OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gsuk

ik ben van een iphone 5 naar een one plus one gegaan,ik moet zeggen de grote went wel heel snel ik gebruik mijn tablet een stuk minder daar door, en wat is een iphone 5 dan ineens ontzettend klein

past prima in de voorste broek zak hij is ook erg dun.

ik moet wel wennen aan de vele instel mogelijkheden(naar 4 iphone's achter mekaar) van android
maar dat komt wel goed denk ik.

wel mis ik kleine dingetjes van de iphone zoals:
dat je op de klok app ziet hoe laat het is
calender app welk datum het is
week nummer app welk week het is
whatsapp app hoeveel berichten je hebt
dat soort dingetjes.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Kom jij een beetje weg met de camera tov de iPhone 5?

Ik gebruik nu een Nokia Lumia 920 Windows Phone en ik mis zeker bepaalde iPhone zaken. Sowieso de functies van de drie knoppen onderaan... Die "terugknop" doet lang niet altijd wat je zou verwachten. Die "zoekknop" is ronduit irritant.. Ook functies als gesproken zoeken of het handige naar boven scrollen mis ik enorm. Ook werkt er een hoop niet of niet stabiel. Dus zodra ik de kans heb verhuis ik straks zsm weer naar een iPhone of anders een Oppo Find 7.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gsuk

 Ik moet zeggen dat ik de camera weinig gebruik
Dus voor mij is dat geen dealbreaker

Sommige dingen zijn wel weer chill zoals
Alle apps in een keer sluiten
Dat als je de standaard app niet fijn vind je gewoon een ander kan gebruiken en die ook dan de standaard app wordt.

En wat ben ik blij dat ik van iTunes af ben,
Gewoon aan PC koppelen sleur, pleur, klaar!
HEERLIJK
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Rechtsonderaan zit er bij de Nokia een vergrootglas die je altijd naar Bing brengt. Ik wil helemaal geen Bing! Daarnaast druk je hem heel vaak per ongeluk in en vooral dat laatste is behoorlijk irritant.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: gsuk on November  8, 2014, 08:32:24
Ik moet zeggen dat ik de camera weinig gebruik
Dus voor mij is dat geen dealbreaker

Sommige dingen zijn wel weer chill zoals
Alle apps in een keer sluiten
Dat als je de standaard app niet fijn vind je gewoon een ander kan gebruiken en die ook dan de standaard app wordt.

En wat ben ik blij dat ik van iTunes af ben,
Gewoon aan PC koppelen sleur, pleur, klaar!
HEERLIJK

Prima hoor en veel plezier ermee. Maar (er is altijd een maar) je hoeft echt al jaren geen itunes te gebruiken als je dat niet wilt alles is ook mogelijk zonder itunes.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Is dat zo? Ik heb sinds een paar maanden de Nokia, daarvoor had ik de iPhone 4 en ik was toch behoorlijk gebonden aan iTunes als ik er muziek op wilde hebben.

Maar goed, alles werkte wel stabiel.. (meestal)

Quote from: danielo on November  8, 2014, 09:25:29
Prima hoor en veel plezier ermee. Maar (er is altijd een maar) je hoeft echt al jaren geen itunes te gebruiken als je dat niet wilt alles is ook mogelijk zonder itunes.

Daniel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Quote from: LittleNinja on November  8, 2014, 12:02:32
Is dat zo? Ik heb sinds een paar maanden de Nokia, daarvoor had ik de iPhone 4 en ik was toch behoorlijk gebonden aan iTunes als ik er muziek op wilde hebben.
Ik denk dat een hoop mensen blij zouden zijn als Danielo meteen even uitlegt hoe je film en muziek op je iphone krijgt zonder itunes.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Nog een voordeel ontdekt trouwens op mn iphone begonnen filmpjes van YT standaard op de allerhoogste geluidsvolume af te spelen, al had je het geluid af staan. Heel plesant in een stilte coupe van een trein om 7 uur s morgens. Kon gebeuren bij de telegraaf app, facebook die begonnen dan ongevraagd films te laden en te starten. Zat je dan met een hartaanval en een stel boze mensen om je heen. :D
Nooit begrepen waaom Apple dat toeliet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: gsuk on November  7, 2014, 22:39:37
ik ben van een iphone 5 naar een one plus one gegaan,ik moet zeggen de grote went wel heel snel ik gebruik mijn tablet een stuk minder daar door, en wat is een iphone 5 dan ineens ontzettend klein

past prima in de voorste broek zak hij is ook erg dun.

ik moet wel wennen aan de vele instel mogelijkheden(naar 4 iphone's achter mekaar) van android
maar dat komt wel goed denk ik.

wel mis ik kleine dingetjes van de iphone zoals:
dat je op de klok app ziet hoe laat het is
calender app welk datum het is
week nummer app welk week het is
whatsapp app hoeveel berichten je hebt
dat soort dingetjes.

groetjes Emile
Euh als ik hem aanzet staat er standaard een mega grote widget met tijd, datum, weer, wektijd per dag. Ga ik naar kalender app staat die op vandaag 10 nov dus vandaag. De tijd staat stanaard bovenin rechts bij mij volgens mij niets voor hoeven instellen en als ik toch de klokapp open (why?) dan staat 1/3e scherm bedekkend de tijd. Weet je zeker dat je geen groter scherm nodig hebt :D
Een 12inch PlusOne of zo :D

Alle apps in 1 x afsluiten is geweldig nooit begrepen waarom Apple dat niet even toevoegt, net als standaard data gebruik en stroomverbruik per app tonen. Incl blokkers as hij limiet nadert, nooit meer teveel betalen aan je provider.
Onbekende telefoonnummers kunnen blokkeren wat op IOS niet kan.
Muziek foto's en films van en naar je PlusOne slepen.
4 x zo lang met je telefoon doen.
Snelladende Lipo accu

Tuurlijk zitten er ook hier nadelen voor die prijs kun je geen rolls krijgen maar de voordelen zijn aanzienlijk voor het geld.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Ja dat gaat inderdaad veel makkelijker dan even slepen :D
Aanvinken en synchroniseren en iTunes op je computer installeren. Dit s gewoon een iTunes kloon. Denk niet dat die die bedoelde.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Dan heb ik niet ver genoeg gelezen :D
Was dan ook echt letterlijk de eerste hit op google ;) Och, de poging was leuk zal ik maar zeggen :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gsuk

Deze web pagina kreeg ik op ineens op mijn oneplus One.
Is dit een hoax?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Erik

Geen idee hoe zou die jou moeten kennen. Laat maar sturen naar je huis als het niks kost kan er niets gebeuren toch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Kostbare prijs misschien wel een nieuwe 80inch tv :-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Kijk anders even op hun forum. Misschien kom je het daar tegen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gsuk

Inderdaad if it sounds tot good tot be true............

Ik heb het gegoogled maar niks kunnen vinden.
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Gezien het feit dat het bedrijf vooral afhankelijk is van zijn openbare publiciteit via social media, lijkt het me stug dat er dan ook niets officieels te vinden is op het net. Oppassen lijkt me het beste advies.

Quote from: gsuk on November 17, 2014, 12:02:53
Inderdaad if it sounds tot good tot be true............

Ik heb het gegoogled maar niks kunnen vinden.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Toni71

Ik krijg net een invite binnen voor 24 uur.

Als iemand die wil hebben? Ik koop hem niet.


Sailor Jan

Mensen, let wel ff op.

De invites zijn gewoon gratis te krijgen op internet. Maar ze worden ook te koop aangeboden. De makkelijke weg is mogelijk wel kopen, maar het hoeft niet.

De mensen die het verkopen, ontvangen de invite ook gratis.
Wees lief voor jezelf

Toni71

Inderdaad, daarom heb ik hem ook gratis weggegeven. :)


DavyLermi

#173
Mijne Oneplus One 64GB gisteren besteld bij Geekbuying.com, was in stock en voor die prijs...  :pompom:

Bevindingen volgen!

Komende van een Nokia C3, wat mij betreft oerdegelijk toestel en heeft vanalles meegemaakt, zal het een serieuze aanpassing zijn!  ;D

Sailor Jan

Quote from: DavyLermi on November 25, 2014, 10:22:59

Komende van een Nokia C3, wat mij betreft oerdegelijk toestel en heeft vanalles meegemaakt, zal het een serieuze aanpassing zijn!  ;D
Scherm zal een pietsie groter zijn en je mist een fysiek toetsenbord. Voor de rest, weinig  :-X

Veel plezier ermee!
Wees lief voor jezelf