Quadral Aurum Vulkan 8R ,Base, en wotan

Started by Lucky.L, September 30, 2014, 13:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky.L

Aangezien ik "iets" te enthousiast was met Quadral Vulkan 8R was in mijn (te) kleine huiskamer en ik er niet uit kan halen wat er in zit,
Wil ik weten of er interesse is in dit mooie set speakers.
De set is 6 maanden oud,zijn echt in perfecte staat,heb alleen de dozen niet meer,wel de bescherm hoezen.
Winkel prijs is ongeveer 11 duizend euro,wat zou ik hier voor kunnen vragen?
De kleur is Cherry! Foto's van de Base en Wotan kan ik bij interesse op sturen!

Mvg

Na aanpassingen gaat deze set niet de verkoop in!
En word dit topic verplaatst naar de juiste rubriek.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

chansig

Even een vraag vanuit verbazing: Je hebt deze speakers niet eerst thuis beluisterd ?

Heb jij de speakers nieuw gekocht en is dit dan aantoonbaar door middel van een bon ?

Als ze nieuw zijn...dan is de afschrijving best wel fors. Ik schat dan rond de 7000 euro.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

+1 :nopompom:
als je een dergelijk bedrag uitgeeft moet je echt 2 maanden thuis kunnen proberen

6 tot 7 k voor een liefhebber die dit zoekt is wel de max  :nopompom:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Lucky.L

Quote from: chansig on September 30, 2014, 13:46:49
Even een vraag vanuit verbazing: Je hebt deze speakers niet eerst thuis beluisterd ?

Heb jij de speakers nieuw gekocht en is dit dan aantoonbaar door middel van een bon ?

Als ze nieuw zijn...dan is de afschrijving best wel fors. Ik schat dan rond de 7000 euro.

Gr Hans
Ik heb ze idd niet eerst thuis beluisterd, heb wel eerder de Aurums gehad,maar dat was een andere huiskamer!
Heb natuurlijk de bon nog.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

chansig

Oke...goeie leerschool dan.

Dus ze zijn niegel nagel neu ? Dan schat ik dus 7000 euro.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Jeetje kerel wat balen zeg.  :nopompom:

Wat gaat er volgens jou niet goed? Misschien kunnen wij wel wat advies of tips geven.



Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 13:40:50
Aangezien ik "iets" te enthousiast was met Quadral Vulkan 8R was in mijn (te) kleine huiskamer en ik er niet uit kan halen wat er in zit,
Wil ik weten of er interesse is in dit mooie set speakers.
De set is 6 maanden oud,zijn echt in perfecte staat,heb alleen de dozen niet meer,wel de bescherm hoezen.
Winkel prijs is ongeveer 11 duizend euro,wat zou ik hier voor kunnen vragen?
De kleur is Cherry! Foto's van de Base en Wotan kan ik bij interesse op sturen!

Mvg
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

henrykb

tsja.. inruilen met bijbetaling (vrijwel zeker van de andere zijde) is misschien nog de beste optie om het meest ervoor terug te krijgen.
Wel echt zonde van zo'n prachtige speaker. En wie weet, met wat akoestische aanpassingen kan het zomaar zijn dat ze dat geluid geven wat je ergens anders hebt gehoord.

Lucky.L

Quote from: vik on September 30, 2014, 14:37:38


Wat gaat er volgens jou niet goed? Misschien kunnen wij wel wat advies of tips geven.
Als ik de roomcorrectie niet gebruik, heb ik teveel laag (wist ik van te voren natuurlijk)!
Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
Draai ik gewoon rond de 80db, vind ik het zeer mooi klinken.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

vik

Heb je al eens geprobeerd je speakers wat verder naar voren te zetten? Heb je die mogelijkheid? Schakelaar op de achterkant op -2db geprobeerd?


Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 14:59:21
Als ik de roomcorrectie niet gebruik, heb ik teveel laag (wist ik van te voren natuurlijk)!
Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
Draai ik gewoon rond de 80db, vind ik het zeer mooi klinken.

Mvg
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lucky.L

Quote from: vik on September 30, 2014, 15:09:09
Heb je al eens geprobeerd je speakers wat verder naar voren te zetten? Heb je die mogelijkheid? Schakelaar op de achterkant op -2db geprobeerd?
De speakers naar voren zetten gaat niet lukken, de schakelaar naar -2, heb ik toevallig een uur geleden gedaan en dat is wel een verbetering, maar nog niet zoals ik wil en ik weet wat ze kunnen!
Bedankt voor het mee denken!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Mitch--

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 14:59:21
Als ik de roomcorrectie niet gebruik, heb ik teveel laag (wist ik van te voren natuurlijk)!
Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
Draai ik gewoon rond de 80db, vind ik het zeer mooi klinken.

Mvg

Welke room correction heb je? Bij deze speakers moet je natuurlijk daarop niet bezuinigen in kwaliteit, dus ga je misschien wel de richting van Trinnov of een hele dikke Lyngdorf op (zijn nog legio andere opties natuurlijk maar deze poppen zo even in me hoofd). Ben zelf geen fan van roomcorrection MAAR je speakers wegdoen met zoveel verlies is natuurlijk ook doodzonde, en met een serieuze roomcorrection (trinnov) moet het evengoed beestachtig goed klinken!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Joske007

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 14:59:21
Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
Draai ik gewoon rond de 80db, vind ik het zeer mooi klinken.
Mvg
Ik zie dat je bandtweeters hebt.
Probeer je luidsprekers eens wat meer naar binnen te draaien, zet ze maar eens stevig "toe in".
Zo heb je al een beetje minder last van directe reflecties, vloerkleedje, enz.. wil ook al veel helpen.

Mijn ervaring is dat XT32 niet altijd evengoed uitpakt :(
Mocht je reciever voorzien zijn op Audyssey Pro, dan beveel ik je "Audyssey Pro" echt aan  :headbanging:
Het zal je alvast een heel stuk minder kosten, dan wat je nu van plan was.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Lucky.L

Quote from: Joske007 on September 30, 2014, 15:37:42
Ik zie dat je bandtweeters hebt.
Probeer je luidsprekers eens wat meer naar binnen te draaien, zet ze maar eens stevig "toe in".
Zo heb je al een beetje minder last van directe reflecties, vloerkleedje, enz.. wil ook al veel helpen.

Mijn ervaring is dat XT32 niet altijd evengoed uitpakt :(
Mocht je reciever voorzien zijn op Audyssey Pro, dan beveel ik je "Audyssey Pro" echt aan  :headbanging:
Het zal je alvast een heel stuk minder kosten, dan wat je nu van plan was.
Ik weet niet of die daarop voorzien is! Heb ze nu wel flink ingedraaid,krijg wel het idee dat het beter word!
Had misschien beter even een ander topic kunnen openen,: wie kan mij helpen ;D!

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Joske007

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 15:58:34
Ik weet niet of die daarop voorzien is! Heb ze nu wel flink ingedraaid,krijg wel het idee dat het beter word!
Had misschien beter even een ander topic kunnen openen,: wie kan mij helpen ;D!

Mvg
Heb je ze nu volledig/maximum ingedraad?
Lijkt me inderdaad beter om dit topic elders voort te zetten, vraag het even aan de mods ;)
Welke receiver heb je, graag type?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

vik

Geen probleem.  ;)

Heeft de Vulkan R pluggen voor de dikke bass poort achter? Ik weet even niet uit mijn hoofd of deze erbij worden geleverd. Daar zou je ook nog even mee kunnen testen.


Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 15:25:30
De speakers naar voren zetten gaat niet lukken, de schakelaar naar -2, heb ik toevallig een uur geleden gedaan en dat is wel een verbetering, maar nog niet zoals ik wil en ik weet wat ze kunnen!
Bedankt voor het mee denken!

Mvg Michel
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Goeie tip dat indraaien en klopt helemaal.

Quote from: Joske007 on September 30, 2014, 15:37:42
Ik zie dat je bandtweeters hebt.
Probeer je luidsprekers eens wat meer naar binnen te draaien, zet ze maar eens stevig "toe in".
Zo heb je al een beetje minder last van directe reflecties, vloerkleedje, enz.. wil ook al veel helpen.

Mijn ervaring is dat XT32 niet altijd evengoed uitpakt :(
Mocht je reciever voorzien zijn op Audyssey Pro, dan beveel ik je "Audyssey Pro" echt aan  :headbanging:
Het zal je alvast een heel stuk minder kosten, dan wat je nu van plan was.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lucky.L

Quote from: Joske007 on September 30, 2014, 16:01:29
Heb je ze nu volledig/maximum ingedraad?
Lijkt me inderdaad beter om dit topic elders voort te zetten, vraag het even aan de mods ;)
Welke receiver heb je, graag type?
wat is het maximum?
Receiver Onkyo 3008 !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Lucky.L

Quote from: vik on September 30, 2014, 16:03:53
Geen probleem.  ;)

Heeft de Vulkan R pluggen voor de dikke bass poort achter? Ik weet even niet uit mijn hoofd of deze erbij worden geleverd. Daar zou je ook nog even mee kunnen testen.
Nee er zitten geen foampluggen bij!
Maar met Addyssey,heb ik geen laag probleem!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

vik

Duidelijk. Misschien na het indraaien eens kijken wat Audyssey ervan kan maken?

Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.


Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 16:25:09
  Nee er zitten geen foampluggen bij!
Maar met Addyssey,heb ik geen laag probleem!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lucky.L

Quote from: vik on September 30, 2014, 16:31:32
Duidelijk. Misschien na het indraaien eens kijken wat Audyssey ervan kan maken?

Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
De Addyssey, ga ik zeker nog een keer doen deze week!

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Joske007

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 16:22:53
wat is het maximum?
Receiver Onkyo 3008 !
Dit is het maximum, kijk ook even je luisterdriehoek na ;)


Ik zie niet direct of je Onkyo 3008 "Pro" enabled is?
http://www.uk.onkyo.com/en/products/tx-nr3008-34485.html?tab=Details
Quote from: vik on September 30, 2014, 16:31:32
Gebruik ik wel de roomcorrectie dan is er iets in het hoogmidden gedeelte,wat ik te scherp vind,en dat is alleen bij een harde 90+db volume.
Je kamer is nogal reflectie-rijk, dus dat zal wel deels de reden zijn.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maro

Quote from: Joske007 on September 30, 2014, 16:35:46
Dit is het maximum, kijk ook even je luisterdriehoek na ;)


Ik zie niet direct of je Onkyo 3008 "Pro" enabled is?
http://www.uk.onkyo.com/en/products/tx-nr3008-34485.html?tab=Details

Geen pro mogelijkheid op de 3008 maar hij heeft ook geen problemen met XT32 als ik dit zo lees. Al moet ik wel zeggen dat een set speakers als dit een beter receiver/versterker verdiend. En dat zeg ik als onkyo liefhebber.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

GPO

Quote from: Lucky.L on September 30, 2014, 15:32:16
Addyssey xt32

uitzetten.

Als er iets is waardoor speakers scherp gaan klinken is het ADSY.

Verder investeren in een DSP die je laagprobleem kan aanpakken, bv een Behringer BFD of een antimode dual-core. Heb je mogelijkheden om je voorversterker en eindversterker los te koppelen? Dan kun je een dergelijk kastje er tussen plaatsen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Lucky.L

Quote from: Maro on September 30, 2014, 16:38:37
Geen pro mogelijkheid op de 3008 maar hij heeft ook geen problemen met XT32 als ik dit zo lees. Al moet ik wel zeggen dat een set speakers als dit een beter receiver/versterker verdiend. En dat zeg ik als onkyo liefhebber.  :D
Zou ook graag een voor/eind combi weer willen nemen (emotiva oid), maar ook dan komt het ruimte gebrek weer kijken!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A