Netflix

Started by mel, September 23, 2014, 21:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo,

Sinds enkele dagen heeft netflix zijn intrede in Belgie gemaakt.
Ikzelf beschik over een bescheiden home cinema waar ik wekelijks films in Blu ray 5.1 kwaliteit bekijk.
Heeft iemand een idee of ik blu ray kwaliteit in mijn home cinema krijg met netflix??

Mucho gracias

Mijn home cinema  :)

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

CineSmurf

Ziet er goed uit!

Antwoord op je vraag: nee.

Maar je kan redelijk in de buurt komen. Als je een beetje goede hardware hebt en een goede internetverbinding is de beeldkwaliteit echt heel behoorlijk. HD audio kan je vergeten, maar de 5.1 is goed.

Je moet een beetje experimenteren. Ik vind de PS3 niet goed genoeg, AppleTV aardig, maar het beste resultaat heb ik met een i3-pc met windows 8 en de netflix app.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

pietnoeck

krijg hier 1080 super HD (en niet 1080 SD) op 4k TV en dit beeld is volgens mij op nivo van bluray of beter.
en dan spreken we nog niet over 4k uitzendingen.

mel

Ik zou de internet verbinding met netflix in mijn HT maken met dit apparaat :

http://www.bol.com/nl/p/philips-hmp2000-12-hd-mediaspeler-met-netflix-youtube/9200000010376234/

Iemand een idee of ik hiermee een blu ray kwaliteit kan benaderen?

Mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Martinus

Quote from: pietnoeck on September 23, 2014, 23:11:56
krijg hier 1080 super HD (en niet 1080 SD) op 4k TV en dit beeld is volgens mij op nivo van bluray of beter.
en dan spreken we nog niet over 4k uitzendingen.

test je wel 4k series? of heb je het juiste abbo?
............

pietnoeck

Jip,

Maar ben momenteel bezig aan House of cards eerste seizoen en daar geeft hij aan 1080 super HD, 2de seizoen is in 4k, zal voor volgende week zijn.

Beeldkwaliteit in elk geval nu al super.

Raphie

yep doet makkelijk Bluray kwaliteit wanneer verbonden via 100Mbitwan/lan of hoger
JBL PRX Power!

Joske007

#7
Afgelopen zaterdag heb ik samen met "Broodrooster"  op het grote doek wat met NetFlix geĆ«xperimenteerd  :coffee:

Citaat uit ons Vlaamse forum:
Na wat heen en weer gewisseld hebben tussen de bestanden op de Mede8er en de Netflix kwamen we tot de conclusie dat het beeld wel snor zat.
De kwaliteit van Netflix was ietsje minder, maar zeker goed te noemen.
In het geluid konden we grootste verschil waarnemen.
De bubble was kleiner en de dynamiek was minder. Eens het geluid drukker werd, hoorde je ook dat kwaliteit een pak minder was.
Nuja, voor 99% van de mensen is dit meer als genoeg. Op een standaard surround setje van de mediamarkt of op de TV speakers zul je weinig verschil horen.
En de beeldkwaliteit is uitstekend op TV. Pakken beter als het wat er uit de Digibox van Telenet komt

Persoonlijk zou ik in een HT geen films via Netflix kijken, maar voor series zou ik dat minder een probleem vinden.


Verder sluit ik me wat betreft de beeldkwaliteit volledig aan met het bovenstaande en i.v.m. het geluid, klinkt het voor de algemene surroundbeleving ondermaats.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Jumping Jack

Heb je netflix ook via de mede8er gekeken dan? Anders zit er mss nog wat verschil in de hardware? Let op: ik ben er totaal niet in thuis (ik ben meer van het stereotype  ;)).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joske007

#9
Quote from: Jumping Jack on September 24, 2014, 14:29:26
Heb je netflix ook via de mede8er gekeken dan? Anders zit er mss nog wat verschil in de hardware? Let op: ik ben er totaal niet in thuis (ik ben meer van het stereotype  ;)).
We hebben uiteraard met net dezelfde film (The Dark Knight) geschakeld tussen de bron Apple TV en Netflix, maar ook met de Mede8er ;)
De Mede8er zelf, ondersteund helaas nog geen Netflix :(
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

CineSmurf

Quote from: Raphie on September 24, 2014, 14:21:24
yep doet makkelijk Bluray kwaliteit wanneer verbonden via 100Mbitwan/lan of hoger
Video dan, of vind je de audio ook van BD kwaliteit?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Bas Akkerman

Zal ik dit topic samenvoegen met het andere Netflix-topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136597.0 ?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

modde239


Zodiac

Quote from: mel on September 23, 2014, 21:33:06
Hallo,

Sinds enkele dagen heeft netflix zijn intrede in Belgie gemaakt.
Ikzelf beschik over een bescheiden home cinema waar ik wekelijks films in Blu ray 5.1 kwaliteit bekijk.
Heeft iemand een idee of ik blu ray kwaliteit in mijn home cinema krijg met netflix??

Mucho gracias

Mijn home cinema  :)

Bescheiden set? Mwah.....mooi toch?!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

mel

Quote from: Zodiac on September 24, 2014, 18:33:12
Bescheiden set? Mwah.....mooi toch?!

Ben een bescheiden man  ::) . idd mooi, merci
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raphie

Quote from: CineSmurf on September 24, 2014, 17:00:53
Video dan, of vind je de audio ook van BD kwaliteit?
audio boeit me niet voor TV kijken gebruik TV speakers niet hifi wanner ik netflix kijk. Maar het klinkt imho net zo goed
JBL PRX Power!

Starred

Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar kan je netflix kijken via een Dune 3? Of beter een AppleTV nemen?