OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 09:12:44

Een nadeel van YouTube is dat elke idioot videos kan plaatsen.


Ooo dat vond ik nou juist het grootste voordeel aan YouTube :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Hij heeft volledig gelijk over de prijs van die kabels. Dat is zuivere geldklopperij. De third parties als Belkin die wel een licentie krijgen vragen identieke bezopen prijzen. Een kabeltje met een kostprijs van een paar kwartjes voor € 20-30  :wacko:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

@Hanky Panky,
Heb je wel eens gekeken wat de techniek achter de kabels is ?
het is namelijk niet zomaar een aansluiting, met andere woorden ze zijn duur maar bieden ook andere dingen dan een standaard USB kabel.

@Vik,
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik tot het mail gebeuren heb gekeken en toen gestopt ben.
Hoe hij de mail uitlegt is gewoon echt lachwekkend, iedereen die een dag met de mail app werkt weet dat je gewoon binnen de inbox kan kijken en dan kun je gewoon zeer snel door de mails en via een korte swipe kiezen voor je opties, en met een lange swipe direct mails verwijderen, de manier die hij laat zien heb ik nog nooit gebruikt.

Dus daar had ik het wel gehad.
Het is elke keer een beetje raak, Apple brengt iets nieuws uit en het word met de grond gelijk gemaakt.... wij noemen dat jaloezie :D

De nieuwe MacPro zou bv ook belachelijk zijn etc. etc. ik heb hem vanaf het begin en het is een geniale machine en SUPER snel.
ELKE nieuwe iPhone is wel wat mis mee, maar als je dat voor Samsung, HTC etc. zou doen kom je op exact hetzelfde uit.

Het lijkt een beetje alsof mensen denken "Ik kan dit niet betalen dus ik ga er maar tegen aanschoppen want dan hoef ik hem niet"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#78
Quote from: Hanky Panky on October  3, 2014, 14:10:24
Hij heeft volledig gelijk over de prijs van die kabels. Dat is zuivere geldklopperij. De third parties als Belkin die wel een licentie krijgen vragen identieke bezopen prijzen. Een kabeltje met een kostprijs van een paar kwartjes voor € 20-30  :wacko:

Prijzen van kabels dat is een goed onderwerp op een audio forum zeg.  geldklopperij indeed :). Anyway ik wordt ook ziek van de kwaliteit van de kabels van apple de prijs daar kan ik nog wel mee leven maar ze gaan te snel stuk. Het is trouwens zo dat de lightning cable en thunderbold nog best lastig zijn gezien ze active componenten hebben en encryptie doen.

http://www.extremetech.com/electronics/136947-apples-mega-complicated-lightning-connector-analyzed

Gezien de usb hacks de laatste tijd kan je verwachten dat dit in de toekomst ook daar meer gebruikt gaat worden.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Terug naar ios ik moet er niet aan denken.  Maar ik maak dan ook weinig foto's.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 16:33:05
@Hanky Panky,
Heb je wel eens gekeken wat de techniek achter de kabels is ?
het is namelijk niet zomaar een aansluiting, met andere woorden ze zijn duur maar bieden ook andere dingen dan een standaard USB kabel.



Opladen en data doorvoer. Meer niet. En er zit een chip in die voorkomen zal dat je zonder die chip deze zaken niet kunt uitvoeren. Meer niet hoor.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on October  3, 2014, 19:21:45
Opladen en data doorvoer. Meer niet. En er zit een chip in die voorkomen zal dat je zonder die chip deze zaken niet kunt uitvoeren. Meer niet hoor.

tja als je niet verder wilt kijken dan houd het snel op...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on October  3, 2014, 19:36:12
tja als je niet verder wilt kijken dan houd het snel op...

Daniel.

Het zal mij een biet wezen welke geniale techniek er in een kabel zit. Voor de gemiddelde consument is het een laadkabel die bezopen duur is, niet meer en niet minder.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Om eerlijk te zijn kom ik ook niet verder dan het gebruiken voor opladen en een keer synchroniseren. Meer heb ik er ieder geval niet mee gedaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 22:39:30
Tja
En een motor is hetzelde als een fiets.

Volgens mij probeer jij van een fiets een Hayabusa te maken. Apple zelf geeft dit als omschrijving:

Met deze USB 2.0-kabel kun je je iPhone, iPad of iPod met Lightning-connector aansluiten op de USB-poort van je computer om te synchroniseren en op te laden, of op de Apple USB-lichtnetadapter om gemakkelijk te kunnen opladen via een stopcontact.

http://store.apple.com/nl/product/MD818ZM/A/lightning-naar-usb-kabel

Wat mis ik dan? Dat je hem om kunt keren? Dat kan met mijn 230 stekker ook  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

#86
Wat dacht je van aansturing op accessoires ?
Volgens mij zit er flink wat meer in dan alleen usb
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Duidelijk bedankt.

Wat betreft de Mac pro ik heb zelf een 5.1 12 core en super tevreden. Bij het nieuwe model ging het volgens mij meer om de beperkingen van het opslaan van de harde schijven, en het vreemde design. Maar dat is weer off topic.  ;)



Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 16:33:05
@Vik,
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik tot het mail gebeuren heb gekeken en toen gestopt ben.
Hoe hij de mail uitlegt is gewoon echt lachwekkend, iedereen die een dag met de mail app werkt weet dat je gewoon binnen de inbox kan kijken en dan kun je gewoon zeer snel door de mails en via een korte swipe kiezen voor je opties, en met een lange swipe direct mails verwijderen, de manier die hij laat zien heb ik nog nooit gebruikt.

Dus daar had ik het wel gehad.
Het is elke keer een beetje raak, Apple brengt iets nieuws uit en het word met de grond gelijk gemaakt.... wij noemen dat jaloezie :D

De nieuwe MacPro zou bv ook belachelijk zijn etc. etc. ik heb hem vanaf het begin en het is een geniale machine en SUPER snel.
ELKE nieuwe iPhone is wel wat mis mee, maar als je dat voor Samsung, HTC etc. zou doen kom je op exact hetzelfde uit.

Het lijkt een beetje alsof mensen denken "Ik kan dit niet betalen dus ik ga er maar tegen aanschoppen want dan hoef ik hem niet"
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Was ik ook eerst even "op tegen" maar goed... je weet gewoon dat het gebeurt.
Heb nu een externe behuizing gekocht waar ik 2 PCI-e kaarten in kwijt kan en daar draaien nu de externe towers op via e-Sata, moest wel ook een nieuwe kaart kopen die TB aware was.

Uiteindelijk had ik mijn oude Mac Pro ook geen interne schijven trouwens, alleen die kaart, ik heb het niet zo op interne schijven. De hoeveelheid data die we hebben past toch niet intern en extern hebben de schijven hun eigen voeding en maken ze de tower niet overbodig "warm" en "stroomloos".

De nieuwe Mac Pro kun je nu in feite gewoon meenemen op locatie :D
En met Thunderbolt en USB3 zijn de externe schijven retesnel, heb een SSD extern hangen en die blaast gewoon 4K zonder problemen door FCPx inclusief Multicam :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Kunnen we het aub bij de smartphone enn aanverwanten houden? Topic ontspoort een beetje :D 
Wellicht kan een moderator een deel van mac pro en imac post afsplitsen naar een andere vs topic?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Niet nodig hoor wat mij betreft maar je hebt een punt.  :angel:


Quote from: Erik on October  4, 2014, 12:24:48
Kunnen we het aub bij de smartphone enn aanverwanten houden? Topic ontspoort een beetje :D 
Wellicht kan een moderator een deel van mac pro en imac post afsplitsen naar een andere vs topic?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Ghanzzzzz

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  4, 2014, 07:45:42
Wat dacht je van aansturing op accessoires ?
Volgens mij zit er flink wat meer in dan alleen usb

Maar als je het als Apple addics eigenlijk al niet echt weet... is het dan nodig?

J.A.F._Doorhof

Nodig is een groot woord.
Ik zou ook liever USB zien, maar het is niet zo, en daarvoor krijgen we andere opties terug (ik gebruik alleen de aansturing via de autoradio en die werkt wel ERG goed moet ik zeggen).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  6, 2014, 11:00:51
Nodig is een groot woord.
Ik zou ook liever USB zien, maar het is niet zo, en daarvoor krijgen we andere opties terug (ik gebruik alleen de aansturing via de autoradio en die werkt wel ERG goed moet ik zeggen).

Punt is ook wel dat ze weinig keuze hadden, er was een 30pins connector die veel meer deed toen ze hem uitbrachten dan usb. Na 10 jaar moesten ze wat nieuws en hebben gekozen voor iets wat ze weer denk ik 10 jaar willen vasthouden. Was lastig maar we zijn nu om met usb is het ook niet alles we hebben al 3? stekkers gehad meeste niet echt handig en een 4de komt eraan. Deze nieuwe connector lijkt erg op wat apple gedaan heeft en met bad-usb problemen denk ik dat ook dat deel overgenomen wordt van alle.

Eens kijken wat de nieuwe usb stekker gaat brengen, is jammer dat apple deze kennis niet inbrengt binnen dingen als usb consortium maar blijkbaar is dat teveel een compromis wereld die ze te langzaam gaat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on October  7, 2014, 13:39:37
Punt is ook wel dat ze weinig keuze hadden, er was een 30pins connector die veel meer deed toen ze hem uitbrachten dan usb. Na 10 jaar moesten ze wat nieuws en hebben gekozen voor iets wat ze weer denk ik 10 jaar willen vasthouden. Was lastig maar we zijn nu om met usb is het ook niet alles we hebben al 3? stekkers gehad meeste niet echt handig en een 4de komt eraan. Deze nieuwe connector lijkt erg op wat apple gedaan heeft en met bad-usb problemen denk ik dat ook dat deel overgenomen wordt van alle.

Eens kijken wat de nieuwe usb stekker gaat brengen, is jammer dat apple deze kennis niet inbrengt binnen dingen als usb consortium maar blijkbaar is dat teveel een compromis wereld die ze te langzaam gaat.

Daniel.

Apple kennende is het combinatie van eigenwijsheid maar vooral van geld. Zolang je $ 30 kunt vragen voor een proprietary cable van 90 cm die alleen jij mag verkopen .....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on October  7, 2014, 14:10:18
Apple kennende is het combinatie van eigenwijsheid maar vooral van geld. Zolang je $ 30 kunt vragen voor een proprietary cable van 90 cm die alleen jij mag verkopen .....

Voor de oude kabels vroegen ze ook zoveel en nu zijn er net zoveel fake kabels vanaf een paar euro die het ook wel doen voor opladen en filedelen. Dat apple teveel geld vraagt voor kabels en dat ze dan ook nog eens een ramp zijn kan ik alleen maar beamen snap niet goed waarom ze dat doen het doet afbraak aan hun merk.

Als ik 3 dingen moet noemen waar ik bij apple van baal is :

1) kabels
2) elke keer gehannes met de wifi
3) soms achteruit gaan in design zonder reden, bv geen zwarte rand om monitors maar weer zilver of van een goeie magsafe connector vorm naar een slechte.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

#96
Ik vind persoonlijk de nieuwe magsafe wel lekker, en wat mooi is bij Apple is dat je omzetters kunt kopen van de nieuwe naar de oude.
Monitoren van Apple moet je sowieso niet hebben, met alle respect maar als je serieus bezig bent met "whatever" dan koop je gewoon een losse monitor.

Wifi snap ik niet helemaal, ik heb eigenlijk altijd goed bereik met mijn wifi zelfs in Hotels en campings etc. vaak doet mijn Apple product het wel goed waar windows gebruikers lopen te klungelen met aanloggen.

Kabels kun je over discuteren en zal altijd een heet hangijzer zijn, alles dat afwijkt van de norm is voor veel mensen slecht. Ik zou voor opladen ook wel eens een gewone USB kabel willen gebruiken, aan de andere kant de lighting kabels zijn wel stevig (heb er nog maar 1 kapot gehad (eigen schuld) en dat was een 3rd party).

Daarnaast moet je je wel realiseren dat de Lighting adaptor 12V aankan om een iPad of iPhone snel op te laden, USB loopt vaak tot maximaal 5 (kan 9 aan maar valt vaak terug naar 5) en dat scheelt nogal.

Apple was trouwens de eerste die de kabel op beide manieren in een apparaat kon stoppen, nu gaat USB ook die kant op.
Het vreemde is wel dat bij USB je voornamelijk hoort "Oh gaaf, mooi etc" terwijl als Apple het doet je veel klagers hoort.

Zelfde met Thunderbolt, ok de kabels zijn erg duur, de accessoires zijn duur, maar de doorvoer snelheiden, stabiliteit en het feit dat je kan doorlussen en monitoren kan aansluiten maken het wel een zeer fijn systeem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#97
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 16:33:05
@Hanky Panky,
Heb je wel eens gekeken wat de techniek achter de kabels is ?
het is namelijk niet zomaar een aansluiting, met andere woorden ze zijn duur maar bieden ook andere dingen dan een standaard USB kabel.
Ach hou toch op man, dit is weer de typische retailer die spreekt, weinig marge maken op de het product, maar de consument bij de deur nog ff tillen met de kabel  :sigh: zo jammer dit..... op eBay bestel je dezelfde kabel direct van de ODM voor een of twee euro, wordt die nog gratis verzonden vanuit china ook nog.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Dan bestel je toch gewoon de kabel op internet ?
Het maakt mij niet uit WAAR hij weg komt, de techniek erachter telt voor mij, en opladen met 12V is gewoon ideaal voor bv iPads en iPhones.
Daarnaast vind ik het wel fijn dat ik in het donker gewoon de kabel er elke keer vlekkeloos in druk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ja die nieuwe connector is wel beter als de oude
JBL PRX Power!