Rega platenspeler topic

Started by jpmoree, September 29, 2014, 21:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpmoree

Sinds 2 jaar ben ik de gelukkige bezitter van een Rega draaitafel, volgens mij een van de meest verkochte audiofiele draaitafel merken met een rijke historie en geheel eigen visie. Internationaal kom je vele fora tegen specifiek over Rega draaitafels of zelfs specifieke typenummers.

Omdat ik het leuk vind om met andere liefhebbers ervaringen uit te wisselen ging ik zojuist op zoek naar zo'n topic op dit forum en tot mijn verbazing trof ik geen specifiek Rega platenspeler topic aan. Reageer even als er anderen zijn die het delen van ervaringen, upgrade-plannen, adviezen, vragen, etc. ook weten te waarderen, zodat dit tot een levend(ig) topic zou kunnen uitgroeien.

Hieronder enkele foto's van mijn trots.

Gr, JP


Robiwan

In 1997 van m'n zuur verdiende centjes m'n 1e Rega gekocht, een Planar 3 met Sumiko element. Helaas alleen maar problemen :crazy:.
Toen veel later, pas in 2012, een RP6 met Exact mm element. Helaas bleek dat ook geen feest :crazy: Daarna een P7 met Sumiko Blackbird/Dynavector 10x5. Dat was eindelijk een fijne Rega speler zonder problemen.

Een keer tijdens een audioshow een P5 met Exact element op een Rega set met Totem gehoord, dat speelde verdomd goed :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

En nu ga je vreemd met een LP12, LPlover! Shame on you. :tongue2:

Robiwan

Quote from: jpmoree on September 29, 2014, 21:44:14
En nu ga je vreemd met een LP12, LPlover! Shame on you. :tongue2:

haha, heb tussen 1997 en 2013 al vele spelers voorbij zien komen ;) Toppers waren de LP12 van nu en een Transrotor Porcino met Benz Glider ergens in 2004.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Zoals je weet heb ik hiervoor ook jaren een LP12 met Dynavector 20XH gehad. Fantastische speler met zeer goede "prat", maar de ophanging baarde me altijd veel zorgen met jonge kinderen in de buurt. Daarnaast altijd onzekerheid over de afstelling.

Op zoek naar een goede plug&play speler kwam ik op Rega. Met Exact element, iets minder prat, maar wel lekker "live", vol en echt analoog. Ik luister eigenlijk altijd naar de muziek nu, terwijl ik bij de LP12 vaak analytisch aan het luisteren was.

Moet wel zeggen dat een LP12 blijft trekken, en dat zal na onze luistersessie bij jou volgende week niet minder worden ben ik bang, LPlover!

Oud lid

Ik krijg de foto's uit de eerste post niet geopend.

De P7 is een fantastische speler!

Erwin B

Oud lid

P3 vind ik niet zo. Het begon eigenlijk echt goed te worden bij de P25. P9 heel mooi, maar duur. Daarom vond ik de P7 zo goed. En nu vaak voor leuke prijzen te vinden.

Erwin B

lynch1979

#7
Eindelijk een Rega topic  :worship:

Ik heb zelf nog niet zolang een Rega platenspeler.

In 2011 een Rega RP6 met Ortofon Vio Blue element gekocht en een kleine 2 jaar met veel plezier mee gedraaid.

Tot er in begin mei van dit jaar opeens een RP10 voor de deur stond  :D

Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken.

Speel sinds een aantal weken met de Lehmann Decade als Phono pre  :inlove:

Robiwan

Quote from: jpmoree on September 29, 2014, 21:54:44
Zoals je weet heb ik hiervoor ook jaren een LP12 met Dynavector 20XH gehad. Fantastische speler met zeer goede "prat", maar de ophanging baarde me altijd veel zorgen met jonge kinderen in de buurt. Daarnaast altijd onzekerheid over de afstelling.

Op zoek naar een goede plug&play speler kwam ik op Rega. Met Exact element, iets minder prat, maar wel lekker "live", vol en echt analoog. Ik luister eigenlijk altijd naar de muziek nu, terwijl ik bij de LP12 vaak analytisch aan het luisteren was.

Moet wel zeggen dat een LP12 blijft trekken, en dat zal na onze luistersessie bij jou volgende week niet minder worden ben ik bang, LPlover!

we praten volgende week wel verder ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: lynch1979 on September 29, 2014, 22:05:35
Eindelijk een Rega topic  :worship:

Ik heb zelf nog niet zolang een Rega platenspeler.

In 2011 een Rega RP6 met Ortofon Vio Blue element gekocht en een kleine 2 jaar met veel plezier mee gedraaid.

Tot er in begin mei van dit jaar opeens een RP10 voor de deur stond  :D

Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken.

Speel sinds een aantal weken met de Lehmann Decade als Phono pre  :inlove:

Schitterend!

jpmoree

Vooralsnog lukt het mij niet om foto's vanaf de ipad te uploaden....

Cantodea

Hoewel ik op shows en bij mijn dealer de Rega's altijd zeer goed vond klinken, kreeg ik mijn eigen P3 nooit echt goed. Altijd was er die brom, die we maar niet weg kregen. De arm was ook nooit perfect af te stellen, met name de dwarskracht compensatie leidde een eigen leven. Het geluid was op zich niet slecht, maar was naar mijn gevoel emotieloos. Eigenlijk speelden mijn oude Duals destijds met meer emotie dan de Rega. Hoewel Rega nu best wel mooie draaitafels hebben, durf ik het niet zo goed meer aan om er ene aan te schaffen. Ik denk dat ik nu bij mijn mooie Thorens TD 160 MKII ga blijven.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Jumping Jack

Quote from: jpmoree on September 29, 2014, 22:57:55
Vooralsnog lukt het mij niet om foto's vanaf de ipad te uploaden....

ios even updaten naar 8.02, dan lukt het weer  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jpmoree

Nog een poging vanaf iphone dit keer.....pfffff

Robiwan

#14
Quote from: jpmoree on September 30, 2014, 11:38:21
Nog een poging vanaf iphone dit keer.....pfffff

Mooie strakke speler  JP, al ben ik nog steeds van mening dat de kast waar de Rega op staat veels te zwaar is voor een optimaal resultaat. Het staat natuurlijk wel fraai.
Wellicht in je nieuwe huis een mogelijkheid om een Rega muurbeugel of Ikea Lack tafel te gebruiken.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Voorlopig geen verhuizing voor mij, dus zal het ermee moeten doen

Robiwan

Quote from: jpmoree on September 30, 2014, 17:26:47
Voorlopig geen verhuizing voor mij, dus zal het ermee moeten doen

We praten er volgende week nog wel over ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: LPlover on September 30, 2014, 16:30:20
Mooie strakke speler  JP, al ben ik nog steeds van mening dat de kast waar de Rega op staat veels te zwaar is voor een optimaal resultaat. Het staat natuurlijk wel fraai.
Wellicht in je nieuwe huis een mogelijkheid om een Rega muurbeugel of Ikea Lack tafel te gebruiken.

Weet iemand hier of er andere manieren om de invloed van mijn (grenen) kast te verkleinen? Plaat eronder, etc.?

eddy135

Quote from: jpmoree on October  1, 2014, 21:32:25
Weet iemand hier of er andere manieren om de invloed van mijn (grenen) kast te verkleinen? Plaat eronder, etc.?

Ik gebruik Solid Tech disc of silence onder m'n P-25, werkt erg fijn. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz

Alles wat de Rega ontkoppelt van een enorme hoeveelheid massa zal bijna helpen... Persoonlijk heb ik nooit iets kunnen vinden dat het beter deed dan een licht tafeltje of muurbeugel, wat LPLover zegt. En de beste muurbeugel is de Rega muurbeugel...

Peerless Monster

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 22:46:42
Alles wat de Rega ontkoppelt van een enorme hoeveelheid massa zal bijna helpen... Persoonlijk heb ik nooit iets kunnen vinden dat het beter deed dan een licht tafeltje of muurbeugel, wat LPLover zegt. En de beste muurbeugel is de Rega muurbeugel...

Probeer eens een CA-plate Garmt.
Doet wonderen onder een platenspeler...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Quote from: Peerless Monster on October  1, 2014, 22:49:06
Probeer eens een CA-plate Garmt.
Doet wonderen onder een platenspeler...

Niet onder iedere platenspeler... ;)

jpmoree

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 22:46:42
Alles wat de Rega ontkoppelt van een enorme hoeveelheid massa zal bijna helpen... Persoonlijk heb ik nooit iets kunnen vinden dat het beter deed dan een licht tafeltje of muurbeugel, wat LPLover zegt. En de beste muurbeugel is de Rega muurbeugel...
Alleen ik zit hier met gipswanden, dus neem ik aan dat een muurbeugel dan niet zo'n goed idee is?

Jumping Jack

Met de juiste pluggen is dat geen probleem. 
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Quote from: jpmoree on October  1, 2014, 23:10:06
Alleen ik zit hier met gipswanden, dus neem ik aan dat een muurbeugel dan niet zo'n goed idee is?

Je hebt hele goede gipspluggen, van die metalen wokkels noem ik ze, dan kan makkelijk.