aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Ik hoop wel als Maz hem te koop gaat aanbieden (dat zal niet lang duren schat ik zo) dat hij weer origineel aangeboden gaat worden.
Hoe goed hij ook klinkt (dat geloof ik ondermeer) is de waarde zo echt wel een heel stuk minder...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

GOOS88

Quote from: scrutinizer on March  7, 2018, 14:03:13

::)

De Maestro betreft een coaxiaal ontwerp waarbij iedere litze ader voorzien is van een polymeer laag. Dus goed geisoleerd.
Het eenzijdig aangesloten shield had netter gekund. Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is het flink mm2 aan koper en de warmte benodigd dit te solderen 
Verder laat ik het hierbij.......

De opmerking met :D was natuurlijk niet heel serieus bedoeld meneer scrutinizer.

Heb mij wellicht wat extreem uitgedrukt nu ik het teruglees betreft het "degelijk" verhaal.., maar mijn punt mag duidelijk zijn.

Verder, snap het idee achter de kabel, ik begrijp ook dat die lastig te verwerken is, ben ook bekend met veel "massa" solderen, loop bijna dagelijks tegen dit soort porblemen aan.

ik zie dat je mij enigszins tegemoet komt en toegeeft dat bepaalde delen netter hadden gekund ::), laten we het hier inderdaad bij houden, en anders via PB verdergaan zodat we Maz z'n topic niet verder vervuilen.

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Leeuwarden

Okee, dus we zijn er nu uit en hebben vastgesteld dat het vre-se-lijk slecht soldeerwerk is? Mooi. Dan kunnen we verder... Oh ja, ik begrijp dat Willenswaard/Audiomagic het soldeerwerk heeft verricht? Dan is het in lijn met werkjes van die club die ik eerder heb gezien...

Mr.M

#15603
Quote from: Pjotr27 on March  7, 2018, 14:10:03
Ik hoop wel als Maz hem te koop gaat aanbieden (dat zal niet lang duren schat ik zo) dat hij weer origineel aangeboden gaat worden.
Hoe goed hij ook klinkt (dat geloof ik ondermeer) is de waarde zo echt wel een heel stuk minder...

Deze apparaat kan je in alle staten aanbieden en verkopen . Iemand die er naar opzoek is  MOET al blij zijn een te vinden  Lol. (Welke staat dan ook) . Hoe mooier hoe meer geluk je dan hebt. Lol

Het heeft mij een paar jaar geduurt voordat ik er een vond. En ik heb behoorlijk wat connecties.
De gene die een sp10 hebben willen het niet kwijt , mits ze overlijden , en dan nog staan er een berg mensen in de rij die weten dat dit daar heb gestaan en hij verdwijnt binnen eigen vrienden en kenissen. Dus op de tweedehands markt komen ze zelden...

Dit apparaat verkoopt zichzelf, met of zonder originele bedrading ..... Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ik heb al een bod van 4k ervoor maar doe hem niet weg. simpelweg Omdat het DE MOOISTE voortrap / Phono is die ik heb gehad.

Dit is zo zeldzaam dat je al blij moet  zijn eentje te vinden.

Ik heb het geluk gehad na paar jaar zoeken eentje te vinden, en hoe.....
De gene die hem aanbood wist totaal niet wat die in handen had. Zijn vader Was audio gek en na overlijden lag het apparaat  maar ergens in een hoek (8-9 jaar lang).

Toen ik de advertentje zag was ik de 3 de persoon die het had gezien. Onze forumgenoot Thanathos was de tweede die hem had gezien en die stuurde het meteen door naar mij omdat hij wist dat ik opzoek was naar een sp10.

Ik heb de zaak Die dag halve wegen moeten SLUITEN om  zsm erheen te rijden. Lol

Toen ik aankwam stond de advertentie nog geen  uur op het net en hij werd doodgebeld terwijl ik en Scruut daar stonden te onderhandelen. Lol.

Hij zei zelf ook is dit ding zo bijzonder ofzo? Ziet er niet uit, oud en ik weet niet eens of het werkt En iedereen wilt hem kopen (blind en ongezien met kans op defect) en dat binnen 1 uur na de advertentie.

Alleen mazke en Scruut waren  binnen als eerst  op de stoep en de beste man kreeg geen kans om wakker te worden. Lol.

Ik heb hem ook blind gekocht zonder aan te sluiten en of hebben gezien of het werkt.
Dit omdat de voortrap al 8-9 jaar stil stond en  een apparaat die zolang stil heb gestaan zo de stroom op zetten is noet slim...

Dus eisen stellen aan de staat van zoeen apparaat is  GEEN OPTIE , mits je een hele lange levensverwachting heb van jezelf. :)
**UNDER CONSTRUCTION**

Pjotr27

Als hij echt zo zeldzaam is dan is een ongemodificeerde SP10 echt heel veel meer geld waard..
Maar ik ben blij dat je hem echt geweldig vindt, ga hem nooit meer verkopen (is goede belegging zo te lezen)... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Staaled

Quote from: Pjotr27 on March  7, 2018, 16:19:02
Als hij echt zo zeldzaam is dan is een ongemodificeerde SP10 echt heel veel meer geld waard..
Maar ik ben blij dat je hem echt geweldig vindt, ga hem nooit meer verkopen (is goede belegging zo te lezen)... ;D
Maz heeft weer ruimte onder zijn bank. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

#15606
Quote from: Staaled on March  7, 2018, 16:32:04
Maz heeft weer ruimte onder zijn bank. :thumbs-up:
Lol. Tegenwoordig heb ik maar een van "ieder/alles". Lol.
Als nu iets begeeft in mijn set dan zit ik zonder geluid.

Quote from: Pjotr27 on March  7, 2018, 16:19:02
Als hij echt zo zeldzaam is dan is een ongemodificeerde SP10 echt heel veel meer geld waard..
Maar ik ben blij dat je hem echt geweldig vindt, ga hem nooit meer verkopen (is goede belegging zo te lezen)... ;D
Klopt , eentje wat nog "factory setting"  is,  is idd heel erg zeldzaam en gewilder dan eentje waar van alles aan is verandert.

Dit wil je hebben zoals het bedoelt was te klinken "origineel".  Zie het als een Oude Porsche , Hoe origineler , des meer gewild en waard.

De mijne is gelukkig alleen aan de kabels gemodificeerd. En de originele bekabeling heb ik ook nog , dus kan zo omgebouwd worden naar factory setting.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#15607
Quote from: maz on March  7, 2018, 17:03:18
Lol. Tegenwoordig heb ik maar een van "ieder/alles". Lol.
Als nu iets begeeft in mijn set dan zit ik zonder geluid.

Klopt , eentje wat nog "factory setting"  is,  is idd heel erg zeldzaam en gewilder dan eentje waar van alles aan is verandert.

Dit wil je hebben zoals het bedoelt was te klinken "origineel".  Zie het als een Oude Porsche , Hoe origineler , des meer gewild en waard.

De mijne is gelukkig alleen aan de kabels gemodificeerd. En de originele bekabeling heb ik ook nog , dus kan zo omgebouwd worden naar factory setting.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ok!! Dat wist ik niet...... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Een hele domme vraag van iemand die niets met platenspelers heeft, maar als dat apparaat zo goed en bijzonder is, waarom wordt ie dan niet meer geproduceerd of weer in productie genomen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Quote from: scrutinizer on March  7, 2018, 17:27:58
Ok!! Dat wist ik niet...... ::)
Weet je dat niet meer Scruut? Je zei zelf dat je nog ergens de originele bekabeling moet hebben liggen van vroeger......

Dus correctie van me vorige tekst.......

SCRUTINIZER heeft nog ergens de originele bekabeling liggen van de sp10,  alleen hij heeft  nog geen tijd gehad om te zoeken voor me.


Hahahahaha lol. ;).





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#15610
Quote from: Richi on March  7, 2018, 19:08:06
Een hele domme vraag van iemand die niets met platenspelers heeft, maar als dat apparaat zo goed en bijzonder is, waarom wordt ie dan niet meer geproduceerd of weer in productie genomen?


Simpel.... omdat  tijden veranderen en er moet geld verdiend worden....

Wie wilt nu nog apparaten  met dure buizen erin (wat zeldzaam te vinden zijn)  , gemiddeld   €0.25 cent per uur  stroom gebruiken , geen afstandbediening hebben en  onbetrouwbaar zijn vergeleken met de huidige technieken ?

Hoeveel van de huidige generatie is bereid om ieder keer 1000 euro aan buizen uit te geven om zijn apparaten goed klinkend te krijgen?

Audio Researche heeft nu ook mooie referentie Voorversterkers en phono versterkers die netzogoed / beter / anders klinken met alle gemak en toeters en bellen die je in 2018 mag verwachten  .

Alleen een de Huidige Ref 40 voortrap kost nieuw  33k en de phono bijna 20k...

Da's bij elkaar ruim 50k bijna ;). De Sp10 is de REF van zijn tijd (1980) en  kost nu gemiddeld rond 4-5 k als je er een kan vinden.:).

Dus voor een fractie van de prijs heb je "REFERENTIE Geluid"

De opbouw van de  sp10 is op een wijze gedaan wat nu niet meer toegepast wordt. En juist  dat zorgt voor de "magie" van deze versterker. 



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Aha, dat verklaart een hoop. Een zogenaamd koopje dus, nou ja, relatief gezien dan. Leuk om te lezen dat je er zo van geniet!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

i2Paq

#15612
Quote from: Richi on March  7, 2018, 19:08:06
Een hele domme vraag van iemand die niets met platenspelers heeft, maar als dat apparaat zo goed en bijzonder is, waarom wordt ie dan niet meer geproduceerd of weer in productie genomen?

Het gemak en eenvoud van digitaal, plus kostprijs, staan in geen verhouding tot de kosten het produceren van goede platenspelers en langspeelplaten.

De zoon van mijn vrouw kende geheel geen platen, laat staan een platenspeler, snapte niet dat ik er (weer) een neerzette en platen ging draaien.

Totdat het moment kwam en hij samen met mij ging zitten en werkelijk luisterde naar de muziek, de emotie en het wisselen van platen.

Nu vindt hij het te gek, wil, als hij straks wat serieuzer in het leven staat, ook een speler.

Hij koopt nu zelfs platen om bij mij te kunnen luisteren!

Als ik aan het koken ben en hij is op tijd dan moet er altijd een plaat op. Het liefst eentje die hij niet kent en als we samen vinden dat het niet onze keuze is dan zetten we de volgende op.

Of het nu Rolling Stones zijn, De Dijk, Frank Sinatra, hij ontdekt dat er meer is dan herrie.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

#15613
Quote from: i2Paq on March  8, 2018, 08:42:22
Het gemak en eenvoud van digitaal, plus kostprijs, staan in geen verhouding tot de kosten het produceren van goede platenspelers en langspeelplaten.

De zoon van mijn vrouw kende geheel geen platen, laat staan een platenspeler, snapte niet dat ik er (weer) een neerzette en platen ging draaien.

Totdat het moment kwam en hij samen met mij ging zitten en werkelijk luisterde naar de muziek, de emotie en het wisselen van platen.

Nu vindt hij het te gek, wil, als hij straks wat serieuzer in het leven staat, ook een speler.

Hij koopt nu zelfs platen om bij mij te kunnen luisteren!

Als ik aan het koken ben en hij is op tijd dan moet er altijd een plaat op. Het liefst eentje die hij niet kent en als we samen vinden dat het niet onze keuze is dan zetten we de volgende op.

Of het nu Rolling Stones zijn, De Dijk, Frank Sinatra, hij ontdekt dat er meer is dan herrie.
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat "Vroeger" ALLES  meer emotie had en "beleving" had. Nu in de huidige digitale tijd is de menselijke contact stukken minder / digitale / makkelijker geworden, maar niet leuker.

Il ga nogsteeds het liefst fysiek langs bij me ouders dan dat ik ze achter Skype zie of facetime.

Dat is tegenwoordig de huidige norm van contact geworden.

Vroeger was FF kijken bij papa en mama echt  fiesiek RIJDEN en thee drinken.

Nu is het hup whats app aan  video aan en je ziet elkaar op het scherm.
Dit is de huidige norm van FF kijken hoe het gaat.
Je kan ook letterlijk zien wat er gebeurt en hoe het gaat "alsof" je er bij bent  Maar gevoelsmatig is het voor mij toch totaal anders.
Ik ken het nog van de oude tijden dat je er heen moest gaan en elkaar kon aanraken . Lol

Ik vind het geweldig als ik moet opstaan en fysiek voel en beleven wat ik aan doen ben.

Lopen maar me kast , zoeken van een plaat, schoonvegen,  opzetten...... het is een "beleving". En als je dat samen met iemand kan doen, .... dat kontact, communicatie en overleg maakt een band, zorgt voor dat je elkaar beter kent en ziet dat je zelfde smaak deelt, of niet....

Dit wat jullie nu doen is toch veel leuker , Fysieker, tastbaarder dan met zijn tweën op je tel ruzie maken wie naar wat wilt luisteren , omdat jij op A drukt en hij op B op zijn tel. Lol

Nu is het met overleg samen uitgezocht en ophezet en als het opstaat moet je luisteren tot het eind ,  want  even zappen vanuit je  lui stoel met je tel zit er niet in als een stukje van de plaat je niet bevalt, terwijl de ander aan luisteren is. Lol.

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan zullen zij ook meedoen met mij (halen van mij platen) lol en  leren luisteren naar een Plaat op schoot bij papa.

Veel leuker denk ik dan leren zappen op een pad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Mooie reacties die laatste twee.  ^^

Ik begin te begrijpen waarom jullie zo verknocht zijn aan vinyl. Bij ons is er te weinig rust in de gezinssituatie om dit te kunnen doen, maar wie weet komt dat nog. Vandaar dat bij ons digitaal (Mac Mini, Roon, iPad, etc) zo goed werkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Mr.M

#15616
Werd weer tijd om eens de set te tunen en kijken welke kabel het beste waar kan....

En na even rommelen en luisteren klinkt de NORDOST met zijn frisse en open karakter heel erg in balans tussen de DAC en VV.

HEB meerdere  KABELS geprobeerd van koper 3x afgeschermd tot vol super silver non afgescherm tot mix van koper en zilver.

En de NORDOST geeft het meest "levendig" en Open klank balans in mijn toch redelijk warme en zwoele buizen set.

TOCH bijzonder hoe makkelijk je verschillen  kan horen tussen kabels in deze setting.

Waar de eene kabel sprankel heel erg ingetogen weergeeft trekt de ander kabel het helemaal open .

Sommige kabels hadden een gering verschil onderling maar de NORDOST en een GERMAN High end LSG gaven een behoorlijk mooi balans tussen dac  en VV waarbij de NORDOST iets meer sprankel geeft aan gitaar slage en uitdovingen en de German High end   het net iets minder sprankel gaf maar meer energie in het midgebied en een net iets voller laag weergave.

Uiteindelijk gekozen  voor de NORDOST want gevoelsmatig klonk het net iets meer naar mij  smaak tussen de dac en VV.




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

Wat de Nordost doet is wel herkenbaar, iets meer "sprankel", zoals je dat noemt, in het hoog, maar wat dunner in midden en laag. Het moet in je set matchen en dat doet het blijkbaar  ;D

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on March 14, 2018, 07:42:57
Wat de Nordost doet is wel herkenbaar, iets meer "sprankel", zoals je dat noemt, in het hoog, maar wat dunner in midden en laag. Het moet in je set matchen en dat doet het blijkbaar  ;D
Klopt helemaal. Mijn Vol buizen set is vanzelf al heel erg warm en " emotioneel" een beetje sprankel en verkoeling geeft prima balans en levendigheid.


Straks eens kijken wat beste tussen voor en eind kan , hoewel de huidige kabel van TRIPLE M audio het best goed blijk te doen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Spijkie

Is dit de nordost red Dawn rev2? Of een ander type? Nordost hier ook gehad, snel, transparant , sprankelend. Alles van nordost werd bij mij overkill van alles.

Mooie match zo te lezen, veel plezier!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mr.M

#15620
Quote from: Spijkie on March 15, 2018, 06:48:58
Is dit de nordost red Dawn rev2? Of een ander type? Nordost hier ook gehad, snel, transparant , sprankelend. Alles van nordost werd bij mij overkill van alles.

Mooie match zo te lezen, veel plezier!

Gr Spijkie
Nee. De oude red dawn. Het is een hele transparante kabel wat bij mij in de set goed resultaat geeft (tussen dag en pre).  Kan me voorstellen dat het in een ander set (niet buizen)  wat overkill kan zijn.

Ik heb ook volledig nordost gehad tussen de voor en eind en bron en pre en dat werd ook weer wat killer .

Beste resultaat was nordost enkel op een plek gebruiken.

Tussen dac en pre. En tussen voor en eind eentje van koper .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Ik zit je openingspost weer eens te ontcijferen :D
Het blijft machtig zoveel fijner je teksen zijn geworden om te lezen. En hoeveel beter je foto's geworden zijn ;) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

#15623
Quote from: VlisChris on March 16, 2018, 00:29:05
Ik zit je openingspost weer eens te ontcijferen :D
Het blijft machtig zoveel fijner je teksen zijn geworden om te lezen. En hoeveel beter je foto's geworden zijn ;) 8)
Hahahhaha.

Ik wordt ook een dagje ouder en "wijzer"  , lol.

Heeft 1000blz aan tekst gekost voordat ik fatsoenlijk kon schrijven denk ik. Haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: VlisChris on March 16, 2018, 00:29:05
Ik zit je openingspost weer eens te ontcijferen :D
Het blijft machtig zoveel fijner je teksen zijn geworden om te lezen. En hoeveel beter je foto's geworden zijn ;) 8)
Had je deze weleens gezien?  Lol...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**