aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

Quote from: maz on July 30, 2015, 16:55:10
Ja dat is inderdaad een hele mooie maar niet verkrijgbaar momenteel tweedehands voor aanvaardbaar prijs.
De ml383  en pass int kan ik zo ophalen.

Het is dat je niet naar A10 wilt, want daar staat er een. Denk zelf overigens dat de Pass met Kharma de mooiere combinatie is.

Leuk om te lezen weer Maz.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sultankat

Als Kerkhoffd A10audio bedoelt zou ik zeker gaan kijken. Alex is een prima vent en maakt een mooie prijs. Je moet even over die ene kennelijk vervelende ervaring in het verleden heenstappen Maz.
Moeten kiezen tussen de Pass en de ML zou ik zeker voor de Pass gaan.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 30, 2015, 17:04:13
Het is dat je niet naar A10 wilt, want daar staat er een. Denk zelf overigens dat de Pass met Kharma de mooiere combinatie is.

Leuk om te lezen weer Maz.

Het betreft waarschijnlijk de demo Continuum 2 van Alex die je bedoelt ?  ;)
Ik ben hier ook nog een tijdje serieus mee bezig geweest, alleen kwamen we er samen niet helemaal uit met mijn toenmalige haast nieuwe Naim set.
Neemt niet weg dat ik het overigens een prima kerel vind; communicatie uitstekend, neemt alle tijd voor je, en denkt absoluut met de klant mee  :thumbs-up:

Is overigens nog een dure jongen die demo Jeff Rowland Continuum 2....

Maar eerlijk gezegd denk ik (weet het bijna zeker) dat de Pass Int.150 erg mooi gaat matchen met je Kharma S7 Maz.
De kwaliteiten van de Int.150 zijn hier echt pas geheel ten gehore gekomen sinds deze de Kharma 3.2,s aanstuurt en deze combi zorgt er dagelijks voor dat ik echt met een smile van oor tot oor zit te genieten hier op de bank; voor mij in ieder geval echt een super combi !  :music: :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Quote from: Mitch-- on July 30, 2015, 16:58:21
Pass!

Maar Plinius gaat hem ook niet worden dan?
Neeee ik hou die niet voor als eindhalte voor bij de kharmas. .. De plinius is serieus een mooie set maar mist in mijn beleving beetje punch en snelheid als je vergelijk met de pass int 150.
Midgebied ,hoog en stemmen is goed , alleen het laag is bij hogere volumes net niet uber strak.. dan ben ik echt aan zeiken eigenlijk nu. Laat maar zo zeggen , de puntjes stonden nog niet op de i.

De plinius is wel een van de betere match tot nu toe met de kharma.
Mooie combi...Denk dat de grote plinius eindtrap pen wel de puntjes op de I kunnen zetten zoals ik het wil.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Kerkhoffd on July 30, 2015, 17:04:13
Het is dat je niet naar A10 wilt, want daar staat er een. Denk zelf overigens dat de Pass met Kharma de mooiere combinatie is.

Leuk om te lezen weer Maz.
De ervaringen van mij audio kennis zal mij niet weerhouden van een leuk aankoop, bij Alex of wie dan ook tegenkom.

Ik heb mij eigen oren en ogen en beoordeel altijd zelf hoe iemand is.

Ik maak  altijd concrete afspraken met verkopers en daar moet men zich aan houden.

Doe je dat niet dan zul je het horen van me.


Ik ga eerst kijken hoe de pass Labs int deal loopt als dat niet doorgaat dan ga ik kijken naar de Jeff en Ml.

@jan wat moest die Jeff kosten toen?



**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Raphie

Een SA-50 is natuurlijk geen SB-301 scheelt een factor 5 in aanschaf :D
JBL PRX Power!

YamahaRXV

Quote from: maz on July 30, 2015, 19:28:49
@jan wat moest die Jeff kosten toen?

Ik kon vorig jaar Juli zijn demo Continuum 2 voor € 9200 overnemen  ;)

Je was inmiddels gewaarschuwd  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Quote from: Raphie on July 30, 2015, 19:39:53
Een SA-50 is natuurlijk geen SB-301 scheelt een factor 5 in aanschaf :D
Gezien de karakter van de sa 50 zou ik de 301 op een zeer hoge niveau inschatten.


Quote from: YamahaRXV on July 30, 2015, 19:47:41
Ik kon vorig jaar Juli zijn demo Continuum 2 voor € 9200 overnemen  ;)

Je was inmiddels gewaarschuwd  :D
Oefffff.... ik heb Amsterdam altijd al een dure stad gevonden. En dit bevestigd dat .
Quote from: dre73 on July 30, 2015, 21:58:10
Heb je er al een andere pre aan gehad?
3 verschillende.
Kharma
Resonesance
Goldmund.
**UNDER CONSTRUCTION**

Duck Twacy

#5360
Een SB301 is een klasse AB versterker. Natuurlijk wel met flink meer power.

Als je in Plinius-land een stapje hoger wil zou ik de SA102 kiezen (of een nieuwere 103).  Maar het opgenomen vermogen wordt dan wel een beetje vervelend (iets van 700 watt all the time) en met 38 kilo gaat het in je rack zetten ten kosten van je rug...

Maar het kan altijd erger...  http://www.gryphon-audio.dk/ )

Ik ga lekker voor een koele noorse Hegel H-100
http://www.architecturalaudio.ph/AA/Hegel-H100-Review-TonePub-029.pdf

Mr.M

Ziet er strak uit die hegel.

wat die gryphon betreft... Dat was echt een vette .
Nog vetter eigenlijk dan pass. En duurder.

Had laatst de kans om  een gryphon diabolo te kopen maar vond de prijs van 5k duur.
Achteraf gezien was het prijs nog heel netjes ook.
**UNDER CONSTRUCTION**

Raphie

Klasse D kan natuurlijk nog steeds niet tippen aan A/B, wel koeler en beter voor de portemonnee.
Maar qua beleving wel een consessie.

Quote from: Duck Twacy on July 30, 2015, 23:08:58
Een SB301 is een klasse AB versterker. Natuurlijk wel met flink meer power.

Als je in Plinius-land een stapje hoger wil zou ik de SA102 kiezen (of een nieuwere 103).  Maar het opgenomen vermogen wordt dan wel een beetje vervelend (iets van 700 watt all the time) en met 38 kilo gaat het in je rack zetten ten kosten van je rug...

Maar het kan altijd erger...  http://www.gryphon-audio.dk/ )

Ik ga lekker voor een koele noorse Hegel H-100
http://www.architecturalaudio.ph/AA/Hegel-H100-Review-TonePub-029.pdf
JBL PRX Power!

Duck Twacy


Mr.M

Quote from: Duck Twacy on July 31, 2015, 10:10:48
Wie heeft het over klasse D?
ikke niet in ieder geval,
als om muzikaliteit gaat dan is klasse d wat droger en futlozer. die moet je echt opwarmen met een mooie buizen vv.
qua kracht en snelheid is klasse d wel heel goed .
**UNDER CONSTRUCTION**

katwax

Quote from: Raphie on July 31, 2015, 08:07:41
Klasse D kan natuurlijk nog steeds niet tippen aan A/B, wel koeler en beter voor de portemonnee.
Maar qua beleving wel een consessie.
Hangt ervan af wat je wil.
Mijn mening -> eindversterker mag niet kleuren. Deze moet power leveren wanneer deze nodig en controle behouden over alle lagen. Hierin is een klasse D zeer sterk
Het geluidsbeeld/kleuring moet komen van je voorversterker. Gisteren was ik in een audio zaak in Nederland welke een zeer goede kennis in huis hebben van versterkers etc (maken het zelf) en ook van buizen.
Toevallig belde er net een klant die informatie wou over eindversterker met buizen en combinaties etc.
Het advies was zeer duidelijk namelijk steek uw buizen in een voorversterker en pak een eindbak zonder buizen maar met heel veel controle.
Reden voorversterker bepaald het geluid en de eindversterker de power.

Of deze eindversterker dan een klasse A, AB of D is een eigen keuze, maar eigenlijk moet deze zo weinig mogelijk toevoegen aan het geluid.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

erik s.

Quote from: maz on July 31, 2015, 10:22:43
ikke niet in ieder geval,
als om muzikaliteit gaat dan is klasse d wat droger en futlozer. die moet je echt opwarmen met een mooie buizen vv.
qua kracht en snelheid is klasse d wel heel goed .
Een mooie buizen pre met je Kharma klasse d zou best goed kunnen zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Duck Twacy

Lol, ik heb nog 2 van deze modules liggen
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32596.0;

De ontwerper beweerde destijds dat ze de confrontatie met alle top versterkers aan konden. Ze zijn maar kort op de markt geweest (de Ontwerper ging weg bij LC Audio en begin voor zich zelf, Class D heette zijn merk geloof ik  http://www.classdaudio.com/ )

Meen we dat er een probleem op de pcb zat (foutje van de Poolse fabricant ofzo)

Kingpin

Klasse D is eigenlijk ontstaan vanwege het "groene" alternatief wat de regering ons wil opleggen.
Klasse D kan veel vermogen leveren maar zegt eigenlijk nog niets over hoe deze presteert wat kwaliteit betreft.
Muzikaal gezien en ook technisch blijft een klasse A onovertroffen, minder rendement maar geluidstechnisch wel beter.
Om een goede klasse D te ontwerpen moet je wel van goede huize komen, en dan nog blijft het uiteindelijke versterkte signaal niet geheel intact zoals bij een klasse A (of A/B).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sultankat

Quote from: Kingpin on July 31, 2015, 11:40:35
Klasse D is eigenlijk ontstaan vanwege het "groene" alternatief wat de regering ons wil opleggen.
Klasse D kan veel vermogen leveren maar zegt eigenlijk nog niets over hoe deze presteert wat kwaliteit betreft.
Muzikaal gezien en ook technisch blijft een klasse A onovertroffen, minder rendement maar geluidstechnisch wel beter.
Om een goede klasse D te ontwerpen moet je wel van goede huize komen, en dan nog blijft het uiteindelijke versterkte signaal niet geheel intact zoals bij een klasse A (of A/B).

Goed verhaal!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

geef mij maar klasse A -A/B ik moet uiteindelijk toch de rekening betalen
dan maar met veel lol ervan te hebben gehad
en groen ben ik ook want de stekker sgaan er altijd uit als ik nix gebruik
nix standby..

katwax

Quote from: Kingpin on July 31, 2015, 11:40:35
Klasse D is eigenlijk ontstaan vanwege het "groene" alternatief wat de regering ons wil opleggen.
Klasse D kan veel vermogen leveren maar zegt eigenlijk nog niets over hoe deze presteert wat kwaliteit betreft.
Muzikaal gezien en ook technisch blijft een klasse A onovertroffen, minder rendement maar geluidstechnisch wel beter.
Om een goede klasse D te ontwerpen moet je wel van goede huize komen, en dan nog blijft het uiteindelijke versterkte signaal niet geheel intact zoals bij een klasse A (of A/B).
Ik heb dit nog niet uitgebreid getest, maar voor de korte tijd dat ik tijdelijk een A/B had staan als eindversterker ter afwachting van mijn huidige versterker moet ik zeggen dat de D het wel beter onder controle heeft.
Zelfde vv en er is niets dat ik moet missen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

erik s.

Kharma gebruikt natuurlijk zelf niet voor niets klasse D in hun versterkers.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Quote from: patsijb on July 31, 2015, 12:27:32
geef mij maar klasse A -A/B ik moet uiteindelijk toch de rekening betalen
dan maar met veel lol ervan te hebben gehad
en groen ben ik ook want de stekker sgaan er altijd uit als ik nix gebruik
nix standby..

mijn ervaring tot nu is ..
klasse A singel ended = op een of ander manier het mest zuivere .
dan klasse A
dan AB
en daarna pas D
**UNDER CONSTRUCTION**