Benodigdheden DIY voeding.

Started by KayaRahnee, October 7, 2014, 15:20:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Omdat ik zelf niet de nodige kennis heb, ben ik aangewezen op derden voor het eventueel verwezenlijken van mijn idee om een voeding voor mijn Squeezebox Touch te laten ineen knutselen.
Ik ben dus op zoek naar iemand die alles in elkaar zet en/of ook naar een opsomming van alle nodige onderdelen.

Zelf ben ik ook al wat op zoek geweest, zou dit wat kunnen zijn?

*Amplimo transformator: 2 x 6 volt/ 2,5 ampere. Nr: 180010 (www.amplimo.nl)
*Audio Creative Tube heater supply: ingesteld op 5 volt. (www.audio-creativeshop.nl)
(Voor andere spanningen kun je een trafo met een andere spanning gebruiken, bijvoorbeeld 2 x 9 volt)
*Conrad alu behuizing nr. 523232-8A (www.conrad.nl)
*IEC aansluiting plus zekering houder en 5×20 mm 2 ampère traag glaszekering.
*Laagspanning stekker 2,1 x 5,5 mm. Conrad nr. 733164-08
Het type stekker kan variëren per apparaat. Meet de oude stekker dus eerst zorgvuldig op, of knip het snoer er af en gebruik dit aan de voeding.
*30 cm montagedraad, het handigst is in in 2 of meer kleuren.


Heeft het volgens jullie zin om de Amplimo transformator vervangen door die welke hier word beschreven?

Ik heb de Velleman trafo 506 gebruikt voor de voeding van mijn Logitech Touch.
De trafo is 50 watt 6-0-6 volt.4 amp.per wikkeling. Die heb ik parallel gebruikt(denk om fase) en dan heb ik 8 ampère tot mijn beschikking.
Nu heeft de tentlabs print maar een lager vermogen, doch als je het afweegt tegen de 500 ma die de Logitech trekt heb je gewoon overal veel over. Dat kan geen kwaad, maar ik gehoormatig wel vast gesteld dat deze Velleman trafo (23 euro!!) beter presteert dan de Amplimo die ik eerst had

Het ampergae van de trafo maakt niet uit, zolang het maar hoog genoeg is. De Velleman 506 is de helft goedkoper als de Amplimo bij de zelfde waarden. Ik ga in ieder geval voor de Velleman 506 want een voeding kan niet groot genoeg zijn in audio.


Of in mijn geval nog beter: misschien zijn er volledige bouwpakketjes te koop?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.