Quadral Aurum Vulkan 8R ,Base, en wotan

Started by Lucky.L, September 30, 2014, 13:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Om je hier beter te laten bedien, kan je ons hier even een grondplan of aan de hand van foto's je ruimte/opstelling laten zien?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Lucky.L

Quote from: Joske007 on September 30, 2014, 17:01:55
Om je hier beter te laten bedien, kan je ons hier even een grondplan of aan de hand van foto's je ruimte/opstelling laten zien?
ik zal morgen proberen een grondplan te maken!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

RvD

Ik heb dezelfde speakers, mijn ervaring met Audessey is bar slecht in combinatie met deze speakers. Dit wilde ik tijdelijk even gebruiken om een subwoofer in te regelen nou de hele set stortte in elkaar. Probeer hem eens netjes af te stellen met een db meter en de afstanden handmatig invoeren zie hier voor info http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0  voor de sub raad ik wel een dsp aan zoals een anti-mode. Voor stereo zou je een Anti mode dualcore kunnen gebruiken en deze pakt dan ook meteen de sub mee. Zou echt verder experimenteren want zonde om deze speakers zomaar weg te doen want ze presteren zeer goed wil je iets beters moet je flink investeren.   
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Lucky.L

 :o
Quote from: RvD on September 30, 2014, 17:34:11
Ik heb dezelfde speakers, mijn ervaring met Audessey is bar slecht in combinatie met deze speakers. Dit wilde ik tijdelijk even gebruiken om een subwoofer in te regelen nou de hele set stortte in elkaar. Probeer hem eens netjes af te stellen met een db meter en de afstanden handmatig invoeren zie hier voor info http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0  voor de sub raad ik wel een dsp aan zoals een anti-mode. Voor stereo zou je een Anti mode dualcore kunnen gebruiken en deze pakt dan ook meteen de sub mee. Zou echt verder experimenteren want zonde om deze speakers zomaar weg te doen want ze presteren zeer goed wil je iets beters moet je flink investeren.
Het valt idd op met deze speakers,wanr hiervoor had ik klipsch rf7 (ook geen kleintjes), en dat ging wel perfect!
Jouw idee ga ik ook nog proberen,vroeger deed ik niet anders dan handmatig!
Ik laat het weten hoe het zo klinkt.
Hoe groot is jouw huiskamer?

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

frank2

IK zou inderdaad eerst de dsp proberen en sparen voor een echte zware eindversterker, dat doet heel veel goeds....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RvD

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 17:47:05
:o Het valt idd op met deze speakers,wanr hiervoor had ik klipsch rf7 (ook geen kleintjes), en dat ging wel perfect!
Jouw idee ga ik ook nog proberen,vroeger deed ik niet anders dan handmatig!
Ik laat het weten hoe het zo klinkt.
Hoe groot is jouw huiskamer?

Mvg

De kamer hier is tussen de 30-35 m2
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Lucky.L

Quote from: frank2 on September 30, 2014, 18:46:03
IK zou inderdaad eerst de dsp proberen en sparen voor een echte zware eindversterker, dat doet heel veel goeds....
Dat zijn idd de plannen.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

kuiperik

Het zou wel heel zonde zijn als je deze set nu zou moeten verkopen, zeker als je er eerder wel tevreden over was. Heb je al uitgebreid getest met de plaatsing? Wat misschien een optie is om ze eens volgens de master set methode te plaatsen, hiermee worden de speakers zo geplaatst dat ze elkaar met name in het laag "aanvullen". Misschien dat je hiermee een betere aansluiting kunt vinden met je akoestiek. Is tevens een methode waarmee de speakers vrij dicht op de muur worden geplaatst, tenminste ik zie ze nu ook dicht tegen de muur staan.

Kost alleen wat tijd om ze goed geplaatst te krijgen. Wel vooraf beste even noteren hoe je ze nu hebt opgesteld, dan kun je het altijd weer in de originele setting terug plaatsen.

http://www.audiocircle.com/index.php?topic=64320.0
extra info:
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=65908.0
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

CZ79

Of http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=11552.0 op een NL forum.

Ik heb deze methode nu een aantal keren gedaan en is altijd een winst geweest en het enige dat het kost is tijd, erg leerzaam en vaak dus winstgevend.
Ik moet het eigenlijk weer eens een keer opnieuw doen bij mij thuis.

Wellicht dat je dit kunt proberen

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lucky.L

Ik heb nu mijn speakers maximaal ingedraaid, alles handmatig ingesteld met een db meter.
Man,wat een verbetering. Ik merk wel dat de sub ontkoppeld moet worden.
Zoals Frank2 aangaf wil ik zeker nog een krachtige eindbak erachter zetten, en ik wil in de toekomst een goede subwoofer met dsp (B&W db1)!
Heb nu wel de beslissing genomen om de set te houden,dus ik zal aan een mod vragen of hij dit topic kan verplaatsen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Joske007

Quote from: Lucky.L on October  1, 2014, 14:57:04
Ik heb nu mijn speakers maximaal ingedraaid, alles handmatig ingesteld met een db meter.
Man,wat een verbetering. Ik merk wel dat de sub ontkoppeld moet worden.
Blij te lezen dat het schuiven met de speakers en vooral het indraaien een hele verbetering heeft opgeleverd, en nu genieten maar  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kuiperik

Mooi Michel dat het nu wel goed klinkt. Ben benieuwd of je nu de opstelling ook volgens de master set procedure geplaatst hebt? Ik merkte daar zelf namelijk een groot verschil in het laag, maar ook het gehele geluidsbeeld, op het moment dat je de 2e speaker "in sync" plaatste met de 1e. Dit was trouwens een kwestie van enkele mm waarin dat gebeurde.

Quote from: Lucky.L on October  1, 2014, 14:57:04
Ik heb nu mijn speakers maximaal ingedraaid, alles handmatig ingesteld met een db meter.
Man,wat een verbetering. Ik merk wel dat de sub ontkoppeld moet worden.
Zoals Frank2 aangaf wil ik zeker nog een krachtige eindbak erachter zetten, en ik wil in de toekomst een goede subwoofer met dsp (B&W db1)!
Heb nu wel de beslissing genomen om de set te houden,dus ik zal aan een mod vragen of hij dit topic kan verplaatsen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Mvg Michel
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Lucky.L

Quote from: kuiperik on October  1, 2014, 16:06:40
Mooi Michel dat het nu wel goed klinkt. Ben benieuwd of je nu de opstelling ook volgens de master set procedure geplaatst hebt? Ik merkte daar zelf namelijk een groot verschil in het laag, maar ook het gehele geluidsbeeld, op het moment dat je de 2e speaker "in sync" plaatste met de 1e. Dit was trouwens een kwestie van enkele mm waarin dat gebeurde.
Daar ga ik zeker een keer mee aan de slag!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Tof dat het gelukt is. Scheelt een hoop onrustig gezoek.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RvD

Misschien als bij passende sub ook eens de Orkus R proberen deze heb ik zelf nu een weekje. Met losse DSP een Anti mode dual core 2.0 om 2 subs apart in te kunnen meten. Mijn plan is om later nog een tweede toe te voegen. Voor het geld van 1 DB1 heb je ook 2x een Orkus R met losse DSP en die DSP is zeker beter dan van de interne DB1 kijk hier maar eens voor de test van de DB1 http://www.takeoffmedia.de/journalismus/hardware-tests/lautsprecher/bowers-wilkins-db1.html

Ik kom trouwens van een Velodyne SPL-1500R af met interne DSP die DSP blijkt achteraf gezien niet veel voor te stellen.

Mooi dat het gelukt is met de Vulkans dat Audessey de boosdoener was had ik wel verwacht, een mooie eindbak zal ze pas echt goed laten klinken. 

De Orkus R is ook te krijgen helemaal nieuw voor je besteld met een mooie korting. Onze sponsor Vik van CineMike Benelux kan hierin misschien ook iets betekenen.  ;) 
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

morca

Quote from: GPO on September 30, 2014, 16:58:35
uitzetten.

Als er iets is waardoor speakers scherp gaan klinken is het ADSY.

Verder investeren in een DSP die je laagprobleem kan aanpakken, bv een Behringer BFD of een antimode dual-core. Heb je mogelijkheden om je voorversterker en eindversterker los te koppelen? Dan kun je een dergelijk kastje er tussen plaatsen.

GPO
Niet als je hem manueel inregeld met de eq op handmatig.
Maar goed dat kan niet iedereen zelf jammer genoeg,heb al wat leden gezien die worstelen met ADSY.

TS ik zou toch de foampluggen eens proberen gezien je kleine ruimte.
Dan hoeft ADSY daar niet zoveel bij te regelen.

Lucky.L

De eq handmatig instellen vind ik te moeilijk.
Iik ga beginnen met de sub te ontkoppelen , de volgende stap word een eindversterker en als laatste wil ik de sub aan gaan pakken/vervangen.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Rusher


Quote from: Lucky.L on October  1, 2014, 14:57:04
Zoals Frank2 aangaf wil ik zeker nog een krachtige eindbak erachter zetten,

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een "krachtige" eindbak, maar voor een "stabiele" eindbak.

Lucky.L

Quote from: Rusher on October  1, 2014, 21:56:29
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een "krachtige" eindbak, maar voor een "stabiele" eindbak.
Ik gebruikte idd het verkeerde woord!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

morca

Dat vinden deze speaker wel fijn idd.

Ooit eens gehoord,maar er komt al bijna sublaag uit deze jongens volgens mij.
Stonden toen ook in een veel te kleine ruimte.

RvD

Het laag van de Vulkan R gaat tot 20hz.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus