Preview nieuwe software......

Started by J.A.F._Doorhof, February 18, 2004, 23:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Laat ik dan maar voor één keer een beetje de regels overtreden  >:D.

Sinds een paar dagen draai ik als test met de nieuwe software van Immersive, en ik moet zeggen dat er veel verbeterd is.

Het PAL chroma probleem is terug gebracht naar niet meer opvallend, het is er nog wel als je een testpatroon bekijkt maar het is terug gebracht naar het gebruikelijke niveau van marginaal, ik heb eigenlijk nog geen enkele setup gezien waar niet iets te zien is, Tom wil dat echter toch graag proberen :D.

De blue chroma fout lijkt opgelost te zijn.

Ipv de Y,Pr,Pb equalizer is de nieuwe RGB equalizer nu werkend  8), verschrikkelijk handig voor een ECHT perfecte grayscale calibratie.

De locksequence van slecht filmmateriaal en video LIJKT iets beter, vooral bij voetbal waren er nog wel eens gemiddeld 3x per wedstrijd wat combing fouten te zien, op zich niet storend maar het was er wel, ik heb nu 2 wedstrijden gezien en heb het 1x gezien waarbij het veel sneller weg was (binnen een seconde) dan de vorige keren.

Als het goed is wordt de nieuwe software in de week van de 20e vrijgegeven.

Er zijn 3 betatesters mee bezig in Nederland die door mij verzocht zijn te kijken op verschillende setups, we hebben in principe naar Tom de bevindingen doorgemailed.

Nog even geduld dus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Je verteld dat er iets aankomt , niets illegaals toch?  8)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteLaat ik dan maar voor één keer een beetje de regels overtreden  .

Ik vind het juist mooi te horen dat er iets aan komt...we hebben immers lang niets meer vernomen  :)

J.A.F._Doorhof

Ze zijn erg verstandig geweest, ipv continue kleine bugfixes te releasen hebben ze nu een totale revamp gedaan van de basis zoals ik begrepen heb.
Op zich ziet alles er nog hetzelfde uit, maar intern schijnt er wel wat veranderd te zijn, blijkbaar ook :D.

De chroma delay per kleur hebben ze voorlopig laten vallen omdat dit ten koste gaat van wat chroma detail.

En ik moet eerlijk zijn, zoals PAL er nu uitziet kan ik voor 100% mee leven, het was matig tot beroerd (hoewel het me niet super stoorde) maar nu is het echt meer dan acceptabel in films is het niet meer te zien, alleen met de juiste testpatronen zie ik nog een kleine afwijking in blauw, maar nogmaals dat zie ik op ALLE TV's die ik bij de tours tegenkom, en tot nu toe ook op elke scaler, de plek waar het zit verschilt nog wel eens maar alleen bij de HTPC heb ik ooit een PERFECTE chromadelay bar gezien, de verschillen zijn wel vaak HEEL klein maar toch zit er altijd wel wat.

Als ik een indicatie moet geven was het probleem 80% van de 100 en is het nu 98% van de 100.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

frank,
bij gladiator heb je scenes waar holo3d echt de weg kwijtraakt bij diagonale lijnen in pal.
http://www.immersiveforum.com/showthread.php?s=&threadid=5218

is daar iets aan gedaan?

Groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Kun je me zo even een scene geven dan zal ik het voor je nakijken bij Gladiator.
Het is me eerlijk gezegt niet echt opgevallen bij mijn DVD's maar ik heb voornamelijk NTSC, Gladiator heb ik toevallig wel PAL.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

op ongeveer 1:20:23 van de speeltijd heb je een scene waarin een deel van de tribunes te zien is vanaf het "speelveld" (net voor aanvang van het gevecht met de barbarian hood). De randen van de muur (= de omheining) "verspingen" dan.

En is ffdshow resize nu ondersteund?

Groet,
lex

p.s. ik kan anders ook wel even betatesten voor je.
mijn configuratie is radeon9500pro/holo3d/xcard/dvi/eiki

RuudG

Ha Lex,

Grappig, ik had niet in de gaten dat je lid van dit forum was.

Er is overigens een hele rij PAL titels die last heeft van lijngestuiter. Dus ik hoop heeeell erg dat dit opgelost is.

Ruud

lex

hoi ruud zo zie je maar!
(ik moet je trouwens zeggen dat het immersive forum maar een "tamme bedoeling" is.)

groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Daarom doen wij het hier :D

Ik zal dit weekend even kijken naar die scene.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Ik realiseer me opeens dat jij natuurlijk een FLI2300 bezit en ik de FLI2200. En ik weet niet of de PAL filmmode problemen wel bij 2300 aanwezig zijn. Dus wellicht zegt een test met de H3DII niks.

Ruud

lex

klopt.
ben ook in het bezit van de holo3d I.

Frank,
kun jij dan meteen ook de ondersteuning van resize van ffdshow testen.
Ik weet niet hoe goed jij op de hoogte bent over het gebruik en nut van deze optie, maar tot nu toe kun je 'm wel inschakelen maar doet het zijn werk niet. En ik weet dat men deze ook op het lijstje heeft staan bij immersive.
ls dit goed werkt dan is dat echt een enorme verbetering voor de gebruiker in PQ.

En ik kom zelf uit het "dvd software gebruikers kamp" dus weet wat een impact deze optie heeft... ^-^

Groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Ik ken het wel :D
Maar op een HDAUX werkt het niet, dus ik kan het niet voor je testen.
Er is wel een hele user guide op het forum van Immersive voor ffdshow.

Wij hebben de enhancement sektie van de H3DII zelf, die is ZEER effectief.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview