Wordt dit de ultime laptop?

Started by Starred, October 8, 2014, 19:52:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


J.A.F._Doorhof

Voor sommige mensen zeer zeker, 12" vind ik wel wat aan de kleine kant.

Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de "in de geruchten stroom" iPad pro.
Er gaan wat geruchten dat deze zowel MacOSX gaat draaien als iOS.
Dat zou voor mij op locatie de ideale "metgezel" zijn, maar goed het zou ook apart zijn aangezien er in MacOsX nog niet veel touch mogelijkheden ingebouwd zitten.

Laten we hopen in de volgende ronde.
Heb een tijdje met een Sony Vaio Duo rond gereisd en dat was fantastisch, alleen VEELS te onbetrouwbaar om commerciële opdrachten mee te doen of op het podium te staan, ding gaf continue problemen met traag opbouwende foto's vanaf de camera (GPU driver die er soms gewoon mee stopte), USB poorten die niet meer wilde werken etc. maar het concept .... wow.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HAL

Ik haat het dat je Macs niet meer kunt upgraden en ik denk dat dat met deze ook weer zal zijn. Verder lijkt mij dat alleen al het noemen van een gerucht dat er een touchscreen in zal zitten, het hele bericht ongeloofwaardig maakt.

J.A.F._Doorhof

Ik zeg niet dat het in deze zit.... de iPad pro.

Upgraden bij Apple is geen probleem, na een jaar zijn ze nog steeds flink wat geld waard en koop je het nieuwe model.
Qua HDD en geheugen snap ik je, maar..... mijn Sony Vaio DUO kan ik ook niet uitbreiden, net als mijn MBP, dat is vrees ik de tol die we betalen voor steeds compacter en minder fan geluid.

Ik kan me goed de laptop herinneren die ik amper in mijn rugtas kreeg en die ENORM was, net een uurtje op de accu en dikker dan 3 MBP's op een stapel :D
Maar goed DIE was uit te breiden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

#4
Voor mensen die een ultra portable willen met een goed scherm (toch het grootste minpunt van de huidige Air series met de lage resoluties voor een ultrabook en TN panelen i.p.v. IPS zoals in de Macbook Pro), zal dit mochten de geruchten waar zijn denk ik een mooie verbetering zijn t.o.v. de huidige Air die in de Ultrabook range toch redelijk doorbij gesneld zijn door high end modellen van andere fabrikanten.

Maar de ultieme laptop, dat ligt denk ik toch vooral aan de werkzaamheden die je wil doen. Voor sommige mensen zal deze op moment van uitkomen misschien ultiem zijn (mensen die een ultrabook zoeken met goed scherm en een lichte tot middelzware workload uitvoeren).

Ga je echter wat zwaardere taken uitvoeren dan zal je bij Apple al snel bij de Macbook Pro uitkomen als ultieme laptop op dit moment.

Raphie

Wat dacht je van een Dell Precision m3800? Veel mooier scherm, hogere specs, lagere prijs en platter.....
JBL PRX Power!

HAL

Een wintendo is alleen interessant sls je er zonder hacks OS X op kunt draaien.

Raphie

Quote from: HAL on October  8, 2014, 20:20:16
Een wintendo is alleen interessant sls je er zonder hacks OS X op kunt draaien.
ok dat kan, zijn diverse distro's in omloop
Maar win8.1 is ook heel mooi hoor én touch
JBL PRX Power!

Starred

Quote from: Raphie on October  8, 2014, 20:17:06
Wat dacht je van een Dell Precision m3800? Veel mooier scherm, hogere specs, lagere prijs en platter.....

Volgens mij zijn de specs van deze apple nog helemaal niet bekend?

VlisChris

Nee, maar het is Apple.
Dus de anderen zijn voor sommigen automatisch beter ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

N ee dat klopt, ik reageer even op de huidige lijn, nieuwe lijn is natuurlijk ff afwachten
JBL PRX Power!

HAL

#11
Quote from: Raphie on October  8, 2014, 20:21:46
ok dat kan, zijn diverse distro's in omloop
Maar win8.1 is ook heel mooi hoor én touch

Geen behoefte aan aanraak en distro's klinkt als aangepaste versies van OS X. Been there. Crap. En als je serieus wilt werken gebruik je natuurlijk een serieus OS. Geen Windows in elk geval maar laten we ontopic blijven. (Zeg ik ook tegen mezelf) Dit draadje gaat over Apple.

dennism

Quote from: Raphie on October  8, 2014, 20:17:06
Wat dacht je van een Dell Precision m3800? Veel mooier scherm, hogere specs, lagere prijs en platter.....

Dat is imho een concurrent voor de macbook pro, niet voor deze machine. Heb er laatst een ingericht voor onze directeur en totaal niet vergelijkbaar met een ultrabook in de 11 - 13.3 range. Wel met specs om je vingers bij af te likken, een zeer mooi scherm (imho beter dan de huidige retina generatie van de MacBook Pro) een dikke i7 en met een quadro grafische kaart. Daar kan de Core M die volgens de geruchten in deze Air komt niet aan tippen, echter dat is ook totaal niet de bedoeling van deze machine. Met een Macbook pro kan de M3800 goed concureren en zal de keuze imho alleen afhangen van de voorliefde voor het OS (wil je windows kom je uit bij een M3800 of vergelijkbare laptop, wil je OSX kies je uiteraard voor de Macbook Pro.

W.Otter

ultieme laptop?  :D

om te surfen? ding is er plat genoeg voor, wie weet gaat het werken

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Perfectionist

Quote from: Raphie on October  8, 2014, 20:17:06
Wat dacht je van een Dell Precision m3800? Veel mooier scherm, hogere specs, lagere prijs en platter.....

En windhoos erbij kado ..... Nee dank je.  :tounge2:
Een beter forum begint bij jezelf.

W.Otter

ben nog steeds blij met mijn Dell XPS uit 2009, 3gb nvidea gt555, i7. Speelt nog steeds alle nieuwste spellen op ultra.

wat kan de appel ? patience?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Starred

Wat maakt het uit wat ie kan? Als ie er maar gelikt uitziet  :headbanging:

W.Otter

ik lik mijn Dell ook vaak, ze wordt wel erg warm
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xstream

#18
Lijkt me een logische volgende stap voor de meer mobiele / surf markt. 
Voor mij niet interessant. Ik baal zelfs al dat de 17" mb pro er al niet meer is. 15" met zo'n resolutie vind ik al niet zo prettig werken. Laat staan 12".

Ultieme netbook misschien, maar ultieme laptop zeker niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Perfectionist

Quote from: W.Otter on October  9, 2014, 00:00:07
ben nog steeds blij met mijn Dell XPS uit 2009, 3gb nvidea gt555, i7. Speelt nog steeds alle nieuwste spellen op ultra.

wat kan de appel ? patience?

Voor bepaalde toepassingen als gaming zou ik idd geen Apple kopen.

Voor mijn toepassingen ben ik blij dat ik 4 jaar geleden verlost ben uit de Windhoos instabiliteit en ellende, en een standalone heb staan (iMac 17) die er schitterend uitziet.
Een beter forum begint bij jezelf.

W.Otter

Quote from: Perfectionist on October  9, 2014, 00:22:45
Voor bepaalde toepassingen als gaming zou ik idd geen Apple kopen.

Voor mijn toepassingen ben ik blij dat ik 4 jaar geleden verlost ben uit de Windhoos instabiliteit en ellende, en een standalone heb staan (iMac 17) die er schitterend uitziet.

als windows kind baal ik alleen al van dat het minnetje/kruisje aan de verkeerde kant zit. verder is de appel natuurlijk erg gebruiksvriendelijk. Ik ben gewoon van mening dat het altijd erg veel geld is voor iets wat zo simpel is. het lijkt me dat een biertje minder kan kosten dan een cocktail.

overigens zijn alle extra opties binnen de OS (dus altijd het gekloot met netwerkconfig, diep in de menu's duiken voordat iets gevonden is etc.) niet iets wat je moet koesteren, helemaal niet als het vaak niet werkt.. dan heb ik het natuurlijk over windows.

het is altijd een lastig onderwerp windows vs appel.

ik ben iemand die graag een spelletje download, en het kan spelen (met een beetje gemount en gekloot af en toe) in plaats van helemaal niet.
ben je veel met foto/video/autocad/muziekbewerking bezig dan is een appel natuurlijk een musthave, doet het altijd met minimaal gezeik.

ook qua vormgeving is het natuurlijk een prachtig apparaat.

maar goed, ik heb liever een oude mustang met een beetje kuren en wat TLC dan een hybryde die het gewoon altijd doet.

voor ieder wat wils, voor de ene bier en de ander pils
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

donaldk

De Toshiba, gweldig scherm, de rest is minder: http://tweakers.net/reviews/3628/toshiba-p50t-4k-op-je-15-komma-6-inch-laptop.html. Al komt er dan weer geen licht uit dat scherm.

danielo

Mensen overschatten wat ze 'nodig' hebben voor hun werk, over de jaren heen zijn al onze developers over op airs meestal wel de i7 met grote ssd en vol geheugen maar toch. Meenemen naar meetings, vergader ruimtes en op het eind van de dag naar huis wint het elke keer van een 1sec sneller build van iets. Op gamen na (en dat is voor weinigen hun werk) zijn er maar weinig beroepen die meer nodig hebben als mensen eerlijk zijn bij ons alleen de mensen die met video bezig zijn op hun lokale computer.

Ik ben wel benieuwd naar deze 12" vooral als die heel anders is omdat het ook aangeeft wat ze gaan doen met het design van de air die nu in de basis vorm weinig aangepast is in groot aantal jaren.

Welke directeur heeft meer nodig ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

road rebel

#23
En wat als MacBook Air Retina = iPad pro?

:baaa:

Een macbook air retina is geweldig... op voorwaarde dat die ook 12u meegaat en niet op ARM draait!

Edit: de PC alternatieven die hier aangehaald worden zijn natuurlijk geen concurrent, probeer maar eens meer dan 6uur op verplaatsing of in de trein te werken met een grootscherm-numpad-fullsize-met-super-uitgevoerde-110TDP-gpu-en-slome-HDD.
Het grote voordeel van de MBA is dat die overal en altijd werkt en jouw rug niet extra belast, dit is geen desktop op batterijen.

Jumping Jack

Mijn Samsung 9-series 15inch, i5 en ssd houdt het makkelijk 6 uren uit. En dunner en lichter dan een air.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs