aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

De kabels aan de zijkant is inderdaad rete lastig..

Mijn doodsimpele vintage Rotel heeft dat ook...

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Quote from: twani on December  6, 2022, 07:35:58
De kabels aan de zijkant is inderdaad rete lastig..

Mijn doodsimpele vintage Rotel heeft dat ook...

Wel lekker als je de zaak ingebouwd hebt. Dan hoef je de versterker maar een eindje naar voren te trekken om bij de aansluitingen te komen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mr.M

Quote from: twani on December  6, 2022, 07:35:58
De kabels aan de zijkant is inderdaad rete lastig..

Mijn doodsimpele vintage Rotel heeft dat ook...
Gaaf ding. Zou me niet verbazen als dat ding muziek maakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19179
Quote from: twani on December  6, 2022, 07:29:33
Een trompet als cable lifter.  Hij doet t gewoon....
zo geef je een kabel die beetje koud klinkt een warme klank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

katwax

Ik vind hem mooier zonder kabels erin, maar is natuurlijk niet zo handig  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Quote from: minplus on December  6, 2022, 17:30:46
Wel lekker als je de zaak ingebouwd hebt. Dan hoef je de versterker maar een eindje naar voren te trekken om bij de aansluitingen te komen.
Ik ga denk ik zometeen de set omdraaien denk ik dan zitten de aansluitingen van de amp aan de kant de rest van de apparatuur.
Nu moet het van rechts naar link waardoor ik steeds langeren labels moet gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

paaj

#19182
Je kunt ook al je kabels verkeerdom aansluiten ;)

Nvm, dacht de luidsprekerkabels
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Mr.M

Situatie gewijzigd ,  hoge rack verplaatst aan de linker kant  en het ziet er beter uit en het geeft zelfs een beter akoestische weergave.

Zeer blij met de uitkomst.




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Mooie spulletjes 👌🏻

Wat ik bij jou niet goed kan inschatten; heb jij het geduld, de rust, het zitvlees om in alle rust naar muziek te luisteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

#19186
Quote from: Xander32 on December  9, 2022, 06:43:22
Mooie spulletjes 👌🏻

Wat ik bij jou niet goed kan inschatten; heb jij het geduld, de rust, het zitvlees om in alle rust naar muziek te luisteren?
Vooral zonde van het uitzicht dat zo goed als weg is.....

Ik zou de hele kamer leegtrappen en er een paar mooie D&D Kii of Meridian monitoren inzetten. Paar mooie akoestische aanpassingen aan de wand en klaar

Klinkt vast beter, je struikelt niet over vanalles en je kan met een goed glas Whisky in de hand én lekker muziek luisteren terwijl je van het uitzicht geniet.

Met de fondsen die vrijkomen ruil je die kappers 911 in voor een échte GT3 RS.....








Het eerste gedeelte van m'n betoog sta ik volledig achter, het 2e gedeelte is een geintje 😉






chansig

Quote from: Peerless Monster on December  9, 2022, 07:38:18
Staat prachtig Maz zo. Ideaal.

Ieder zijn smaak.

Wat bedoel je met ideaal ? Optisch ideaal, luistertechnisch gezien ideaal ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on December  9, 2022, 07:52:28
Ieder zijn smaak.

Wat bedoel je met ideaal ? Optisch ideaal, luistertechnisch gezien ideaal ?

Gr. Hans

Met als je je aansluitingen links op je versterker heb zitten, dat je je bronnen daar ook neer zet en niet je kabelbende ziet. Zoiets?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Dat is dan roeien met de riemen die je hebt. :D

Ideaal is het niet.

Zit er een gedachten achter waarom de aansluitingen zitten zoals ze zitten ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#19190
Quote from: chansig on December  9, 2022, 10:25:27
Dat is dan roeien met de riemen die je hebt. :D

Ideaal is het niet.

Zit er een gedachten achter waarom de aansluitingen zitten zoals ze zitten ?

Gr. Hans

Eerst compromisloos een versterker ontworpen en toen dat klaar was;  F@UĈK, er moeten nog kabels aan natuurlijk.....

Zoiets?

Contour

Jongens, super logisch natuurlijk, interlinks aan de achterkant die zie je niet. Beetje high-ender knoopt hier natuurlijk kabels aan van minimaal 5000 euro per setje, die mogen dan in het zicht als status symbool.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

MarKath

Quote from: Contour on December  9, 2022, 11:32:14
Jongens, super logisch natuurlijk, interlinks aan de achterkant die zie je niet. Beetje high-ender knoopt hier natuurlijk kabels aan van minimaal 5000 euro per setje, die mogen dan in het zicht als status symbool.

Sluit ik mij volledig bij aan.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

P_j_V

Quote from: chansig on December  9, 2022, 10:25:27
Dat is dan roeien met de riemen die je hebt. :D

Ideaal is het niet.

Zit er een gedachten achter waarom de aansluitingen zitten zoals ze zitten ?

Gr. Hans
Het was eerst OK, maar toen zaten het logo, de knoppen etc. aan de linkerkant en het netsnoer rechts...
En een slimmerik kwam met de oplossing: het ding een kwartslag draaien.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

chansig

Zou allemaal kunnen. De versterker van Twani heeft het ook. Ik heb het volgens mij wel vaker gezien. Praktisch kan het dan een onding zijn.

Ik heb een beetje de hoop dat het een keuze is geweest vanuit: beter voor het geluid op welke (on)geloofwaardige manier dan ook. Marketing dingetje kan natuurlijk ook. Duur, afwijkend etc. Verder allemaal niet heel erg belangrijk. Maar als iemand het echt weet zou ik wel leuk vinden als dat gedeeld wordt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul Demo

Quote from: chansig on December  9, 2022, 14:17:48
Zou allemaal kunnen. De versterker van Twani heeft het ook. Ik heb het volgens mij wel vaker gezien. Praktisch kan het dan een onding zijn.

Ik heb een beetje de hoop dat het een keuze is geweest vanuit: beter voor het geluid op welke (on)geloofwaardige manier dan ook. Marketing dingetje kan natuurlijk ook. Duur, afwijkend etc. Verder allemaal niet heel erg belangrijk. Maar als iemand het echt weet zou ik wel leuk vinden als dat gedeeld wordt.

Gr. Hans
Ach, mijn Atma's hebben de imput aan de voorkant, gewoon lekker luisteren, dan stoort het niet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jumping Jack

Het heeft mss ook met de afmetingen van het apparaat te maken? Die versterker is nu al erg diep, voor kabels achteraan is nog eens extra vrije ruimte nodig (zeker voor van die tuinslangen die je niet zomaar in een bocht wringt).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Vinyl_Fuchs

Ten eerste zitten aan de achterzijde reeds 2 paar luidsprekeraansluitingen en een netsnoerstekker: dus geen plaats meer voor 6 paar inputs. En ten tweede zit de voorverversterkermodule aan de voorkant: dus kabels doorlussen naar de achterkant gevuld met trafo's lijkt me dan niet zo wenselijk. 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

En ten derde: inpluggen van interconnects aan de zijkant is veel toegankelijker dan inpluggen aan de achterkant. Optisch vind ik echter inpluggen aan de achterkant mooier. 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)