Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lion of Judah

Quote from: Berry76 on November  5, 2020, 08:52:41
Hoe zou je de verschillen beschrijven qua geluid?
Bijzonder klein, als ze er al waren. Maar stel dat nu blijkt dat ik bijv. met een defect element heb zitten luisteren dan is deze ervaring niets waard.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Lion of Judah

Quote from: addesmo on November  5, 2020, 09:08:28
Mijn mening:
Je kunt niet stellen dat de p1 beter is dan de p6. Waarom, omdat Rega complete tafels levert met arm en bekabeling moet je dan ook zelfde element en phonotrap gebruiken. En dan lijkt het mij heel sterk dat de p1 beter is!
En ik ben het geheel eens met wat hier ook al gezegd is: pnonotrap is erg belangrijk. Meer dan de meeste mensen denken. Steek daar eerst maar je geld in en dan in mooier elelement.
Bijzonder toch hoe sommige mensen slecht lezen, informatie (verkeerd) interpreteren of gebruiken om hun eigen visie te ondersteunen. Een combinatie van die drie kan ook nog.
Als je het niet erg vindt dan wacht ik eerste even de bevindingen van de importeur af. Op basis daarvan vinden er eventuele vervolgstappen plaats. Ik hou jullie op de hoogte.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Martin!!!

Quote from: Lion of Judah on November  5, 2020, 11:01:47
Bijzonder toch hoe sommige mensen slecht lezen, informatie (verkeerd) interpreteren of gebruiken om hun eigen visie te ondersteunen. Een combinatie van die drie kan ook nog.
Als je het niet erg vindt dan wacht ik eerste even de bevindingen van de importeur af. Op basis daarvan vinden er eventuele vervolgstappen plaats. Ik hou jullie op de hoogte.

Heb je de P1 nu op hetzelfde stekkerblok als de P6 destijds?
mainly British stuff

Lion of Judah

Quote from: Martin!!! on November  5, 2020, 11:16:32
Heb je de P1 nu op hetzelfde stekkerblok als de P6 destijds?
Nee, op het stekkerblok waar ook de P6 nu op zat. Is wel een goeie van je, zal de P1 eens op het andere blok zetten.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

PatrickP

Eigenlijk wel lekker als je de P1 met een heel goedkoop element aangenamer vindt. Scheelt een hoop geld!  :pompom:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Lion of Judah

Quote from: PatrickP on November  5, 2020, 11:36:45
Eigenlijk wel lekker als je de P1 met een heel goedkoop element aangenamer vindt. Scheelt een hoop geld!  :pompom:
Punt is alleen dat dit nog niet de definitieve conclusie is.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

addesmo

Quote from: Lion of Judah on November  5, 2020, 11:01:47
Bijzonder toch hoe sommige mensen slecht lezen, informatie (verkeerd) interpreteren of gebruiken om hun eigen visie te ondersteunen. Een combinatie van die drie kan ook nog.
Als je het niet erg vindt dan wacht ik eerste even de bevindingen van de importeur af. Op basis daarvan vinden er eventuele vervolgstappen plaats. Ik hou jullie op de hoogte.
Slecht lezen?
Eigen visie?
Ik trek helemaal geen conclusies. Geef alleen wat advies. Doe er mee wat je wilt verder, maar jij interpreteert iets wat er niet staat!

Lion of Judah

Quote from: addesmo on November  5, 2020, 13:04:29
Slecht lezen?
Eigen visie?
Ik trek helemaal geen conclusies. Geef alleen wat advies. Doe er mee wat je wilt verder, maar jij interpreteert iets wat er niet staat!
Je schrijft  dat je niet kunt stellen dat een P1 beter is dan een P6. Je hebt dan toch de conclusie getrokken dat dit door iemand beweerd is lijkt me.
Verder bedoelde ik jou niet specifiek alhoewel ik me realiseer dat door jou te quoten dit wel zo overkomt. Was niet de bedoeling. Er zijn er meer die over de phono begonnen, vandaar.
Over de phono: ik heb daar wel een mening over maar die hou ik nog even voor me. Dit in de wetenschap dat niets onmogelijk is.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

addesmo

Ik begon dus met: mijn mening!
Verder ben ik dan heel benieuwd wat je over de phonotrappen kan vertellen ;)

Lion of Judah

Quote from: addesmo on November  5, 2020, 13:28:31
Ik begon dus met: mijn mening!
Verder ben ik dan heel benieuwd wat je over de phonotrappen kan vertellen ;)
Mijn mening is dat een P6/exact met een phono versterker van het niveau Rega Fono MK3 beter moet klinken dan een P1/Carbon met dezelfde versterker. Zo spannend was het niet :tounge2:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

PatrickP

Ik vind het ook geen erg vreemde uitspraak hoor LionOJ! Maar ik ga de P1-P6 vergelijker niet hier uitnodigen. Voor je het weet vindt hij mijn VPI Prime ook niets...  :hehe:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Hannibal_

Als je genoeg biedt is mijn P2 beschikbaar. Wel de oude kwaliteit P2 trouwens.

Maar wel maar 1 verwijderd van de P1 ;)

Wanneer heb je je P6 terug, denk je?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Robiwan

#737
Quote from: Hannibal_ on November  6, 2020, 07:58:08
Als je genoeg biedt is mijn P2 beschikbaar. Wel de oude kwaliteit P2 trouwens.

Maar wel maar 1 verwijderd van de P1 ;)

Wanneer heb je je P6 terug, denk je?

als die oude P2 net zulke baggerkwaliteit is als die oude P3 dan beloofd het niet veels goeds :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Hannibal_

Quote from: Robiwan on November  6, 2020, 11:12:04
als die oude P2 net zulke baggerkwaliteit is als die oude P3 dan beloofd het niet veels goeds :(

Tja, ik weet niet welke generatie je bedoelt.
Maar ik ben erg tevreden met het ding.
Speelt echt muziek.

Er zijn heel wat generaties van de platenspeler series geweest. Deze is van net voordat het RP spelers werden dacht ik.

Welke P3 bedoelde je? (Wel apart, een bagger rega platenspeler ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Robiwan

Quote from: Hannibal_ on November  6, 2020, 16:11:59
Tja, ik weet niet welke generatie je bedoelt.
Maar ik ben erg tevreden met het ding.
Speelt echt muziek.

Er zijn heel wat generaties van de platenspeler series geweest. Deze is van net voordat het RP spelers werden dacht ik.

Welke P3 bedoelde je? (Wel apart, een bagger rega platenspeler ;) )

generatie 1995 om en na bij
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Hannibal_

#740
Quote from: Robiwan on November  6, 2020, 16:53:48
generatie 1995 om en na bij

Aha... die van mij is wel heel wat jonger...

Was dat zo slecht in die tijd?
Rega stond dacht ik altijd goed bekend voor spelers?
Of had de assemblage medewerker de pub te lang van binnen gezien en exemplarisch?

Update: verwarrend de typering van rega. Er zijn zoooo veel generaties van dezelfde typen. Ook bij mijn LS, totem, trouwens...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Lion of Judah

Quote from: Hannibal_ on November  6, 2020, 07:58:08

Wanneer heb je je P6 terug, denk je?
Geen idee, paar weken denk ik
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Robiwan

Quote from: Hannibal_ on November  6, 2020, 16:57:39
Aha... die van mij is wel heel wat jonger...

Was dat zo slecht in die tijd?
Rega stond dacht ik altijd goed bekend voor spelers?
Of had de assemblage medewerker de pub te lang van binnen gezien en exemplarisch?

Update: verwarrend de typering van rega. Er zijn zoooo veel generaties van dezelfde typen. Ook bij mijn LS, totem, trouwens...

Mijn Planar 3 jengelde, is nooit goed gekomen, daarnaast antiskating die niet werkte. Het was een rampenbak die Planar 3. De Planar 2 model 2016 die ik nu heb is wel top maar lp's draai ik nauwelijks.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on November  6, 2020, 17:03:27
Mijn Planar 3 jengelde, is nooit goed gekomen, daarnaast antiskating die niet werkte. Het was een rampenbak die Planar 3. De Planar 2 model 2016 die ik nu heb is wel top maar lp's draai ik nauwelijks.
Ook met Carbon element?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on November  6, 2020, 17:09:36
Ook met Carbon element?

Carbon mm (is een Audio Technica AT91) is klankmatig meer dan prima. Verder geen kanaalongelijkheid, geen slissen, niet dun of vet gewoon goed :clapping:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Hannibal_

Quote from: Robiwan on November  6, 2020, 17:03:27
Mijn Planar 3 jengelde, is nooit goed gekomen, daarnaast antiskating die niet werkte. Het was een rampenbak die Planar 3. De Planar 2 model 2016 die ik nu heb is wel top maar lp's draai ik nauwelijks.

Ow......
Dat klinkt inderdaad niet okay.
Niet gewoon de belt of zo?
Nooit eerder dit soort issues gehoord mbt Rega platenspelers zeg.

LP's (vinyl toch? ;)) draaien is leuk. Zelf tijd van weg geweest, maar weer helemaal aan het draaien.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

PatrickP

Moet ik nu toch eens een Carbon kopen voor op mijn VPI Prime?  :popcorn:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Lion of Judah

Quote from: PatrickP on November  6, 2020, 18:42:24
Moet ik nu toch eens een Carbon kopen voor op mijn VPI Prime?  :popcorn:
Veel te min voor jou :D
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Berry76

Ik heb de 2 mm spacer besteld om eerdaags de ortofon 2m bronze op mijn rega planar 3 te laten monteren.
Voorlopig blijf ik op de MM elementen. Ik denk dat ik met mijn setup daar het meeste plezier mee zal ervaren.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

MLCinema

Quote from: Berry76 on November 14, 2020, 22:53:38
Ik heb de 2 mm spacer besteld om eerdaags de ortofon 2m bronze op mijn rega planar 3 te laten monteren.
Voorlopig blijf ik op de MM elementen. Ik denk dat ik met mijn setup daar het meeste plezier mee zal ervaren.
Mooie keuze! Erg fijn element vond ik dat. Ben benieuwd naar het verschil dat de spacer gaat geven. Alvast veel luisterplezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |