Welke zou ik nemen Dali Zensor 1/Boston A25

Started by Bakkertje75, September 23, 2014, 15:06:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkertje75

 Hoi allemaal.
Wegens verhuizen naar en kleinere woning ben ik gedwongen te downegrade naar kleinere speakers :embarassed:
Nou hoeft dat niet echt een probleem te zijn in combinatie met een SVS PB12 NSD als aanvulling in het laag.
Nu zijn mijn ogen op twee interresante speakers gevallen die beide heel goed aangeschreven worden.
Dat zijn de Dali Zensor 1 en de Boston A25. Nou kan ik over de Boston A25 veel terugvinden op het forum maar over de
Dali Zensor 1 niet zo gek veel.
Tuurlijk weet ik ook dat ik ze beide naast elkaar moet zetten en luisteren en dan degene kiezen die ik het mooist vind klinken.
Ik ben benieuwd of er andere van ons zijn die met beide speakers ervaring hebben en wat de verschillen tussen deze twee kleine krachtpatsertjes zijn.
Ik hoor het graag. (of andere alternatieve en tips zijn ook welkom)

Maro

Volgens mij kun je de BA's niet meer (nieuw) kopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Ejorne

Quote from: Bakkertje75 on September 23, 2014, 15:06:58

Tuurlijk weet ik ook dat ik ze beide naast elkaar moet zetten en luisteren en dan degene kiezen die ik het mooist vind klinken.
Ik ben benieuwd of er andere van ons zijn die met beide speakers ervaring hebben en wat de verschillen tussen deze twee kleine krachtpatsertjes zijn.
Ik hoor het graag. (of andere alternatieve en tips zijn ook welkom)

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de Dali's beter vinden klinken en ongetwijfeld ook mensen die de BA's beter vinden klinken, maar dat zegt niet zoveel over jouw bevinding/smaak.

Ik weet niet wat je budget is, maar de Kef LS50 is ook een speakertje die veel in opspraak is geweest. Deze zou behoorlijk boven zijn  prijsklasse moeten spelen volgens vele meningen.  Maar ook daar wordt vaak geroepen, evenals bij de BA's, dat deze een redelijk zware versterker nodig heeft om goed tot zijn recht te komen... Maar of het je smaak is? Dat moet je zelf bepalen uiteraard...

N1v3K


Bakkertje75

#4
Quote from: Maro on September 23, 2014, 15:26:44
Volgens mij kun je de BA's niet meer (nieuw) kopen.
Hoeft ook niet persé nieuw te zijn. Nette gebruikte is ook prima.

Bakkertje75

#5
Quote from: Ejorne on September 23, 2014, 16:38:14
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de Dali's beter vinden klinken en ongetwijfeld ook mensen die de BA's beter vinden klinken, maar dat zegt niet zoveel over jouw bevinding/smaak.

Ik weet niet wat je budget is, maar de Kef LS50 is ook een speakertje die veel in opspraak is geweest. Deze zou behoorlijk boven zijn  prijsklasse moeten spelen volgens vele meningen.  Maar ook daar wordt vaak geroepen, evenals bij de BA's, dat deze een redelijk zware versterker nodig heeft om goed tot zijn recht te komen... Maar of het je smaak is? Dat moet je zelf bepalen uiteraard...
Nee de Kef LS50 ben ik nog niet bekend mee. Ga is ff Google.
Volgens mij zijn deze wel een hele andere prijsklasse dan de Dali/Boston.




Voor de rest niemand ervaring met de Dali Zensor 1

Mitch--

Alleen ervaring met de BA25, waanzinnig goed voor het geld!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joske007

Quote from: Bakkertje75 on September 23, 2014, 20:25:22
Voor de rest niemand ervaring met de Dali Sensor 1
Heb deze speaker al eens mogen beluisteren en deze kon me echt niet bekoren.
Het hoog was me soms te fel/schel en het laag teveel geboost.

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Xstream

#8
De BA's zijn in de prijsklasse hele goede speakers. Wel wat aan de warme kant vind ik zelf qua klank (i.c.m. nieuw model Marantz), maar wel mooi. Ik luister het nog regelmatig bij een maat van me.
Dali ken ik vooral als meer neutrale klank, maar de Zensor 1's heb ik nooit gehoord. Ik denk dat ze best aan elkaar gewaagd zijn en dat vooral persoonlijk smaak (en matching) doorslaggevend zal zijn.
Staar je niet blind op de hoeveelheid info hier op dit forum m.b.t. de BA's. Imo niet meer dan een hype (geweest) welke ik nooit helemaal begrepen heb. Alleen maar omdat iedereen lovend was van een demo van de Marantz guru, waar vervolgens wel aan 1000-en euro's aan apparatuur werd gebruikt. Als ik menig review volg dan zijn 't beide gewoon hele goede speakers in z'n klasse. Al moet ik wel zeggen dat ik (relatief) meer Zensor's in de verkoop zag staan dan BA 25's. Dus dat zegt ook wel iets.

Ik vind zelf de Monitor Audio BX2's een stuk mooier, maargoed, die zijn ook duurder. Wellicht dat 't 2e hands een optie is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Wim76

Ik heb deze Dali's staan als rear speakers op standaards. Ik vond er redelijk leuk geluid uit komen. Zeker voor het geld.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

DofN

Als het budget rond de 300 is, altijd tweedehands zoeken. En als je van het DALI geluid houdt, dan is de roal menuet  een betere optie dan die zensors.

http://link.marktplaats.nl/m843002824
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Een leuk alternatief is Usher 520. Zijn erg fijne open speakers, nooit scherp en er zit een mooi geluid in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78


Siddartha

als je van warm houdt zijn de Wharfedale Diamond speakers ook een optie binnen budget...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bakkertje75

Kijk eens aan wat een reactie, s. Bedankt hier voor :worship:voor

Ik zal eens kijken wat ik ga doen.
Ik kom van een leuke set speakers af (vind ik dan he)
Fr Q7
RE iQ3
Ce Q10
Sub SVS PB 12+ :worship:
De Q7 zijn verkocht. De PB 12+ heb ik kunnen ruilen met een forum genoot voor zijn kleinere broer de PB 12 NSD.
Ik heb de iQ3 nog. Ook een hele fijne speaker maar die zijn weer net te groot om op te hangen.
Ik wou eerst nog een setje iQ3 aanschaffen maar wat ik net al zei die zijn net te groot.
Ik ga gewoon het een en ander uitproberen en als het niet bevald verkoop ik ze gewoon weer en begin ik opnieuw.
Ik kom vanzelf wel tegen wat ik zoek en het houd het nog leuk ook een beetje wisselen ;D
Ik hou jullie op de hoogte.

mijkie

Hyperion heeft ook leuke monitoren, GoldenEar ook, keuze genoeg !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

aklasse

Ik heb de A26 vondt ik net wat beter dan de a25, de beste monitor die ik gehad heb is de boston a260, ongeloofelijk goed geluid met perfecte bas. Ook nog eens prachtig afgewerkt.
Succes met u keuze.

Bakkertje75

Nou van de week een setje Boston A 25 op de kop getikt.
Ik ben ze nu een paar dagen aan het beluisteren en ik moet zeggen. Dit zijn echt goede speakertjes echt een net geluid. Ik heb ze ook ff naast mijn iQ3,s gehad en dan vind ik de Boston beter klinken .
Je leest er veel over maar dat het zo,n verschil zou zijn had ik niet verwacht het is zeker een hele nete speaker en zeker voor het geld. Ik denk dat ik niet eens verder ga zoeken ik weet het al.

Ejorne

Quote from: Bakkertje75 on September 28, 2014, 00:30:30
Ik denk dat ik niet eens verder ga zoeken ik weet het al.

Je vertoont al symptomen van het virus, onderschat het virus niet...    ;D

Bakkertje75

Heb ik al jaren last van het is niet te stoppen😄😄😄😄.
De center is ook al onderweg😁