Strakke lijst met goed opgenomen easy listening jazz

Started by audiotechneut, September 29, 2014, 22:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Dit topic is er een met spelregels. Het doel is elkaar tips te geven.

Het gaat uitsluitend om CD's die voldoen aan de volgende criteria:
>>Goede easy listening jazz.   (Goed naar jouw smaak.)
>>Supergoed opgenomen


Spelregels:
>>Noem artiest(en) en CD titel
>>Geef in korte bewoordingen aan wat het is en wat je er zo goed aan vindt
>>Plaats geen citaten met commentaar op anderen


Zo ontstaat een mooie lijst waar we met z'n allen uit kunnen halen wat aanspreekt. Maak elkaar enthousiast voor dat wat jou fascineert! Het gaat hier dus niet om discussie maar om een strakke lijst met tips voor easy listening jazz. Succes!
Ik geef de aftrap: Rene Marie – Vertigo:  Lekker soepele jazz met een top-zangeres. Qua opname het mooiste wat ik ken. Vooral de track It's All Right With Me, daar zit me daar een spanning in...... Even rustig voor gaan zitten en precies in het midden!
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Rusher

Mooi topic dat ik ga volgen. Ik kan helaas geen of weinig tips geven, want ik ben juist zoekende naar mooie rustige jazz, met liefst heerlijk dikke melancholische akkoorden waarin droevige dissonanten zitten om het spannend te maken. Dit valt misschien niet onder easy listening, hoewel ik melodie heel belangrijk vind.

Waarschijnlijk ben ik in de ogen van jazz kenners als een baby aan het brabbelen, maar anders omschrijven wat ik bedoel lukt me niet.

Gemineye

#2
Mooi topic, ga ik zeker veel aan hebben.

Voor mij is Diana Krall toch wel een van mijn favorieten, vooral de CD "the girl in the other room" vind ik echt mooi. Mooi easy listening, en van goede kwaliteit.

:)

katwax

Norah Jones - Come away with me

Zeer mooie stem. Heb hem wel in 24/96 maar cd zal ook wel goed klinken



Diana Krall - Live in Paris

Live opnames geven een extra gevoel en als ze dan nog zo goed zijn opgenomen is het helemaal genieten.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Gemineye

 ^^

Live in Paris  :inlove: Vooral het nummer "a case of you" is erg mooi gedaan vind ik zelf. De DVD van dat concert is ook mooi trouwens.
:)

Broem

Kari Bremnes - Norwegian Mood. Prijsvraag zou kunnen zijn; "In het nummer Coastal Ship is op een gegeven moment een scheepshoorn te horen. Welke minuut en seconde van dat nummer?"


Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

flakkees

#6
ik wilde me ook eens storten op jazz maar kon mijn draai er nooit in vinden
tot dat ik dit hoorde



echt een top album met fantastische drum grooves met belletjes en tringeltjes
bizarre bas loopjes en uitmuntend blaas spel

hier opende jazz voor mij een deur en ik draai dit nog regelmatig

begin met het nummer / el' golpe avisa
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

FDLARRY

#7
Susanne Abbuehl - The Gift (2013) (24-88.2)

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

mag electronische future jazz ook? :)

Dit is geweldige jazz en zoals TS eist: een ijzersterke productie.

Out here. In there
Bugge Wesseltoft



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

FDLARRY

Stacey Kent - The Changing Lights (2013) (24-44.1)

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Deleted User


FDLARRY

Jenna Mammina - The Music & The Magic of Ms. Abbey Lincoln (2014) [DD] (24-96)

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Cecile McLorin Salvant - WomanChild (2013) [HDTracks 24-96]

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Antanio Forcione & Sabina Sciubba - Meet me in London (naim) 24Bit 192 KHz

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

audiotechneut

Leuk dat het topic goed loopt. Probeer wel steeds aan te geven waarom je de betreffende CD goed vind. Dat maakt het eenvoudiger voor de andere forum leden om te beoordelen of je de CD gaat proberen.

Ik doe nog een duit in het zakje:
The Ray Brown Trio live at the Loa "Summerwind". Fantastisch opgenomen live optreden  in een kroeg-achtige ambiance waarbij je het publiek als het ware hoort ademen. Ray Brown steelt met zijn contrabas de show, met name in track 2 The real bleus. Je hoort de snaren knerpen. Nee, je luidsprekers zijn niet stuk, de vervorming hoort erbij! Track 1 Summerwind (vrij heftig) is niet maatgevend voor het verdere album. Dat is vooraL EASY en geraffineerd.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Lightspeed

#15
 :huh2: oei pas op... voor dat je 't weet valt een enkeling al snel onder de inmiddels gehate 'tingel tangel deuntjes' teveel te horen op high-end hifishows enzo, heb ik wel eens gelezen.   ;)

Maar eh, hierbij evengoed mijn bijdrage:

Holly Cole - It happened one night. (Live in Montreal)
Een van de best opgenomen live albums die ik ken.


Herbie Hancock - River, the Joni letters.  = altijd goed.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

jeffaudio

#16


Prachtige opname!
Met name de nummer 6 en 11 zijn prachtig  ;D
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

jeffaudio

Jheena lodwick  , prachtige stem prachtige opname!
Wil altijd al een cd aanschaffen , kan deze nergens vinden helaas  :(



Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

LABO

Quote from: jeffaudio on October  3, 2014, 10:16:22
Jheena lodwick  , prachtige stem prachtige opname!
Wil altijd al een cd aanschaffen , kan deze nergens vinden helaas  :(
Zijn gewoon te koop op XRCD bij o.a. https://www.jpc.de/s/jheena+lodwick
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Zodiac

Omar Sosa, hele oeuvre.
(Hele knappe cuban jazz)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

jeffaudio

Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

audiotechneut

Door de tip van Jeffaudio dacht ik aan de serie Best Audiophile Voices. Daar staat zij ook op. Dat zijn meerdere delen. Vooral deel 1 en 2 vind ik erg mooi. Allemaal super opgenomen. Wellicht niet altijd in de categorie jazz maar zeer de moeite waard. Het zijn verzamelaars dus ook leuk om artiesten te ontdekken.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Als TS zal ik aan het eind een lijst op dit topic zetten van alle genoemde CD's. Lekker compact zodat iedereen een handig lijstje heeft. Ik werk er al aan. ;D
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Rusher


Quote from: audiotechneut on October  3, 2014, 18:58:37
Als TS zal ik aan het eind een lijst op dit topic zetten van alle genoemde CD's. Lekker compact zodat iedereen een handig lijstje heeft. Ik werk er al aan. ;D

Goed idee, dank je wel alvast! [emoji2]

WilcoL

Cassandra Wilson - New Moon Daughter

Geweldige, sensuele plaat. Het openingsnummer "Strange Fruit" is vet, subtiel, zweterig en zwoel en sijpelt letterlijk uit je speakers: ik heb nog nooit eerder zo iets gehoord!

Geniet ze...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear