aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

ZO'n week is 7 - 10 dagen, hotel of camping, hele dag drinken eten en niet te vergeten de boottocht, de oversteek naar het eiland, etc.

Het zal ook voor 1250 euro kunnen, maar in zo een week moet je niet willen nadenken over geld maar gewoon doen.
Vriend van mij is geweest, niet extreem raar gedaan, 1800 euro (in hotel, een week).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M



Quote from: Blue-Eyes on July  3, 2018, 09:16:51
Kijk even op het motor forum, daar zijn enkele dedicated topics gewijd aan Isle of Man wedstrijden, specfiek de reis, de plekjes, kaarten, etc. etc.
Reken op  2 - 3 k pp all inn voor onbezorgd weekje.

Tnx voor de tip. Ga zeker bekijken , ga ook Bama  zometeen bellen kijken of hij er trek in heeft.

Quote from: vik on July  3, 2018, 10:23:17
Dit is de GT3 van forum lid (rara hoe kan het ook anders  ;D)  HansGT3  en mag deze foto ook delen met zijn toestemming. Prachtige auto en we willen een keer jouw kant op komen.

De GT3 is ondertussen ook een erg leuke investering en fantastische Porsche!



Zo te horen heeft jouw buurman een leuke collectie staan.  8)

Je weet waar me huis woont Vik, jij en hansGT3 zijn vam harte welkom. Wat is leuker dan over Porschkes en audio hebben met een glaasje bier in de hand. ;)

Quote from: VlisChris on July  3, 2018, 11:38:52
:o

Wat maakt dat zo idioot duur?

Exclusiviteit , veel vraag naar verblijf en weinig aanbod tijdens zoeen event.

Ik ben ook aan kijken geweest naar vip kaartjes voor F1 en dat kost al 2k per dag! Dan komt nog verblijf en vervoer er nog bij!

Dus dit wordt weer kijken of ik met Piet en peet mee kan volgende keer dat ze naar F1 Race gaan. Die hebben toch altijd de mooieste plekken en meest bijzonder toegangspasjes wat vaak niet tekoop zijn en zelfs  Vip gasten niet mogen komen. Lol.



Quote from: Blue-Eyes on July  3, 2018, 13:09:45
ZO'n week is 7 - 10 dagen, hotel of camping, hele dag drinken eten en niet te vergeten de boottocht, de oversteek naar het eiland, etc.

Het zal ook voor 1250 euro kunnen, maar in zo een week moet je niet willen nadenken over geld maar gewoon doen.
Vriend van mij is geweest, niet extreem raar gedaan, 1800 euro (in hotel, een week).

Inderdaad , als je de mogelijkheid heb moet je in zoeen weekje niet moeilijk doen en lekker je gang gaan , dat geld overigens voor alles als het aan mij lag en ik kon het veroorloven.

3k vind ik ook een beetje aan de hoge kant om eerlijk te zijn maar je doet het niet ieder jaar, zoiets moet je een keer meegemaakt hebben in je leven en dan moet je het mooiste van maken. Als je zo denkt  dan is 3k niet heel veel geld voor zoeen exclusief even waar je eens naartoe gaat in tig jaar.
Je weet ook niet wat er gaat gebeuren straks met regels enz. Dalijk wordt het afgeschaft en je hebt het niet kunnen meemaken. Zou zonde zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

oud_account_1

Ik ben bij heel wat races geweest, zowel met auto's als motoren.
(o.a. F1 toen er nog echte races, met echte auto's waren.)
Het mooiste was een weekend BTCC.
Dan heb je heel veel verschillende klassen en je kan er ook dicht bij komen.
Van de jonkies in de Ginetta Junior Cup, die denken dat je de race kan winnen in de 1ste bocht, tot het deurklink-gevechten tussen oude rotten on de BTCC.
Ook de Spa Classic (endurance) is een mooi event.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Bama

Volgende week zit ik (samen met mijn zoon) weer in Goodwood bij het FOS, dat is pas leuk.

https://www.youtube.com/watch?v=H_-kIy-ER_k

Ik weet nog niet hoe het gaat lopen volgend jaar Maz dus kan nog niks toezeggen

blue-eyes

Nu ook nog even WSBK kijken Maz, Nederlands beste motor rijder, Michael van der Mark, doet daar erg leuk mee! Alhoewel hij het vandaag lastig heeft ;)



p.s. Je moet nu foto's posten van HT, stereo, auto's en motoren   Bijna een dagtaak :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#15905
Er zullen nu een paar van de stoel vallen maar ala, hier gaat die dan.

Kabelgekte op zijn best. Een Paradepaardje uit de high end kabel wereld, apartste interconnect kabel ooit in huize maz.

PURIST AUDIO DESIGN DOMINUS RLS (RADIENT LIGHT SOURCE).

Het meest bijzonder kabel ooit in huize maz. Ik ga maar niet op de detail in , maar het klinkt als een klok.  mag ook wel voor +- 20k nieuw.  ;).lol

Unieke kabel Uit een tijd dat creativiteit mooie ontwikkelingen doormaakte.

Mooie kans om een mooie kabel te testen.






Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapata
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Uh,

Gefeliciteerd is op zijn plaatst neem ik aan? :D
In dat geval: van harte met deze exoot.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Felicitaties vooral voor degene die er 20K voor weet te krijgen!  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

#15908
Quote from: eddy135 on July 10, 2018, 23:22:09
Felicitaties vooral voor degene die er 20K voor weet te krijgen!  :worship:

Hier heeft de vorige eigenaar  idd de volle mep voor getikt .

Het heeft tussen een set gestaan van bijna 1miljoen euro, pffffff,  dus die +- 20k is een relatief "klein" investering als je naar het geheel kijkt. Lol.



Quote from: VlisChris on July 10, 2018, 23:13:16
Uh,

Gefeliciteerd is op zijn plaatst neem ik aan? :D
In dat geval: van harte met deze exoot.


Kabel is niet van mij , maar toch bedankt. Altijd leuk om zoeen exoot te mogen proberen in eigen setting.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

HuubF

Quote from: maz on July 11, 2018, 00:59:11
Hier heeft de vorige eigenaar  idd de volle mep voor getikt .

Het heeft tussen een set gestaan van bijna 1miljoen euro, pffffff,  dus die +- 20k is een relatief "klein" investering als je naar het geheel kijkt. Lol.


Kabel is niet van mij , maar toch bedankt. Altijd leuk om zoeen exoot te mogen proberen in eigen setting.



Als je er wat mee geëxperimenteerd hebt, kun je dan eens het effect op het geluid omschrijven? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

#15910
Het zou toch wat zijn dat je geen verschil hoort tussen een kabel van € 1,20 en ++€20K  :D

Persoonlijk geloof ik er niet in (hoor ook geen verschil) maar gun een ander zeker zijn moment.  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vik

Het kan nog gekker.

Jon Thompson heeft pas geleden een set XLR kabels van onze eigen Hollandse vrienden van Siltech getest t.w.v. $100.000,- plus een hdmi van kabel $250.000..  Het stikt in de U.K. van de rijke Russen die deze gewoon blind kopen. Dat wil je niet weten.. geldt ook voor AQ met de interlinks van €10.000,- hoe de ervaringen zijn daar laat ik mij niet over uit...  :-X

Daar speelt Siltech mooi op in en geef ze eens ongelijk... 1 kabeltje verkopen en je jaar is weer goed. Beetje het zelfde idee als een goedlopende opticien.  :P





Quote from: maz on July 11, 2018, 00:59:11
Hier heeft de vorige eigenaar  idd de volle mep voor getikt .

Het heeft tussen een set gestaan van bijna 1miljoen euro, pffffff,  dus die +- 20k is een relatief "klein" investering als je naar het geheel kijkt. Lol.




Kabel is niet van mij , maar toch bedankt. Altijd leuk om zoeen exoot te mogen proberen in eigen setting.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

genesis

Carpe Diem

patsijb


Martin!!!

Welke bron/streamer gebruik je Maz? Nog steeds de lap top met voornamelijk Spotify?
mainly British stuff

Mr.M



Quote from: HuubF on July 11, 2018, 06:59:56
Als je er wat mee geëxperimenteerd hebt, kun je dan eens het effect op het geluid omschrijven? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Heb deze kabels eerder die dag nog op een hele mooie set met Kondo en Kef Blades gehoord en vergeleken met wat andere kabels en dit was echt een wauwww verschil wat niet te negeren was. We zaten met zijn drieen te luisteren en het was boven duidelijk het verschil.

Zoveel meer contrast en stilte, veel duidelijk afbeelding van ruimte en vooral de uitdoving van hele subtiele galmen in de opname ruimte.

Ik vond het zoeen groot verschil dat ik vroeg of ik het thuis met uiterst zorg even mag beluisteren en heel uitzonderlijk mocht ik hem thuis testen.:)

Ik heb hem nu aangesloten en laten beetje "inspelen" in de set maar geen tijd gehad om ervoor te gaan zitten om te kijken of het ook in mijn set goed communiceerd met de rest van de set.
Wat ik in de jaren heb geleerd is: prijs is niet bepalend voor een match met je set.
Ieder onderdeel moet passen en "praten"  met de rest van je set.

Ben benieuwd of dit ook in mijn set zoeen groot verschil brengt zoals eerder gehoord.

Quote from: i2Paq on July 11, 2018, 08:23:14
Het zou toch wat zijn dat je geen verschil hoort tussen een kabel van € 1,20 en ++€20K  :D

Persoonlijk geloof ik er niet in (hoor ook geen verschil) maar gun een ander zeker zijn moment.  ;)

Kabel discussie is iets wat meestal nergens toe leid. Mijn persoonlijk ervaring is : kabels maken echt een verschil. Interconnects en Ls kabels kunnen en hebben een eigen "karaktet" en bij de juiste setting en combinatie kunnen ze net dat extra dimensie toevoegen, iets meer rust en of openheid in de soundstage. Soms is het meoilijk te verwoorden maar het kan net het verschil maken tussen lekker luisteren en "iets" missen wst je noet kan plastsen. Dat is mijn persoonlijke ervaring en voor maken maken kabels ZEKER een verschil. Niet zo erg dat ik er Belachelijke bedragen voor neertel maar zeer zeker de moeite waard om geld ,  tijd en moeite in te steken om net de juiste match te vinden.

Quote from: vik on July 11, 2018, 08:48:13
Het kan nog gekker.

Jon Thompson heeft pas geleden een set XLR kabels van onze eigen Hollandse vrienden van Siltech getest t.w.v. $100.000,- plus een hdmi van kabel $250.000..  Het stikt in de U.K. van de rijke Russen die deze gewoon blind kopen. Dat wil je niet weten.. geldt ook voor AQ met de interlinks van €10.000,- hoe de ervaringen zijn daar laat ik mij niet over uit...  :-X

Daar speelt Siltech mooi op in en geef ze eens ongelijk... 1 kabeltje verkopen en je jaar is weer goed. Beetje het zelfde idee als een goedlopende opticien.  [emoji14]

Tjaaa vik , sky is the limit als je het op gaat zoeken.lol
Ik heb ook hier en daar wat hele bijzondere dingen gezien zoals een stekkerdoos/ powerconditioner van ruim 150k om je apparatuur op aan te sluiten. :) ..... hoe gek kan je het maken? Antwoord is , hoeveel geld heb je? ;) als jij betaald zij maken het wel voor je. Haha

Quote from: genesis on July 11, 2018, 09:21:26
Kleren van de Keizer?! ;D

Genesis

Zoiets bijna. ;)

Quote from: patsijb on July 11, 2018, 17:09:04
weer format boa hahaha

Dit Zijn niet bepaald kabels ala crystal cable. Hier ziet gewoon een apart "actieve" kast die op een bepaald manier de capaciteit van kabel beïnvloed als ik het een beetje goed heb begrepen.

Quote from: Martin!!! on July 11, 2018, 18:00:23
Welke bron/streamer gebruik je Maz? Nog steeds de lap top met voornamelijk Spotify?

Als Bron gebruik mijn 2 platenspelers :de transrotor orphio doppio , weltempered labs ref en de Marantz Cd/dac 12 .

Digitaal speel ik inderdaad nogsteeds met de laptop.

Serieus luisteren doe ik met de platenspeler en cd speler en ontdekken doe ik met de spotify.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Wat leesvoer voor de liefhebbers en of geïnteresseerde.;)


https://positive-feedback.com/Issue15/audinterview.htm

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Ik kan me herinneren, toen je nog op de LoZ woonde dat je toch geen verschil hoorde tussen luidsprekerkabels? Verkeerd onthouden? Kan hoor :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

#15918
Quote from: doorofnight on July 11, 2018, 22:19:36
Ik kan me herinneren, toen je nog op de LoZ woonde dat je toch geen verschil hoorde tussen luidsprekerkabels? Verkeerd onthouden? Kan hoor :)

Kan me niet voorstellen GEEN verschil te horen ,Kan me ook niet herinneren ooit met een "goedkoop" of "simpel" touwtje gespeeld te hebben in mijn sets Abel. ;) Als ik geen verschil zou horen had ik ook niet de moeite genomen meer om kabels te verwisselen. ik heb altijd een Arsenaal aan kabels achter de hand gehad om me spullen correct te matchen met elkaar voor zover ik me kan herinneren.

Ik ben altijd een " believer" geweest van kabels , want IK HOOR  VERSCHILLEN .Dat is ook te zien denk ik aan de hoeveelheid kabels die ik heb gehad , ;) anders had ik nu ook geen moeite gedaan om mijn  kabels juist samen te stellen.

Dat ik niet in altijd  "grote" verschillen heb kunnen waarnemen klopt inderdaad. Soms ook zelf haast geen verschil kunnen horen tussen 2 kabels.

Sommige settings /apparaten zijn gevoeliger dan andere naar mijn idee voor de verbindingen die daar tussen worden gebruikt. 
Ik heb vroeger setups gehad waarbij ik haast geen verschil hoorde tussen kabel A en B. Maar dat is per setting anders.

De eene setup is gevoeliger naar mijn idee dan de ander voor kabels.

Verschillen zijn vaak ook niet als "Dag en nacht" maar in de juiste set kan het zeker het verschil maken.

Mij zal je Nooit zien spelen met een simpel kabeltje van Gamma. :).

Maar heb inderdaad vaak dure kabels in huis gehad waarbij ik het meerwaarde er  niet in kon plaatsen tov een veel goedkoper kabel die "netzo goed" of misschien wel beter matchde met de set.


Dus de prijs zegt idd niets over het Resultaat die je zult behalen in je set met kabel A van 100 of B  van 1000 of C van 10.000.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Serieus ? Een kabel die 20.000 euro kost en niet goed kan matchen ? Laat men eerst maar eens aantoonbaar maken dat een kabel aantoonbare verschillen teweeg weet te brengen. Ieder zijn ding hoor....en als je het hoort dan hoor je het. Zo simpel is het dan ook wel weer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on July 12, 2018, 08:06:10
Serieus ? Een kabel die 20.000 euro kost en niet goed kan matchen?...

Ik ben niet duurder gegaan dan zo'n 2000 euro voor een kabeltje maar dat matchen kan ik wel bevestigen. Soms laat zo'n duur kabeltje zoveel details horen dat de balans een beetje weg is. Beste voorbeeld wat ik heb is een Naim Atom met speakers die alles laten horen (ATC SCM11). Met gewone kabeltjes klonk het lekker, met 2000-euro kabeltjes was er weinig meer aan omdat elk probleempje van de Naim Atom hoorbaar werd. Maar zoals vaak konk het in het begin spectaculair goed.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

#15921


Wat bedoel je huub met alles laten horen?
Doen je huidige speakers dat niet dan?,ik zou het irritant vinden als ik iets niet hoor bij de ene speaker en bij de andere wel.
Als je weet dat het er is en je hoort het niet ga je daar ongetwijfelt een keer aan storen
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Quote from: Carrol on July 12, 2018, 12:58:31

Wat bedoel je huub met alles laten horen?
Doen je huidige speakers dat niet dan?,ik zou het irritant vinden als ik iets niet hoor bij de ene speaker en bij de andere wel.
Als je weet dat het er is en je hoort het niet ga je daar ongetwijfelt een keer aan storen

Daar bedoel ik mee dat een verandering in de ketting gelijk hoorbaar is.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on July 12, 2018, 11:28:34
Ik ben niet duurder gegaan dan zo'n 2000 euro voor een kabeltje maar dat matchen kan ik wel bevestigen. Soms laat zo'n duur kabeltje zoveel details horen dat de balans een beetje weg is. Beste voorbeeld wat ik heb is een Naim Atom met speakers die alles laten horen (ATC SCM11). Met gewone kabeltjes klonk het lekker, met 2000-euro kabeltjes was er weinig meer aan omdat elk probleempje van de Naim Atom hoorbaar werd. Maar zoals vaak konk het in het begin spectaculair goed.

Top. Je weet dat ik er niet zoveel mee heb. Op het moment als de een het wel hoort en een ander niet dan is er mijn inziens iets aan de hand. En dat iets heeft dan niets met de kabel te maken. Of eigenlijk ook weer wel.  :D

Er is mij wel eens gegund dat ik al die kabelverschillen wel zou horen, want dan zou mijn set ws nog beter gaan klinken. Vind het wel lief dat mensen me dit gunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#15924
.
**UNDER CONSTRUCTION**