aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


hvlemmi

Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Bama


martin778


R


Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

take5

Quote from: maz on July  7, 2015, 00:53:27
Ikke wel lex.   Altijd gehad .... :) tnx

Revieuwtje,   

Voor mij was dit een totaal onbekende merk en een zeer audiofiel bekende had hem staan en wees mij erop. En mu kan ik hem zelf beoordelen. :pompom:

Heb even op de site gekeken en  dit model is gewoon de huidige model en vers leverbaar  voor met een  behoorlijk nieuwprijs.wel een behoorlijk prijs verhoging sinds 2013.hij is maar liefst 1000$ duurdeer geworden in 2/3jaar. Inflatie van canadezen gaat hard zeg.


http://www.stereomojo.com/Resonessence%20Labs%20Invicta%20DAC%20Review/ResonessenceLabsInvictaDACReview.htm
Hun (veel) goedkopere DAC (Concero) heeft ook enorm goede reviews gekregen toen die uitkwam

addesmo

Quote from: take5 on July  7, 2015, 18:20:47
Hun (veel) goedkopere DAC (Concero) heeft ook enorm goede reviews gekregen toen die uitkwam
Reviews, reviews, reviews........wanneer voor het laatst een werkelijk beroerde review gezien van een apparaat? Ik kom ze niet tegen.

twani

Quote from: addesmo on July  7, 2015, 19:01:17
Reviews, reviews, reviews........wanneer voor het laatst een werkelijk beroerde review gezien van een apparaat? Ik kom ze niet tegen.
^^

een apparaat wordt überhaupt alléén gereviewd zodra er flink betaald is, de uitslag daarna gepredestineerd

take5

Quote from: twani on July  7, 2015, 20:33:43
^^

een apparaat wordt überhaupt alléén gereviewd zodra er flink betaald is, de uitslag daarna gepredestineerd

Laat ik dan, voordat de gemoederen hoog oplopen, het woord 'reviews' zoals door mij gebruikt, heel even nuanceren tot 'gebruikerservaringen'. Zo beter?  ;D

addesmo

Om toch iets positiefs te zeggen: denk dat sommige reviews je wel een aardige indruk kunnen geven van het karakter van de apparatuur. Bijvoorbeeld of het neigt naar relaxt of upfront of zoiets. Maz doet dat niet slecht in zijn beschrijvingen.  :)

twani

MAZ heeft ook helemaal geen reviews nodig, doet ie gewoon zelf wel :)

RubenV.

Quote from: hvlemmi on July  7, 2015, 11:32:14
En hoe is hij tov de Kondo dac die je had?

Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Maar er zijn natuurlijk meer merken die deze of-the-shelf dac chip gebruiken. Hoewel de implementatie van de chip ook een rol zal spelen in de geluidskwaliteit ben ik zelf niet zo kapot van dit soort dacs. Ik zie liever een r/2r dac of een fpga chip zoals in de Chord Hugo.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Midcall

Quote from: take5 on July  7, 2015, 20:37:37
Laat ik dan, voordat de gemoederen hoog oplopen, het woord 'reviews' zoals door mij gebruikt, heel even nuanceren tot 'gebruikerservaringen'. Zo beter?  ;D
En zo zijn er voor ieder vergelijkbaar apparaat evenzoveel lovende 'gebruikservaringen' te vinden. Dus als je gaat zoeken naar het apparaat van je voorkeur, komt hij er ALTIJD positief uit, welke voorkeur je ook had. Veel mensen bepalen hun keuze van aanschaf aan de hand van deze self fulfilling prophecy, zonder dat ze dit zelf door hebben.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

take5

Quote from: Midcall on July  8, 2015, 11:23:50
En zo zijn er voor ieder vergelijkbaar apparaat evenzoveel lovende 'gebruikservaringen' te vinden. Dus als je gaat zoeken naar het apparaat van je voorkeur, komt hij er ALTIJD positief uit, welke voorkeur je ook had. Veel mensen bepalen hun keuze van aanschaf aan de hand van deze self fulfilling prophecy, zonder dat ze dit zelf door hebben.
Maar uiteraard geldt dit niet voor ons allen met de gouden oortjes hier op het htforum, toch? ;)
Ik haalde de Concero overigens aan naar aanleiding van de genoemde 'onbekendheid' van het merk Resonessence. Heb er zelf geen ervaring mee.

Mr.M

Quote from: twani on July  7, 2015, 22:31:05
MAZ heeft ook helemaal geen reviews nodig, doet ie gewoon zelf wel :)
inderdaad, dat is nou een gedeelte van mijn hobby. lekker zelf ervaren.


Quote from: hvlemmi on July  7, 2015, 11:32:14
En hoe is hij tov de Kondo dac die je had?

das heel moeilijk te zeggen, de kondo was een dac die heel vloeiend en lekker klonk alleen in mijn setting van toen was de kondo heel lichies in het bas.toen vond ik de bryston wat beter matchen met mijn set dan de kondo.
toen ben ik met de kondo naar een audio kennis gegaan welke behoorlijk grote speakers , meer op niveauw  van de kondo.
Daar klonk de kondo waanzinnig goed, veel lekkerder dan bij mij thuis.
de kondo is niet gemaakt om aan een klein speaker te hangen, die is  gemaakt voor een wilson Alexandria of een kharma grand exquisite of focal utopia.
Daar had ik niet het idee dat de kondo lichies was in het bas maar juist heel vloeiend en muzikaal .


Quote from: Bama on July  7, 2015, 11:43:10
Die eindversterker lijkt me wel iets voor mij ;)

dit is inderdaad iets leuks voor jouw ton  (uiterlijk ieder geval een snoepje. hij is niet zo groot,30 bij 40 bij 10 .)

**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu

Hi Maz, had je mijn PM nog gezien over Spectral of is je mailbox vol?

Groet Arnout.

Mr.M

deze kharma eindtrap is een hele zeldzame , een van de eerdere exquisite eindversterkers welke niet meer verkrijgbaar is.

volgens kharma hoort dit eigelijk in de kharma museum. zo  zeldzaam en schaars. er zijn maar een beperkt aantal van verkocht.

de nieuwe exquisits zijn onbetaalbaar, beginnen vanaf 30.000.- euro. >:( .

de exquisite van kharma is sowieso onbetaalbaar.naakt niet uit welke, :nopompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

larsonator

Quote from: maz on July  8, 2015, 21:58:32
deze kharma eindtrap is een hele zeldzame , een van de eerdere exquisite eindversterkers welke niet meer verkrijgbaar is.

volgens kharma hoort dit eigelijk in de kharma museum. zo  zeldzaam en schaars. er zijn maar een beperkt aantal van verkocht.

de nieuwe exquisits zijn onbetaalbaar, beginnen vanaf 30.000.- euro. >:( .

de exquisite van kharma is sowieso onbetaalbaar.naakt niet uit welke, :nopompom:
Wat een schoonheid  :wub:

patsijb


hvlemmi

Quote from: maz on July  8, 2015, 20:36:17
das heel moeilijk te zeggen, de kondo was een dac die heel vloeiend en lekker klonk alleen in mijn setting van toen was de kondo heel lichies in het bas.toen vond ik de bryston wat beter matchen met mijn set dan de kondo.
toen ben ik met de kondo naar een audio kennis gegaan welke behoorlijk grote speakers , meer op niveauw  van de kondo.
Daar klonk de kondo waanzinnig goed, veel lekkerder dan bij mij thuis.
de kondo is niet gemaakt om aan een klein speaker te hangen, die is  gemaakt voor een wilson Alexandria of een kharma grand exquisite of focal utopia.
Daar had ik niet het idee dat de kondo lichies was in het bas maar juist heel vloeiend en muzikaal .

Interessant antwoord, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Een Audio Note uk dac bijv zou een 'light' alternatief kunnen zijn, mocht je er toch iets van willen. De nieuwe dac is wel totaal de andere kant van de medaille. Vandaar mijn vraag.
Intern zijn die Kondo versterkers wel echt kunstwerken en ben ook erg benieuwd naar het geluid. Voornamelijk de versterkers dan  :coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Mr.M

Jongens maz heft geshopt en gaat nu door om zijnkharmas op te halen als het nog past in de auto.
**UNDER CONSTRUCTION**

take5

Quote from: maz on July 10, 2015, 20:24:51
Jongens maz heft geshopt en gaat nu door om zijnkharmas op te halen als het nog past in de auto.
Da's een volle wagen! Ben benieuwd wat er allemaal uit die doosjes te voorschijn zal komen..

Mr.M

Quote from: take5 on July 10, 2015, 21:19:19
Da's een volle wagen! Ben benieuwd wat er allemaal uit die doosjes te voorschijn zal komen..
bijna vol...
Dit is een volle wagen...
**UNDER CONSTRUCTION**

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer