Zeer a-symmetrische ruimte geschikt voor HT?

Started by Dreamer, February 19, 2004, 15:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dreamer

Ik speel met de gedachte om van een oude schuurruimte een Ht-kamer te maken. Deze ruimte heeft wel een zeer a-symmetrische verhouding en is een beetje smal.
De lengte is 8.5m, een korte wand is 2.1m, de andere korte wand is 3.3m, hoogte aan een kant 2.4m (schuin dak), andere hoogte is 3.5m.
Is het mogelijk om hier een met goed fatsoen een goede akoestiek te creeren?  :-\

M.vr. John
Btw: geweldig Forum

Rogier1988

Ik heb een hoek vormige kamer.. en is perfect geluid, dus na mijn mening zal ik zeggen.. ga er voor


Mvg
Rogier

diceman

Quote from: Dreamer on February 19, 2004, 15:34:47
Ik speel met de gedachte om van een oude schuurruimte een Ht-kamer te maken. Deze ruimte heeft wel een zeer a-symmetrische verhouding en is een beetje smal.
De lengte is 8.5m, een korte wand is 2.1m, de andere korte wand is 3.3m, hoogte aan een kant 2.4m (schuin dak), andere hoogte is 3.5m.
Is het mogelijk om hier een met goed fatsoen een goede akoestiek te creeren?  :-\

M.vr. John
Btw: geweldig Forum


John hoi,

Misschien kan/heb je een plattegrond van de ruimte.Lees dat het een schuur is,moet deze nog geisoleerd worden,van hout/steen,etc?Maar vooral hoeveel wil je eventueel uitgeven voor een "goed" accoustiek?

Alles kan maar het moet wel budgettair verantwoord zijn.

Wat ook helpt is wat voor apparatuurga je gebruik/gebruik je op dit moment,grote van het scherm,soort projector,5.1/7.1 Ls configuratie,wat er in moet komen te staan,etc.

Op die manier kunnen we oplossingen aandragen,suggesties doen.

Laat je niet afschrikken door al deze vragen hoor  :D

Dreamer

#3
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas heb ik geen plattegrond (oud huis). Allereerst wordt het dak vervangen (ik hoop komende maand). Daarna wordt een gedeelte van de schuur geisoleerd (Ht ruimte) en wordt de kortste wand en een lange wand van een binnenmuur voorzien, aangezien de buitenmuren halfsteens zijn. Tevens moet er nog een nieuwe betonnen vloer in. Hier heb ik een budget voor gereserveerd. De verdere afwerking zal stap voor stap moeten gebeuren (afhankelijk van de financien).
De bedoeling is dat er een projector komt te hangen. Ik wil in ieder geval mijn huidige audio apparatuur blijven gebruiken (er komt wel een nieuwe dvd speler).
Vraag:
Waar kan ik het beste deze binnenmuren van maken, ook met het oog op geluidsisolatie? Ik had zelf gedacht aan cellenbetonblokken. Verder heb ik nog geen idee over de verdere inrichting en afwerking. Het enige wat ik wel weet dat er een genietbare accoustiek moet heersen, want deze ruimte wil ik ook gebruiken om muziek te luisteren (65-35 film-muziek).
Als iemand goeie tips of ideeen heeft?

Gr. John  :)