Quadral Aurum Vulkan 8R ,Base, en wotan

Started by Lucky.L, September 30, 2014, 13:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Quote from: Lucky.L on October  1, 2014, 14:57:04
Ik heb nu mijn speakers maximaal ingedraaid, alles handmatig ingesteld met een db meter.
Man,wat een verbetering. Ik merk wel dat de sub ontkoppeld moet worden.
Zoals Frank2 aangaf wil ik zeker nog een krachtige eindbak erachter zetten, en ik wil in de toekomst een goede subwoofer met dsp (B&W db1)!
Heb nu wel de beslissing genomen om de set te houden,dus ik zal aan een mod vragen of hij dit topic kan verplaatsen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Mvg Michel

:'(

zo, die kost 4000 euro ofzo... beetje overpriced? Voor 3400 euro heb je 2 x SVS SB13-Ultra voor en dan hou je nog 600 euro over....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


vik

Blij om te horen Michel.  :pompom:

Als je tegen die tijd wat advies wil hebben over versterkers die goed matchen met de speakers dan wil ik je daar wel bij helpen. Het hoeft echt geen grof geweld te worden.

Qua subwoofers zijn er zat mogelijkheden en zou ik B&W links laten liggen.




Quote from: Lucky.L on October  1, 2014, 14:57:04
Ik heb nu mijn speakers maximaal ingedraaid, alles handmatig ingesteld met een db meter.
Man,wat een verbetering. Ik merk wel dat de sub ontkoppeld moet worden.
Zoals Frank2 aangaf wil ik zeker nog een krachtige eindbak erachter zetten, en ik wil in de toekomst een goede subwoofer met dsp (B&W db1)!
Heb nu wel de beslissing genomen om de set te houden,dus ik zal aan een mod vragen of hij dit topic kan verplaatsen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Mvg Michel
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bedankt voor je tip Rudy!  :thumbs-up:



Quote from: RvD on October  1, 2014, 18:30:22
Misschien als bij passende sub ook eens de Orkus R proberen deze heb ik zelf nu een weekje. Met losse DSP een Anti mode dual core 2.0 om 2 subs apart in te kunnen meten. Mijn plan is om later nog een tweede toe te voegen. Voor het geld van 1 DB1 heb je ook 2x een Orkus R met losse DSP en die DSP is zeker beter dan van de interne DB1 kijk hier maar eens voor de test van de DB1 http://www.takeoffmedia.de/journalismus/hardware-tests/lautsprecher/bowers-wilkins-db1.html

Ik kom trouwens van een Velodyne SPL-1500R af met interne DSP die DSP blijkt achteraf gezien niet veel voor te stellen.

Mooi dat het gelukt is met de Vulkans dat Audessey de boosdoener was had ik wel verwacht, een mooie eindbak zal ze pas echt goed laten klinken. 

De Orkus R is ook te krijgen helemaal nieuw voor je besteld met een mooie korting. Onze sponsor Vik van CineMike Benelux kan hierin misschien ook iets betekenen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Quadral adviseert ook nog welke versterking je erbij zou kunnen gebruiken. Uiteraard is dat hun eigen versterker lijn.. :D

De versterker die ze adviseren is 2 x 120 watt op 8 Ohm..dus dat is niet overdreven zwaar qua wattage. Ik ga er wel vanuit dat deze versterker lekker stabiel is. Volgens mij dippen de speakers ook niet naar heel erg vervelende waardes.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lucky.L

Quote from: vik on October  2, 2014, 08:34:54
Blij om te horen Michel.  :pompom:

Als je tegen die tijd wat advies wil hebben over versterkers die goed matchen met de speakers dan wil ik je daar wel bij helpen. Het hoeft echt geen grof geweld te worden.

Qua subwoofers zijn er zat mogelijkheden en zou ik B&W links laten liggen.
Die B&W is ook geen definitieve keuze,het zou zomaar kunnen dat ik een tweede SB2000 neem [als ik hem kan plaatsen]!
Stuur mij maar een PM als je wilt over de eindversterkers die jij in je hoofd heb in verschillende prijsklasse [met prijzen graag]!
Dan kan ik mij een beetje inlezen komende tijd

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

RvD

Quote from: chansig on October  2, 2014, 09:57:58
Quadral adviseert ook nog welke versterking je erbij zou kunnen gebruiken. Uiteraard is dat hun eigen versterker lijn.. :D

De versterker die ze adviseren is 2 x 120 watt op 8 Ohm..dus dat is niet overdreven zwaar qua wattage. Ik ga er wel vanuit dat deze versterker lekker stabiel is. Volgens mij dippen de speakers ook niet naar heel erg vervelende waardes.

Die versterker is wel ook nog te bridgen naar 1 x 240 watt op 8 Ohm.  ;)

Zelf heb ik deze ook eens gehoord op een set Titans gewoon in stereo en dat klonk zeker niet slecht. Maar voor deze prijs is zoveel te krijgen wat de M8 kost.

Michel je mag ook altijd eens bij mij komen luisteren in Limburg, ik gebruik Emotiva wat niet al te duur is en ook wel eens tweedehands voorbij komt. Mijn versterkers zijn wel gemodificeerd dat is iets wat je later nog altijd zou kunnen doen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Lucky.L

Quote from: RvD on October  2, 2014, 17:11:58
Die versterker is wel ook nog te bridgen naar 1 x 240 watt op 8 Ohm.  ;)

Zelf heb ik deze ook eens gehoord op een set Titans gewoon in stereo en dat klonk zeker niet slecht. Maar voor deze prijs is zoveel te krijgen wat de M8 kost.

Michel je mag ook altijd eens bij mij komen luisteren in Limburg, ik gebruik Emotiva wat niet al te duur is en ook wel eens tweedehands voorbij komt. Mijn versterkers zijn wel gemodificeerd dat is iets wat je later nog altijd zou kunnen doen.
Aan emotiva zat ik ook te denken, vind de Quadral M8 behoorlijk prijzig.
Zit ook wel weer aan Vincent versterkers te denken (draaide ik vroeger mee), maar sinds ze naam hebben gemaakt zijn ze ook aardig in prijs gestegen.
Bedankt voor je aanbod,maar limburg is een aardig stukje rijden.
Ik heb wel alvast de subdude 2 besteld!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

chansig

Quote from: RvD on October  2, 2014, 17:11:58
Die versterker is wel ook nog te bridgen naar 1 x 240 watt op 8 Ohm.  ;)


Klopt...en toch geven ze aan dat ook 1 M8 voldoende is. Maar goed als de ervaringen anders zijn dan ben ik de laatste die het tegenspreekt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Mijn speakers vragen maar 100 watt RMS,maar de Denons zijn 450 RMS bij 4 ohm.
Ze zingen nu tov eerst,denk dat ik hem alleen niet iets te hard moet zetten  ;D .........  :shaun:


Lucky.L

Van een forumgenoot een Rotel RB1572 overgenomen, genoeg vermogen,maar of die stabiel genoeg is zal blijken.
Maar was gewoon benieuwd of die van toegevoegde waarde zal zijn,zo niet kijken we gewoon weer verder!
Moet er niet aan denken dat ik helemaal klaar zou zijn  ;D,daar is die hobby te leuk voor.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Maro

Quote from: Lucky.L on October  5, 2014, 07:39:18
Van een forumgenoot een Rotel RB1572 overgenomen, genoeg vermogen,maar of die stabiel genoeg is zal blijken.
Maar was gewoon benieuwd of die van toegevoegde waarde zal zijn,zo niet kijken we gewoon weer verder!
Moet er niet aan denken dat ik helemaal klaar zou zijn  ;D,daar is die hobby te leuk voor.

Mvg

Ik blijf het een beetje raar vinden dat je met zulke mooie speakers een beetje in de marge blijft rommelen kwa versterking.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lucky.L

Quote from: Maro on October  5, 2014, 08:33:46
Ik blijf het een beetje raar vinden dat je met zulke mooie speakers een beetje in de marge blijft rommelen kwa versterking.
Het is ook maar een probeersel,het zal zeker niet het eindstation zijn!
En aangezien ik dit jaar zeer veel heb uit gegeven aan mijn hobby [TV,speakers en sub],wil ik het even rustig aan doen.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Xander32

... je hebt zelf ook de nodige omzwervingen gehad betreft versterking en jouw visie daarop idem dito ;).

Als je toen wist wat je nu wist ...


quote author=Maro link=topic=145665.msg2689741#msg2689741 date=1412490826]
Ik blijf het een beetje raar vinden dat je met zulke mooie speakers een beetje in de marge blijft rommelen kwa versterking.
[/quote]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October  5, 2014, 08:55:29
... je hebt zelf ook de nodige omzwervingen gehad betreft versterking en jouw visie daarop idem dito ;).

Als je toen wist wat je nu wist ...


quote author=Maro link=topic=145665.msg2689741#msg2689741 date=1412490826]
Ik blijf het een beetje raar vinden dat je met zulke mooie speakers een beetje in de marge blijft rommelen kwa versterking.

Tja maar als je speakers neer zet van €11000,- lijkt me dat toch een ander verhaal. Ik rommelde (en nog steeds) in de marge met bijna alles.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Dat romnelen in de marge is er bij jou al tijden vanaf. Kijk eens goed om je heen wat je er hebt staan zeg 8).


Quote from: Maro on October  5, 2014, 09:02:05
Tja maar als je speakers neer zet van €11000,- lijkt me dat toch een ander verhaal. Ik rommelde (en nog steeds) in de marge met bijna alles.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October  5, 2014, 09:04:54
Dat romnelen in de marge is er bij jou al tijden vanaf. Kijk eens goed om je heen wat je er hebt staan zeg 8).

:D  Bij mij is er wel een prijstechnische balans tussen alle spullen die er toe doen dus afgezien Dune en SBT natuurlijk maar die hebben imho geen invloed op de klank. Die prijstechnische balans (voor wat het waard is natuurlijk maar dat zie je toch bij bijna alle zorgvuldig opgebouwde sets hier op het forum terug) tussen speakers en versterking gaat hier mank. Vandaar mijn opmerking. Dat het ook met een Rotel goed kan klinken geloof ik meteen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Hoe vind je het klinken Michel? Heb je wel eerst geluisterd voordat je deze Rotel hebt gekocht? Mijn keuze had het zeker niet geweest maar ben wel benieuwd naar hoe het klinkt. Vermogen genoeg met klasse D.



Quote from: Lucky.L on October  5, 2014, 08:44:02
Het is ook maar een probeersel,het zal zeker niet het eindstation zijn!
En aangezien ik dit jaar zeer veel heb uit gegeven aan mijn hobby [TV,speakers en sub],wil ik het even rustig aan doen.

Mvg Michel
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Achiel

Een kennis van mij met erg grote quadrals, weet niet meer precies het type speelt met Accuphase versterking, dat was een erg geslaagde combinatie.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Lucky.L

Quote from: vik on October  5, 2014, 10:36:44
Hoe vind je het klinken Michel? Heb je wel eerst geluisterd voordat je deze Rotel hebt gekocht?
Iik kan hem pas volgende week dinsdag ophalen.
En nee heb hem niet beluisterd, was gewoon benieuwd voor die prijs!
Is het niets,dan verkoop ik hem weer gewoon.
Maar ik laat weten hoe het klinkt.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

vieze freddie

#70
mijn quadrals lieten de verschillen in versterking goed horen (van pioneer receiver over arcam receiver tot aparte stereoversterker), ik denk dat je nood hebt aan een goede versterker en niet zozeer meer power (tenzij je mss heel luid wil spelen)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

vik

 :thumbs-up:


Quote from: Lucky.L on October  5, 2014, 11:26:09
Iik kan hem pas volgende week dinsdag ophalen.
En nee heb hem niet beluisterd, was gewoon benieuwd voor die prijs!
Is het niets,dan verkoop ik hem weer gewoon.
Maar ik laat weten hoe het klinkt.

Mvg Michel
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lucky.L

Quote from: vik on October  8, 2014, 13:55:15
:thumbs-up:
Dinsdag. 14-10  ;D! En ik sluit hem pas s'woensdag aan(kom pas in de nacht thuis) dus dan weet ik meer.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Ik heb de rotel nu 2 dagen aangesloten,klinkt zeker niet verkeerd[meer controle en een wat breder stereobeeld],heb ook de subdude inmiddels een week binnen,dat was echt een grote verbetering!
Het gaat langzamerhand de goede kant op.
Vind wel dat bij een echt harde volume ik toch nog wel met een bas probleem zit bij bepaalde nummers [zoals  hotel california live,lijkt dan of ze op van die grote japanse trommels slaan  ;D]. Dus ik wil nog wel voor zo'n antimode 2.0 gaan.
Weet iemand een winkel waar je zo'n antimode 2.0 evt eerst uit kan proberen thuis?

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

RvD

Bij lsound.eu kun je hem binnen 45 dagen terug sturen...

Wil je hem voor een goede prijs kopen vraag eens bij H&C hifi.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus