Regels van De Markt gewijzigd?

Started by Nahpets, October 6, 2014, 00:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Eerder vandaag was er een discussie in het topic over de ervaringen met Marktplaats een verhaal te lezen over een kwestie tussen Flavio en Frankpaul1. Frankpaul1 vroeg daarin bemiddeling om het conflict tussen hun 2-en op te lossen. Peerless had ook zoiets aangegeven. Daar is later een opmerking van een andere mod over heen gekomen dat zoiets niet mogelijk zou zijn. De exacte bewoordingen kan ik niet geven aangezien dat gedeelte van het topic geschoond is.

Echter, in de regels van De Markt staat het volgende:
QuoteMocht er onverhoopt iets misgaan met een transactie realiseer je dan wel dat wij als forum beheer NIET aansprakelijk zijn voor de transactie.
We kunnen altijd proberen iemand te mailen en eventueel VRIJWILLIG kunnen we proberen te bemiddelen.
Maar we zijn niet verantwoordelijk.

Wat is het nu?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

HEEL SOMS gebeurt er iets op de markt waar we WEL wat aan zouden kunnen bemiddelen, en dan willen we dat PROBEREN.
Echter in 99% van de gevallen kunnen wij niets doen en om eerlijk te zijn "willen" we ook niets doen.

Laat zeggen iemand koopt een iPad en er zit een oplader bij van een ander land, wat moeten wij dan bemiddelen?
In feite kun je zeggen "Dat had gezegd moeten worden", aan de andere kant kun je ook zeggen "Elke USB lader werkt, een omzetstekker kost een paar cent, dus wat is het probleem"
Daar gaan we dus echt NIET in bemiddelen.

In het verleden heb ik zelf wel eens geprobeerd te bemiddelen en dit is uitgemond in een doodsbedreiging naar mijn adres, 2 leden die op het forum tegen elkaar in de haren vlogen en minimaal 3 uur telefoon gesprekken... met alle respect maar ik heb wel wat beters te doen.

Ik zal die regel dus iets duidelijker maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"