aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: chansig on July 12, 2018, 08:06:10
Serieus ? Een kabel die 20.000 euro kost en niet goed kan matchen ? Laat men eerst maar eens aantoonbaar maken dat een kabel aantoonbare verschillen teweeg weet te brengen. Ieder zijn ding hoor....en als je het hoort dan hoor je het. Zo simpel is het dan ook wel weer.

Gr. Hans
Ik begrijp niet waarom het zo belangerijk is dat "mensen" je iets aantoonbaar moeten maken Hans?

Niemand hoef iemand wat aantoonbaar te maken .

Ik hoor het , jij weer niet. Ieder zijn ding. Ik ken mijn oren en weet wat ik hoor, denk ik tenminste?   en jij kent jouw oren en die horen geen verschillen. Denk dat het eerder aan jouw oren liggen? Lol want de mijne horen het wel. ;)

Misschien verbeeld ik het me wel dat het beter klinkt , geen idee. Ieder geval , voor mij beleving doet het wat en daar gaat het ook om.  Het gaat er uiteindelijk  om wat en hoe ik het beleef.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Ik vind het belangrijk....voor de rest mag iedereen het lekker zelf weten. Wat mij betreft houd je je zelf inderdaad voor de gek. Moet je ook lekker zelf weten. Niet mijn set, niet mijn geld, wel mijn mening. En daar is het een forum voor. Ik beleef het forum op mijn manier en anderen weer op de hunne.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#15927
Quote from: chansig on July 12, 2018, 13:35:29
Top. Je weet dat ik er niet zoveel mee heb. Op het moment als de een het wel hoort en een ander niet dan is er mijn inziens iets aan de hand. En dat iets heeft dan niets met de kabel te maken. Of eigenlijk ook weer wel.  :D

Er is mij wel eens gegund dat ik al die kabelverschillen wel zou horen, want dan zou mijn set ws nog beter gaan klinken. Vind het wel lief dat mensen me dit gunnen.

Gr. Hans

Ik denk idd dat er iets aan de hand is Hans.... waarschijnlijk met je oren , want wij horen het verschil wel. Lol

Of ligt het toch aan ons... lol. Zo kan je eindelijk doorgaan met sommige grijze gebieden van audio hobby.


Ik zeg lekker doen waar je zin in hebt.  Want de ander van vindt en denkt ? Doorspoelen in de wc met de rest van de troep dat je kwijt moet.

Passend muzi3k bij de tekst. Hahaha


https://youtu.be/mIsnIt1p978
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#15928
Naast me wonen mensen, die geloven in God....die vinden me ook "gek". Maar ze zeggen er gelijk bij dat ik nog wel gered ga worden. Dat is dan wel weer fijn om te weten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#15929
Quote from: chansig on July 12, 2018, 15:10:32
Naast me wonen mensen, die geloven in God....die vinden me ook "gek". Maar ze zeggen er gelijk bij dat ik nog wel gered ga worden. Dat is dan wel weer fijn om te weten.

Gr. Hans
Je gelooft niet eens in een kabel wat hoorbaar verschillen brengt hans , laat maar staan geloven in iets wat niet meetbaar of tastbaar is , lol.


Denk niet dat je te redden bent hans.  :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Je doet precies wat de buren doen. Doen alsof het aan mij ligt.  :D

Ik laat het maar gebeuren....lukt me op het forum vaak ook. Doe Scrut de groeten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Quote from: maz on July 12, 2018, 15:17:30
Je gelooft niet eens in een kabel wat hoorbaar verschillen brengt hans , laat maar staan geloven in iets wat niet meetbaar of tastbaar is , lol.


Denk niet dat je te redden bent hans.  :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Laat iemand vijf kabels wisselen in je set,als je dan de 20k kabel eruit haald hebt jij een punt.
Ga voorlopig met Hans mee.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Mr.M

Quote from: chansig on July 12, 2018, 15:19:43
Je doet precies wat de buren doen. Doen alsof het aan mij ligt.  :D

Ik laat het maar gebeuren....lukt me op het forum vaak ook. Doe Scrut de groeten.

Gr. Hans
Ik heb juist vaak het idee  dat  het aan mij ligt hans.
Alleen bij jouw is het vaak zo dat je heel sterk je mening wilt laten gelden. Niets mis mee want ik kan er goed tegen en sta sterk genoeg in me schoen om te roepen dat het aan jouw ligt.  Lol.  Maar zo ben jij ook.

Dus ergens zijn we toch een beetje zelfde,    Behalve als het om kabels een DSP gaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#15933
Quote from: Carrol on July 12, 2018, 15:31:47
Laat iemand vijf kabels wisselen in je set,als je dan de 20k kabel eruit haald hebt jij een punt.
Ga voorlopig met Hans mee.
Iedereen mag van mij met Hans mee, ik ga ALTIJD mijn eigen kant op. Vind hem persoonlijk een aardig kerel , af en toe naar horen en zeggen " Irritant " met de wijze van zichzelf uitdrukken ,maar dst wist die al  denk ik. :).   Dat is nou  Hans eenmaal en dat maakt Hans de chansing zoals wij hem kennen.

Wat de kabel keuze betreft wat achter me set hangt.

Hoe denk je dat ik erbij kom dat kabels verschillen maken? Door ze te proeven? Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Carrol

Lol...
Doe dat nou eens een keer,lekker kabels wisselen..
door iemand anders en kijken(horen) of je de dure kabel eruit haald.
Je mag hem opeten hoor..lol :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Mr.M

#15935
Quote from: Carrol on July 12, 2018, 16:00:10
Lol...
Doe dat nou eens een keer,lekker kabels wisselen..
door iemand anders en kijken(horen) of je de dure kabel eruit haald.
Je mag hem opeten hoor..lol :clapping:

Die dingen heb ik al jaren terug gedaan ,  hoef mezelf echt niets te bewijzen carrol. Ik WEET wat een kabel wel/ niet  doet , ik hoef mezelf niet meer te overtuigen ,geloof me.

Ik probeer ook niemand anders te overtuigen zoals Hans dat vaak probeert ,  want het heeft geen nut.
Wat win ik daarmee? Mijn set gaat er echt niet beter van klinken als jij , hans of wie dan ook ineens in kabels gaan geloven.


In De JUISTE setting , maakt een kabel verschil. Dat is mijn mening en zal EEUWIG aan blijven hangen. Wat jullie ervan vinden en denken , tjaaa.....  voor de gene die nog twijfelen..... beter verwend dan verwaarloosd!

Bij mij geld , waarom goedkoop als het lekker exclusief en duur kan.... waarom ? Omdat het kan...
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Quote from: maz on July 12, 2018, 15:38:51
Ik heb juist vaak het idee  dat  het aan mij ligt hans.
Alleen bij jouw is het vaak zo dat je heel sterk je mening wilt laten gelden. Niets mis mee want ik kan er goed tegen en sta sterk genoeg in me schoen om te roepen dat het aan jouw ligt.  Lol.  Maar zo ben jij ook.

Dus ergens zijn we toch een beetje zelfde,    Behalve als het om kabels een DSP gaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

De verschillen in karkater kunnen mogelijk wat overeenkomsten hebben. Qua audio staan we lijnrecht tegenover elkaar. Ik.laat overigens gewoon mijn mening horen. Geldingsdrang zit niet zo in me..zeker niet als het over audio gaat.

Ik zeg overigens alleen dat het niet aan mij ligt. :headbanging:

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: chansig on July 12, 2018, 15:19:43
Je doet precies wat de buren doen. Doen alsof het aan mij ligt.  :D

Ik laat het maar gebeuren....lukt me op het forum vaak ook. Doe Scrut de groeten.

Gr. Hans
Ps.  Je hebt de groeten terug van Scruut. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Quote from: maz on July 12, 2018, 16:27:59
Die dingen heb ik al jaren terug gedaan ,  hoef mezelf echt niets te bewijzen carrol. Ik WEET wat een kabel wel/ niet  doet , ik hoef mezelf niet meer te overtuigen geloof me.

Ik probeer ook niemand anders te overtuigen zoals Hans dat vaak probeert ,  want het heeft geen nut.
Wat win ik daarmee? Mijn set gaat er echt niet beter van klinken als jij of hans of wie dan ook ineens in kabels gaan geloven.

In De JUISTE setting , maakt een kabel verschil. Dat is mijn mening en zal EEUWIG aan blijven hangen. Wat jullie ervan vinden en denken , tjaaa.....



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Denk je echt dat het mij boeit of jij je laat overtuigen door mij ? Of dat ik.dat wil ?

Pffffff....Maz kom op zeg. Er zullen mogelijk anderen zijn die denken dat mij dat bezig houdt. Doe niet zo gek. Heb wel wat beters te doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: chansig on July 12, 2018, 16:29:49
De verschillen in karkater kunnen mogelijk wat overeenkomsten hebben. Qua audio staan we lijnrecht tegenover elkaar. Ik.laat overigens gewoon mijn mening horen. Geldingsdrang zit niet zo in me..zeker niet als het over audio gaat.

Ik zeg overigens alleen dat het niet aan mij ligt. :headbanging:

Gr. Hans
Dat maakt het ook af en toe leuk zoeen forum Hans, mensen die loodrecht tegenover elkaar staan.

Jij en ik beide weten dat we met bijna geen enkel aspect van Audio zelfde gedachten hebben , en dat is maar goed ook.

Jij bent meer Dsp , meten is weten en ik ben meer dat wazige wause die op gevoel uigaat. Ik meet met me gevoel en oren en jij met een meetmicrofoon.

Ik weet nou niet wie acurater is, ik of de microfoon.... want voor mij is de mic maar een raar meetinstrument die totaal niet overeen komt met ons gehoor en de wijze waarop wij dingen waarnemen.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: chansig on July 12, 2018, 16:33:52
Denk je echt dat het mij boeit of jij je laat overtuigen door mij ? Of dat ik.dat wil ?

Pffffff....Maz kom op zeg. Er zullen mogelijk anderen zijn die denken dat mij dat bezig houdt. Doe niet zo gek. Heb wel wat beters te doen.

Gr. Hans

Het boeit ons beide niet wat andere denken zoals ik het zie hans.

Valt mij alleen op (of ik zie/ lees het zo) dat je vaak sterk je mening laat gelden , misschien niet opzettelijk , wat me onwaarschijnlijk lijkt gezien je altijd je antwoorden klaar heb voor de volgende ronde. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Meningen uitwisselen vind ik wel leuk. Verder maakt het me.niet uit of iemand daar iets mee doet. Maar schijnbaar vind je, of iemand anders, er wat van ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on July 12, 2018, 16:56:20
Meningen uitwisselen vind ik wel leuk...

Meningen uitwisselen is de core business van een forum. Zo kun je elkaar een stapje verder brengen. We kunnen niet al die apparaten en kabels thuis proberen!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

Quote from: HuubF on July 12, 2018, 17:12:49
Meningen uitwisselen is de core business van een forum. Zo kun je elkaar een stapje verder brengen. We kunnen niet al die apparaten en kabels thuis proberen!
Zo is het ook.  We kunnne niet alles thuis proberen helaas maar ik doe toch me best om zoveel mogelijk te proberen. Lol

Dan praat je tenminste uit ervaring en geen gebakken lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Roksan

Quote from: chansig on July 12, 2018, 15:10:32
Naast me wonen mensen, die geloven in God....die vinden me ook "gek". Maar ze zeggen er gelijk bij dat ik nog wel gered ga worden. Dat is dan wel weer fijn om te weten.

Gr. Hans

Je lijkt haast wel een gelovige in het niet geloven dat kabels verschillend klinken zo vaak als je daar over post....   :P
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

solitaire

tja, enig missionaris-gedrag bespeur ook ik wel ;D
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Quote from: Roksan on July 12, 2018, 18:12:21
Je lijkt haast wel een gelovige...

Ik geloof niet...ik weet.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on July 12, 2018, 19:01:58
Ik geloof niet...ik weet.  :D

Gr. Hans

Ik respecteer je mening omdat het interessant en leerzaam is en omdat je een aardige peer bent.

Maar dat 'weten' is toch ook gebaseerd op lezen, van horen zeggen en eigen subjectieve ervaringen, right? Is dat nou erg anders dan hoe de believers aan hun info komen?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

We zijn allemaal even erg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

#15949
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!