Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

#775
Quote from: Hannibal_ on March 12, 2022, 07:48:31
Heeft iemand ervaring met het rega exact element?

jazeker, dikke kanaalongelijkheid, niet met 1 maar met 3 exemplaren. Kortom baggerkwaliteit :sly: De goedkoopste Audio Technica is al stukken beter.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Hannibal_

Quote from: Robiwan on March 12, 2022, 15:04:45
jazeker, dikke kanaalongelijkheid, niet met 1 maar met 3 exemplaren. Kortom baggerkwaliteit :sly: De goedkoopste Audio Technica is al stukken beter.

Tja... dan gaan we dat wel zien.
En dan mogen ze ook gewoon de 4de leveren.

Thx... zal mijn huidige bewaren....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

In het verleden heel veel Exact's en ook twee Apheta's gehad en nog nooit kanaal ongelijkheid. Ik heb hele mooie ervaringen gehad met een Exact. Destijds met een Eos phonotrap van Rega was eigenlijk wel de beste. Wellicht geldt dat ook voor de Aria van Rega.

Hannibal_

Quote from: Mediator on March 13, 2022, 14:25:50
In het verleden heel veel Exact's en ook twee Apheta's gehad en nog nooit kanaal ongelijkheid. Ik heb hele mooie ervaringen gehad met een Exact. Destijds met een Eos phonotrap van Rega was eigenlijk wel de beste. Wellicht geldt dat ook voor de Aria van Rega.

Hey Mediator,

Pffffttttt.... Blij te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Het lijkt me sowieso killing als het 3x fout gaat. Ik zeg wel dat ze dan de 4de mogen leveren, maar in werkelijkheid zou ik na de 2de mijn geld al terug vragen/claimen.

Het is het tweede element dat in de platenspeler gaat nu in 16(?) jaar dat ik hem heb.
Mocht wel eens. Momenteel zit er een bias in.

Gisteravond ook nog gezocht op klantreviews en die zijn overwegend positief. Ik weet niet wat er met de cartridges van Robi misgegaan is.

Ben wel benieuwd moet ik zeggen.

(Mooie speler heb je)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Quote from: Hannibal_ on March 13, 2022, 15:05:42
Hey Mediator,

Pffffttttt.... Blij te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Het lijkt me sowieso killing als het 3x fout gaat. Ik zeg wel dat ze dan de 4de mogen leveren, maar in werkelijkheid zou ik na de 2de mijn geld al terug vragen/claimen.

Het is het tweede element dat in de platenspeler gaat nu in 16(?) jaar dat ik hem heb.
Mocht wel eens. Momenteel zit er een bias in.

Gisteravond ook nog gezocht op klantreviews en die zijn overwegend positief. Ik weet niet wat er met de cartridges van Robi misgegaan is.

Ben wel benieuwd moet ik zeggen.

(Mooie speler heb je)

De stap van een Bias naar een Exact is fors hoor. Maar het gaat je beslist bevallen. In die lijn betekent ieder element hoger gewoon hetzelfde karakter maar dan beter. Met zo'n Exact aan een Rega Eos van destijds heb ik nooit enige behoefte gevoeld een stap hoger te maken en dat is best bijzonder.

Hannibal_

Quote from: Mediator on March 14, 2022, 13:53:18
De stap van een Bias naar een Exact is fors hoor. Maar het gaat je beslist bevallen. In die lijn betekent ieder element hoger gewoon hetzelfde karakter maar dan beter. Met zo'n Exact aan een Rega Eos van destijds heb ik nooit enige behoefte gevoeld een stap hoger te maken en dat is best bijzonder.

Als het goed is, gaat mijn speler morgen naar de HIFI zaak voor het inbouwen van het element. Blij met je reactie. Ik hoor ook dat het iets helderder is dan wat ik nu heb.

Merci a vous
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Berry76

Quote from: Hannibal_ on March 12, 2022, 07:51:49
Dacht al dat ik iemand er over gehoord had, de exact...

Bevalt die?

Hij bevalt uitstekend. Sorry voor de late reactie
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 14, 2022, 18:15:10
Hij bevalt uitstekend. Sorry voor de late reactie

Waar kwam je ook weer vanaf? Ook een bias toch?

Maar dank je! Ook fijn te horen!

En ehhhh ik had sowieso niet het geduld om om het even welke reactie af te wachten.
My bad....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Quote from: Hannibal_ on March 14, 2022, 17:22:17
Als het goed is, gaat mijn speler morgen naar de HIFI zaak voor het inbouwen van het element. Blij met je reactie. Ik hoor ook dat het iets helderder is dan wat ik nu heb.

Merci a vous

Ik ken een Exact niet als helder hoor. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Hannibal_

Quote from: Mediator on March 14, 2022, 19:00:12
Ik ken een Exact niet als helder hoor. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Ik zal ze hier delen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Berry76

Quote from: Hannibal_ on March 14, 2022, 18:17:08
Waar kwam je ook weer vanaf? Ook een bias toch?

Maar dank je! Ook fijn te horen!

En ehhhh ik had sowieso niet het geduld om om het even welke reactie af te wachten.
My bad....

Van het standaard bijgeleverde blauwe element 
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 14, 2022, 21:09:53
Van het standaard bijgeleverde blauwe element

Dat moet dan haast de elys zijn.
Die zou al beter moeten zijn dan mijn bias.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Berry76

Idd het was de blauwe elys.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 15, 2022, 07:05:06
Idd het was de blauwe elys.

Hij ligt bij de HIFI zaak nu om het element in te laten bouwen.

Net een oude B&O gekocht vandaag. Per ongeluk  ;D
Ff naar luisteren en in laten zinken...

Haalt het niet bij de rega set, maar voor achter (gameroom zoontje & eetkamer) wel goede WAF!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Lion of Judah

Ik had er één, standaard meegeleverd op mijn P6. Ik heb er ook iets over geschreven in dit topic. Zie o.a. #753. Miste gewoon 3dB vanaf 2000Hz. Ik heb nu een Audio Technica VM540ML en luister nu wel met plezier naar mijn plaatjes. Kan bij jou natuurlijk heel anders uitpakken maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Hannibal_

Quote from: Lion of Judah on March 15, 2022, 21:57:23
Ik had er één, standaard meegeleverd op mijn P6. Ik heb er ook iets over geschreven in dit topic. Zie o.a. #753. Miste gewoon 3dB vanaf 2000Hz. Ik heb nu een Audio Technica VM540ML en luister nu wel met plezier naar mijn plaatjes. Kan bij jou natuurlijk heel anders uitpakken maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Hi Marius,

Lang geleden!
Mooie speler, een P6!
Die had je destijds toch nog niet?
Super ding hoor.

Gossie, ik ben vaak wel gewoon van rega voor platenspeler stuff.
Ik kan me ook wel herinneren dat de situatie bij jou wel erg andes was dan bij mij.
Of is daar ook het een en ander in veranderd?

Ik heb laatst je Fono doorverkocht.
Iemand zocht iets dergelijks hier en ik gebruikte hem niet meer.
Toch wel een tijd plezier van gehad.

Hoop alles goed daar, lang niets langs zien komen.
Kan ook aan mijn draadjes aandacht liggen  ;D

De deal voor die exact is ongoing, wordt momenteel ingebouwd, dus ik ga het gewoon zien.
Horen bedoel ik ;)

Leuk dat je nog/weer actief bent!

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Lion of Judah

Quote from: Hannibal_ on March 15, 2022, 22:28:41
Hi Marius,

Lang geleden!
Mooie speler, een P6!
Die had je destijds toch nog niet?
Super ding hoor.

Gossie, ik ben vaak wel gewoon van rega voor platenspeler stuff.
Ik kan me ook wel herinneren dat de situatie bij jou wel erg andes was dan bij mij.
Of is daar ook het een en ander in veranderd?

Ik heb laatst je Fono doorverkocht.
Iemand zocht iets dergelijks hier en ik gebruikte hem niet meer.
Toch wel een tijd plezier van gehad.

Hoop alles goed daar, lang niets langs zien komen.
Kan ook aan mijn draadjes aandacht liggen  ;D

De deal voor die exact is ongoing, wordt momenteel ingebouwd, dus ik ga het gewoon zien.
Horen bedoel ik ;)

Leuk dat je nog/weer actief bent!

Han
Ha Han, heb via de zijlijn altijd nog wel het nodige meegelezen op het forum. P6 had ik toen al, tegelijk gekocht met de Fono. Daarna heb ik de NUC streamer ingewisseld voor een miniDSP SHD. Beste move ooit geweest.
Zal heus wel goed komen met die Exact. Als het ingespeeld is kom ik wel een keer luisteren!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Mediator

Als je een exact in de juiste omgeving plaatst dan is onderstaande review precies de uitkomst. Zoals ik al zei is dit een lent geweest waarbij ik totaal geen behoefte had iets te verbeteren maar alleen maar te luisteren. Als je dat niet bereikt is het maar de vraag of dat ligt aan het element.

http://stereotimes.com/cart030203.shtml

Hannibal_

Quote from: Lion of Judah on March 15, 2022, 22:35:39
Ha Han, heb via de zijlijn altijd nog wel het nodige meegelezen op het forum. P6 had ik toen al, tegelijk gekocht met de Fono. Daarna heb ik de NUC streamer ingewisseld voor een miniDSP SHD. Beste move ooit geweest.
Zal heus wel goed komen met die Exact. Als het ingespeeld is kom ik wel een keer luisteren!

Top! Ja, staat me nu weer bij inderdaad...
Je bent altijd welkom.


Quote from: Mediator on March 16, 2022, 08:09:27
Als je een exact in de juiste omgeving plaatst dan is onderstaande review precies de uitkomst. Zoals ik al zei is dit een lent geweest waarbij ik totaal geen behoefte had iets te verbeteren maar alleen maar te luisteren. Als je dat niet bereikt is het maar de vraag of dat ligt aan het element.

http://stereotimes.com/cart030203.shtml

Ik zal vanavond eens lezen.
Interessant.

Tja... jullie draaien beiden natuurlijk met meer sophisticated spullen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Lion of Judah

Quote from: Mediator on March 16, 2022, 08:09:27
Als je een exact in de juiste omgeving plaatst dan is onderstaande review precies de uitkomst. Zoals ik al zei is dit een lent geweest waarbij ik totaal geen behoefte had iets te verbeteren maar alleen maar te luisteren. Als je dat niet bereikt is het maar de vraag of dat ligt aan het element.

http://stereotimes.com/cart030203.shtml
Zal allemaal best maar ik ben nu wel tevreden. That's all what matters. :thumbs-up: :thumbs-up:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Mediator

Quote from: Lion of Judah on March 16, 2022, 12:21:39
Zal allemaal best maar ik ben nu wel tevreden. That's all what matters. :thumbs-up: :thumbs-up:

En als je dat bereikt dan moet je het beslist koesteren.

Hannibal_

... ja?...

ja ja....

ja hoor...

ja zeker wel zeg...

ja kolere man wat lekker!

Clean, crisp, super detail en vol!
Blij mee.

Ohh het nieuwe element van mijn platenspeler dus.
Natuurlijk geen vergelijking, een nieuw element vs een +/- 16 jaar oud element.
Het oude stond toen die nieuw was ook op andere versterking.

Maar een fijn en heerlijk element; komt MUZIEK uit.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Straks die review eens lezen, wilde er unbiassed (de oude vas een bias, geintje) in gaan...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Proficiat! En veel luisterplezier. Nog wel ff een paar uurtjes spelen voordat het element helemaal gesetteld is.

Hannibal_

Quote from: Mediator on March 18, 2022, 15:59:12
Proficiat! En veel luisterplezier. Nog wel ff een paar uurtjes spelen voordat het element helemaal gesetteld is.

Meric man!
En er serieus blij mee.

Ow... gaat het serieus nog beter worden ?
Can't wait!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.