aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Quote from: pameijer on May 21, 2020, 11:21:49
Nieuwe hobby? Paarden? Bootjes? Kunst? Postzegels??

Ik dacht eerder aan uitbreiding van de familie.

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on May 21, 2020, 08:56:42
Vervelende situatie idd, raakt bijna iedereen. Je mag / gaat snel weer open?


Hoe is het met je broertje?


Btw, tower of power!

Quote from: Blue-Eyes on May 21, 2020, 08:56:42
Vervelende situatie idd, raakt bijna iedereen. Je mag / gaat snel weer open?


Hoe is het met je broertje?


Btw, tower of power!

Moggel Blue,

We zijn inmiddels open met aangepaste tijden en nodige maatregelen , 12:00 tot 16:00 en veel op afspraak voor ouderen(soort VIP treatment) waarbij ze de hele winkel tot hun beschikking hebben met gesloten deuren.

Met me broertje gaat gelukkig met de dag ietsjes beter.

Cognitief wordt die steeds beter en zijn spieren worden sterker. We hopen dat hij ooit weer beetje kan lopen. Al is het enkel naar de toilet .

Bedankt voor het vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Richi on May 21, 2020, 08:59:02
Mooie foto's weer MAZ. Bedankt voor de update. En inderdaad, gaat het goed met je broertje?
Tnx Richi

Jullie bedankt voor meeleven en reacties.[emoji120][emoji120][emoji120] en zoals ik het zei broertje maakt het iets beter dan eerst . Kan zelfs met beetje hulp op een been met een hand aan bed zelfstandig kortstondig blijven staan. [emoji123][emoji123][emoji123][emoji123]

Korte geheugen is nog wel slecht maar dat heeft ook zijn voordelen. Je verveelt je niet. Lol. Voordat je door hebt dat je aan vervelen bent ben je het alweer vergeten.[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: jahtari on May 21, 2020, 09:25:41
Fijn dat 1 van de meest inspirerende sets (en hobbyisten) weer terug is.  :headbanging:
Dankjewel Jahtari

Soms zit leven niet helemaal mee en je laat wat dingen los " hobbys" enz maar uiteindelijk life goes on en je moet jezelf oprapen en weer positief verdergaan. Dat ben ik nu weer een beetje aan doen.

Lekker vanouds hobbyen en een nieuwe hobby erbij gekregen. ;) waar ik tijdens muziek luisteren druk mee bezig ben. Dus hobby tijdens hobbyen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Jean Sibelius on May 21, 2020, 10:42:23
Hey Maz. Leuk dat je weer terug bent op het forum en niet hebt stil gezeten qua hobby 8). Mooie spulletjes weer. Groeten, Jan
Hoi Jan

Ook leuk om jullie weer te "horen" geeft weer ouderwets glimlach achter de telefoon.  Me vriendin zei net .... zit je weer op audio forum ? Blijkbaar zie je dat aan me gezichtsuitdrukking. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Tabcam

Quote from: maz on May 21, 2020, 11:53:57
Hoi Jan

Ook leuk om jullie weer te "horen" geeft weer ouderwets glimlach achter de telefoon.  Me vriendin zei net .... zit je weer op audio forum ? Blijkbaar zie je dat aan me gezichtsuitdrukking. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Hahaha, heel herkenbaar, "zit je weer te chatten met je vriendjes van het forum?" Hoop dat het verder met je broer, ouders en dierbaren ook goed gaat in deze crisis. Fijn om te zien dat je kan genieten van je set.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Peerless Monster

Quote from: maz on May 21, 2020, 11:53:57
Hoi Jan

Ook leuk om jullie weer te "horen" geeft weer ouderwets glimlach achter de telefoon.  Me vriendin zei net .... zit je weer op audio forum ? Blijkbaar zie je dat aan me gezichtsuitdrukking. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Dat is zo goed om te horen dat je je glimlach niet kwijt bent geraakt Maz!
Veel plezier met alle plannen en goed te zien dat de kleine stappen met je broer enorm zijn voor nu!
Have fun!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mr.M

#17457
Quote from: Paul Demo on May 21, 2020, 10:50:41
Goed om te zien dat je weer terug bent Maz. Hoe gaat het met je broer?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tnx Paul , we gamellen door.  Broertje gaat steeds een stukje beter gelukkig.  Hoop dat het zo aanhoudt.
Quote from: aktevox on May 21, 2020, 10:51:37
Allemaal prachtige spulletjes heb je daar.  :headbanging: :headbanging:
Dank u Aktevos.
Quote from: Jumping Jack on May 21, 2020, 11:20:37
Maz wordt vader?  ;D
If so: gefeliciteerd!  :pompom:
Nee , nog niet [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Quote from: pameijer on May 21, 2020, 11:21:49
Nieuwe hobby? Paarden? Bootjes? Kunst? Postzegels??
https://youtu.be/rv2P7BGju1A 

[emoji570][emoji570][emoji570][emoji570][emoji570][emoji570][emoji926][emoji926][emoji926][emoji926][emoji926]

Als goed is ben ik zo goed als rond met de koop en all 2 weken zwaar aan leren voor me vaarbewijs. Waarschijnlijk heb ik me speedboat eerder dan me vaarbewijs Lol,

Tot dan  wordt die begrensd naar 20km pu  dan heb je geen vaarbewijs nodig.
.
Quote from: Bama on May 21, 2020, 11:38:24
Ik dacht eerder aan uitbreiding van de familie.
Ja dat komt ook "binnenkort" nog heel even me broertje op de benen krijgen dan kan ik me aandacht aan me eigen dingen  besteden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

morca

Quote from: maz on May 21, 2020, 11:40:28
Moggel Blue,

We zijn inmiddels open met aangepaste tijden en nodige maatregelen , 12:00 tot 16:00 en veel op afspraak voor ouderen(soort VIP treatment) waarbij ze de hele winkel tot hun beschikking hebben met gesloten deuren.

Met me broertje gaat gelukkig met de dag ietsjes beter.

Cognitief wordt die steeds beter en zijn spieren worden sterker. We hopen dat hij ooit weer beetje kan lopen. Al is het enkel naar de toilet .

Bedankt voor het vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dat is goed te horen Maz.


Mooi bootje btw, nieuwe hobby ?  ;D

Mr.M

Quote from: TabCam on May 21, 2020, 12:18:47
Hahaha, heel herkenbaar, "zit je weer te chatten met je vriendjes van het forum?" Hoop dat het verder met je broer, ouders en dierbaren ook goed gaat in deze crisis. Fijn om te zien dat je kan genieten van je set.
Dan ben ik niet se enige die aangesproken wordt door vrouwlief  lol.

Crisis valt niet mee , want moet heel erg goed oppassen in de buurt van me ouders en broertje.
Quote from: Peerless Monster on May 21, 2020, 16:43:28
Dat is zo goed om te horen dat je je glimlach niet kwijt bent geraakt Maz!
Veel plezier met alle plannen en goed te zien dat de kleine stappen met je broer enorm zijn voor nu!
Have fun!
Mijn glimlach veeg je niet zomaar van me gezicht. Vooral niet na wat we hebben meegemaakt laatste jaar.

Ik was all een "carpe diemer" en zelfs dan besef je af en toe dat je leven te moeilijk maakt voor jezelf terwijl het helemaal niet hoef.

Na dit war nu gebeurt is ga ik nog meer proberen van me dagen te genieten. Vandaar ook de nieuwe hobby. Lol.

We gaan dit jaar en volgende jaar toch niet op vakantie  dus dan maar vakantie naar NL halen door te varen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17460
Quote from: morca on May 21, 2020, 18:38:30
Dat is goed te horen Maz.

T
Mooi bootje btw, nieuwe hobby ?  ;D
Tnx Morca

Ik was altijd al gek op varen en ging weleens met vrienden varen , en nu besloot ik om het door te zetten omdat we toch niet weggedaan de komende 2 jaar. Dan maar hier in NL maximale van je dagen halen in de mooie zomerdagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

mijkie

Goed om te lezen dat t elke keer toch weer een stukje beter gaat met je broertje !

En leuk dat je weer ff je gezicht laat "zien " !

Je hebt ook weer een leuke hobby erbij zie ik, beetje de buurt wateren onveilig maken met je bow-rider [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

Wordt wel minimaal een Evinrude G2 motor hè! Zulke gave motoren  :wub:

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


pameijer

Quote from: morca on May 21, 2020, 20:30:37
200 pk V6  :wub:
Wel beetje boven mijn budget  ;D
Ze gaan tot 300 PK, maar omdat dat wat slapjes is kun je er maar beter 3 monteren  :hehe:

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bama

Wij hebben 5 jaar geleden onze boot weg gedaan na ruim 20 jaar. Is echt een fijne hobby hoor. De laatste tijd huren we nu soms een bootje en dan elektrisch aangedreven, heerlijk rustig varen en je hoort alleen het kabbelen van het water, gisteren zijn we ook weer geweest.
Bij een polyester boot is het wel fijn als je een boegschroef neemt Maz anders kan het met wind lastig zijn om ergens aan te meren.
De laatste jaren gingen we niet meer zo vaak en dan is €1500 liggeld per jaar en de jaarlijkse kosten beetje zonde geld maar de laatste tijd begint het toch weer te kriebelen en kijk ik toch weer.

morca

Quote from: pameijer on May 21, 2020, 20:37:18
Ze gaan tot 300 PK, maar omdat dat wat slapjes is kun je er maar beter 3 monteren  :hehe:


Is dat een speedvisboot?   :clapping:
900 pk dat is echt veel.

Wel erg mooi bootje om te chillen op het water.
Moet er wel JL audio marine in eigenlijk  :music:

Graphtuner

OH nagra en Magico, mijn droomcombinatie [emoji3590][emoji3590][emoji3590]

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

AudioEnZo

Quote from: maz on May 21, 2020, 11:40:28
Met me broertje gaat gelukkig met de dag ietsjes beter.
Cognitief wordt die steeds beter en zijn spieren worden sterker. We hopen dat hij ooit weer beetje kan lopen. Al is het enkel naar de toilet .
Goed om te lezen Maz, audio blijft daarbij ook maar bijzaak hè. Maar wel erg prettig om je gedachten lekker te legen!

Mr.M

#17469
Quote from: mijkie on May 21, 2020, 18:58:25
Goed om te lezen dat t elke keer toch weer een stukje beter gaat met je broertje !

En leuk dat je weer ff je gezicht laat "zien " !

Je hebt ook weer een leuke hobby erbij zie ik, beetje de buurt wateren onveilig maken met je bow-rider [emoji1303]

Tnx Mijkie,  audio blijft toch een groot deel van me Hobby , sinds de gedoe met me broertje heb ik weinig tijd besteed aan audio en hobby maar nu het beter gaat kan ik weer een beetje relaxen en aan mezelf denken gelukkig.
Voor me ouders is het nogsteeds moeilijk want zij zorgen grotendeels voor me broertje en met Corona kan je geen hulp meer aan huis krijgen helaas. Daarom Ijn ze even "alleen" en moeten ze alles zelf doen.

Wat de nieuwe hobby betreft, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt straks en hoe leuk ik het zal vinden. Ik was behoorlijk in de twijfel een sloep te nemen of speedboat.

Me vriendin vind een sloep vreselijk lelijk waar ik het een mooie klassieker vindt.

Quote from: pameijer on May 21, 2020, 19:25:12
Wordt wel minimaal een Evinrude G2 motor hè! Zulke gave motoren  :wub:



Hier zit een 6.2 liter met bijna 400pk in als ik me niet vergis. Ook niet misselijk . ;)

Quote from: morca on May 21, 2020, 20:30:37
200 pk V6  :wub:
Wel beetje boven mijn budget  ;D

Als zo even rondkijk dan is 200 pk bij een speedboat niet echt "veel". Ik had ook de optie op een 8 liter 500pk bayliner van 8 meter maar die had een "sleepover" cabine en ik wild juist een open front ipv een binnen kabine.

Quote from: pameijer on May 21, 2020, 20:37:18
Ze gaan tot 300 PK, maar omdat dat wat slapjes is kun je er maar beter 3 monteren  :hehe:



Dat is pas power. 3x 300 pk achter je ....

Quote from: Bama on May 21, 2020, 20:38:11
Wij hebben 5 jaar geleden onze boot weg gedaan na ruim 20 jaar. Is echt een fijne hobby hoor. De laatste tijd huren we nu soms een bootje en dan elektrisch aangedreven, heerlijk rustig varen en je hoort alleen het kabbelen van het water, gisteren zijn we ook weer geweest.
Bij een polyester boot is het wel fijn als je een boegschroef neemt Maz anders kan het met wind lastig zijn om ergens aan te meren.
De laatste jaren gingen we niet meer zo vaak en dan is €1500 liggeld per jaar en de jaarlijkse kosten beetje zonde geld maar de laatste tijd begint het toch weer te kriebelen en kijk ik toch weer.

Hoi Ton

Jij bent ook van alle markten thuis zeg  , motoren  , auto's, boten, audio.[emoji39][emoji123][emoji123][emoji123][emoji123][emoji123]

Ik moet je eerlijk zeggen , ik schrok ook een beetje van de ligplaats prijzen. Hier in capelle kost het voor een seizoen 1750 euro. En dan heb je  nog geen binnen stallig voor de winter.[emoji2359]
Maargoed plekje heb ik alle gereserveerd , nu nog de bootje afwachten .


Quote from: morca on May 21, 2020, 20:43:00
Is dat een speedvisboot?   :clapping:
900 pk dat is echt veel.

Wel erg mooi bootje om te chillen op het water.
Moet er wel JL audio marine in eigenlijk  :music:

Ik zag ook mooie bootjes met super audio installaties maar die waren voor nu ver buiten budget.
Dan praat je gauw over 150k  plus prijzen . Lol

author=Graphtuner link=topic=145469.msg3347921#msg3347921 date=1590087917]
OH nagra en Magico, mijn droomcombinatie [emoji3590][emoji3590][emoji3590]

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
[/quote]

Ik ben ook benieuwd naar hoe dat samen gaat . Ik verwacht niet dat die mooier speelt dan de single ended audion Quattro die ik had. Maar voor een push pull heb je een van de betere Mono amps die bij de Magico past.

Quote from: AudioEnZo on May 21, 2020, 22:51:40
Goed om te lezen Maz, audio blijft daarbij ook maar bijzaak hè. Maar wel erg prettig om je gedachten lekker te legen!

Hoi audioenzo

Audio blijft een hele leuke hobby , ik geniet er nogsteeds volop van in alle opzichten.

Uitzoeken , kopen, akoestiek, kabels , juiste match, het is zo variërend.  Heerlijk ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17470
Quote from: Bama on May 21, 2020, 20:38:11
Wij hebben 5 jaar geleden onze boot weg gedaan na ruim 20 jaar. Is echt een fijne hobby hoor. De laatste tijd huren we nu soms een bootje en dan elektrisch aangedreven, heerlijk rustig varen en je hoort alleen het kabbelen van het water, gisteren zijn we ook weer geweest.
Bij een polyester boot is het wel fijn als je een boegschroef neemt Maz anders kan het met wind lastig zijn om ergens aan te meren.
De laatste jaren gingen we niet meer zo vaak en dan is €1500 liggeld per jaar en de jaarlijkse kosten beetje zonde geld maar de laatste tijd begint het toch weer te kriebelen en kijk ik toch weer.
Ik heb ook naar sloepen gekeken maar beetje mooie sloep kan gauw bijna een Ton kosten.[emoji33][emoji33][emoji33]
Ik had nooit gedacht dat een sloep zo duur kon worden ,

Dit wordt mijn lig plekje straks hier in capelle.

Ik werd door vrienden geadviseerd om een niet te grote boot te nemen als eerst boot maar alles war ik een beetje mooi en ruim  genoeg vond was bijna 8 meter. Volgens mij is de gene wat ik op het oog heb ook +- 7.5 meter ex verlengd zwem plateau.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17471
@bama

Dit is hem . Volgens mij zit hier geen boegschroef op.  Zal morgen even vragen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17472
Dit vond ik ook heel erg mooi maar me vriendin vind een sloep niet zo mooi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

#17473
Maxum is wat beter afgewerkt dan Bayliner. Bij de meeste boten zeggen de eerste cijfers wat over de maat en meestal is dat in feet. Dus de maxum 2300 is 23 voet ( ex verlengd plateau)bij Bayliner en Sea Ray en dergelijke werkt dat ook zo, bij QuickSilver zijn het weer gewoon meters die in de naam staan.
Vraag naar de onderhoudsbonnen van de aandrijving, de afdichtingen moeten ieder 2 jaar vervangen worden en het beste is dat hij in de winter de stalling in gaat. Dit soort aandrijvingen houden er niet van als ze in het water overwinteren en kunnen dan voor erg hoge onderhoudskosten zorgen.
Een trailer is dan ook fijn maar die kost de wereld niet.

Mijn ervaring is dat een speedboot leuk is maar wat eerder gaat vervelen, er zijn ook niet zoveel plaatsen waar je snel mag varen en snel varen is kostbaar.
Lag een keer aan de steiger om te tanken en toen kwam er een serieuze speedboot tegen me aan liggen die ook moest tanken en ging dus met de slang over mijn bootje heen. Toen de pomp afsloeg stond de meter op €700 en ik wou het pistool van hem aanpakken maar hij zei nee de andere kant moet ook nog. Man moest dus ruim €1100 afrekenen en hij vertelde me dat hij ongeveer €200 per dag verbruikte als hij ging skiën.


Mr.M

Quote from: Bama on May 22, 2020, 02:44:54
Maxum is wat beter afgewerkt dan Bayliner. Bij de meeste boten zeggen de eerste cijfers wat over de maat en meestal is dat in feet. Dus de maxum 2300 is 23 voet ( ex verlengd plateau)bij Bayliner en Sea Ray en dergelijke werkt dat ook zo, bij QuickSilver zijn het weer gewoon meters die in de naam staan.
Vraag naar de onderhoudsbonnen van de aandrijving, de afdichtingen moeten ieder 2 jaar vervangen worden en het beste is dat hij in de winter de stalling in gaat. Dit soort aandrijvingen houden er niet van als ze in het water overwinteren en kunnen dan voor erg hoge onderhoudskosten zorgen.
Een trailer is dan ook fijn maar die kost de wereld niet.

Mijn ervaring is dat een speedboot leuk is maar wat eerder gaat vervelen, er zijn ook niet zoveel plaatsen waar je snel mag varen en snel varen is kostbaar.
Lag een keer aan de steiger om te tanken en toen kwam er een serieuze speedboot tegen me aan liggen die ook moest tanken en ging dus met de slang over mijn bootje heen. Toen de pomp afsloeg stond de meter op €700 en ik wou het pistool van hem aanpakken maar hij zei nee de andere kant moet ook nog. Man moest dus ruim €1100 afrekenen en hij vertelde me dat hij ongeveer €200 per dag verbruikte als hij ging skiën.
Tnx voor de uitleg vandaag Ton,  heeft heel erg geholpen. ;)

Misschien ga ik toch voor een iets kleiner motor dan een 6.2 liter. Zoals je zei zoveel pk heb je in Hollandse wateren niet nodig.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**