Hifi show Thialf 2014, wat vonden we ervan?

Started by Zodiac, October 13, 2014, 12:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Ben jij ook in Thialf geweest? Wat vond je ervan?
Voor mij was het ver rijden voor niet heel erg schokkend veel goeds/ nieuws.
Het was kleinschalig. 7 zalen met doorlopende demo's. Voor mij was vooral het merk Russell K een eye (ear) opener. Geweldige monitoren!

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Miesepies


Alex Groningen

Quote from: Miesepies on October 13, 2014, 13:00:10
Was er een hifi show??

Dat was ook het eerste wat ik dacht.

Als ik het had geweten dan was ik er ook even heen gegaan.

RZeemering

ff een copy paste vanuit mijn eigen topic:

Vandaag bij de hifi show in Heerenveen geweest. Dat was erg leuk!
Een aantal erg mooie dingen gehoord. 2 die er voor mij uitsprongen waren Daudio speakers (eigenlijk heel systeem, dipool systeem) en LUA Con Emozione mk2 speakers. Niet dat andere systemen daarmee slecht waren (in tegendeel...) maar deze waren voor mij qua klank erg fantastisch! De dipool luidsprekers gaven een heerlijke ruimtelijkheid en zagen er heerlijk design uit. De LUA speakers waren joekels van speakers en klonken ook fantastisch. Nog even doorsparen :P Dynaudio had draadloze speakers mee. Geen gedoe meer welke interlink of speakerkabel nou nodig is (bah...geen leuke forumdiscussies meer...;)) En het klonk erg goed. Er was ook een ander merk (naam vergeten...) welke de muziekdata via stroomkabels doorstuurde. Dus van harde schijf/muziekselector naar versterker/DAC niet met interlinks maar via ethernetprotocol via de stroomkabels. Erg interessant! We kregen ook nog een privé voorlichting van iemand van MBL. Hij gaf een presentatie maar wij waren de enige twee bezoekers, LOL. Leuk om te horen met hoeveel precisie zij de speakers in elkaar zetten in de fabriek in Duitsland. Ze klinken ook erg goed, maar ik vind ze nogal lelijk... (en voor mij onbetaalbaar) Ook al kosten hun kleinste telg van de familie iets meer dan 5000 euro.
Dan heb ik voor dat geld liever de grote Hepta's die ook vrolijk stonden te spelen. Hepta krijgt van mij in ieder geval wel de prijs voor leukste muziek :D Kwamen een aantal leuke nummers voorbij!

Het was een gezellige middag met maar eigenlijk 1 nadeel: er stonden in 3 ruimtes per ruimte 4 importeurs/fabrikanten. Dit betekende dat ieder een kwartier kreeg om wat te laten horen. Dat is soms best kort om echt te luisteren en je moest met een beetje pech 3 kwartier wachten als je net te laat was voor een demo. En soms waren er meerdere sets te beluisteren (MBL had een grote en een kleine set mee) dan moest je zelfs 2 uur wachten. Maar voor de rest zeker een aanrader om morgen (vandaag, zondag) nog even heen te gaan als je niet te ver van Heerenveen woont.
Erg fijn om een hifi beurs eens een keer in de buurt te hebben :D

hey, jammer Alex... We hadden samen kunnen rijden anders. Volgende keer beter!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Zodiac

#4
Quote from: RZeemering on October 13, 2014, 13:30:40
ff een copy paste vanuit mijn eigen topic:

Ik was er al bang voor dat ik een dubbel topic startte....Sorry daarvoor.

Vreemd dat er zoveel mensen zijn die van die hele show niks af wisten. Het was ook niet druk inderdaad.
Nadeel was wat je zegt het eindeloze gerouleer met demo's in 1 zaal waardoor je inderdaad moest wachten op je set van interesse. Het kwam op mij wat low budget over eerlijk gezegd.

Heb je ook die hele kleine speakertjes gehoord van dat Nederlandse bedrijf (uit Friesland)? Ongelooflijk, wat een sound voor die kleine pieldingetjes! Knap hoor.

Ook Daudio (Nederlands) stak er bovenuit. Helemaal mee eens! Leuk om te zien dat we in dit kikkerlandje echt wel hele goeie dingen ontwikkelen en bouwen!!

Waar is de volgende show?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

RZeemering

Quote from: Zodiac on October 13, 2014, 16:45:02
Ik was er al bang voor dat ik een dubbel topic startte....Sorry daarvoor.

je hebt niks dubbel gepost hoor. De copy/paste kwam uit mijn eigen showcase topic. Je hebt het keurig netjes gedaan :D

Ik heb die kleine Friese speakers niet bewust gehoord iig...
Ik heb ook met een aardige gast gesproken van Daudio. Hij sprak met veel plezier over hun product. Helaas zijn hun luidsprekers nogal boven mijn budget.

Het wordt weer winter dus er zullen vast een paar mooie shows aankomen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Ghosty J

Ik heb de show ook gemist. was er zeker anders even langs geweest. +- 20 min rijden vanaf hier
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Peerless Monster

Foto's! Anders heeft het niet plaatsgevonden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Zodiac

Quote from: RZeemering on October 13, 2014, 16:56:42
Ik heb die kleine Friese speakers niet bewust gehoord iig...

Dit zijn ze, van Arran Audio
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

RZeemering

Ah ja die, die heb ik wel zien staan. Ze stonden tegenover de Davialet toch?
In die ruimte zijn we eigenlijk maar 1 keer geweest.... helaas dus..!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Zodiac

Quote from: RZeemering on October 13, 2014, 20:37:05
Ah ja die, die heb ik wel zien staan. Ze stonden tegenover de Davialet toch?
In die ruimte zijn we eigenlijk maar 1 keer geweest.... helaas dus..!

Juist! Dat was wel een goede ruimte hoor! Voor mij dé 2 ontdekkingen. Deze kleintjes en Russel K monitoren. Wat een power uit die doosjes!

En daudio. Inderdaad zeer bevlogen kerels! Knap hoor!

Ik vond Devialet tegenvallen. Ook de speakers die hij gebruikte vond ik matig. Jammer!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

#13
Juist! Dat was wel een goede ruimte hoor! Voor mij dé 2 ontdekkingen. Deze kleintjes en Russel K monitoren. Wat een power uit die doosjes!

Edit: Russel K(aufmann) himself was er ook. Hele bescheiden man. Oprecht onder de indruk van mijn complimenten.

En daudio. Inderdaad zeer bevlogen kerels! Knap hoor!

Ik vond Devialet tegenvallen. Ook de speakers die hij gebruikte vond ik matig. Jammer!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mordante

Helaas lag ik ziek in bed, anders was ik wel gegaan.

jeffaudio

ook ik ben geweest , was wel leuk maar te klein voor zo`n eind rijden.
Ik was erg onder de indruk van de MBL speakers en de Daudio , prachtig! :inlove:

foto`s:

MBL



Monitor Audio





Daudio






Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Alex Groningen

Quote from: RZeemering link=topic=145972.msg2694075#msg2694075 date=1413199840

hey, jammer Alex... We hadden samen kunnen rijden anders. Volgende keer beter!
/quote]

Late reactie van mijn kant.

Lijkt me een goed idee. Zal het eens een beetje in de gaten houden wanneer er in het noorden dit soort shows zijn.

Alex Groningen

Volgens mij wat teveel uit het berichtje gedelete.  :wacko:

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rudy1968

Last minute besloten om te gaan, dus op zondag uiteindelijk minder dan 3 uur mogen toeven.
(Heb eigenlijk langer in de auto gezeten...)

Het belangrijkste vond ik de gezellige sfeer.
Goede opzet is de laagdrempeligheid door de lage entreeprijs, met ook nog eens recht op een drankje.

Voor mij was Gamut de moeite waard, gezien de gebrekkige akoestiek (waar je doorheen moet luisteren), vond ik het een goede, veelbelovende set. Ook bijzonder dat de Gamut rep erbij was, leuk mee gepraat.
En de Modwright eens rustig kunnen beluisteren.

Het ontmoeten van fabrikanten is voor mij toch wel een belangrijke meerwaarde om een show te bezoeken.

Grootste nadelen, waar de organisatoren m.i. naar zouden kunnen kijken:
1. Te veel exposanten die de ruimte moeten delen, waardoor een kwartier per uur kon worden gedemonstreerd.
2. Vanuit akoestisch oogpunt niet ideale indeling van de ruimte of gewoon slechte ruimte, waardoor de kwaliteit van de apparatuur niet volledig tot zijn recht komt.

Al met al wel de moeite waard en een goede start van hopelijk een lange traditie in het 'verre oosten'  ;).


Spijkie

Niet heel groot volgens mij maar wel leuk. Ik werk in hetzelfde gebouw dus ga wel ff kijken.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

bmateijsen

Quote from: Spijkie on September 14, 2015, 17:49:09
Niet heel groot volgens mij maar wel leuk. Ik werk in hetzelfde gebouw dus ga wel ff kijken.

Audio ingang staat er met een leuke zaal vol gave hifi! 8)

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Spijkie

Wordt toch wel groot heb ik begrepen 😊 ik ga zeker weten.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.