zoek-website met HT op zolder

Started by jeroen_pijl, February 18, 2004, 19:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_pijl

Hoi,

Ik ben op zoek naar iemand die een zeer groot HT op zolder heeft.Het heeft
onder een topic getaan van mooiste hometheaters,maar ik kan het nergens meervinden.Volgens mij had de persoon bruine vloerbedekking
Ik krijg straks zelf een groote zolder en ik wou wat ideeen op doen.

:) JP

Johan Van Gompel

Hi,

Groot is relatief. 3 x 4 m is bv. erg groot naar Nederlandse normen maar behoorlijk klein naar Belgische normen. Aan welke minimummaten denk je?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

jeroen_pijl

Hoi,

Ik krijg zelf een zolder van 5mX8m (dus groot).

Maar het gaat dus om die HT omdat ik de kleuren erg mooi vindt.En mijn
HT in de zelfde kleuren wil hebben.

;) JP

irrvin

Hoi,

vind ik zeer interessant. Ik wil graag mijn dedicated ht room op de zolder van de garage gaan bouwen en kan nog wel enkele tips en ideeen gebruiken.

De zolderruimte is  L*B*H : 7,40*6,30*3,05 .

Alleen jammer van de  dakhelling van 45 graden, of is dit niet specifiek een nadeel ???

Groetjes Erwin
It´s not a trick, it´s a Sony

ynnadje

hallo,

Ik plan ook een groot (3,5m op 6m en 3 m hoog) hometheater op zolder. Ik weet niet of de schuine daken een probleem vormen voor de accoustiek. Zelf kies ik erchter voor om een rechthoekinge doos te maken.

Het grootste probleem is volgens mij geluidsisolatie. De huidige plankenvloer is qua geluidsisolatie een regelrechte ramp.

Een plan van mijn zolder-situatie vind je op:
http://users.belgacom.net/hometheater/

Rogier1988

Uhm.. ik denk dat ik weet welk ht je bedoeld.. ik ben nu direct aan het zoeken

Mvg
Rogier

jeroen_pijl

Niemand :'( :'(

Dan moet ik mijn eigen kreativiteit er maar op los laten.

O0   JP

Oracle

Wellicht heb je iets aan onze zolder?

The Attic

Groet,
Mark

jeroen_pijl

#8
Hoi,

Mark

Complimenten met je HT.

Jou HT zolder is zeker een inspiratie bron voor mij.Waar heb je de stoelen
vandaan.

:) JP

Corne H

Hoi,

Ik heb mijn HT(tje) ook op zolder, missschien heb je daar ook wat aan om ideeen bij op te doen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=11448

Laat je straks wat zien als het af is?

Groeten,

Corné

Corne H

#10
Hmm,

Ik zie nu dat er blijkbaar foto's van Rob Dingen zijn HT in mijn topic zijn geslopen, zal wel na reorganisatie van het forum zijn gebeurd. Mijn HT is als op de 1e foto, helaas niet op de foto's met het projectie scherm die daar op volgen.

Zal dit even melden in de bug-report thread, misschien dat mijn foto's hier ook nog ergens rondzwerven.

Als je meer foto's wilt zoals de 1e laat maar weten, dan zal ik je ze wel mailen.

Groeten,

Corné

Oracle

Quote from: Corne H on February 26, 2004, 21:21:54
Ik zie nu dat er blijkbaar foto's van Rob Dingen zijn HT in mijn topic zijn geslopen, zal wel na reorganisatie van het forum zijn gebeurd. Mijn HT is als op de 1e foto, helaas niet op de foto's met het projectie scherm die daar op volgen.

Nee, dat mocht je willen! (ik ook trouwens!!) ;D

Jeroen: de stoelen komen van Leen Bakker. Volgens mij hadden ze ze nog. Kosten rond de 250,- inclusief de hocker (het voetengedeelte). Ons bevallen ze uitstekend. Ik durf haast te zeggen: beter dan echte bioscoopstoelen.

Bedankt voor je compliment overigens!  :D

Groet,
Mark

Corne H

Hoi,

ik heb mijn topic weer aangepast, sorry voor jouw topic-vervuiling.

Groeten,

Corné

jeroen_pijl

Hoi,

Ik ga ook maar eens kijken bij Leen Bakker of die stoelen wat zijn.Ik ga net zoals andere een ht-verbouw dagboek bij houden.(over 3 maanden)

>:D JP

Lone Ranger

Mijn HT op zolder is 4 X 6,5 m.
Volledig bekleedt met diverse kleuren velours stoffen.
Dikke vloerbedekking.
Twee bioscoopstoelen.
Verlichting langs de vloer en over het plafond.
CRT op de vloer met een tafel (hushbox) er omheen.

Een vriend van mij in de straat heeft er ook ééntje met een sterrenplafond en een andere aankleding.
Daar hangt de CRT (met hushbox) aan het plafond.

Leuke, maar nooit eindigende hobby. ::)