aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: TabCam on June 16, 2019, 10:44:48
De heffing voor "kleinere spaarders" ligt onder vuur. Sparen rendeert niet. Ze willen juist meer gaan binnenhalen van de grotere vermogens. Die maken vask ook meer rendement omdat ze investeren op de beurs e.d.. Tijd voor vermogenswinstbelasting :tongue2:.

Maar ook de "grote vermogens" hebben problemen met het halen van die 4%.... kijk maar naar de pensioenfondsen. En dan zou je met 150K lenen ineens een leuk rendement kunnen maken? Ik geloof er niet veel van. Als je die 150K zou besteden aan leuke dingen dan kan ik er nog iets in zien. Vakantiewoningen lijkt leuk, maar vergis je niet in de steeds terugkerende investeringen omdat het interieur "uitgewoond" is, of omdat de eisen van de vakantiegangers steeds hoger worden. Ook in landen zoals Maz al eerder aangaf.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Klopt, ervaring met appartement in Spanje, iedere maand gewoon weer 500 vaste lasten, nog zonder hypo, Moet je het de hele zomer verhuren om nul te halen, kan je er zelf nog geeneens in :)

JBL PRX Power!

Tabcam

Ik geloof dat het lastig kan zijn, maar met de beurs haal je b.v. dividend op dat kan al meer zijn dan de 4%. Je loopt op korte termijn alleen meer risico.

Ik zou niet zo snel in vakantiewoningen investeren tenzij je er zelf regelmatige controle op kan houden. Daarbij komt Murphy ook nog om de hoek kijken omdat je er maar een paar hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on June 16, 2019, 10:59:49
Ik geloof dat het lastig kan zijn, maar met de beurs haal je b.v. dividend op dat kan al meer zijn dan de 4%. Je loopt op korte termijn alleen meer risico.

Ik zou niet zo snel in vakantiewoningen investeren tenzij je er zelf regelmatige controle op kan houden. Daarbij komt Murphy ook nog om de hoek kijken omdat je er maar een paar hebt.

Als er ergens veel mensen "nat" gegaan zijn dan is het wel met geld lenen voor de beurs... Ik hoor graag veilige rendementsplannen voor die 150k die echt iets opleveren. Ik zou denk ik eerder een mooie set ervan kopen en daar de hele looptijd van gaan genieten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

#16929
Precies, want de bank wil jouw 2-3% toch écht wel iedere maand hebben
Moet je dan voor de mogelijke 1-1.5% upside met buikpijn op de bank ztten?!? Écht niet  :D
Sterker nog, als je gewoon aflost, bespaar je waarschijnlijk al meer aan rente uit.
Gewoon aflossen, sparen en cash uitgeven wat je al verdient hebt. Zit een stuk prettiger. IMHO.
JBL PRX Power!

blue-eyes

Dat is wel wat ik probeer te gaan doen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fritsaudio

Lijkt wel een financieel topic i.p.v. audio topic.... :wacko:

genesis

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 13:57:42
Lijkt wel een financieel topic i.p.v. audio topic.... :wacko:

Nou zonder financien geen audio hoor, dus ik voel er toch een bepaalde relatie bij... :laugh:

Genesis
Carpe Diem

blue-eyes

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 13:57:42
Lijkt wel een financieel topic i.p.v. audio topic.... :wacko:

Dit is een eigen topic van Maz, niet een generiek, dedicated topic. In eigen topics mag je alle kanten op. Lees het hele topic even door aub. Auto's, brillen, financiën, handel en ook nog audio is wat hier langs komt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Quote from: Blue-Eyes on June 16, 2019, 15:17:18
Dit is een eigen topic van Maz, niet een generiek, dedicated topic. In eigen topics mag je alle kanten op. Lees het hele topic even door aub. Auto's, brillen, financiën, handel en ook nog audio is wat hier langs komt ;)
En in het begin ook nog vrouwen...  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Quote from: Richi on June 18, 2019, 09:49:15
En in het begin ook nog vrouwen...  :D

Dat mis ik wel een beetje... Zit ook nog te wachten tot het moment dat hij eindelijk het inzicht krijgt op een stationcar te kopen...

Ralf67

#16936
Vroeger ging je naar de DSB  :D

Heb zelf ook €125 k overwaarde, maar laat dat lekker zo.

Maar ieder zijn ding toch ?

Mr.M

#16937
Quote from: Richi on June 18, 2019, 10:44:19
Sommige mensen willen het maximale uit hun leven halen. Dat is hun goed recht toch? En wat MAZ betreft, hij lijkt me een ondernemer pur sang. En daar hoort het nemen van risico bij.  ;)


Je haalt woorden uit mijn mond. Ik heb met 100k geld  in 5 jaar een brutto winst geboeked van +- 400,000 euro (zakelijk) en een winkel met 0.00 schuld en berg inventaris en "goodwill"  aan overgehouden.

Ik heb de overwaarde niet nodig , maar het is in mijn optiek , tegen 560 euro kosten( rente en afissing voor 150k)  "gratis" geld om mee te werken.  Zeker met gedachten achter dat me huis de schuld a 500k grotedeels / volledig dekt bij verkoop.

Als ik dit in een tweede zaak zou steken heb ik binnnen max 5 jaar alles afgelost en een zaak aan overgehouden.  Dat is als .... ik niet doodval, geen oorlog komt, geen crisis is , geen beroerte krijg ....als als als.
....

Je moet niet zitten alsen en negatief rekennen maar Gewoon doen...

Al verlies ik die 150k wat haast onmogelijk is, bij verkoop van mijn huis  , heb ik nogsteeds minimaal tot geen verlies. Huizenmarkt gaat komene jaren echt niet zakken en als het zakt,  Pech voor de kabouters... mijn buurman heeft 500k betaald dit jaar en als ik de overwaarde opneem heb ik zelfde als hem gedaan ,alleen 150k cashback gehad. Lol.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 13:57:42
Lijkt wel een financieel topic i.p.v. audio topic.... :wacko:
We kunnen ook over vakanties hebben. :).

Gr uit UAE.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: genesis on June 16, 2019, 15:08:13
Nou zonder financien geen audio hoor, dus ik voel er toch een bepaalde relatie bij... [emoji23]

Genesis
100% mee eens.  Audio , auto, woningen, vakanties . Allemaal hobby....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Richi on June 18, 2019, 09:49:15
En in het begin ook nog vrouwen...  :D
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Quote from: maz on June 18, 2019, 13:25:21
We kunnen ook over vakanties hebben. :).

Gr uit UAE.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Het zal daar lekker warm zijn deze tijd van het jaar...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M



Quote from: scrutinizer on June 18, 2019, 13:20:14
Van mij mag alles......

Maar het is een SHOWCASE....Dus heb je een keuze je daar wars van zou zijn. Toch?

Hij kiest ervoor om het publiek te maken, en kan ik waarderen....Geef ze te vreten die het stiekem doen. ;)

Stiekem doen is niet mijn ding.  What you see is what you get.







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Richi on June 18, 2019, 14:08:01
Het zal daar lekker warm zijn deze tijd van het jaar...
Pfffffff minimum 31 mac 41 en het water een gevoelstemp van 38-40  grade. Tis net alsof je een warm jaccuzie in gaat. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Marco66

Ook wij krijgen soms het idee dat mensen je al snel een shower vinden, groter huis twee auto's en mooie audio.
Kan mij niet boeien, is ons leven en werken er beide hard voor en het leven is veel te kort om niet te genieten.
Mijn vader overleed op 55 jaar en geen geld en tijd om te genieten, ik was toen 19 en mij toen al voorgenomen dat ik er alles aan zou doen om dit wel te doen op tijd!
" mijn laatste jas heeft geen zakken " zeg ik altijd maar.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

Quote from: Marco66 on June 18, 2019, 21:53:40
Ook wij krijgen soms het idee dat mensen je al snel een shower vinden, groter huis twee auto's en mooie audio.
Kan mij niet boeien, is ons leven en werken er beide hard voor en het leven is veel te kort om niet te genieten.
Mijn vader overleed op 55 jaar en geen geld en tijd om te genieten, ik was toen 19 en mij toen al voorgenomen dat ik er alles aan zou doen om dit wel te doen op tijd!
" mijn laatste jas heeft geen zakken " zeg ik altijd maar.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden. Moeder met borstkanker en vader met hartproblemen en een broertje die vanaf geboorte 56x in 5 landen geopereerd is en met de dag leeft.

Wat heb ik nog om naar uit te kijken? Als ik zo kijk dan staat enkel ellende mij op te wachten met de tijd.

Leven is vandaag voor maz , wie er vanauitgaat dat die oud wordt is aan hopen op iets wat nog moet komen terwijl vandaag er al is.

mijn motto : geniet vandaag en zie wat morgen brengt.  Of ik nou op me 35 die Porsche koop of op me 65ste? Wat maakt uit? Die geld ga ik toch spenderen uiteindelijk. Waarom dan nog 30 jaar wachten(en hopen dat je het haalt )  als je het geld 30 jaar eerder al heb staan en van kan genieten?

Ik zit nu lekker in Dubai en me broertje is lekker aan genieten van me Porschke.  Ieder keer als ik op de gps kijk zit die ergens anders in Nederland Lol. Om te kunne zien dat hij zoveel lol heeft door mijn  succes is voor me het beste voldoening in leven.


Mij zie je niet doodvallen met veel geld op de rekening en spijt dat ik het niet eerder heb uitgegeven wanneer het kon.

Dit wat ik doe ga je enkel bevatten als je in een Positie/situatie  ben gekomen dat je ineens beseft ,  leven kan zo voorbij zijn. Maar dan is het meestal te laat.

Gelukkig/ helaas  was ik al heel vroeg bij met die vervelende ervaring en heb me voorgenomen om zoveel mogelijk te genieten van de Momenten die er NU zijn. Wat er nog moet komen ..... laat die maar eerst komen, we zien dan wel wat we ermee gaan doen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

xlr8


Mr.M

#16947
Net antwoord van de bank gehad, en ze zijn inprincipe akkoord met opnemen van restwaarde. Nu heb ik 2 opties 100k tegen 2% en geen notarieel kosten wat zo doorgezet kan worden , of volle 150k waar  dannotarieel kosten aan verbonden zijn.

Ik denk dat optie 1 meest veilige  is.  Zo heb je nogsteeds overwaarde op de woning ,  naast de 100k wat al verzilverd is .Daarnaast geeft het een veilig gevoel dat als je zelf het hele 100k verpruts of zelfs opmaakt aan "onzin"  dat je nogsteeds geen restschulden heb bij verkoop van je woning. Dus 100k winst eerder uitgekeerd in mijn optiek met minimale risico en backup plan . Lol.

Dit noem ik dus eerder gebruik maken van je midellen "(winst)" en niet wachten tot je doodvalt voordat het vrijkomt. Lol.

Niet iedereen is hiermee eens  , maar het was leuk om de verschillende denkwijze en reacties te lezen.

Zo zie je maar hoeveel men met elkaar verschilt van idee en mening.

De een ziet dit als "lening" met grote risicos  en de ander als vroegtijdig uitkeren van "winst" wat vast zit met minimale risico(ik).

Tis maar net hoe je over denkt en wat je met dat geld kan doen.

Nu nog even met me vriendin over hebben of ze dat wilt uitgekeerd hebben of niet.

Ben benieuwd ...







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

mancaver

Quote from: maz on June 19, 2019, 12:20:10
Net antwoord van de bank gehad, en ze zijn inprincipe akkoord met opnemen van restwaarde. Nu heb ik 2 opties 100k tegen 2% en geen notarieel kosten wat zo doorgezet kan worden , of volle 150k waar  dannotarieel kosten aan verbonden zijn.

Ik denk dat optie 1 meest veilige  is.  Zo heb je nogsteeds overwaarde op de woning ,  naast de 100k wat al verzilverd is .Daarnaast geeft het een veilig gevoel dat als je zelf het hele 100k verpruts of zelfs opmaakt aan "onzin"  dat je nogsteeds geen restschulden heb bij verkoop van je woning. Dus 100k winst eerder uitgekeerd in mijn optiek met minimale risico en backup plan . Lol.

Dit noem ik dus eerder gebruik maken van je midellen "(winst)" en niet wachten tot je doodvalt voordat het vrijkomt. Lol.

Niet iedereen is hiermee eens  , maar het was leuk om de verschillende denkwijze en reacties te lezen.

Zo zie je maar hoeveel men met elkaar verschilt van idee en mening.

De een ziet dit als "lening" met grote risicos  en de ander als vroegtijdig uitkeren van "winst" wat vast zit met minimale risico(ik).

Tis maar net hoe je over denkt en wat je met dat geld kan doen.

Nu nog even met me vriendin over hebben of ze dat wilt uitgekeerd hebben of niet.

Ben benieuwd ...


Ik wil je bij deze een ding zeggen, en dat is dat ik heel veel respect heb hoe je hiermee omgaat. Je blijft bij je eigen mening, maakt je eigen keuzes en laat je niet warm, koud of gek maken door anderen hun mening  :headbanging:

.....Kunnen je fans nog wat van leren ;)

Pjotr27

Klopt het dat de rente van je "oude" hypotheek omhoog gaat als je die 100.000 opneemt? Eigenlijk zou ik daar nooit mee accoord gaan... het kost je dan nml. heel wat meer als die 2,08 %....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.