Strakke lijst met goed opgenomen easy listening jazz

Started by audiotechneut, September 29, 2014, 22:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FDLARRY

Quote from: Zodiac on December 18, 2014, 13:09:31
Zeg dat!!
Die mevrouw Hiromi maakt wel hele mooie dingen!

Ken je yun sun nah?
Ken ik, wel eens op mijn NAS gehad, is er echter weer af, kon me niet overtuigen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Quote from: Broem on December 17, 2014, 22:49:43
Ferenc Snetberger - Nomad. Hongaarse jazz die werkelijk fantastisch klinkt. Aanrader.
En idd erg fraai, dank voor de tip.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Ik vind de term 'easy listening' altijd zo'n aanfluiting van wat jazz is. Jazz hoort avontuurlijk, spannend, swingend, meeslepend en verhalend te zijn. Door het 'easy listening' te noemen, degradeer je het tot liftmuziek...

Kortom: ik hou niet van easy listening jazz  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on December 18, 2014, 14:57:30
Ik vind de term 'easy listening' altijd zo'n aanfluiting van wat jazz is. Jazz hoort avontuurlijk, spannend, swingend, meeslepend en verhalend te zijn. Door het 'easy listening' te noemen, degradeer je het tot liftmuziek...

Kortom: ik hou niet van easy listening jazz  ;).
Ik wel, ik hou van alle soorten jazz, van gelikt smooth tot keiharde jazz rock, en alles er tussen.  :music:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Zodiac

Quote from: Jumping Jack on December 18, 2014, 14:57:30
Ik vind de term 'easy listening' altijd zo'n aanfluiting van wat jazz is. Jazz hoort avontuurlijk, spannend, swingend, meeslepend en verhalend te zijn. Door het 'easy listening' te noemen, degradeer je het tot liftmuziek...

Kortom: ik hou niet van easy listening jazz  ;).

Hoe zou je dan 'jazz' willen typeren? Waar liggen de grenzen?

En 'goed opgenomen'. tja in de jaren 50-60-70 is veel moois gemaakt, maar ontzettend K opgenomen. Niet over praten dan?

Is een leuke discussie die ik ook met TS heb gehad. Easy listening is inderdaad voor op de plee in Hotel van der valk.

Sorry, was even off topic, of toch on...?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Quote from: Jumping Jack on December 18, 2014, 14:57:30
Jazz hoort avontuurlijk, spannend, swingend, meeslepend en verhalend te zijn.

Wie heeft dat bepaald? Op wikipedia staat: "Oorspronkelijk betekende het woord jazz een "zeer energieke dans", dus je hebt gelijk wanneer we naar de vroegere jazz kijken, euhhh ik bedoel luisteren. Maar jazz heeft zich verder ontwikkeld.

Is Easy listening een goede typering voor een bepaald deel binnen de jazz? Nee, dat ben ik met je eens, want veel jazz is niet "easy" om naar te luisteren. Maar ik hou van de zachte klanken van de langzame jazz composities. Ik smul van de dikke piano akkoorden, heerlijke bas fundamenten, en een prachtige stem met haar melodieen, de disonanten die verstopt zijn. Rust, heerlijk!


Zodiac

U is filosoof!

Jazz kan heel simpel zijn, vind ik, maar ook uiterst complex (niet om aan te horen...)
Het leuke van de lijst is dat er heel veel diverse stijlen in zijn opgenomen. Jammer dat de wereldmuziek wat onderbelicht is, want er wordt wat moois gemaakt in deze wereld, van Noorwegen tot zuid- Africa
Definiëren van het begrip jazz ligt wat lastig denk ik. Maakt niet uit.....die lijst zit vol met inspiratie. Ga door zou ik zeggen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dwaalgast

Weet je wat ook zeer de moeite waard is: Gare du Nord - Collected Wederom goede opname!

peterrr

 ^^

Dorona Alberti   :worship:

en dan de vinyl uitgave....
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Rusher


Rudy1968

Melody Gardot (Worrisome Heart) is hier geloof ik nog niet genoemd.
Keep on dreaming.....

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

audiotechneut

Zijn er nog nieuwe aanwinsten en ontdekkingen te melden?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

FDLARRY

Melody Gardot - 2015 - Currency of Man (The Artist's Cut) [44.1 kHz 24-bit]

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Bart_M

#114
Ik heb een Spotify lijst gemaakt van de suggesties en zal deze a :inlove:f en toe updaten met nieuwe tips in dit topic:
https://open.spotify.com/user/bartmartens/playlist/3CM5eRLQ4r83rVjRrC1jTO

Doe er je voordeel mee :)

Siddartha

Quote from: Bart_M on June 13, 2015, 12:17:02
Ik heb een Spotify lijst gemaakt van de suggesties en zal deze af en toe updaten met nieuwe tips in dit topic:
spotify:user:bartmartens:playlist:3CM5eRLQ4r83rVjRrC1jTO

Doe er je voordeel mee :)

Thanx, maar ik kom onder dat profiel 2 openbare playlists tegen, maar niet deze. Is die wel openbaar?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bart_M


Deleted User

Fleurine (Zang) - Brad Mehldau (Piano) met hier en daar viool - Close Enough for Love

audiotechneut

Echt toppie! Leuk idee, bedankt!
Quote from: Bart_M on June 13, 2015, 12:17:02
Ik heb een Spotify lijst gemaakt van de suggesties en zal deze a :inlove:f en toe updaten met nieuwe tips in dit topic:
https://open.spotify.com/user/bartmartens/playlist/3CM5eRLQ4r83rVjRrC1jTO

Doe er je voordeel mee :)
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

rubber17

Volgmodus  ;D
Heb inmiddels al een paar van deze cd's in huis gehaald. Vooral XRCD versie van album hell or high water van Sara K vind ik een topper!

Nog een tip van mijn kant:
Ray Brown Trio - BAM BAM BAM
Oudje uit 1988 waar hij live echt top is.
JVC DLA-RS440 CineMike | Marantz PM15S2le & SA15S2le & TT15s1 (AQ PT9 arm en Lyra Delos MC element) & SR7013 CineMike & UD5007 | Tannoy Revolution XT8 F | Mirage Omni S8 | Audioquest

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CZ79

Quote from: FDLARRY on June 13, 2015, 12:09:30
Melody Gardot - 2015 - Currency of Man (The Artist's Cut) [44.1 kHz 24-bit]

Erg lekker album weer, ik heb alleen de 16bit versie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Jose James -Yesterday I Had The Blues (2015) [FLAC 24]

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Een blue note- topper van vorig jaar: Takuya Kuroda - Rising Son (geproduceerd door José James trouwens)

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs