YouTube filmpjes van hifi installaties

Started by Gemineye, October 11, 2014, 11:56:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Quote from: martin778 on October 14, 2014, 23:21:54
Het laag drukt veel harder maar als je goed oplet hoor je ook dat de aktieve crossover een harde "S-klank" toevoegt.
Hij is pittiger geworden na recap en vervangen van de 2 input opamps door LM4562's, binnenkort ga ik dus kijken of ik daar wat anders voor kan vinden, ze zitten toch allemaal in sockets.

Geen idee waar dat middengebied gedreun vandaan komt, morgen even met de polariteit en fase van de units spelen.

Martin,

inderdaad zelfs op YT is het verschil wel te horen!
:)

Gemineye

Quote from: Kingpin on October 14, 2014, 22:51:14
Ja het verschil is hier ook duidelijk hoorbaar, alleen er zit wel volume verschil in, ondanks dat toch hoorbaar.

Hier eentje van mij toen de set nog in de woonkamer stond.
Geluid is opgenomen op de luisterplek, filmpje eroverheen gezet.


Klinkt mooi helder zo via yt. Nadeel van monitor icm sub is dat je die sub vaak zo duidelijk kunt horen. Dat lijkt bij jou ook het geval. In het echt ook last van of niet? Vocaal klinkt erg mooi zo te horen; heb je speakers even opgezocht maar kon er zo in de haast maar weinig over vinden!
:)

Kingpin

#27
Quote from: Gemineye on October 15, 2014, 17:50:03
Klinkt mooi helder zo via yt. Nadeel van monitor icm sub is dat je die sub vaak zo duidelijk kunt horen. Dat lijkt bij jou ook het geval. In het echt ook last van of niet? Vocaal klinkt erg mooi zo te horen; heb je speakers even opgezocht maar kon er zo in de haast maar weinig over vinden!

Quote from: jvanhambelgium on January 19, 2013, 23:12:51
... Doch, als je op de juiste plek gaat zitten en je laat de muziek tot je komen is het toch wel snel "bingo" ... wat een geluid! Als je de ogen sluit denk je echt dat er flinke speakers zijn, maar de monitoren zijn bedrieglijk "klein".
Er staat ook een actieve-subwoofer die deel uitmaakt van de set maar die volledig 'onzichtbaar' z'n ding doet !

Nee, de sub is absoluut niet lokaliseerbaar, zelfs beter nog dan mijn Velodyne.
De sub is eigenlijk ook gebouwd voor deze monitoren en bedoelt als high-level stereo.
Kan wel wat technisch worden waarom, maar de sub is zo gebouwd dat deze de "klankeigenschappen" van de versterker meeneemt, daarom klinkt de sub  heel homogeen met de monitoren, zelden zo gehoord.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Gemineye

Oké ik meende via yt wat herkenbare sub achtige geluiden te horen maar daar zal ik dan naast zitten ;-)
:)

Kingpin

Quote from: Gemineye on October 15, 2014, 22:53:38
Oké ik meende via yt wat herkenbare sub achtige geluiden te horen maar daar zal ik dan naast zitten ;-)
Tja opname met pocketcameraatje ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack