Gezocht mensen met ultra high-end muziekserver/streamer

Started by htlucky, October 8, 2014, 23:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htlucky

Zijn er forummers met een ultra high-end streamer ?

Ik denk dan aan bvb Aurender S10, W20 of een Lumin S1 .... of top of the line Naim of Linn materiaal.

Ik heb enkele maanden terug een muziekserver ontworpen die eigenlijk alles binnen de 5.000 euro klasse al wegspeelt. o.a. eentje die op 6moons veel awards heeft gewonnen (hebben we zelf ook staan om mee te vergelijken). Vermoedelijk ook ver daarboven. Ik zou graag eens vergelijken met cost is not object spullen om te weten waar ik sta.

CZ79

Kun je eens wat meer info geven omtrent jouw product?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

htlucky

Bedoeling is wel te gaan vergelijken met cost is no object spul

jvanhambelgium

Heb je reeds de nodige metingen in analoge en digitale domein laten uitvoeren? Zomaar wat "vergelijken" met de oortjes is absoluut niet echt objectief.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

brtram

Als je eerst eens wat meer informatie geeft over jouw persoon en vooral je project heb je meer kans op gewenste reactie's.
De meeste cost is no object owners hebben niet zo veel zin in onbekende pottenkijkers  ;)

Quote from: htlucky on October  8, 2014, 23:28:20
Ik heb enkele maanden terug een muziekserver ontworpen die eigenlijk alles binnen de 5.000 euro klasse al wegspeelt. o.a. eentje die op 6moons veel awards heeft gewonnen (hebben we zelf ook staan om mee te vergelijken). Vermoedelijk ook ver daarboven. Ik zou graag eens vergelijken met cost is not object spullen om te weten waar ik sta.

Is ik een "hobyist" of zijn we profesioneel bezig?
Welk merk/type is de weggespeelde "6moons awards" speler?

garmtz

Quote from: brtram on October  9, 2014, 11:08:03
Welk merk/type is de weggespeelde "6moons awards" speler?

Want als de Lumin is, ben ik niet onder de indruk...

Roeland22

Quote from: brtram on October  9, 2014, 11:08:03
Als je eerst eens wat meer informatie geeft over jouw persoon en vooral je project heb je meer kans op gewenste reactie's.
De meeste cost is no object owners hebben niet zo veel zin in onbekende pottenkijkers  ;)

Is ik een "hobyist" of zijn we profesioneel bezig?
Welk merk/type is de weggespeelde "6moons awards" speler?
Precies een spelletje "wie ben ik?" [emoji2] al is het niet zo'n moeilijk spelletje... Ik denk dat het antwoord op 432 Hz afgespeeld moet worden [emoji6]
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Niet weer he? Als er iemand is die een ban-for-life (en wmb nog wat andere beslommeringen) dubbel en dwars verdient heeft.....

Ik krijp maar weer eens onder mijn steen. Als die proleet weer weg is zien jullie me wel weer eens verschijnen.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

htlucky

Het is uiteraard een serieuze vraag. Voor spelletjes heb ik geen tijd. Wie een cost not object streamer heeft (zeg maar 10k+ prijsklasse) mag mij contaceren.

Het toestel wat wij fabriceren speelt een koreaanse server incl hun lineaire voeding helemaal weg, deze combi zit rond de 4k euro. Hun combi heeft overal awards gewonnen. We vermoeden dat we de Aurender S10 en de goedkopere USB only modellen ook helemaal wegspelen, maar daarrond zouden we graag eens een shootout doen. De S10 gaat van de markt dus die is dan ook geen echte concurrent meer.


jvanhambelgium

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 16:22:20
Het is uiteraard een serieuze vraag. Voor spelletjes heb ik geen tijd. Wie een cost not object streamer heeft (zeg maar 10k+ prijsklasse) mag mij contaceren.

Het toestel wat wij fabriceren speelt een koreaanse server incl hun lineaire voeding helemaal weg, deze combi zit rond de 4k euro. Hun combi heeft overal awards gewonnen. We vermoeden dat we de Aurender S10 en de goedkopere USB only modellen ook helemaal wegspelen, maar daarrond zouden we graag eens een shootout doen. De S10 gaat van de markt dus die is dan ook geen echte concurrent meer.

Post dan alvast maar eens een PDF'je met meet-technische gegevens van jullie wonder-product : frequency response,linearity errors (bij 16bit/24bit en eventueel 32bit voor L+R), FFT/Spectrum meting (vb met 1kHz dithering signaal), THD/IMD, jitter-performance etc,etc.

Als jullie (of jullie toeleveranciers) niet over deze gegevens beschikken denk ik niet dat jullie echt met engineering bezig zijn  :music:


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raphie

JBL PRX Power!

brtram

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 16:22:20
Voor spelletjes heb ik geen tijd. Wie een cost not object streamer heeft (zeg maar 10k+ prijsklasse) mag mij contaceren.

Het toestel wat wij fabriceren speelt een koreaanse server incl hun lineaire voeding helemaal weg, deze combi zit rond de 4k euro. Hun combi heeft overal awards gewonnen. We vermoeden dat we de Aurender S10 en de goedkopere USB only modellen ook helemaal wegspelen, maar daarrond zouden we graag eens een shootout doen.

Is het ik of wij, of in één persoon allebei  :wacko:



Deleted User

Mag mijn Streaming4Home Musicserver ook mee doen? O nee shit... is waarschijnlijk niet Ultra genoeg....

DofN

Quote from: htlucky on October  9, 2014, 16:22:20
Het is uiteraard een serieuze vraag. Voor spelletjes heb ik geen tijd. Wie een cost not object streamer heeft (zeg maar 10k+ prijsklasse) mag mij contaceren.

(..)

Ik ben best gevoelig voor zulke woordjes. Dus dat mag? Wow. Zeer vereerd. Gelukkig ben ik nooit zo dom geweest om een dure streamer (die alleen streamt en dus niet ook een DAC is) te kopen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

SpeedyAndré

Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

htlucky

Quote from: jazzman on October  9, 2014, 18:27:49
Mag mijn Streaming4Home Musicserver ook mee doen? O nee shit... is waarschijnlijk niet Ultra genoeg....

Streaming4home en Audio Aan Zee zijn geen concurrentie, hebben ze al getest.
In de openingspost bedoelde ik echte cost-not-object toestellen.

SpeedyAndré

Vreemd dat er niets wordt vermeld over hoe de te testen streamer aangesloten dient te worden ...
Is er een externe clock mogelijk, een i2s uitgang  e.d. zodat de streamer met een serieuze dac beoordeeld kan worden of heeft de streamer zelf een dac?
Kan de bron sacd materiaal zijn?
In deze hoek hebben we wel vaker vage verhalen gezien, dat 'wegspelen' van andere apparatuur zegt me echt totaal niets  :nowink:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

htlucky

Quote from: SpeedyAndré on October  9, 2014, 19:13:15
Vreemd dat er niets wordt vermeld over hoe de te testen streamer aangesloten dient te worden ...
Is er een externe clock mogelijk, een i2s uitgang  e.d. zodat de streamer met een serieuze dac beoordeeld kan worden of heeft de streamer zelf een dac?
Kan de bron sacd materiaal zijn?
In deze hoek hebben we wel vaker vage verhalen gezien, dat 'wegspelen' van andere apparatuur zegt me echt totaal niets  :nowink:

André  8)

Even wat uitleg:

de muziekserver in kwestie is een ultra high-end toestel voorzien van een high-end low jitter low noise USB 3 uitgang met dedicated lineaire supply, in tegenstelling tot bvb de aurender die met batterijen werkt, maar deze geven continu ontlaadruis, en hebben dit zelf ook in ons toestel getest, en klinkt minder

je dient zelf nog voor een usb dac te zorgen

de goedkoopste aurenders, aaz, s4home en sotm sms-1000 zijn tevens muziekservers met high-end usb

SPDIF ondersteunen we niet direct, dit protocol ondersteunt geen DSD en geen sample rates boven 192k
I2S zijn we geen fan van, gezien de streamer dan weer de baas is over de clock

liever een protocol waar de dac echt baas is over de clock, zoals async USB

Luisteren:

ik wil luistertesten gaan opzetten met focusgroepen, waarbij blind geluisterd wordt afwisselend tussen ons toestel en een toestel van de concurrentie
als dan 80% van het publiek het toestel van de concurrentie beter vindt, dan weten we dat we nog werk aan de winkel hebben

Witalik

Heb je een foto van dat wonder apparaat ? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RubenV.

Mijn interesse is ook gewekt...het zijn nog al statements die hier voorbij komen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

htlucky

Quote from: RubenV. on October  9, 2014, 19:45:43
Mijn interesse is ook gewekt...het zijn nog al statements die hier voorbij komen.

de statements zijn terecht, één van onze early adopters heeft een wisdom audio systeem waarbij de luidsprekers al 40.000 euro kosten