beeld valt weg bij dvd

Started by 2911, February 19, 2004, 16:56:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2911

Ik heb een vreemd probleem. Bij sommige dvd-tjes komt het voor dat als ik deze bekijk via mijn Pioneer dv-350 op mijn Loewe Aventos dat ik een paar seconden geen beeldsignaal heb. Het geluid loopt wel door. Ik heb dit ondervonden bij Monsters Inc. en Pietje Bel.

Wanneer ik de dvd-speler aansluit op een andere tv, dan heb ik het probleem niet. Als de dvd in de winkel via een Loewe dvd-speler wordt  afgespeeld op een Aventos, dan doet het probleem zich ook niet voor. Geen typisch tv of dvd-speler probleem lijkt me dus. Met andere dvd-tjes heb ik hier geen last van.

Iemand een idee hoe dit kan?!

Alvast bedankt,
Hans

J.A.F._Doorhof

Is dat altijd op hetzelfde punt, en als je de DVD terug spoelt is de fout dan weer oproepbaar ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

2911

Ja, precies hetzelde punt. Ik snap er niets van?!

2911

Niemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

jasjenl

Laat ik nu vanavond op mijn Loewe Xelos en Denon dvd 2900 ook Monsters Inc gekeken hebben en EXACT ditzelfde probleem hebben??
Eerst dacht ik dat het misschien aan de dvd lag, aangezien het een huur exemplaar is die er nogal beschadigd uit ziet, maar dat is het dus niet! Het zou mij eerlijk gezegd niets verbazen als dit weer samenhangt met macrovision (zie ook deze post van mij daar over) waar de Loewe van over de zeik gaat. Ik heb hier ook nog een macrovision vrije Pioneer dvd speler staan, daar zal ik dadelijk eens een test mee uitvoeren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

En jawel, op de macrovision vrije Pioneer speler doet dit probleem zich niet voor, dus ik kan met vrij grote zekerheid stellen dat dit wéér een macrovision probleem is. Het beeld lijkt trouwens vooral weg te vallen bij lichte scenes, net alsof de Loewe niet tegen dat soort overbelichting kan??
Hoe dan ook, ik begin onderhand wel een beetje de balen te krijgen van deze Loewe macrovision kuren, ik ga daar volgende week maar eens een boeiende discussie met Loewe en/of mijn leverancier over beginnen, want het is toch te gek voor woorden dat zulke dure tv's dit soort problemen vertonen..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

PatrickD

Kan er iemand van jullie zeggen bij welke scenes dit gebeurt?
Ik ben van plan om een Loewe Nemos 28 te kopen en zou anders de Monsters Inc.-DVD meenemen naar de winkel om te proberen, maar ik kan daar natuurlijk niet de hele film uitkijken.

jasjenl

Quote from: PatrickD on December 31, 2004, 13:43:11
Kan er iemand van jullie zeggen bij welke scenes dit gebeurt?
Ik ben van plan om een Loewe Nemos 28 te kopen en zou anders de Monsters Inc.-DVD meenemen naar de winkel om te proberen, maar ik kan daar natuurlijk niet de hele film uitkijken.
Het gebeurt bijvoorbeeld aan het begin van scene 5, op 7.00 minuten. Je kunt het beste doorspelen naar ongeveer 6.50 en vanaf daar even laten afspelen op normaal tempo. Bij de overgang naar scene 5 (de camera is dan eerst op de lucht gericht en beweegt naar beneden, tussen gebouwen links en rechts van een straat) valt het beeld weg. Let wel: het gebeurt bij mij alleen als je gebruik maakt van rgb, dus let er even op dat ze de dvd speler in de winkel zo hebben aangesloten.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ottema

ik heb dit  probleem ook gehad maar dan met een andere film en andere apparatuur. alleen net die ene film deed dat. ik heb de film omgeruilt maar bleef het zelfde maargoed ben ik dus terug gegaan naar de winkel 2 weken zat ik zonder dvd spler maar het probleem was dus wel weg.  dus het kan aan de speler liggen en omdat er twee mensen zijn met het zelfde probleem kan het ook zijn dat dit een kwaaltje is van die speler
Roken is 10x zo verslavend als Heroïne  HT is echter het meest verslavend.

DVD: Philips dvd640
Reciever: JVC rx 5032 Front: JBL TLX 5000 Center: JVC sp100 Surround: JVC sp 100 Subwoofer: JBL atx 100

Raphie

als dezelfde DVD op dezelfde DVD speler (dus hetzelfde exemplaar!) in de winkel wel goed doet op hetzelfde type (maar ander exemplaar) van jou TV, dan zit het probleem toch echt in de TV.
JBL PRX Power!