Onzeker of het doorgaat: Twin peaks gaat verder! Seizoen 3: 9 afl.

Started by Kjelt, October 6, 2014, 18:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt


newday

Wow, wat onverwacht, ik ben erg benieuwd maar kan bijna alleen maar tegen vallen zou je zeggen .
Maar ik ga zeker kijken  :coffee:

squeek

yes! wat een fantastische serie was me dat. Wat een einde ook. Kan niet wachten op de nieuwe reeks.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kjelt


lynch1979

Ik hink op twee gedachten:

Aan de ene kant geweldig dat David Lynch weer wat gaat doen met film/tv, want veel doet hij niet meer met dit medium.
Aan de andere kant vind ik het zonde dat ze verder gaan met de serie, in welke hoedanigheid weten we natuurlijk nog niet, maar het einde  van de serie in de jaren 90 had iets....iets bijzonders wat hopelijk niet verloren gaat door seizoen 3 in 2016.

Als groot David Lynch liefhebber had ik persoonlijk liever gehad dat hij weer een film had gemaakt, zijn laatste film INLAND EMPIRE is ook alweer 8 jaar geleden.

Maar waar ik wel blij mee ben is dat David Lynch zelf alle 9 afleveringen gaat regisseren, dat zie je ook in seizoen 1 en 2 wanneer hij achter de camera staat.

Kjelt

Ik snap je gevoel. Als je alle opties eens op een rijtje zet kan je eigenlijk niet verliezen:

Optie 1) de nieuwe serie is bagger en verpest het hele originele TP einde  -> gewoon uit je geheugen wissen, niet meer naar kijken, je avatar en nick aanpassen en alles verder laten zoals het was.
Optie 2) de nieuwe serie is aardig maar slaat een pad in die niets met het origineel te maken heeft (voor jou) -> gewoon uit je geheugen wissen, niet meer naar kijken en alles laten zoals het was.
Optie 3) de nieuwe serie is "Lynch" quality maar heeft voor jou niet veel met de originele TP te maken -> zie het als een losse Lynch serie en geniet
Optie 4) de nieuwe serie is "Lynch" quality en borduurt goed voort op de oude serie -> genieten dan maar en de dvd's/blurays bestellen voor de collectie.

Weet je ik heb zoiets ook gehad met StarWars, dat was af met afl 4-5-6 en de nieuwe afleveringen/delen 1-2-3 (ook al waren die eerder al in het boek geschreven) doen me niet zo veel op de derde film na die vond ik wel weer aardig.
Maar de boodschap is dus, baat het niet schaad het niet.

Lightspeed

Nou, mij benieuwen hoe dat er uit gaat zien ruim 20 jaar later.   :bigsmile:
Was toendertijd met anderen erg verslaafd aan deze TV-serie. (nooit op DVD e.d. teruggekeken)
Hier meer goede info: http://blogs.wsj.com/speakeasy/2014/10/06/twin-peaks-and-david-lynch-are-returning-to-tv-on-showtime/

(zag recentelijk nogwel Sherilyn Fenn in een gastrolletje bij CSI: LV)   :inlove:   :sigh:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

lynch1979

Quote from: Kjelt on October  7, 2014, 15:09:19
Ik snap je gevoel. Als je alle opties eens op een rijtje zet kan je eigenlijk niet verliezen:

Optie 1) de nieuwe serie is bagger en verpest het hele originele TP einde  -> gewoon uit je geheugen wissen, niet meer naar kijken, je avatar en nick aanpassen en alles verder laten zoals het was.
Optie 2) de nieuwe serie is aardig maar slaat een pad in die niets met het origineel te maken heeft (voor jou) -> gewoon uit je geheugen wissen, niet meer naar kijken en alles laten zoals het was.
Optie 3) de nieuwe serie is "Lynch" quality maar heeft voor jou niet veel met de originele TP te maken -> zie het als een losse Lynch serie en geniet
Optie 4) de nieuwe serie is "Lynch" quality en borduurt goed voort op de oude serie -> genieten dan maar en de dvd's/blurays bestellen voor de collectie.

Weet je ik heb zoiets ook gehad met StarWars, dat was af met afl 4-5-6 en de nieuwe afleveringen/delen 1-2-3 (ook al waren die eerder al in het boek geschreven) doen me niet zo veel op de derde film na die vond ik wel weer aardig.
Maar de boodschap is dus, baat het niet schaad het niet.

Zo had ik het nog niet bekeken.......maar ik ga ook zeker weten kijken, al moeten we daar helaas nog even op wachten  ;)

KillerbeeNL

Wie Netflix heeft kan Twinpeaks kijken en dan kan je zien of je met de "mind" van nu hetzelfde gevoel en beleving krijgt als in de jaren 90.

Die beleving hoeft nu niet hetzelfde te zijn maar de "magie" ga je zeker voelen bij het horen en zien van de eerste aflevering en zijn tune.:D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

apogeefreak

Ik zag de serie pas een jaar geleden volledig en vond hem volkomen tijdloos. Als je het verhaal probeert te volgen en de verwijzingen naar de losse films begrijpt dan begrijp je dat er niet zo zeer een verhaal aan ten grondslag ligt maar een bovennatuurlijke werkelijkheid en dat maakt het zo griezelig indrukwekkend.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

MechanicalAnimal

is TP een aanrader om te volgen? Ik heb de hele heisa eromheen destijds gemist :P

de DVD's kosten vast geen drol meer.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

lynch1979

#11
Quote from: MechanicalAnimal on October  9, 2014, 14:01:57
is TP een aanrader om te volgen? Ik heb de hele heisa eromheen destijds gemist :P

de DVD's kosten vast geen drol meer.

Seizoen 1 zeker weten en seizoen 2 tot aflevering 14......en dan aflevering 22 WOW.

Het werd op een gegeven moment te vaag, het klopte niet meer met de rest, komt ook omdat in aflevering 14 de killer werd onthuld moest van ABC.

Koop wel degene met de pilot aflevering....dan zie je echt wat David Lynch kan.

MechanicalAnimal

okay thanks....zet ik hem op de lijst voor onder de boom  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt


lynch1979

Op het Lynch forum zeggen dat het gewoon doorgaat ondanks dat David Lynch misschien niet mee zal doen.

Meneer Lynch is naar mijn mening met teveel andere troep bezig, het zou mooi zijn als hij de gedachten over geld opzij zou zetten en de fans geven waar ze recht op hebben.

Of een derde seizoen van Twin Peaks of een nieuwe film.......beide mag van mij ook  ;)

Pjotr

Laat seizoen 3 maar komen! Heb seizoen 1 en 2 onlangs weer voor de 3e keer gekeken. Blijft een serie met een naargeestig sfeertje. En de cast is top natuurlijk.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+