aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

#4750
Wat is er mis met Logitech ?  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Lekker arrogant weer..












































Ja...je was even vergeten (voor de tere zieltjes) om erbij te zetten dat ook Logitech binnen zijn doelgroep mooi en goed spul maakt.

:D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

#4751
Ik ben in ieder geval nog steeds heel tevreden met mijn Logitech Squeezebox Touch. Stop er een goede voeding bij en goede bekabeling en een first class separate dac en het is puur genieten.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

erik s.

Ik kan mij goed voorstellen dat Logitech luidsprekers geen optie zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

djoeri

QuoteIk kan mij goed voorstellen dat Logitech luidsprekers geen optie zijn

Een aantal jaar geleden had je een systeem van logitech ik meen z serie met een beste subwoofer.
Ik vond dat toen voor het geld niet heel veel onderdoen voor mening satelliet systeem, zeker met een potje Doom was het zeer realistisch  ;)

Gr Djoeri


erik s.

Quote from: djoeri on June 23, 2015, 12:41:15
Een aantal jaar geleden had je een systeem van logitech ik meen z serie met een beste subwoofer.
Ik vond dat toen voor het geld niet heel veel onderdoen voor mening satelliet systeem, zeker met een potje Doom was het zeer realistisch  ;)

Gr Djoeri
Om te game is wat anders dan muziek idd.
Hifi luidsprekers van 50 euro van MP doen het beter dan de meeste computersetjes.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Quote from: erik s. on June 23, 2015, 12:53:22
Om te game is wat anders dan muziek idd.
Hifi luidsprekers van 50 euro van MP doen het beter dan de meeste computersetjes.
inderdaad, om te gamen.

ik heb zelf thuis ook zoeen logitech achtig satelite met mini sub en ik gbruik hem enkel voor films in de slaapkamer. maar voor stereo gebruik in woonkamer is dat natuurlijk helemaal niets.
@ sultan de logitech stream spullen waren en zijn nogsteeds super goed. heb ze zelf ook gehad en was prima spul.
uiteindelijk vond ik streamen via computer wat makkelijker daarom heb ik hem ook verkocht.
**UNDER CONSTRUCTION**

hifi-annemie

Quote from: maz on June 23, 2015, 01:05:39
Ik heb nu even lekker zitten luisteren en schuiven en moet zeggen dit is totaal anders dan ik gewend ben.
Normaal klinkt een ls mooi als j hem de ruimte geeft  en wegzet bij de muren.
Audio Note klinkt nergens naar als je hem verder zet dan 20 cm van achtermuur.hahaha. heel apart is dit . all mijn ervaringen betreft positionering heeft hier nul ,nul nut.

Dit is een totaal ander ls dan een gewone traditionele ls qua positionering.

Ze zijn hele aangename speakers. Ze springen nergens in uit en doen niets WAANZINNIGS. Ze klinken gewoon aangenaam met een goed presentatie van muziek.

Perfecte speaker voor kleine ruimtes met muren dicht op de speakers.

Wetende hoe mijn muziek kan klinken op een top ls, mis ik hier en daar wat klein detail en grootsheid van stage en live beleving.
Margoed ik kan niet verwachten dat dit hetzelfde doet als een 20k Kharma. (Hoewel prijs niet altijd bepalend is voor presentatie).
Zoeen ls als dit doet voor 70 % het werk goed als ik het simpel moet uitdrukken.
Alles is er, en het klinkt allemaal best goed zolang je daarvoor geen kharma of vivid in huis heb gehad.

Dus ik snap precies wat iemand bedoelt  met : het is hem toch net niet  helemaal.

Misschien een krom vergelijking maar goed ,het gaat hier om hoe goed deze ls is in vergelijking met  wat ik tot nu toe heb  ervaren in audio land.

Dus voor MIJN doende is dit een leuk speaker om 2weken te overbruggen tot de kharmas komen. (Positief bedoelt) en niet arrogant (voordat iemand weer op dde tenen getrapt wordt)want zelf voor twee weken weiger ik om naar logitechs te luisteren.;)
Als ik muziek luister moet het goed klinken en mij plezier en rust geven na een lange dag werk,  en dat doen de audio notes prima. Soms hoor je systemen in lagere prijsklasse  die je doen verbazen , en als je kijkt naar de betaalde prijs en de prestatie, , dan vraag ik mezelf af, is dat kleine beetje "muzikaliteit" echt dat berg geld extra waard? Die vraag laat ik aan u over om te beantwoorden. Voor mij wel in ieder geval.
Audio Note is echt geen "lagere" prijsklasse er zijn AN-E speakers die rond €40.000 kosten.

chansig

De speakers die Maz nu heeft kosten geen 40.000 euro.. ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Thanatos

Instap AN-J doet €3750 volgens de prijslijsten.. Ook geen paar kwartjes.

Ik heb ooit een AN-E met zilverspoelen en bedrading gehoord op een Unison Research S8 meende ik.. Zeer fraaie opstelling was dat. Stemmen en soundstage waren bizar echt.

Kasten worden bij Bösendorfer gemaakt meende ik.

Mitch--

Quote from: hifi-ralph on June 24, 2015, 09:52:30
Audio Note is echt geen "lagere" prijsklasse er zijn AN-E speakers die rond €40.000 kosten.

De ultimate AN speaker is de AN-E SOGON, 150k geloof ik 
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Even voor de duidelijkheid..AN maakt erg mooie spullen en gelukkig maken ze ook betaalbaar spul.

Zelf de zero set gehad. Nice... :inlove:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

ik moet zeggen, mits juist opgesteld, kunnen ze behoorlijk goed klinken. (als je ze dichtbij de muren kan krijgen).dus geen half meter de kamer in.)

voor de tweedehands prijs zijn ze behoorlijk goede speakers.(+-750)euro koers.  ze concurreren in de klasse van harbeth qua nieuwprijs maar tweedehands zijn ze behoorlijk goedkoper dan een harbeth. zoek je een harbethachtig speakers maar dan voor de helft van tweedehands waarde van harbeth dan moet je zoiets zoeken.


**UNDER CONSTRUCTION**

marcush

Quote from: hifi-ralph on June 24, 2015, 09:52:30
Audio Note is echt geen "lagere" prijsklasse er zijn AN-E speakers die rond €40.000 kosten.

AN-E SOGON  EUR 192.000 (prijslijst 2012, inmiddels ongetwijfeld duurder...)   :eh:

martin778

#4763
Ik ben niet zo onder de indruk van de instappers van AN, heb de zero nu te leen maar vind ze vrij matig, suf in het middengebied en imo nauwelijks dynamiek.
Misschien komen ze adem tekort, maar dat lijkt me stug met alleen 2 compressiedrivers en een hoogrendement "10 middentonertje per kant.

Iig ik vind de goedkopere speakers van AN een van de meest extreem overpriced speakers in de audio wereld.
Niet dat ze slecht klinken maar de prijs/prestatieverhouding is ronduit slecht.
Bij de AZ-2 braken de speakerdraden direct af toen ik de units uit de kast wilde halen, zo slecht gesoldeerd.

Er is me vaker verteld dat de echte AN begint pas bij de exemplaren met een zwarte plexiglas voorkant en gouden knoppen. :eh:

Thanatos

De goedkope serie van AN is inderdaad niet zo spannend. Voortrapjes niet en ook die speakers niet.

De AN-J is echter het midden maat model van de AN-K en AN-E. Echter is de optie lijst eindeloos  :D

djoeri

Pas vanaf de AN speakers serie wordt het leuk, de AX en AZ zijn toch beduidend minder.
Ze maken hele mooie producten maar gaan soms wel een beetje barbaars met hun producten om.
Ik heb een tweeter bij hun besteld en die zaten met de frontplates tegen elkaar aan met alleen wat dun schuim eromheen, niet eens een doos ofzo.
Er staan ook wat filmpjes op youtube over AN factory tour en dan liggen de versterker gewoon over elkaar heen.
Het is wel een walhalla wat ze aan onderdelen daar hebben liggen.

Gr Djoeri

hifi-annemie

Quote from: djoeri on June 25, 2015, 09:16:48
Pas vanaf de AN speakers serie wordt het leuk, de AX en AZ zijn toch beduidend minder.
Ze maken hele mooie producten maar gaan soms wel een beetje barbaars met hun producten om.
Ik heb een tweeter bij hun besteld en die zaten met de frontplates tegen elkaar aan met alleen wat dun schuim eromheen, niet eens een doos ofzo.
Er staan ook wat filmpjes op youtube over AN factory tour en dan liggen de versterker gewoon over elkaar heen.
Het is wel een walhalla wat ze aan onderdelen daar hebben liggen.

Gr Djoeri
Heb zelf een paar AN-E HE speakers, gebouwd bij Bosendorfer, is toch wel de beste speaker die ik ooit heb gehad, en ik heb er heel wat gehad. Ze hebben wel meer versterking  nodig dan de 10  of twintig watt die AN aangeeft .

djoeri

Dat is de HEMP versie en van een totaal andere klasse!!!

Mr.M

Ik kon me weer  niet inhouden toen ik deze prachtige 300b  single ended spcial edition audion(met afstandbediening)  zag gisteren avond.Ik wilde altijd al 300b gehoord hebben en dit was de kans.Ben zeer benieuwd. Net aangesloten vanavond even luisteren.


Audion 300b single enden buize versterker in huize maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Audion 300b geintegreerd.. :headbanging:
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Quote from: LABO on June 29, 2015, 20:50:12
Gaaf Maz, ben benieuwd.

Ik ook labo. Heel erg zelfs.als goed is komen de khaas eind deze week dus ....de audionote ls is hoog rendement dus dat moet geen probleem zijn. De khamas zijn wat lager in rendement maar heeel vriendelijk gefilterd . Ben benieuwd hoe dit 2x10 watt het doet met de kharmas.

Altijd al 300b singel ended(se)willen hebben.   En nu is die er.
**UNDER CONSTRUCTION**

John Aries

SOTA | Lyra | Bryston | Relco

twani

300B SE :pompom:


Bij mij uiteindelijk het eindstation geworden. 

Mr.M

Quote from: twani on June 29, 2015, 21:57:26
300B SE :pompom:


Bij mij uiteindelijk het eindstation geworden.
Ik was altijd al weg van het geluid van buizen en van buizen liefhebbers horende moet 300bse de valhalla zijn van emoties ...(mits aan de juiste speaker gehangen)..
We zullen het meemaken hoe deze het hier doet met deze vrij hoog rendement (93db)dacht ik .
De kharmas s7signiture is onder de 89 db ,dus dat wordt kiele kiele...

**UNDER CONSTRUCTION**