OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Je hebt Natuurlijk geen AirPort extreme router, dan was alles perfect verlopen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LittleNinja

#26
Technieken als wireless charging vind ik eigenlijk (nog) geen meerwaarde hebben. De OnePlus One heeft volgens mij net als de Oppo Find 7 de VOOC charger die ervoor zorgt dat hij binnen een half uur al op 75% zit. Dat vind ik een veel belangrijkere feature en die is tegenwoordig ook beschikbaar voor in de auto. Bij Wireless charging moet de telefoon nog steeds op een specifieke plek liggen (net als een normale oplader) en het duurt nog eens veel langer.

Je kunt overigens niet zomaar iedere Chinese telefoon naar Europa halen. Je kunt namelijk problemen krijgen met je netwerkverbinding. In verschillende delen van de wereld gebruiken ze andere frequenties voor het mobiele verkeer.

Een mooie feature vind ik ook het feit dat je veel meer opties hebt op de telefoon zodat je veel meer in kan stellen en naar je hand kunt zetten. Maar ook de verwisselbare covers, zodat je af en toe eens een ander uiterlijk aan je toon kan geven. 8)

Het prijsverschil tussen een iPhone enerzijds en een OnePlus of een Oppo anderzijds vind ik sowieso veel te groot. De 6 komt er voor mij ook niet, tenzij hij voor een normale prijs op mijn pad komt (zoals nu het geval lijkt vanwege een actie op mijn werk, maar de voorkeur ligt er nu om eerst mijn iPad 1 te vervangen voor een nieuwe iPad (mini retina cellulair waarschijnlijk)).

Ik had altijd iPhones maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de zoveel genoemde synergie tussen de Apple apparaten eigenlijk nauwelijks gebruikte. Zelden probeer ik een filmpje vanaf de iPhone of iPad naar de Apple tv te sturen. Ook de kwaliteit van het filmpje viel dan tegen, dus zoek ik eerder het filmpje op via de apple tv en speel hem direct af. Het typen gaat wel makkelijker vanaf de iPad, dus dat wil ik dan soms wel gebruiken, maar goed die iPad heb ik dan ook nog steeds.

Het is dat ik mijn gereserveerde budget heb gebruikt om iemand uit de brand te helpen, anders had ik hier ook al lang de Oppo Find 7 QHD in "carbon" gehad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#27
Quote from: Erik on September 25, 2014, 23:39:39
Als je bereid bent een beetje tijd er in te steken dan kun je zo aan een invite komen ik had er in een week wel 3 kunnen hebben. Heb je daar geen zin in haal dan een iphone 6 plus kun je meteen je dslr verkopen. Ding maakt oa al betere foto's dan een Sony A7s als ik de verhalen moet geloven :D

Nou was de A7s niet voor foto's bedoeld maar voor video toch ? Neem aan dat je een A7r wilde :). Anyway ja als gebruiker is deze aanbieding een prima deal en misschien omdat het mijn werk is stel ik deze vragen want de hele constructie tussen is wat vaag en we zullen zien wat er in oktober echt gaat gebeuren of ze bereid zijn om echt VEEL telefoons te verschepen voor deze prijzen en hoe de relatie met het moeder bedrijf nu echt in elkaar zit. Ik ben een fan van Oppo voor blurays dus zeker niet negatief maar het is allemaal wat onduidelijk. Maar als gebruiker die gewoon een telefoon wil niets mis mee.

Dat android kan binnen een apple huis is steeds meer waar. De meerwaarde wordt steeds minder maar denk dat apple en samsung om die reden weer een hele reeks nieuwe dingen hebben  bedacht om die lockin weer sterker te maken of dat aanslaat zal de tijd leren (denk aan homekit, overdracht, apple watch, meer icloud).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Er is geen enkele camera in een telefoon die een A7s of A7r verbeterd.
Op de photokina heb ik een paar foto's mogen maken met de nieuwste lumix van panasonic, de camera die kan bellen, ERG mooi op papier, sterker het kwijl komt je uit de mond, waanzinnig goed uitgewerkt, echt de ideale camera.....

Maar goed dan maak je een paar foto's onder beurs licht, je zoomt in en je schrikt je echt half dood, ENORME artifacts van een zeer agressieve noise reductie, en alsnog een flinke bak ruis, 4K filmen is natuurlijk ook mogelijk maar als je wat snellere pans maakt dat schokt het als een gek..... nee doe mij maar een A7s die gewoon nagenoeg ruisvrij opneemt, haal de files door DxO en je hebt helemaal ruisvrije opnames en de 4K schokt niet :D

Bij elke telefoon word geroepen dat je je DSLR wel thuis kan laten, feit is dat de telefoons waanzinnig goed foto's maken maar vooral in perfect licht, ze halen echter geen van alle de scherpte diepte van zelfs een crop sensor, of de snelheid van een goede DSLR, laat staan de low noise performance.

Voor veel mensen is het echter een leuke vervanger, veel mensen willen gewoon een fotootje maken als "kijk ik was er leuk he" en dan is de huidige generatie wel erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

De foto's die ik heb gezien van de Iphone´s zijn erg goed. Maar ben het met je eens dat het absoluut geen vervanger is voor een goede DSLR. Hoogstens is de Iphone voor erbij. Schiet daarbij ook geen RAW en laat dit nou juist een van de mooie opties zijn van een goede camera plus eindresultaat.  Voor de meeste gebruikers zijn de foto's van een Iphone voldoende. Verder heb ik nog nooit betere foto´s gezien bij een smart phone als bij een Iphone.


Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2014, 14:28:30
Er is geen enkele camera in een telefoon die een A7s of A7r verbeterd.
Op de photokina heb ik een paar foto's mogen maken met de nieuwste lumix van panasonic, de camera die kan bellen, ERG mooi op papier, sterker het kwijl komt je uit de mond, waanzinnig goed uitgewerkt, echt de ideale camera.....

Maar goed dan maak je een paar foto's onder beurs licht, je zoomt in en je schrikt je echt half dood, ENORME artifacts van een zeer agressieve noise reductie, en alsnog een flinke bak ruis, 4K filmen is natuurlijk ook mogelijk maar als je wat snellere pans maakt dat schokt het als een gek..... nee doe mij maar een A7s die gewoon nagenoeg ruisvrij opneemt, haal de files door DxO en je hebt helemaal ruisvrije opnames en de 4K schokt niet :D

Bij elke telefoon word geroepen dat je je DSLR wel thuis kan laten, feit is dat de telefoons waanzinnig goed foto's maken maar vooral in perfect licht, ze halen echter geen van alle de scherpte diepte van zelfs een crop sensor, of de snelheid van een goede DSLR, laat staan de low noise performance.

Voor veel mensen is het echter een leuke vervanger, veel mensen willen gewoon een fotootje maken als "kijk ik was er leuk he" en dan is de huidige generatie wel erg goed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

#30
Ik wilde beweren dat Sony toch nog steeds de beste foto's haalt uit hun mobieltjes.. tenminste, als ik de verschillende reviews mag geloven. Maar het moet gezegd worden, de iPhones doen het eigenlijk altijd erg goed. 8)

Ook ik heb er moeite mee om te geloven dat een mobieltje een goed fototoestel kan overtreffen. Er wordt nu echter wel meteen vergeleken met een DSLR maar nog niet met een compact of systeemcamera. Die stap is wel al wat kleiner. Ik loop verder zelden met een camera op zak dus als mijn mobieltje hier een stevig plaatje neer weet te zetten ben ik daar gelukkig mee. ;)

Quote from: vik on September 26, 2014, 14:54:36
...Verder heb ik nog nooit betere foto´s gezien bij een smart phone als bij een Iphone.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#31
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2014, 14:28:30
Voor veel mensen is het echter een leuke vervanger, veel mensen willen gewoon een fotootje maken als "kijk ik was er leuk he" en dan is de huidige generatie wel erg goed.

Misschien een beetje offtopic maar ik denk dat mensen soms wat overdrijven juist omdat de snelheid (voor een semi leek als ik) zo snel lijkt te gaan. Ik ben echt onder de indruk wat ze kunnen doen met zo'n piep klein lensje in een 7mm body en een bak rekenkracht in een moderne telefoon. Is dit een onterecht gevoel of is er hierdoor meer innovatie en vooruitgang in je werkgebied de laatste zeg 10 jaar dan hiervoor ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

De grootste vooruitgang van de laatste 10 jaar is sony.
Canon en nikon staan eigenlijk stil in vergelijk wat sony doet. Ze hebben niet alleen de dslr en Ps en mobiele markt veranderd, maar nu ook midden formaat.

Voor foto en video is het denk ik het bedrijf dat je heel goed in de gaten moet houden
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2014, 16:36:18
De grootste vooruitgang van de laatste 10 jaar is sony.
Canon en nikon staan eigenlijk stil in vergelijk wat sony doet. Ze hebben niet alleen de dslr en Ps en mobiele markt veranderd, maar nu ook midden formaat.

Voor foto en video is het denk ik het bedrijf dat je heel goed in de gaten moet houden

En komt dit doordat ze zo veel ervaring op doen met mobiel juist omdat ze daar dacht iets van 60% van de sensors voor maken ? Dat is beetje wat ik bedoelde met een push van onderen of is het dat sony juist door de verliezen die ze leiden de laatste jaren gedwongen worden overal te gaan rennen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet waarom maar wat ik wel weet is dat hun camera's gewoon echt ZEER goed zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Wat financieel interessant is is om nu een iPhone 5s te kopen. Ik kocht vandaag een nieuwe voor 400 euro en de prijs zal nog wel gaan zakken de komende weken denk ik.

gsuk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja


...en dan is hij nog steeds duurder dan de OnePlus One in dit topic en presteert hij ook nog eens minder dan die telefoon. ;)

Quote from: Bama on September 27, 2014, 01:36:59
Wat financieel interessant is is om nu een iPhone 5s te kopen. Ik kocht vandaag een nieuwe voor 400 euro en de prijs zal nog wel gaan zakken de komende weken denk ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#38
Quote from: LittleNinja on September 28, 2014, 02:15:39
...en dan is hij nog steeds duurder dan de OnePlus One in dit topic en presteert hij ook nog eens minder dan die telefoon. ;)

Binnen de featuresset en de apps die jij belangrijk vind, de TouchID is iets waar ik in samenwerking met 1Password niet meer zonder wil zit er niet op als voorbeeld.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Er zijn altijd dingen die goedkoper zijn en op papier hetzelfde lijken
Feit is. Ze draaien geen iOS en iemand die daar zijn apps voor heeft en het gewend is gaat niet (zo makkelijk) over
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

#40
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 28, 2014, 08:36:21
Er zijn altijd dingen die goedkoper zijn en op papier hetzelfde lijken
Feit is. Ze draaien geen iOS en iemand die daar zijn apps voor heeft en het gewend is gaat niet (zo makkelijk) over

Klopt, vendor lock-in is het grootste probleem binnen de telefonie markt voor  degenen die niet blind altijd de nieuwste Apple, Samsung (of andriod van andere merken) e.d. kopen, maar zich ook orienteren tussen de verschillende eco systemen. Als je zoals ik geen tot weinig apps koopt geen probleem, heb je echter na het gebruik van een paar jaar van bijv. een iPhone een flinke betaalde collectie opgebouwd dan is overstappen naar Andriod / Windows Phone een stuk lastiger vanwege de app collectie, anders om uiteraard ook als je veel apps gekocht hebt.

Al moet ik zeggen dat ik wel merk dat in ieder geval in mijn omgeving Apple de laatste paar jaar wel aan het "verliezen" is qua marktaandeel, waar in de tijd van de Iphone 3 tot en met de 4S denk ik zo'n 50%+ van de mensen in mijn omgeving met een iPhone liepen is dat nu een stuk minder geworden. Doordat Andriod en vooral Windows Phone de laatste jaren flink aan de weg getimmerd hebben qua gebruiksvriendelijkheid en vooral Windows Phone op het gebied van App beschikbaarheid constateer ik dat steeds minder mensen in mijn omgeving meerwaarde zien in een iPhone. Waar het de overstappers tot een paar maand geleden vooral om Android ging, zie ik de laatste maanden een flink aantal kennissen / vrienden / familie de overstap naar Windows Phone maken sinds de release van 8.1, toestellen als de Lumia 630 en 930 zie ik ineens regelmatig (heb zelf nu een 930 sinds juli), terwijl ik de jaren ervoor amper een WP toestel in het "wild" zag, maar dit zijn inderdaad wel de gebruikers die geen grote betaalde app collecties hebben, degenen van wie ik weet dat ze 100+ euro hebben geinvesteerd in Apps op bijv. IOS die denken niet aan overstappen.

Bama

Quote from: gsuk on September 28, 2014, 01:54:08
Hoeveel gb?
En waar?

Marktplaats, was helaas te laat want man had er 3 (met bon) maar andere waren al gereserveerd anders had ik er nog 1 meegenomen.

LittleNinja

Als ik oudere en/of minder technische mensen adviseer, dan verwijs ik ze eerst naar een Windows Phone, dan een Apple en ver erachter pas de Android.

Dat is ook de doelgroep die nu de overstap aan het maken is. Ik denk dat daar de meeste groei voor de Windows devices zit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik zat net even te denken, maar de icoontjes op de Oppo kun je zelf kiezen middels je thema's. Ieder thema heeft andere (en ook logischere) iconen in vergelijking tot die in dat filmpje.

De covers van de OPO zijn wel erg cool trouwens!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dennism

Quote from: LittleNinja on September 28, 2014, 15:33:46
Als ik oudere en/of minder technische mensen adviseer, dan verwijs ik ze eerst naar een Windows Phone, dan een Apple en ver erachter pas de Android.

Dat is ook de doelgroep die nu de overstap aan het maken is. Ik denk dat daar de meeste groei voor de Windows devices zit.

In mijn omgeving zijn het juist vooral de mensen die ken ik uit mijn werk / hobby in de IT die de overstap maken. Niet bepaald oudere, of minder technische mensen :)

LittleNinja

Dat kan ook inderdaad. Bij ons op het werk zijn ze ook overgestapt op WP.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Quote from: danielo on September 28, 2014, 08:30:33
Binnen de featuresset en de apps die jij belangrijk vind, de TouchID is iets waar ik in samenwerking met 1Password niet meer zonder wil zit er niet op als voorbeeld.

Daniel.
Dat is dus meteen het eerste wat ik zou uitzetten. Ik heb het niet zo op een vingerafdruk als toegang tot al je data en al helemaal niet de op de 5S waar die als bijzonder onveilig werd aangeduid. Op 6 schijnt die idd al behoorlijk veiliger te zijn. Maar liever heb ik de oude vertrouwde 4 cijfer pincode.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: LittleNinja on September 28, 2014, 15:33:46
Als ik oudere en/of minder technische mensen adviseer, dan verwijs ik ze eerst naar een Windows Phone, dan een Apple en ver erachter pas de Android.
En toch vind ik Android erg op IOS lijken. Het is even wennen natuurlijk het is geen 1 op 1 gelijk maar in grote lijnen wel alleen kun je veel meer aanpassen en inzoomen op functies en data. Dat kan even verwarrend werken maar eenmaal door wil je niet anders meer. Zo kon ik bv zien dat buienradar een echte accu leegtrekker was en uitschakelen.
Aan de andere kant oude mensen of mensen met geen enkele computerkennis of kunde zou ik ook Apple aanraden, net even simpeler te begrijpen. Windowphones ken ik niet en hun software bieb is gewoon te klein voorlopig.

Verhalen over slechte en crashende android apps heb ik ook gehoord en ik was er wel bang voor. Maar tot tot nu toe zijn ze 99,9% gelijk. Niet slechter ook niet lelijker en qua geld koste de overstap me niet veel. Welke apps gebruik je nu echt veel en zijn onmisbaar? 10 a 20 euro en dan ben je er wel. Geen reden om te wachten vandaag weer nieuws ontdekt, op mijn iphone 5 kon ik scherm voluit zetten in de volle zon kon ik lezen of iets zien wel vergeten. Op dit 300 euro exemplaar alles prima te lezen zelfs zonder voluit te zetten.  Weet niet of dat op de iphone 6 al beter is.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Erik on September 28, 2014, 22:22:38
Windowphones ken ik niet en hun software bieb is gewoon te klein voorlopig.



Dat valt erg mee, ik was daar ook bang voor voordat ik overstapte, maar alle software die ik op mijn laatste andriod had, en vaker dan 1-2 keer gestart heb om te testen is gewoon beschikbaar op Windows Phone. Een jaar of 2 geleden was dit een groter probleem, maar tegenwoordig zijn zo'n beetje alle mainstream apps wel te krijgen op Windows Phone, ik mis in ieder geval niets.

Erik

Quote from: dennism on September 28, 2014, 23:16:11
Dat valt erg mee, ik was daar ook bang voor voordat ik overstapte, maar alle software die ik op mijn laatste andriod had, en vaker dan 1-2 keer gestart heb om te testen is gewoon beschikbaar op Windows Phone. Een jaar of 2 geleden was dit een groter probleem, maar tegenwoordig zijn zo'n beetje alle mainstream apps wel te krijgen op Windows Phone, ik mis in ieder geval niets.
Dat is dan mooi gelukkig. Ik las in elk windows phone review hoe slecht de bieb was terwijl de rest (OS en hardware) best goed was vandaar. Goed om te horen dat dat dan meevalt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill