Welke 3D bril voor Imax 3D HFR Pathe'

Started by Duckt, December 10, 2013, 16:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duckt

Volgende week gaan we naar de Hobbit 3D HFR in Pathé Arena. Vorig jaar bij deel 1 was het een drama met de brillen. :dry:

Weet iemand ook welke bril je het beste kan kopen voor een goede Imax 3D filmbeleving ?

Quote site Pathé:

Heb ik een speciale 3D-bril nodig voor 3D HFR?
De bril die u van het theater krijgt voor standaard 3D films is ook geschikt voor 3D HFR vertoningen.

De brillen die wij vorig jaar in de Imax Amsterdam kregen is gewoon TROEP !! Deze zitten vol met vouwen en vetvlekken waardoor je (ik) 3 uur zit te ergeren aan de bril. Mijn WC bril is schoner en lakens op het bed zijn strakker.  ;D

Mij maakt het niet uit of ik 15 € voor een bril moet betalen wanneer ik deze vaker kan gebruiken.Ik doe er meer dan een uur over om er te komen, dus halve tank diesel, parkeergeld betalen, effe een bakkie koffie, kaartje kopen en 1,50 voor een 48ste handsbril.

Na onderzoek kom ik tot de conclusie dat je een 3D polarisatie moet hebben. Er zijn echter 2 types Linair en Circulair

Imax Digital 3D – Linair polarizing
RealD 3D – Circular polarizing

Heeft iemand ook tips welke bril ik het beste kan kopen.



LuPo

Ik heb die RealD hier liggen. Maar krijg altijd netjes een nieuwe in een dicht plastic zakje als ik bij Pathé naar 3D ga. En dat voor 1 euro. :)

Heb 'em vorig jaar nog gebruikt voor The Hobbit 3D HFR.

Brillen kunnen thuis gebruikt worden voor passief 3D tv. Helaas heb ik een actieve. :P

Duckt

#2
Quote Pathé

Hoe zit het met de speciale Pathé Unlimited Gold 3D-bril?

Omdat de 3D films alleen te zien zijn met een REALD 3D-bril, wordt 1x per jaar voor PUC Gold houders een speciale 3D-bril uitgereikt. Deze bril is duurzamer dan de gewone REALD-3D bril en kan voor meerdere voorstellingen worden gebruikt. Indien je je bril vergeten bent, kan je aan de kassa van de bioscoop een losse REALD 3D-bril kopen. Na een jaar krijg je automatisch bericht dat je bij de balie van de bioscoop een nieuwe bril kan ophalen. Voor IMAX 3D-voorstellingen heb je deze bril niet nodig want hiervoor krijg je een aparte IMAX 3D-bril die na afloop van de voorstelling weer ingeleverd moet worden.

Er staat niet dat deze REALD 3D-bril niet werkt maar je een aparte IMAX 3D-bril(rommelbril) krijgt.

Ik lees dan een REALD 3D-bril werkt niet of de IMAX 3D-bril is beter.  :crazy:

LuPo

Ah nu lees ik het. De standaard bril werkt dus niet voor IMAX 3D voorstellingen. Daar hebben ze dus brillen die ze uitreiken en weer innemen. Vandaar dat je zei dat de bril vies was... :crazy:

Dan zou ik Pathe even twitteren of mailen. Heb je zo antwoord welke bril je kunt kopen zodat je je eigen bril hebt. ;) Wel heb bonnetje meenemen als je naar de film gaat anders willen ze hem innemen bij de uitgang. :D

Duckt

Ik heb gemaild en laat de uitkomst hier weten..

Ps. Heb de tekst even aangepast.. (IMAX 3D Bril)


Duckt

Mijn vraag aan Pathé was in het kort: Klopt het dat hiervoor een Imax Digital 3D Linair polarizing bril nodig is en géén RealD 3D – Circular polarizing.

Antwoord Pathé (Kreeg zeer snel reactie)

Beste,

Dank voor uw email aan Pathé ArenA.
Wij krijgen deze vraag vaker, echter wil IMAX geen sluitend antwoord geven op welke bril van een derde partij geschikt is voor IMAX 3D. De bril die u noemt zou moeten werken, echter kunnen wij hier geen garantie opgeven. Dit omdat IMAX haar eigen brillen laat fabriceren en zij de brillen direct bij ons aanleveren.

Met vriendelijke groet,
Pathé ArenA Gastenservice


Ze doen er wel vaag over. Ik hoef het recept van Coca Cola niet  :unhappy:



SuperDre

Inmiddels zijn sinds een paar weken ook de IMAX 3D brillen los te kopen net zoals je voorheen de Real3D brillen ook los moest kopen. Zelf vind ik de nieuwe IMAX 3D brillen fijner dan die Real3D brillen, ze zijn net iets groter en zitten wat beter.. Maar ook ik ergerde me aan dat redelijk vaak de 'glazen' niet mooi glad waren, maar bij ons waren de 'glazen' zelf wel altijd goed schoon..

Duuc

Gewoon bij de brillenboer Polaroid real3D kopen.
Deze werken middels circulaire uitdoving (geeft betere dieptewerking middels volledige uitdoving tussen rechter en linkerglas. Draagcomfort is ook redelijk goed. Prijs ligt rond de €30
Let wel op: niet alle passieve 3d brillen werken met circulaire uitdoving! 3D effect is dan stuk minder. (werken met met rechte filters op 45 en 135 graden)
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600