persbericht: 4,2 miljoen Nederlanders streamen films en series

Started by Lightspeed, October 14, 2014, 14:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lightspeed

Persbericht 9 oktober van GFK NL.

4,2 miljoen Nederlanders streamen films en series.
Voorsprong Netflix en Spotify wordt groter.

Inmiddels streamen circa 4,2 miljoen Nederlanders films en series.
Het aantal gebruikers in de leeftijd 13-17 jaar is het hardst gestegen (van 38% naar 54%).
Daarna is het gebruik het grootste onder de groep 18-34 jarigen (43%).
Het aantal Nederlanders dat gebruikt maakt van een streaming muziekdienst blijft stabiel rond één derde.
De grootste stijging vindt plaats bij abonnementsdiensten voor Video on Demand.
Met name Netflix voor video en Spotify voor muziek nemen een grote voorsprong in.
Dit blijkt uit Trends in Digital Entertainment van GfK.

De populairste manier om digitaal films en series te streamen blijft het televisiescherm.
Het 'betalen per stuk' blijkt nog steeds de populairste consumptievorm, 68% van de VoD gebruikers maakt hier gebruik van.
De grootste stijging vindt echter plaats bij de abonnementsdiensten.
Binnen de abonnementsdiensten geeft overigens wel 29% van de gebruikers aan gebruik te maken van een gratis proefperiode.

Een derde van de Nederlanders streamt weleens muziek.
Degene die gebruik maken van een betaalde versie, luisteren voornamelijk muziek via hun smartphone.
Zij luisteren, met gemiddeld 11 uur per week, bijna twee keer zoveel muziek dan Nederlanders die gebruik maken van de gratis versie.
Het tegen betaling downloaden van muziek neemt verder af.
Ook het percentage illegaal downloaden daalt met 5%.
Inmiddels worden nog gemiddeld 10 liedjes per maand gedownload zonder dat daarvoor wordt betaald.

:exclamation:

Herkent iemand zich hierin?
(tegen betaling muziek downloaden neemt bij mij juist toe)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

RZeemering

Ik kijk zelf juist minder en minder netflix en koop weer meer blu-ray's
Ik heb geen spotify abonnement meer en koop meer high-res audio bestanden. En het niet legaal downloaden bijna niet meer.

Maar om mij heen zie ik wel meer mensen online muziekdiensten afnemen. Ook zeker nu met de komst van Qobuz.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Raphie

hier is de verzamelwoede ook al tijden over, albums boeien me echt niet meer, stream veel soundcloud en podcasts, af en toe een Beatport top 100
Qua TV eigenlijk alleen nog maar Netflix en af en toe wat nieuwe episodes van series als Homeland, nu het nieuwe seizoen weer gestart is
maar 5 of 6 series iedere week in parallel volgen met de laatste dimensions webtv's heb ik geen tijd meer voor / zin meer in.
JBL PRX Power!

modde239

Ik stream films en series via Netflix en Show Box......en muziek via Google play music.....

Staaled

Het verschil in kwaliteit is voor mij reden om nog steeds aan te schaffen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

roland p

Ik kijk eigenlijk alleen nog maar Netflix. De kids af en toe een dvd/blu-ray.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Dru


Perfectionist

Netflix en itunes voor films/ series. Ga nooit meer naar de videotheek, wel sneu alle faillissementen in die sector.
Een beter forum begint bij jezelf.

Mediasluis

Veel Disney films komen in Nederland niet eens meer uit op Blu_ray.
Mijn Videotheek is gestopt en degene die we nu hebben is een stuk verder rijden en koopt maar weinig op Blu-Ray.
Ik moet vaak wel downloaden. :)
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

AirTimeDMC12

Ik stream ook alles.... vanaf mn Synology  :notify:

Maar ik koop daarnaast redelijk wat blu-rays. Soweiso films die ik in de kast moet hebben en spaar alle disney voor mn kleine. Netflix is nog steeds niks voor mij, geen geluid in HD en kwaliteit is nog lang geen blu-ray (/iso). mn favoriete series zijn ook niet te volgen via Netflix.



Quote from: Mediasluis on October 15, 2014, 16:17:48
Veel Disney films komen in Nederland niet eens meer uit op Blu_ray.
[...]

Zoals?

• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Integra

Ik stream en download helemaal niets :P
Koop af en toe wat en vind het wel prima ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Mediasluis

Ik ga wel eens kijken naar releases van Disney tekenfilms, maar dan zijn er films die niet met Nederlandse ondertitels te koop zijn.
Nu ben ik het zonet weer gaan checken en zijn er de afgelopen maand toch weer een aantal uitgekomen, zoals Robin Hood Oliver & Co, Merlijn de Tovenaar en Piraten Planeet.
Dit heeft wel lang geduurd want die waren al maanden uit
Atlantis moet nog komen.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Hanky Panky

Netflix zuigt, zeker als je alleen de NL versie hebt. De films zijn allemaal veel te oud en dus niet meer interessant. Series zijn soms nog wel aardig maar ook gewoon via andere kanalen verkrijgbaar. De beeldkwaliteit is bovendien te laag. Ik heb zo'n proef Abbo gehad een maand of 6 terug maar vond het niets voor mij. Ik torrent mijn tv avonden nog steeds bij elkaar.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Witalik

Hier streamen we nog niks. De kwaliteit is nu gewoon afbreuk op de set  ::)   Als ik zelf alleen op een kleine tv of computer zou kijken is het misschien wel handig.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

VTEC_genieter

Netflix? Lijkt me alleen makkelijk.
Zijn er de nieuwste films te zien? Ik denk het niet.
Worden de films met de geluidsporen DTS HD Master / Dolby TrueHD weergegeven? Ik denk het niet.

Iemand noemde Netflix hier "een afbreuk op je HT apparatuur". Ben er mee eens.
Ik wacht liever wat langer op een origineel bluray schijfje [emoji4] Hoger kwaliteit kan je niet verwachten.

P.S. Misschien als iedereen overgestapt is naar glasvezel, worden de films op Netflix in de toekomst dan zonder compressie in het beeld en met bitstream naar je huis gestreamd?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Witalik

Zou het echt aan de snelheid liggen van de huishoudens ? Ik denk dat de meeste mensen nu toch wel 50 mb/s minimaal hebben ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

VlisChris

Ben dus gelukkig niet de enige die niet onder de indruk is van Netflix?
Een van mijn vrienden heeft best wat pogingen gedaan om me er aan te krijgen. En als ik zeg dat ik het aanbod, en de kwaliteit drie keer niets vind wordt ik gek aangekeken :D Waar hij de persoon is met de full hd tv, en ik maar een 720p schermpje heb ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Het is net als de oneerlijke vergelijking: fotograferen met een camera = fotograferen met een smartphone

Men pakt eerder de smartphone = men pakt eerder Netflix.......
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

En beiden hebben gelukkig hun bestaansrecht ;)
Wil je kwaliteit doe je er wat moeite voor. Maar meestal is het "hebben" of "gezien hebben" fijner dan er echt moeite voor moeten doen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jvanhambelgium

Van wat ik hier zie valt het voor onze gebruikers in BE ook nog wel mee qua "Netflix". We doen maar ongeveer 40gigabits/sec
Google gaat daar met 85gigabit/sec nog wel over, alsook Akamai die zo rond de 60gigabits/sec bengelen op de drukke momenten.

Echt "storm" zie ik hiet in ieder geval niet lopen over de afgelopen maanden... :D

Ikzelf gebruikt het helemaal niet, alhoewel een Chromecast maar 40 euries kost heb ik nog niet de tijd genomen het eens te evalueren.
Mischien iets voor de donkere winterdagen  :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dru

Netflix is perfect om vooral 'savonds in bed series en films te kijken.

Kwaliteit op een 42" full HD is goed te noemen. Geluid over simpele 5.1 set is ook prima.