aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: maz on June 23, 2019, 12:58:12
Ps ... Ik hoor dat het behoorlijk warm aan worden is daar.

Binnenkort maar eens een bbqtje organiseren , kunnen we wat DSP'ers en analogers met mes en vork tegenover elkaar zetten.
Je snapt wel dat ik dan wegwerp bekers en plastic kinder vorkjes gaat halen voor jullie bij de Action om de veiligheid te kunnen waarborgen van iedereen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ha, puik idee, twee leuke zaken combineren :clapping:! Alleen plastic is voor watjes, ik discussieer graag met het mes op tafel maar laat het voor de rest vooral bij verbaal geweld, al dan niet uit luidsprekers :headbanging:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

twani

#17076
Behalve de mooie auto's heb ik (gelukkig :D) eigenlijk nog niets voorbij zien komen waarvoor ik naar Dubieusai zou afreizen.

Ieder zn voorkeur zullen we maar zeggen.


Alhoewel.....  die tieten op de foto's ..... :D


Maar daar doe je met 41 graden eigenlijk ook niks mee, dus nee.....

Mr.M

Quote from: J o e p on June 23, 2019, 14:21:56
Zag ik Maz nu met een reisfolder 2020 rondlopen over vakanties in Mali?
Hahahaha. Weet je hoeveel injecties je daarvoor nodig hebt?

Doe mij maar BALI.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: scrutinizer on June 23, 2019, 13:28:56
Tja, gast. Die baarzen zijn spannend ....En een stuk minder voorspelbaar dan sommige hier op forum. :yawnee:
Zodra ik terug ben gaan duiken we het blokkendam op.  Heb trek in een vers zeebaarsje op de bbq.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#17079
Quote from: maz on June 23, 2019, 14:58:41
Zodra ik terug ben gaan duiken we het blokkendam op.  Heb trek in een vers zeebaarsje op de bbq.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Aan zeebaars heb je gereedschap genoeg.
Dan heb je geen plastic of me(n)taal bestek nodig. :D

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

#17080
Raar dat een topic van iemand als Maz af en toe uit de bocht vliegt. Zelf doet Maz geen vlieg kwaad en laat zich nooit uit de tent lokken. Bij het wisselen van zijn apparaten en auto's is hij ook nooit denigrerend en doet daar ook niet hooghartig over. Gewoon eerlijk, direct en volkomen probleemvrij. Erg verfrissend en leuk om te lezen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Quote from: HuubF on June 23, 2019, 16:30:02
Raar dat een topic van iemand als Maz af en toe uit de bocht vliegt. Zelf doet Maz geeen vlieg kwaad en laat zich nooit uit de tent lokken. Bij het wisselen van zijn apparaten en auto's is hij ook nooit denigrerend en doet daar ook niet hooghartig over. Gewoon eerlijk, direct en volkomen probleemvrij. Erg verfrissend en leuk om te lezen.

Tsjemig...begint een beetje op een F1 race te lijken.  :D

Geen idee waar het na de schoonmaakactie van de admin uit de bocht is gevlogen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: scrutinizer on June 23, 2019, 15:08:03
Aan zeebaars heb je gereedschap genoeg.
Dan heb je geen plastic of me(n)taal bestek nodig. :D
Een paar zagers is enige wat we missen Scruut.

Kan ik dat niet zelf kweken? Scheelt ieder keer een rit in de spits.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on June 23, 2019, 17:01:08
Toevallig :D

https://www.nu.nl/geldzaken/5947311/vakantiehuisje-kopen-denk-aan-belasting-erfrecht-en-verhuur.html
Leuk stukje....

Ik ga toch voor hoog rendement , oude dag kan nog wel even duren. Hoog rendement nu is ook goed voor je oude dag. Mocht je oud worden. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Harry HT

Hi Maz,
Ben benieuwd of er in je HT wel DSP /bass management komt. [emoji3]

En je verdere plannen natuurlijk ook.

Nu komen de warme dagen/maanden weer eraan, eerst lekker op je terras zitten [emoji482][emoji484][emoji274] en s avonds cabrio rijden en even een ijsje eten op Meent [emoji560] [emoji510]

Gegroet,

Harry







Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

beunky

Quote from: scrutinizer on June 23, 2019, 12:10:51
Daar waar moderatie normaal als een bok op een haverkist zit heeft deze discussie een lange doorgang gekend.

Dat klopt, dit komt doordat er pas heel laat reports to mod zijn gedaan.
We zijn niet in staat om continu alle nieuwe posts te lezen. Vandaar dat dit niet eerder is opgevallen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Bij deze op speciaal verzoek van Sirius666 wat sneller ingegrepen... eventuele reacties hierop alleen per PM.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mr.M

Quote from: Harry HT on June 23, 2019, 18:07:42
Hi Maz,
Ben benieuwd of er in je HT wel DSP /bass management komt. [emoji3]

En je verdere plannen natuurlijk ook.

Nu komen de warme dagen/maanden weer eraan, eerst lekker op je terras zitten [emoji482][emoji484][emoji274] en s avonds cabrio rijden en even een ijsje eten op Meent [emoji560] [emoji510]

Gegroet,

Harry







Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Volgens mij zit op die bonkyo een meet mic.  Dus Ja daar komt wel een dsp van pas.

Voor een Ht is het een "must" als je mij vraagt , voor explosies en rondvliegend brokstukken in 3d heb je geen emotie in weergave nodig maar harde knallen en helder geluid. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17089
Stond je dan op 125 verdiepingen hoog binnen anderhalf minuut .

Gekke Arabieren!



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

xlr8

Quote from: maz on June 23, 2019, 21:50:29
Volgens mij zit op die bonkyo een meet mic.  Dus Ja daar komt wel een dsp van pas.

Voor een Ht is het een "must" als je mij vraagt , voor explosies en rondvliegend brokstukken in 3d heb je geen emotie in weergave nodig maar harde knallen en helder geluid. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik denk eerder dat de emotie er meer inzit om de aantal speakers tonaal op één lijn te krijgen zodat het tenminste een beetje 'homogeen' klinkt.
En idd, muziek ga je er niet mee luisteren nee  :)

Mr.M

Quote from: xlr8 on June 24, 2019, 00:53:59
Ik denk eerder dat de emotie er meer inzit om de aantal speakers tonaal op één lijn te krijgen zodat het tenminste een beetje 'homogeen' klinkt.
En idd, muziek ga je er niet mee luisteren nee  :)
Dat zeker. alle Ht speakers "moeten" zelfde karakter hebben (zelfde merk / type ) om de juiste klankbalans te realiseren.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

xlr8

Bij voorkeur wel maar dan heb je door de verschillende posities cq opstellingen vaak nog verschillen dus een proper inmeetsysteem is wel primair in deze.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden en wat het voor je gaat doen  8)

Mr.M

#17093
Quote from: xlr8 on June 24, 2019, 10:10:15
Bij voorkeur wel maar dan heb je door de verschillende posities cq opstellingen vaak nog verschillen dus een proper inmeetsysteem is wel primair in deze.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden en wat het voor je gaat doen  8)
Ik heb vroeger een Ht gehad met een primare sp22 , avalon accentant2 front , B&w htm center met dr bijbehorende rear speakers.

toen al gemerkt dat een goed balans tussen speakers heel belangrijk is.

Waar ik ook achter kwam is het belang van goed kabel op de center speakers.

Ik had verschillende kabels op aangesloten en je hoorde duidelijk verschil in hoe makkelijk hoorbaar stemmen zijn op lage niveau als jr de juiste kabels aangesloten had.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Staaled

Quote from: xlr8 on June 24, 2019, 00:53:59
Ik denk eerder dat de emotie er meer inzit om de aantal speakers tonaal op één lijn te krijgen zodat het tenminste een beetje 'homogeen' klinkt.
En idd, muziek ga je er niet mee luisteren nee  :)
Ik heb dat laatste nooit echt begrepen en er gelukkig ook geen gevolg aan gegeven.
Zo zijn er meer..... :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

noot87

#17095
Ik denk dat je rears een stuk minder belangrijk zijn dan je center en fronts. Maar voor optimaal resultaat gebruik je dezelfde speakers.

Daarnaast is het ook belangrijk dat je ze met een kabel aansluit. Doe je dat niet, dan zul je wat missen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

xlr8

Quote from: Staaled on June 24, 2019, 10:56:29
Ik heb dat laatste nooit echt begrepen en er gelukkig ook geen gevolg aan gegeven.
Zo zijn er meer..... :D

Wel ff in acht genomen dat er voor muziek luisteren reeds een andere set aanwezig is... maar dat begreep je natuurlijk wel  ;D

Mr.M

Idd. Mijn HT wordt de "boom boom" room. Veel kabaal , harde knallen en een berg resonantie en laag voor de beleving. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

#17098
Als sub als je een 'Bang for the Buck' wil, SVS PB12+2, te vinden voor rond de 500 - 800 euro heeft 900 Watt RMS krijg je de muren mee in beweging en je zetel trilt onder je k#nt

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Quote from: genesis on June 24, 2019, 11:44:36
Als sub als je een 'Bang for the Buck' wil, SVS PB12+2, te vinden voor rond de 500 - 800 euro heeft 900 Watt RMS krijg je de muren mee in beweging en je zetel trilt onder je k#nt

Genesis
Ik wil die tril apparaat voor onder de luisterstoel! Die heeft een vriend van Scruut in de Bios.

Je trilt "letterlijk" met de film mee. Da's pas een bijzonder ervaring.

Tis een soort speaker zonder conus blad. Zooo vet

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**