aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Contour

Lekker genieten zo Maz, glaasje drank erbij, en dat uitzicht! Heb je mooi voor elkaar!

Mr.M



Quote from: Bebatoli on December  3, 2022, 19:20:24
[quote author=maz link=topic=145469.msg3610881#msg3610881 date=1669988580
maar vergis je niet , een aurender uit de hoogste niveau gaat niet doen wat me platenspeler kan neerzetten.

Als jij dat gelooft is het mij allemaal prima, maar ga het niet veralgemenen!

Ik geloof wat ik hoor, en dat is wat ik je vertel.

Ik heb dagen lang de mooiste digitale bronnen  in de zelfde setup tegen verschillende top platenspelers  uitgebreid beluisterd in 3 verschillende ruimtes bij Kharma waar ik goed bevriend ben met de eigenaar.

Ik hed zelfs verschillende speakers neergezet die ver over tonnen heen gaan om de verschillen te horen tussen speakers, versterking , bronnne, etc etc..
En dan heb ik het niet over een  aurendertje want dat is niet eens op niveau daar maar over  DCS trein die ver over de 100k gaat.

En keer op keer was de platenspeler de Baas.

Ik praat nu uiteraard niet over een Project platenspelers of een Transrotorjte.
Ik praat nu over de serieuze platenspelers op hoogste niveua met elemetjes erin die bijna netzo duur zijn dan de hoogsegment  Aurender.


Digitaal goed geluid neerzetten is  relatief makkelijk  ,met een platenspelers op top niveau spelen is een heel ander ballgame Want er komt veel meer bij kijken.Maaaaar heb je een top platenspeler , arm, element, phono, die nogeens goed afgesteld staat , dan speelt dat mooier dan digitaal naar mijn idee.
Probleem is,  Er zijn maar weinige die zoeen Systeem kunnen neerzetten afstellen. Er zijn maar weinige  die Platenspelers hebben gehoord uit de hogere segment,


Quote from: genesis on December  3, 2022, 19:24:03
Zelf zonder geluid brengen ze sfeer O0

Die afbeeldingen van Havanna, zelf ook geweest in Cuba - havanna? :)

Ik ben blij dat het allemaal staat en speelt, nu even laten opwarmen en beetje luisteren ...

Die afbeeldingen heb ik Van Cuba meegenomen toen ik daar was paar jaar terug en hier opnieuw laten inlijsten.
Waren totaal 5 schilderijen en 2 kunstwerkjes. Ik heb gezien hoe hij ze maakte. Super gaaf!.
Vond heel leuk om als audiofiel  zoiets tegen te komen in Havana ,  ik kon het niet laten staan dus heb ze alle 5 gekocht.

Als je ze heel mooi vind mag je er een of 2 van me overnemen, ik kan ze hier niet allemaal kwijt in mijn kamer.

Quote from: Contour on December  3, 2022, 20:16:01
Lekker genieten zo Maz, glaasje drank erbij, en dat uitzicht! Heb je mooi voor elkaar!

Tnx Countour

Eerst maar eens opruimen hier want er ligt van alles overal...

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: phy on December  3, 2022, 18:52:28
hebben ze ooit andere plaatjes op de ugt's geplakt dit is het Audio Note UK logo nl.
het voorfront is echt Kondo
Kondo was onderdeel van Audionote vroeger.
Later kreeg het de Naam Kondo( Audionote Japan)  nadat ze uit elkaar waren gegaan.

Vandaar dat de eerste Kondo Machines Audionote Teken dragen en de latere Kondo badge.

Dus de allereerste Kondo San Spullen kwamen met de Audionote Logo.





Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19103
..
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

De vroegere Maz vond ik leuker posten.

Maar mooi spul om te zien. Fijn dat het veel centjes kost en je daarmee eindelijk hoort wat de bedoeling is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#19105
Quote from: Bebatoli on December  3, 2022, 19:20:24
[quote author=maz link=topic=145469.msg3610881#msg3610881 date=1669988580
maar vergis je niet , een aurender uit de hoogste niveau gaat niet doen wat me platenspeler kan neerzetten.

Als jij dat gelooft is het mij allemaal prima, maar ga het niet veralgemenen!
Niet om discussie uit te lokken over wel of niet beter klinken van Digitaal Vs Analoog , want dat is heel persoonlijk.


Maar wat wel een feit is, is dat  het "algemeen"  bijna nooit een top platenspeler heeft gehad of  horen spelen in een serieus dedicated ruimte tegen een top digitale bron.

Vele audio liefhebbers waar ik discussies mee heb gehad in verlede  over Digitaal vs Analoog kunnen over alles meepraten maar hebben het zelf nooit gehad of gehoord.

Ik ben ook gestopt met discussie voeren want wat je niet ken kan je niet over praten. Geld ook voor mij, vandaar dat ik steeds nieuwsgierig ben om dingen zelf te proeven en kijken wat het voor mij doet.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19106
Quote from: chansig on December  3, 2022, 21:55:16
De vroegere Maz vond ik leuker posten.

Maar mooi spul om te zien. Fijn dat het veel centjes kost en je daarmee eindelijk hoort wat de bedoeling is.

Gr. Hans
Hoi Hans,

Door de jaren ben ik me antoujasme een beetje kwijt geraakt hier denk ik.

Of ik word  een dagje ouder.

Het is toch nooit goed wat je doet , niet dat ik me daar ooit wat van heb aangetrokken maar op gegeven moment ga je er een beetje afstand van nemen.

Waarom moet je dan steeds dingen delen als men alleen maar kritiek heeft op de prijs of je manier van hobbyen?

Ik was ook een tijdje gestopt met Posten van de spullen die ik uitprobeerde, maar soms heb je weer iets heel bijzonders en je wilt het toch even delen.

En dan wordt je weer herinnerd aan waarom je eigenlijk gestopt was daarmee.
Lol




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#19107
Volgens mij krijg je alleen maar lof. Laat je niet afschrikken door mij en dat ik je posts vroeger leuker vond. Mijn probleem wat ik wel graag deel.  :D

Gr. Habs
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#19108
Quote from: chansig on December  3, 2022, 22:09:35
Volgens mij krijg je alleen maar lof. Laat je niet afschrikken door mij en dat ik je posts vroeger leuker vond. Mijn probleem wat ik wel graag deel.  :D

Gr. Habs
ze zeggen,  naarmate je ouder wordt dat je lontje korter wordt. ;). Of hebben ze het dan over een ander soort lontje?

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Quote from: chansig on December  3, 2022, 21:55:16
De vroegere Maz vond ik leuker posten.

Maar mooi spul om te zien. Fijn dat het veel centjes kost en je daarmee eindelijk hoort wat de bedoeling is.

Gr. Hans

Ach daar is ze weer... ::)
Carpe Diem

genesis

#19110
Nee het ging me niet om de afbeeldingen, maar wel over de beleving als je er zelf bent geweest

Toendertijd heeft Cuba een bijzondere indruk op mij gemaakt toen ik er was, Havanna is qua beleving schitterend, het is allemaal 'ouwe verlopen zooi'  maar de stad en de mensen hebben een geweldige vibe en muziek is daar overal

We hebben toendertijd heel Cuba rondgereist, ik wil namelijk altijd een auto zodat we gaan & staan waar we willen. Wat me vooral opviel van de Cubanen dat ze zo relaxed zijn, goed onderwezen op alle vlakken, w.o. artistiek en muzikaal.

Ze hebben geen haast, wachten in de kleine plaatsen rustig op een bus vele uren met een dienstregeling die niet klopt, zijn oprecht geinteresseerd in hun medemens en hebben materieel gezien karig tot haast nix

Maar hun beleving is haarstikke positief en de mensen kwamen bij mij over als tevreden & gelukkig

Ik heb bijzonder genoten van Cuba & de Cubanen :)
Carpe Diem

Mr.M

#19111
Quote from: genesis on December  3, 2022, 23:01:51
Nee het ging me niet om de afbeeldingen, maar wel over de beleving als je er zelf bent geweest

Toendertijd heeft Cuba een bijzondere indruk op mij gemaakt toen ik er was, Havanna is qua beleving schitterend, het is allemaal 'ouwe verlopen zooi'  maar de stad en de mensen hebben een geweldige vibe en muziek is daar overal

We hebben toendertijd heel Cuba rondgereist, ik wil namelijk altijd een auto zodat we gaan & staan waar we willen. Wat me vooral opviel van de Cubanen dat ze zo relaxed zijn, goed onderwezen op alle vlakken, w.o. artistiek en muzikaal.

Ze hebben geen haast, wachten in de kleine plaatsen rustig op een bus vele uren met een dienstregeling die niet klopt, zijn oprecht geinteresseerd in hun medemens en hebben materieel gezien karig tot haast nix

Maar hun beleving is haarstikke positief en de mensen kwamen bij mij over als tevreden & gelukkig

Ik heb bijzonder genoten van Cuba & de Cubanen :)
Toen ik daar was was het een "bijzonder" moment.

Fidel Castro was namelijk overleden en moest worden begraven.

Bij aankomst werd het ons al verteld dat dit niet de Cuba is zoals "normaal" we zitten even in de Rouw.

Stad was stil en er was nergens muziek, beetje somber en rustig.

Maar paar dagen later na de begrafenis   kwam alles weer tor leven, het was een transformatie van Dof , oud, stil en saai tot een ongelofelijk bruisend stad.
Overal cafés en muziek, dansende mensen op straat voor de deur van cafés , live muziek om ieder hoek en ga zo maar door.

Een van de meest bijzondere plekken waar ik geweest ben.

We zijn toen paar paar dagen in Varadairo gebleven  , toen naar Havana . Daar met de cruiseboot naar Caimen eilanden, Jamaica , Mexico en terug naar Havana.



Ik had toen een foto gemaakt van de "stroom" toevoer aan huizen.

Ik vond het best audiofiel aangelegd... direct vanuit de hoofdaavoer kabeltje naar binne.....lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Bebatoli

Quote from: maz on December  3, 2022, 21:56:53
Niet om discussie uit te lokken over wel of niet beter klinken van Digitaal Vs Analoog , want dat is heel persoonlijk.


Maar wat wel een feit is, is dat  het "algemeen"  bijna nooit een top platenspeler heeft gehad of  horen spelen in een serieus dedicated ruimte tegen een top digitale bron.

Vele audio liefhebbers waar ik discussies mee heb gehad in verlede  over Digitaal vs Analoog kunnen over alles meepraten maar hebben het zelf nooit gehad of gehoord.

Ik ben ook gestopt met discussie voeren want wat je niet ken kan je niet over praten. Geld ook voor mij, vandaar dat ik steeds nieuwsgierig ben om dingen zelf te proeven en kijken wat het voor mij doet.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Mijn posting wilde enkel maar relativerend zijn en geloof me, ik heb top draaitafels gehad en ik weet dat vinyl erg mooi kan spelen, maar de nadelen wegen voor mij meer door dan de voordelen.

Ook heb ik hier top DAC's in huis gehad en tot op heden heb ik voor het geld nog geen betere gevonden dan de Tambaqui die ook in mijn Mola Mola Makua zit, trouwens die word wereldwijd erg bejubeld. Misschien moet je eens een huidige generatie Dac's uitproberen want daar is zeker een evolutie in!

Ik heb jaren geleden de Ongaku kunnen beluisteren met enkele vrienden en na de sessie waren we allemaal erg stil, het was toen zowat het mooiste wat we beluisterd hebben.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Mr.M

#19113
Quote from: Bebatoli on December  4, 2022, 04:26:39
Mijn posting wilde enkel maar relativerend zijn en geloof me, ik heb top draaitafels gehad en ik weet dat vinyl erg mooi kan spelen, maar de nadelen wegen voor mij meer door dan de voordelen.

Ook heb ik hier top DAC's in huis gehad en tot op heden heb ik voor het geld nog geen betere gevonden dan de Tambaqui die ook in mijn Mola Mola Makua zit, trouwens die word wereldwijd erg bejubeld. Misschien moet je eens een huidige generatie Dac's uitproberen want daar is zeker een evolutie in!

Ik heb jaren geleden de Ongaku kunnen beluisteren met enkele vrienden en na de sessie waren we allemaal erg stil, het was toen zowat het mooiste wat we beluisterd hebben.

Mooi spul Mola Mola , als je de gedachten gang van Mola mola bekijk dan weet je dat ze Analoog een beetje de ultieme weergave vinden waar alles mee vergeleken wordt.

In geval van jouw dac Staat het ook letterlijk in hun kopstuk ;) . (Mooi set trouwens waar je mee speet).

Maar Ik kan me  zeker in vinden als je zegt dat de nadelen van een top Platenspeler   niet opwegen tegen de voordelen . ik kan je garanderen dat je daar niet de enige in bent Want een mooi "Analog Rig" in top conditie houden is een klote werk wat niet door iedereen gedaan kan worden. (Ik zelf kan ook niet een tafel correct opstellen). Dus je bent altijd afhankelijk  van een ander.

Met analoog is het me duidelijk geworden: Kunne kopen en kunnen onderhouden  op zijn top  zijn 2 verschiende dingen.

Ik heb het zelf meegemaakt toen met mijn Continuum Caliburn platenspeler, Voor mij was dat de mooiste Weergave van audio toen die CORRECT was opgesteld.

Wat heb ik spijt dat ik die  heb verkocht!





Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Bebatoli

Quote from: maz on December  4, 2022, 07:55:35
Mooi spul Mola Mola , als je de gedachten gang van Mola mola bekijk dan weet je dat ze Analoog een beetje de ultieme weergave vinden waar alles mee vergeleken wordt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

De ontwerper van Mola Mola, Bruno Putzeys, is een erg goede vriend en daardoor kan ik je vertellen dat hij 100% een voorkeur heeft voor digitaal. Bruno heeft een draaitafel maar die staat al jaren werkloos.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

jahtari

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, en maz gelooft blijkbaar heilig in analoog/vinyl. Helemaal goed. Prachtige apparatuur om te zien. Ik geniet op afstand van zijn set en reis door audioland.

Dat de versterker goed zal zijn, prima, maar om zo'n buizen versterker te bewieroken als het nonplusultra, alsof je in een andere dimensie treedt, dat geloof ik niet.

Zelf geloof ik meer in het aanpakken van de  akoestiek en het zetten van de set in een passende ruimte. Dat brengt volgens mij veel meer dan de geclaimde mega vooruitgang van elk onderdeel zoals een nieuwe cartridge in een platenspeler, kabel lifters, rca kabels, etc. En ik ben van het digitale, makkelijk en digitaal tot in de speaker. Klinkt waanzinnig goed.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Quote from: jahtari on December  4, 2022, 10:35:27
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, en maz gelooft blijkbaar heilig in analoog/vinyl. Helemaal goed. Prachtige apparatuur om te zien. Ik geniet op afstand van zijn set en reis door audioland.

Dat de versterker goed zal zijn, prima, maar om zo'n buizen versterker te bewieroken als het nonplusultra, alsof je in een andere dimensie treedt, dat geloof ik niet.

Zelf geloof ik meer in het aanpakken van de  akoestiek en het zetten van de set in een passende ruimte. Dat brengt volgens mij veel meer dan de geclaimde mega vooruitgang van elk onderdeel zoals een nieuwe cartridge in een platenspeler, kabel lifters, rca kabels, etc. En ik ben van het digitale, makkelijk en digitaal tot in de speaker. Klinkt waanzinnig goed.

Het is volkomen begrijpelijk dat je dat goed vindt klinken. Ook is het begrijpelijk dat je akoestiek belangrijk vindt.

Maar je moest eens weten.  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Quote from: Bebatoli on December  4, 2022, 04:26:39
<knip>

Ook heb ik hier top DAC's in huis gehad en tot op heden heb ik voor het geld nog geen betere gevonden dan de Tambaqui die ook in mijn Mola Mola Makua zit, trouwens die word wereldwijd erg bejubeld. Misschien moet je eens een huidige generatie Dac's uitproberen want daar is zeker een evolutie in!

<knip>

Zo zie je dat smaken verschillen zijn. Zelf heb ik de Tambaqui op proef gehad toen mijn zoektocht naar nieuwe dac bezig was. Ik vond de klank helemaal niet analoog klinken, meer streepje digitaal. Uiteraard is het set afhankelijk maar mijn eigen set klinkt juist analoog. Ik heb toen ook de Mola Mola op een andere set beluisterd en de conclusie is ook daar dat ik de sound niet bepaald analoog vind.
De Tambaqui legde het af tegen mijn APL DSD Dac die overall als winner uit de bus kwam. Ook met meerdere (duurdere) merken Dac's. Anders stond deze niet binnen mijn set(je) te spelen.

Dit is het mooie van deze hobby ieder heeft een andere smaak. Hetzelfde dat iedereen bepaalde klank signature anders interpreteert.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

phy

#19118
Quote from: jahtari on December  4, 2022, 10:35:27
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, en maz gelooft blijkbaar heilig in analoog/vinyl.

En ik ben van het digitale, makkelijk en digitaal tot in de speaker. Klinkt waanzinnig goed.
Dat is natuurlijk geen vergelijk vinyl gaat absoluut boven digitaal dat wil niet zeggen dat digitaal niet goed kan klinken heel goed zelfs  maar een goede draaitafel setup klinkt altijd minder kunstmatig  gewoon echter en muzikaler wat dat ook mag betekenen  ;D maar het pakt je veel meer het is organischer, vloeiender je gelooft het simpel meer, digitaal is een goed kunstje om muziek "analoog"weer te geven.

Bebatoli

Quote from: Maximus_Aurelius on December  4, 2022, 11:31:09
Zo zie je dat smaken verschillen zijn. Zelf heb ik de Tambaqui op proef gehad toen mijn zoektocht naar nieuwe dac bezig was. Ik vond de klank helemaal niet analoog klinken, meer streepje digitaal. Uiteraard is het set afhankelijk maar mijn eigen set klinkt juist analoog. Ik heb toen ook de Mola Mola op een andere set beluisterd en de conclusie is ook daar dat ik de sound niet bepaald analoog vind.
De Tambaqui legde het af tegen mijn APL DSD Dac die overall als winner uit de bus kwam. Ook met meerdere (duurdere) merken Dac's. Anders stond deze niet binnen mijn set(je) te spelen.

Ik heb nog nooit een "streepje digitaal" kunnen vaststellen bij de Tambaqui, integendeel, juist erg vloeiend en organisch van sound.
Ik heb ook verschillende DAC's gehad, o.a. van Jeff Rowland Aerius met PSU, Analoge Domain, CanEver Audio, Spectral Audio en voor mij is de Tambaqui diegene die mij het meest aanspreekt. Ik hou zelf van een uiterst clean geluid, ik wil absoluut geen kleuring. Jij hebt de YG Acoustic Carmel speaker, die is ook uiterst neutraal en geeft ook geen kleuring. Ik heb de Carmel ook een tijdje thuis gehad en ik zou hier 100% mee kunnen leven.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

chansig

Lekker hoor name dropping.  :D

De conclusie is volgens mij: Een ieder ervaart wat hij ervaart en de ander zal dat wel/niet herkennen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: Bebatoli on December  4, 2022, 09:40:21
De ontwerper van Mola Mola, Bruno Putzeys, is een erg goede vriend en daardoor kan ik je vertellen dat hij 100% een voorkeur heeft voor digitaal. Bruno heeft een draaitafel maar die staat al jaren werkloos.

Zou ook wel raar zijn geweest als Bruno zou zeggen dat hij 100% fan is van analoog en niet van wat hij zelf heeft gemaakt. ;D

Vinyl_Fuchs

Quote from: chansig on December  4, 2022, 12:14:06
Lekker hoor name dropping.  :D

De conclusie is volgens mij: Een ieder ervaart wat hij ervaart en de ander zal dat wel/niet herkennen.

Gr. Hans
En dan heb je nog te maken met budget en (on-)mogelijkheden qua luisterruimte m.b.t. setup en akoestiek. Het blijft een boeiende hobby.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

chansig

Mwah...onderaan de streep gaat het toch om wat iemand ervaart. En meer doet er eigenlijk niet toe.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: HuubF on December  4, 2022, 10:51:49
Het is volkomen begrijpelijk dat je dat goed vindt klinken. Ook is het begrijpelijk dat je akoestiek belangrijk vindt.

Maar je moest eens weten.  ;)
Het argument van "de kenner"?  :D

In blinde testen wordt duidelijk dat audiofielen (de "kenners") door de mand vallen en de geclaimde grote verschillen tussen rca snoeren, streamers, flac/mp3, etc. niet kunnen omzetten in een 100% goed score. Dat is toch vreemd met de dag en nacht beschrijvingen die ik soms lees. Psychoakoestiek?

Ik heb al vele sets door de jaren heen gehoord, bij mensen om mij heen, bij audiozaken, op beurzen - van enkele honderden euro's tot 2-3 ton, en ja, dan vind ik mijn set in mijn ruimte nog altijd heel erg goed klinken.

Punt is dat goede apparatuur ook een goede ruimte vraagt, want juist daar zit de echte stap vooruit. Sommigen zetten de zoektocht naar perfecte apparatuur eindeloos voort, maar de ruimte laten ze liggen. Dat doet veel meer dan bijv. de vermeende magische synergie tussen componenten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub