Gezocht mensen met ultra high-end muziekserver/streamer

Started by htlucky, October 8, 2014, 23:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

De hoeveelheid geld die je kan spenderen zegt weinig over je smaak en/of luister'capaciteiten'. Ik ken mensen met een wagen van 50k die voor geen meter kunnen rijden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

htlucky

Quote from: Jumping Jack on October  9, 2014, 20:18:12
De hoeveelheid geld die je kan spenderen zegt weinig over je smaak en/of luister'capaciteiten'. Ik ken mensen met een wagen van 50k die voor geen meter kunnen rijden...

waar het om gaat is dat in deze set een veel duurdere streamer had kunnen staan, wie 40k aan speakers kan geven kan ook 16k aan een bron geven

SpeedyAndré

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 19:31:08

I2S zijn we geen fan van, gezien de streamer dan weer de baas is over de clock

liever een protocol waar de dac echt baas is over de clock, zoals async USB

Vreemde benadering, juist als de streamer de baas kan zijn over de clock heeft hij invloed op de output.
Loopwerken met I2s zijn immers ook op die manier bedacht, waarom zou de dac de baas moeten zijn en niet de slaaf?
Tevens voorkom je met I2s dat je data moet bewerken, mijn streamer stuurt alles onbewerkt door naar de dac.
Met de nadruk op een usbuitgang beperk je de inzetbaarheid van de streamer enorm.
Ik ben ook wel benieuwd hoe goed de netwerkfunctionaliteit is en of de streamer als 'device' op het netwerk gezien wordt door een nas.
Nu ik het hier toch over heb, heeft de streamer nog andere ingangen dan het netwerk?

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Witalik

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 20:13:43
de statements zijn terecht, één van onze early adopters heeft een wisdom audio systeem waarbij de luidsprekers al 40.000 euro kosten

Pics or it didn't happen  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

htlucky

één van de early adopters heeft een wisdom audio systeem van 40k euro
sure it happened

deze man kan zich zonder moeite elke aurender, lumin of eender welke cost not object server veroorloven
de oplossing speelt op zeer hoog niveau in de allerduurste systemen, en daarom willen we eens vergelijken met cost not object servers

hier de product foto van zijn speaker:


Witalik

Van die ultra-mega-perfecto streamer van jouw natuurlijk !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Peerless Monster

Grappig. In de tweede foto herken ik de ruimte van Ed Quintens in Kokszijde...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 16:22:20
Het is uiteraard een serieuze vraag. Voor spelletjes heb ik geen tijd. Wie een cost not object streamer heeft (zeg maar 10k+ prijsklasse) mag mij contaceren.

Het toestel wat wij fabriceren speelt een koreaanse server incl hun lineaire voeding helemaal weg, deze combi zit rond de 4k euro. Hun combi heeft overal awards gewonnen. We vermoeden dat we de Aurender S10 en de goedkopere USB only modellen ook helemaal wegspelen, maar daarrond zouden we graag eens een shootout doen. De S10 gaat van de markt dus die is dan ook geen echte concurrent meer.
Mag ik ook meedoen?
Maar dan wel iedereen aan dezelfde kabels en netsnoeren, dus alleen devices.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Siddartha

Wat betekent 'cost not object'  nu eigenlijk, dat het om de prijs gaat en niet het object?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

VlisChris

Gezien onze vrolijke TS verbannen is verwacht ik niet dat er nog een meet and greet komt.
Topic kan dus net zo goed op slot ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.