Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

addesmo

Hier ook alleen maar slechte ervaring met zo'n Monster blok!

Lion of Judah

Quote from: Lion of Judah on October 25, 2020, 10:43:25
Tegenvaller was alleen dat het me opviel dat de plint aan de linkerkant los laat. :wacko:
Gisteren is de P6 opgehaald voor reparatie van de plint. Als overbrugging een P1 gekregen. Topservice!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Berry76

Vandaag verwacht ik de Musical Fidelity V90 LPS pre amp. Eens kijken hoe deze klinkt met de Musical Fidelity M3i en de planar 3.

Ik kan dan ook een MC element overwegen.

Via Amazon krijg ik een aanbieding voor een rega spacer 2 mm. Is dit zinvol om andere elementen dan rega te overwegen?
En kan de stofkap dan nog dicht?

Iemand ervaring met de 2 mm spacer
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

PatrickP

Quote from: Berry76 on November  3, 2020, 10:28:15Is dit zinvol om andere elementen dan rega te overwegen?
Ja!!!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

MLCinema

Ik heb het zelf niet in combinatie met de Ortofon 2M Black. Op buitenlandse fora is hierover meer informatie te vinden. Heb mij hier destijds wel in verdiept maar uiteindelijk besloten het niet te doen. Met de black is hij volgens mij nu wel level.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

addesmo

Quote from: Berry76 on November  3, 2020, 10:28:15
Vandaag verwacht ik de Musical Fidelity V90 LPS pre amp. Eens kijken hoe deze klinkt met de Musical Fidelity M3i en de planar 3.

Ik kan dan ook een MC element overwegen.

Via Amazon krijg ik een aanbieding voor een rega spacer 2 mm. Is dit zinvol om andere elementen dan rega te overwegen?
En kan de stofkap dan nog dicht?

Iemand ervaring met de 2 mm spacer

Uit ervaring: geen problemen met een spacer en stofkap!

PatrickP

Quote from: Berry76 on November  3, 2020, 11:37:43
Kort maar krachtig, iets meer info is welkom
Tja, wat wil je weten. Ik heb inmiddels vier elementen (op twee armen). En ze klinken allemaal anders. Bewust gedaan ook. Mijn punt is dat het niet zo gek is om te zoeken naar een element dat bij je (muziek)smaak past. Een Rega-eigen element is volgens mij een logische keus om mee te beginnen, zeker als je deze gunstig bij de draaitafel kopen kan. Voordeel is ook dat ze wat betreft maat altijd goed zijn heb ik begrepen (geen spacers nodig). Maar ik zou wel bekijken wat er verder is!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Berry76

Mijn muziek smaak gaat van pop tot heavy metal naar Americana en soul.

Van de carbon mm ( planner 2 )naar de elys 2 (planar 3) was een hele verbetering. De rega Neo TT psu is weer een flinke stap. Nu ben ik benieuwd wat een (MC) element kan doen in de verbetering, wel binnen de grenzen van mijn huidige set natuurlijk.

Ik ben nu 2,5 jaar enthousiast vynil aan het draaien, maar qua techniek weet ik nog niet zo veel
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Lion of Judah

Quote from: Lion of Judah on October 28, 2020, 12:54:09
Gisteren is de P6 opgehaald voor reparatie van de plint. Als overbrugging een P1 gekregen. Topservice!
Een paar dagen met de P1/Carbon gedraaid en dat bevalt me beter dan de P6/Exact. Technisch is het allemaal wat minder gepolijst maar ik hoor veel meer en dit swingt tenminste.
Bevestigd wel dat de P6/Exact nooit zijn te verwachten potentieel heeft gehaald. Of het moet allemaal één grote mindfuck zijn. We gaan het horen als de P6 weer terug is.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

PatrickP

De Carbon is een elementje van een paar tientjes!  :-X
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Mediator

#713
Ik zeg het nogmaals Rega maakt mooie elementen. De exact is echt een heel mooi element. Spoort goed, klinkt dynamisch en zoals de Engelsen zeggen organic. Middengebied is mooi natuurlijk.

Ik heb zelf drie exacts versleten. Omdat het een jaar of zeven geleden is dat ik ermee speelde heb ik voor mijn zolderset weer een exact aangeschaft. Oude liefde roest niet.

Waar het mank gaat is de phonotrap. Voor een exact mag je best een duizend euro uittrekken voor een goed gebouwde (discrete) phonotrap. Zo kan het dus goed zijn dat een rp1 met Carbon ineens een aspect beter doet dan een rp6 exact. Met een musical fidelity v90lps een mc element overwegen vind ik een verkeerde keuze. Zo'n musical fidelity is een eenvoudige opamp gebaseerde phonotrap. Ik zou daarop maximaal een Nagaoka mp100 of mp110 of een Rega bias gebruiken met een rp1 om maar eens een voorbeeld te noemen. Je Rega phono MM is minstens van vergelijkbare kwaliteit. Ik spreek dit maar even recht voor zijn raap uit. Misschien wordt er dan geluisterd.

Berry76

Quote from: Mediator on November  4, 2020, 21:55:52
Ik zeg het nogmaals Rega maakt mooie elementen. De exact is echt een heel mooi element. Spoort goed, klinkt dynamisch en zoals de Engelsen zeggen organic. Middengebied is mooi natuurlijk.

Ik heb zelf drie exacts versleten. Omdat het een jaar of zeven geleden is dat ik ermee speelde heb ik voor mijn zolderset weer een exact aangeschaft. Oude liefde roest niet.

Waar het mank gaat is de phonotrap. Voor een exact mag je best een duizend euro uittrekken voor een goed gebouwde (discrete) phonotrap. Zo kan het dus goed zijn dat een rp1 met Carbon ineens een aspect beter doet dan een rp6 exact. Met een musical fidelity v90lps een mc element overwegen vind ik een verkeerde keuze. Zo'n musical fidelity is een eenvoudige opamp gebaseerde phonotrap. Ik zou daarop maximaal een Nagaoka mp100 of mp110 of een Rega bias gebruiken met een rp1 om maar eens een voorbeeld te noemen. Je Rega phono MM is minstens van vergelijkbare kwaliteit. Ik spreek dit maar even recht voor zijn raap uit. Misschien wordt er dan geluisterd.


Hier geef je antwoord op 2 vragen van verschillende vragenstellers.

Ik heb nu de rega planar 3 met de elys 2 en de rega fono MM MK3, dat klinkt goed.
Vandaag ook de musical fidelity v90lps ontvangen. Ik heb hem aangesloten, het klinkt anders. (Logisch) meer output, meer bas, hoog wat Scheller. De rega fono is meer in balans en in het midden mooier en voller.
Toch heeft de fidelity ook wat.  Dus kom ik weer uit op het element.


En lion heeft tijdelijk de planar 1.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Quote from: Lion of Judah on November  4, 2020, 14:11:47
Een paar dagen met de P1/Carbon gedraaid en dat bevalt me beter dan de P6/Exact. Technisch is het allemaal wat minder gepolijst maar ik hoor veel meer en dit swingt tenminste.
Bevestigd wel dat de P6/Exact nooit zijn te verwachten potentieel heeft gehaald. Of het moet allemaal één grote mindfuck zijn. We gaan het horen als de P6 weer terug is.

@lion welke phone voorversterker gebruik jij?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Lion of Judah

Quote from: Berry76 on November  4, 2020, 22:05:27
@lion welke phone voorversterker gebruik jij?
Ik had een Rega Fono MM MK3 en ik heb nu een Schiit Mani.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Berry76

Quote from: Lion of Judah on November  4, 2020, 23:48:19
Ik had een Rega Fono MM MK3 en ik heb nu een Schiit Mani.

En waarom gekozen voor de schiit Mani? 
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Hannibal_

Quote from: Lion of Judah on November  4, 2020, 14:11:47
Een paar dagen met de P1/Carbon gedraaid en dat bevalt me beter dan de P6/Exact. Technisch is het allemaal wat minder gepolijst maar ik hoor veel meer en dit swingt tenminste.
Bevestigd wel dat de P6/Exact nooit zijn te verwachten potentieel heeft gehaald. Of het moet allemaal één grote mindfuck zijn. We gaan het horen als de P6 weer terug is.

Wow.... dat is nogal een statement!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Overigens weet ik voor geinteresseerden misschien wel een rega fono mkiii te vinden, bij serieuze interesse.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on November  4, 2020, 14:11:47
Een paar dagen met de P1/Carbon gedraaid en dat bevalt me beter dan de P6/Exact. Technisch is het allemaal wat minder gepolijst maar ik hoor veel meer en dit swingt tenminste.
Bevestigd wel dat de P6/Exact nooit zijn te verwachten potentieel heeft gehaald. Of het moet allemaal één grote mindfuck zijn. We gaan het horen als de P6 weer terug is.

Dan is de P6 technisch niet in orde. Na laten kijken die hap.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: Berry76 on November  5, 2020, 07:04:19
En waarom gekozen voor de schiit Mani?
Flexibiliteit. Was ook benieuwd naar de (eventuele) verschillen.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on November  5, 2020, 08:11:57
Dan is de P6 technisch niet in orde. Na laten kijken die hap.
Was al onderweg naar de importeur vanwege de loslatende plint. Ze kijken de rest ook gelijk na.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Berry76

Quote from: Lion of Judah on November  5, 2020, 08:39:30
Flexibiliteit. Was ook benieuwd naar de (eventuele) verschillen.

Hoe zou je de verschillen beschrijven qua geluid?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

addesmo

#724
Mijn mening:
Je kunt niet stellen dat de p1 beter is dan de p6. Waarom, omdat Rega complete tafels levert met arm en bekabeling moet je dan ook zelfde element en phonotrap gebruiken. En dan lijkt het mij heel sterk dat de p1 beter is!
En ik ben het geheel eens met wat hier ook al gezegd is: phonotrap is erg belangrijk. Meer dan de meeste mensen denken. Steek daar eerst maar je geld in en dan in mooier element.