OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Erik on September 28, 2014, 22:10:26
Dat is dus meteen het eerste wat ik zou uitzetten. Ik heb het niet zo op een vingerafdruk als toegang tot al je data en al helemaal niet de op de 5S waar die als bijzonder onveilig werd aangeduid. Op 6 schijnt die idd al behoorlijk veiliger te zijn. Maar liever heb ik de oude vertrouwde 4 cijfer pincode.

Yep veel veiliger ... De 6 is hieraan niets aangepast het was/is nog steeds veel veiliger dan de 4 getallen aanpak helemaal in combi met iets als 1password en een expire van 5 pogingen en 12 uur. Maar als je er beter bij voelt prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Mijn Nexus 4 heeft gezichtsherkenning. Werkt erg gebruikers vriendelijk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

modde239

Quote from: Hanky Panky on September 29, 2014, 01:16:37
Mijn Nexus 4 heeft gezichtsherkenning. Werkt erg gebruikers vriendelijk.

Werkt dat ook met een foto... :D

Erik

Als jij in 10 pogingen mijn pincode raadt en toegang krijgt ben je een hele snelle jongen. Na tien keer wordt die volledig  gewist.

De 6 werkt nu met hogere resolutie dan de 5 of 5s waardoor die minder snel te foppen is. Dat is tijdje terug getest.

Denk toch dat een code met wissen na x foute pogingen dan veiliger is.
Quote from: danielo on September 29, 2014, 00:49:30
Yep veel veiliger ... De 6 is hieraan niets aangepast het was/is nog steeds veel veiliger dan de 4 getallen aanpak helemaal in combi met iets als 1password en een expire van 5 pogingen en 12 uur. Maar als je er beter bij voelt prima.

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Ik mis op de WP in ieder geval mijn KAKU app...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Wat betreft de beveiliging.. Ik gebruikte altijd de 4 cijferige code. Momenteel heb ik er geen code in zitten. Er staat weinig boeiends op mijn telefoon en aangezien ik niet voor de geheime dienst werk, blijkt mijn telefoon ook helemaal niet zo gewild te zijn.

Tegenwoordig wordt hij 24/7 bewaakt door een gevaarlijke gek... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on September 29, 2014, 08:39:03
Wat betreft de beveiliging.. Ik gebruikte altijd de 4 cijferige code. Momenteel heb ik er geen code in zitten. Er staat weinig boeiends op mijn telefoon en aangezien ik niet voor de geheime dienst werk, blijkt mijn telefoon ook helemaal niet zo gewild te zijn.

Tegenwoordig wordt hij 24/7 bewaakt door een gevaarlijke gek... :D

Zoals ik al aangaf gebruik ik hem voor 1password dus om wachtwoorden in te geven op websites ipv zelf te onthouden. De telefoon zelf vind ik ook minder belangrijk het gaat mij om de veiligheid van een wachtwoord manager gebruiken (met touchid) tov 30 verschillende wachtwoorden onthouden of slechte wachtwoorden. Erik heeft daar een slecht gevoel en tja ik kan daar niets aan doen ben er redelijk zeker van dat dit veiliger is dan wat de meeste doen met wachtwoorden op het internet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RZeemering

Quote from: LittleNinja on September 29, 2014, 08:39:03
Wat betreft de beveiliging.. Ik gebruikte altijd de 4 cijferige code. Momenteel heb ik er geen code in zitten. Er staat weinig boeiends op mijn telefoon en aangezien ik niet voor de geheime dienst werk, blijkt mijn telefoon ook helemaal niet zo gewild te zijn.

Tegenwoordig wordt hij 24/7 bewaakt door een gevaarlijke gek... :D
Dat had ik ook met mijn vorige telefoon. Gelijk kijken bij een bericht oid. ipv steeds code invoeren. Nu met touchID heb ik het wel weer aan staan. Dit gaat zo lekker snel!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Flavio

Helaas kan je die code niet uitzetten als je een Exchange e-mail account in gebruik hebt. Ik heb sinds zaterdag een iPhone 6 Plus en ben nu al aan de grootte gewend (ik heb ooit een Galaxy Note 2 en Note 3 gehad).
Ik ben naarstig op zoek naar een goed hoesje want de iPhone is erg glad. Er is bijna nog niks direct leverbaar of je moet €30,00 willen betalen voor een hoesje dat op eBay een paar Euro kost.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

modde239

Kijk maar op DX.com daar kosten zij maar een paar euries en geen verzendkosten. ...

dennism

Quote from: Flavio on September 29, 2014, 14:58:11
Helaas kan je die code niet uitzetten als je een Exchange e-mail account in gebruik hebt.

Dit is als het goed is een instelling (company policy) op de exchange server of wanneer het bedrijf MDM software gebruikt een instelling die afgedwongen wordt via de MDM. Je kan Exchange namelijk ook gewoon instellen dat er geen passcode benodigd is (is zelfs de default setting, tenzij ze dit aangepast hebben in exchange 2013), vooral de wat grotere, of bedrijven waar security hoog in het vaandel staat zetten het echter wel aan ten behoeve van de veiligheid van bedrijfsdata.

Erik

Quote from: danielo on September 29, 2014, 09:32:44
Zoals ik al aangaf gebruik ik hem voor 1password dus om wachtwoorden in te geven op websites ipv zelf te onthouden. De telefoon zelf vind ik ook minder belangrijk het gaat mij om de veiligheid van een wachtwoord manager gebruiken (met touchid) tov 30 verschillende wachtwoorden onthouden of slechte wachtwoorden. Erik heeft daar een slecht gevoel en tja ik kan daar niets aan doen ben er redelijk zeker van dat dit veiliger is dan wat de meeste doen met wachtwoorden op het internet.

Daniel.
misschien wist je het nog niet maar je kunt je browser zo instellen al die moeilijke wachtwoorden te onthouden. Heb je geen onveilige wachtwoorden nodig. 1x ingeven en klaar. Niets onthouden en nogmaals je kunt je je telefoon instellen na x pogingen toestel te wissen. Veiliger kan niet. Heeft niets met gevoel te maken maar met gezond verstand en logisch nadenken.

En als ik kan kiezen tussen een goede 32 inch monitor of de mogelijkheid om met vingerafdruk in te loggen dan weet ik het wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: LittleNinja on September 29, 2014, 08:39:03
Wat betreft de beveiliging.. Ik gebruikte altijd de 4 cijferige code. Momenteel heb ik er geen code in zitten. Er staat weinig boeiends op mijn telefoon en aangezien ik niet voor de geheime dienst werk, blijkt mijn telefoon ook helemaal niet zo gewild te zijn.

Tegenwoordig wordt hij 24/7 bewaakt door een gevaarlijke gek... :D
Daar ben ik ook niet zo bang voor wel dat iemand misschien op mijn naam even leuk gaat doen op Fb of websites bv mensen beledigen of erger. Kans is klein gelukkig maar zekerheid voor alles. Vroeger had ik ook wachtwoorden voor van alles op niets staan dan zouden ze op mijn naam kunnen bestellen ook geen fijn idee.
Maar dan nog ik kan een zeer sterk ww kiezen en dan dwingt Apple me een jaar terug om twee veiligheidsvragen te kiezen zodat iemand die deze weet of raadt mijn ww kan resetten, aanpassen en overnemen. Sta je dan met je sterke ww  :wacko:
Maar het scheelt ze werk dus geld en dan moet alles wijken.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on September 29, 2014, 20:33:16
Daar ben ik ook niet zo bang voor wel dat iemand misschien op mijn naam even leuk gaat doen op Fb of websites bv mensen beledigen of erger. Kans is klein gelukkig maar zekerheid voor alles. Vroeger had ik ook wachtwoorden voor van alles op niets staan dan zouden ze op mijn naam kunnen bestellen ook geen fijn idee.
Maar dan nog ik kan een zeer sterk ww kiezen en dan dwingt Apple me een jaar terug om twee veiligheidsvragen te kiezen zodat iemand die deze weet of raadt mijn ww kan resetten, aanpassen en overnemen. Sta je dan met je sterke ww  :wacko:
Maar het scheelt ze werk dus geld en dan moet alles wijken.

maar dat is precies mijn punt, veiligheidsvragen zouden verboden moeten worden. Altijd onzin invullen als je ze moet invullen. Dit is wat ik je met een password manager kan voorkomen het gebruik/beheer van langewachtwoorden voor alle sites en geen eenvoudige manier voor andere om bij je manager te komen. Een slecht wachtwoord kan door iemand in bv (niet onredelijk) rusland gehacked worden maar toegang krijgen tot mijn telefoon/computer is een stuk lastiger helemaal als je dan ook nog een code of vinger nodig hebt.

Dood aan het wachtwoord overal !!, het meest achterhaalde manier van toegang verlenen in 2014.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Pjotr

#65
Quote from: modde239 on September 29, 2014, 01:30:53
Werkt dat ook met een foto... :D
Ja, met een foto werkt het ook  :D
Als toevoeging op gezichtsherkenning kun je instellen dat je met je ogen moet knipperen. Dan werkt een foto niet meer. Ik gebruik gewoon een pincode voor het lockscherm, vind ik veel handiger.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

#67
Quote from: danielo on September 29, 2014, 21:17:04
maar dat is precies mijn punt, veiligheidsvragen zouden verboden moeten worden. Altijd onzin invullen als je ze moet invullen. Dit is wat ik je met een password manager kan voorkomen het gebruik/beheer van langewachtwoorden voor alle sites en geen eenvoudige manier voor andere om bij je manager te komen. Een slecht wachtwoord kan door iemand in bv (niet onredelijk) rusland gehacked worden maar toegang krijgen tot mijn telefoon/computer is een stuk lastiger helemaal als je dan ook nog een code of vinger nodig hebt.

Dood aan het wachtwoord overal !!, het meest achterhaalde manier van toegang verlenen in 2014.

Daniel.
Dat met die veiligheidsvragen ben ik met je eens. Maar 1 password manager gebruiken met 1 wachtwoord, ook vaak nog online, met tal van connectivity zoals Bluetooth en (open) wifi, geïntegreerd in tal van Apps en browsers, devices en media, die niet secure zijn is imo ook onveilig. Een veiligheidsvraag is wellicht makkelijk te achterhalen voor mensen die jou kennen, maar niet voor die Rus.

Zo'n Rus zal overigens ook veel meer tijd reserveren om jouw pass manager ww te achterhalen (kwestie van tijd) omdat hij weet dat er meerdere achter zitten.

Je kunt imo gewoon beter je hersens gebruiken en iets verzinnen wat jij onthoudt en wisselt. Een soort persoonlijk algoritme. Dood aan de password managers, laten we onze hersenen gebruiken  ;) De beste tool die we hebben maar steeds minder lijken te willen gebruiken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

danielo

#68
Quote from: Xstream on October  1, 2014, 09:58:31
Zo'n Rus zal overigens ook veel meer tijd reserveren om jouw pass manager ww te achterhalen (kwestie van tijd) omdat hij weet dat er meerdere achter zitten.

Waar gaat deze rus zijn pogingen op doen bij mijn password manager ? Dit is niet een direct online onderdeel denk dat we beetje offtopic gaan maar mijn hele punt was juist dat dit altijd een balans is en dat het gevolg van huidige password onzin de meeste mensen slechte wachtwoorden hebben die ze op veel sites hergebruiken dit zijn online targets die ze gewoon kunnen gebruiken/proberen en dit is de 'zachte' groep waar ze voor gaan. Tenzij ik iets over het hoofd zie (en dan hoor ik het graag) moet onze rus eerst toegang zien te vinden tot mijn systeem en/of mijn telefoon en/of mijn wachtwoord manager (die 10 pogingen heeft trouwens) en dan is die al binnen en ben je al redelijk in de problemen.

Geen voordeur slot houd iemand tegen die er echt doorheen wil de gedachte is kan je zorgen dat die liever een huis verder loopt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on September 29, 2014, 08:39:03
Tegenwoordig wordt hij 24/7 bewaakt door een gevaarlijke gek... :D

Dat je me wilt gebruiken voor het bewaken van een telefoon: ok. Dat snap ik.
Maar waarschuw me dan even :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Sorry, dat mailtje zal waarschijnlijk in je spambox zitten.. ;)

Quote from: Christiaan S on October  1, 2014, 23:52:53
Dat je me wilt gebruiken voor het bewaken van een telefoon: ok. Dat snap ik.
Maar waarschuw me dan even :devil:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Ik kwam dit filmpje tegen via Tweakers.  (Even niet letten op dat overdreven gedrag van de beste man)

Maar er staan wel wat punten in, wat bijvoorbeeld een deal breaker zou kunnen zijn voor mensen die interesse hebben in de nieuwe Iphone.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Iemand die duidelijk niet weet waar hij over praat, of wel hij kent de apps niet.
Als je ziet hoe hij de mail app gebruikt... gewoon zielig.
Je kan gewoon in de view alles zien, en swippen werkt ook.

Met andere woorden hij bekijkt een app vanuit een positie van iemand die al jaren een andere app gebruikt, natuurlijk vind je dan de apps minder.
Ik kan hetzelfde doen voor Android :D
Ik heb 4 weken met een Android telefoon moeten werken en alles werkt, en alles went maar de eerste week voelde ik me precies zoals hij in de review, je vraagt je af "WTF" na een week gaat alles automatisch en snel, maar ik was blij dat ik terug kon naar de iPhone.

Uiteindelijk is het allemaal persoonlijk.
Een nadeel van YouTube is dat elke idioot videos kan plaatsen.


Of wel als ik een gitarist een bas geef en zeg "ga maar bezig en zeg eerlijk wat je vind" dan zal hij ook aangeven dat de snaren te dik zijn en dat hij 2 snaren mist......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Hij is duidelijk gefrustreerd.  :D

Maar je bent het dus oneens over al zijn punten Frank?





Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 09:12:44
Iemand die duidelijk niet weet waar hij over praat, of wel hij kent de apps niet.
Als je ziet hoe hij de mail app gebruikt... gewoon zielig.
Je kan gewoon in de view alles zien, en swippen werkt ook.

Met andere woorden hij bekijkt een app vanuit een positie van iemand die al jaren een andere app gebruikt, natuurlijk vind je dan de apps minder.
Ik kan hetzelfde doen voor Android :D
Ik heb 4 weken met een Android telefoon moeten werken en alles werkt, en alles went maar de eerste week voelde ik me precies zoals hij in de review, je vraagt je af "WTF" na een week gaat alles automatisch en snel, maar ik was blij dat ik terug kon naar de iPhone.

Uiteindelijk is het allemaal persoonlijk.
Een nadeel van YouTube is dat elke idioot videos kan plaatsen.


Of wel als ik een gitarist een bas geef en zeg "ga maar bezig en zeg eerlijk wat je vind" dan zal hij ook aangeven dat de snaren te dik zijn en dat hij 2 snaren mist......
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Tja, lijkt me nogal zoeken naar argumenten. "Without jailbreak it's worthless... " Ik heb de iPhone altijd erg lang met veel plezier gebruikt waar hij voor bedoeld was.
Een melding die niet automatisch verdwijnt... Zeur. Waarom legt hij die iPhone in een magnetron??

Ben het met hem eens dat het apparaat best aan de prijzige kant is. En ja, ook de accessoires zijn aan de dure kant. Er zijn duidelijk apparaten die gelijke prestaties leveren voor veel minder (zoals de OnePlus in dit topic). Maar ongeacht welk bedrag je betaalt, een apparaat zal altijd een compromis zijn.

Hij is inderdaad simpelweg de bediening niet gewend. De email app werkt prima en op een aantal vlakken weer prettiger dan Android of Windows. Over dat alarmgeluid heeft hij volgens mij wel gelijk.. dat kan ik me niet meer voor de geest halen. Volgens mij heb ik dat trouwens ook bij de Windowsphone..

Dat naar beneden brengen vind ik juist handig voor enkel-handige bediening.

Ik vind het vooral een zeikerd... 

De iPhone is wat mij betreft echt wel een mooie en goede telefoon. Ik vind hem erg duur (persoonlijke mening natuurlijk) en er zijn zat andere keuzes die je kunt maken. Maar nogmaals, een prima telefoon.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"