starred

Dacht eerder dat ze op de nieuwe Intel chip zitten te wachten

Perfectionist

Niet interessant genoeg op mijn iPad Air te verkopen voor een 2. De iMac Retina is wel interessant.
Een beter forum begint bij jezelf.

road rebel

Bij de nieuwe macmini blijkt dat de ram nu gesoldeerd is!

sam1909

Quote from: road rebel on October 19, 2014, 04:49:39
Bij de nieuwe macmini blijkt dat de ram nu gesoldeerd is!
(Jij bent vroeg op ;)
En ja klopt buiten dat heeft Apple maar een paar dingen geüpgraded buiten dat denk ik dat ze er niet zo veel tijd in hebben gestopt

WickedGame

Misschien voor mij wel het ideale moment om een iPad Mini 2 aan te schaffen.

Paar jaar terug een iPad1 64Gb gehad, maar weg gedaan omdat ik er toen veel te weinig mee deed. Kon toen wel mooi bedrag voor krijgen. Ik vond ook de iPad1 te zwaar en niet erg handzaam. Nu neig ik sterk naar een iPad Mini 2 32Gb, handzaam, retina display en qua specs uptodate genoeg in vergelijk met de ipad mini 3. Of zouden jullie toch zeggen ga voor een ipad air?

Starred


Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000