aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Mijn oude kharmas met thiel units
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Heel impossantttt
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Een nadeel van deze speakers is... Je hoort de tekortkoming en mindere resolutie van spotify.....het hoog en laag komt resolutie tekort...mhahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ze zijn in ieder geval mooier dan de vivids om te zien...(de eerste vivids waren echt aliens)de tweede welke ik hier had (rooie) waren echt decor stukken...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Maz, een vraagje. Treedt er snel luistermoeheid op, doodat ze zo analytisch klinken? Of valt dat mee?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Quote from: Richi on March  1, 2015, 20:40:34
Maz, een vraagje. Treedt er snel luistermoeheid op, doodat ze zo analytisch klinken? Of valt dat mee?
Dat is afhankelijk van je keten....ik ben nu 2 uur aan luisteren en het is alsof je opnieuw je muziek ontdek ieder keer als je nieuwe ls koop..alles klinkt anders dan je gewend was...

Op moment heb ik geen last van luister moeheid met deze speakers...
Omdat ze heel open en vol resolutie zijn kan het zijn dat je met de verkeerde match een TE geluid krijgt...
Maar goed wat ik T E vindt kan voor een ander heel zacht zijn..

Deze speakers zijn fris en luchtig...dus niet warm en afgerond..je hoort alles er kraakhelder doorheen....
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Klinkt als een goede match dus. Dat wordt vaak onderschat. Allemaal goede apparatuur op elkaar aansluiten, betekent niet automatisch dat je in audio walhalla terecht komt.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Het gehele balans is heel erg goed ,dat wel...nooit een moment gehad waarvan ik dacht, het hoog is teveel tov de rest of dat het laag overheerst op de mid en of de midtonen versluierd zijn door het laag...
Het hoog is mooi open maar niet scherp of irritant.daar ben ik allergische voor..als de balans niet klopt en ik moet steeds de volume aanpassen bij verschil en passages dan word ik geïrriteerd en dat is niet de bedoeling na een lange dag werk..
Dan staan ze morgen tekoop want mijn VOORTRAP heeft GEEN Afstandbediening...hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

larsonator

Quote from: maz on March  1, 2015, 20:48:02
Dat is afhankelijk van je keten....ik ben nu 2 uur aan luisteren en het is alsof je opnieuw je muziek ontdek ieder keer als je nieuwe ls koop..alles klinkt anders dan je gewend was...

Op moment heb ik geen last van luister moeheid met deze speakers...
Omdat ze heel open en vol resolutie zijn kan het zijn dat je met de verkeerde match een TE geluid krijgt...
Maar goed wat ik T E vindt kan voor een ander heel zacht zijn..

Deze speakers zijn fris en luchtig...dus niet warm en afgerond..je hoort alles er kraakhelder doorheen....
Helemaal met je eens MAZ :)
Wat voor de één klinisch klinkt, klinkt voor de ander sprankelend. wat voor de ander dan weer warm klinkt, klinkt voor die ene weer ongedfineerd. Ga op je eigen gehoor/gevoel uit, zit je altijd goed ;)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Quote from: holco on March  1, 2015, 20:53:58
Ik geef ze een week  ;)
Hahahah.... Als ik binnen een week een vivid b1 vind in de buurt dan : ja...

Zo niet dan blijven ze tot ik weer de kriebels krijg of ineens veel geld binnen krijg...haha..

Dan ga ik voor de Kharma s7 signiture....[emoji7] [emoji7]

Of nog beter. De vivid GIYA G4....[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]
En als ik de jackpot sla de grotere vivids of een exquisid van Kharma....
**UNDER CONSTRUCTION**

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Kijk , de spaekers en App welke ik heb gehad zijn echt niet de minste .ik heb ze ook niet weggedaan omdat ze NIET KLONKEN..
Vind gewoon leuk om te switchen. ALS IK IETS LEUKS VOOR TERUG KAN KOPEN ....
**UNDER CONSTRUCTION**

Cobraatje

Sow volg je een topic een tijdje niet, ben je 18 speakers verder 8).

Prachtige speakers die Martens, maar zijn ze niet erg groot voor jouw ruimte.
Imo zou je met de Vivids, een goede sub erbij en iemand met verstand van zaken mbt inregelen, het beste resultaat halen.

Mr.M

Quote from: holco on March  1, 2015, 20:59:47
Ach Engeland is niet zo ver  ::)

http://www.hifi-forsale.co.uk/moreinfo.php?prod_title=vivid_audio_B1&p=speaker&prod_id=23344&offset=
Ken ik en heb met de beste man zitten onderhandelen om ze op te sturen . maar dat wikt die niet...
En gezien me laatste ervaring ben ik beetje bang geworden om zeeën over te steken voor een speaker.hahaha
Hij wilt er 4500 pond voor hebben . dan komt nog de reiskosten, auto verhuurskosten ,oversteek kosten enz enz bij..bin elkaar komt er nog een 1000._ op zijn minst bij...

6.5 k vind ik net teveel voor die speakers...

Voor 5000/5500 had ik ze meteen gekocht.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Cobraatje on March  1, 2015, 21:01:29
Sow volg je een topic een tijdje niet, ben je 18 speakers verder 8).

Prachtige speakers die Martens, maar zijn ze niet erg groot voor jouw ruimte.
Imo zou je met de Vivids, een goede sub erbij en iemand met verstand van zaken mbt inregelen, het beste resultaat halen.
Hahahah..welkom tot maz's audio Quest...;)

Ik wilde ook de vivids evt aan een sub hangen en was daar echt mee bezig tot ik die stomme vivids in Duitsland zag en nam meteen een ander pad...en daar ben ik op me bek gegaan...maar goed , het heeft weer geleid tot onverwacht leuke wendingen....

En dat vind ik het belangrijkste en het leukst....de onverwachte dingen in het leven..(zolang ze leuke wendingen zijn) je moet leven zijn eigen leven laten leiden en kijken waar je terecht kom....

En ik ben nu bij een set Martens terecht gekomen ...wie had dat verwacht...eerst vivids en nu Martens...

Wat formaar betreft ,,, ze zijn groot,, maar door de toe in welke ze nodig hebben valt de reflecties en karakter Ivan de speakers heel erg mee....
de kharmas kreeg ik ze niet goed opgesteld hier...omdat ze breeder dan de Martens opgesteld moesten worden en rechstralers zijn.

Martens zijn minder plaatsing kritisch dan kharmasin dit geval...

Wat serieus ook mooi was , waren de pioneers (tads)als ik die had kunnen kopen weer voor een leuke prijs dan had ik niet geaarzeld..
Ze presteren heel hoog en kosten de helft van de Martens....
**UNDER CONSTRUCTION**

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

R

Mooi zeg! Goed om te horen dat je iets in huis hebt gehaald om deze barre tijden te overleven ;)

Heb je ook geprobeerd ze iets dichter op elkaar te zetten? Lijkt wel of dit geen kwaad kan.

Cobraatje

Quote from: maz on March  1, 2015, 21:11:50
Hahahah..welkom tot maz's audio Quest...;)

Ik wilde ook de vivids evt aan een sub hangen en was daar echt mee bezig tot ik die stomme vivids in Duitsland zag en nam meteen een ander pad...en daar ben ik op me bek gegaan...maar goed , het heeft weer geleid tot onverwacht leuke wendingen....

En dat vind ik het belangrijkste en het leukst....de onverwachte dingen in het leven..(zolang ze leuke wendingen zijn) je moet leven zijn eigen leven laten leiden en kijken waar je terecht kom....

En ik ben nu bij een set Martens terecht gekomen ...wie had dat verwacht...eerst vivids en nu Martens...

Wat formaar betreft ,,, ze zijn groot,, maar door de toe in welke ze nodig hebben valt de reflecties en karakter Ivan de speakers heel erg mee....
de kharmas kreeg ik ze niet goed opgesteld hier...omdat ze breeder dan de Martens opgesteld moesten worden en rechstralers zijn.

Martens zijn minder plaatsing kritisch dan kharmasin dit geval...

Wat serieus ook mooi was , waren de pioneers (tads)als ik die had kunnen kopen weer voor een leuke prijs dan had ik niet geaarzeld..
Ze presteren heel hoog en kosten de helft van de Martens....

Ik probeer je te helpen/tips te geven met je quest naar het beste geluid ;)
Hoef je natuurlijk helemaal niets mee toe doen :)

Ik durf er geld op te zetten dat in jouw ruimte en de plaatsing van de speakers bij de harde ramen, een monitor met een goede ingeregelde sub de 'quest' voor jou is.
Waar ik geen geld op zet is dat deze Martens lang blijven ;D.

Duck Twacy

Quote from: maz on March  1, 2015, 21:03:10
Ken ik en heb met de beste man zitten onderhandelen om ze op te sturen . maar dat wikt die niet...
En gezien me laatste ervaring ben ik beetje bang geworden om zeeën over te steken voor een speaker.hahaha
Hij wilt er 4500 pond voor hebben . dan komt nog de reiskosten, auto verhuurskosten ,oversteek kosten enz enz bij..bin elkaar komt er nog een 1000._ op zijn minst bij...

6.5 k vind ik net teveel voor die speakers...

Voor 5000/5500 had ik ze meteen gekocht.

Los van de hudige hoge pond koers valt dat wel mee. Als je naar Duinkerke rijdt kun je al voor een paar tientjes oversteken in het laag seizoen (met auto en al). Overtocht duurt daar ook niet zo lang... waarschijnlijk ben je meer kwijt aan parkeergeld in Londen.

Tanken doe je natuurlijk in Belgie voor 1,30

En als je van bier houd rij je even lange oost en west vleteren. Paar sixpacks 12 koop je voor 20 euro en verkoop je door voor 10e/fles.

Duck Twacy

Trouwens, ik lees nu pas: "this is vivid B1 over 3 year old" ...! 5 jaar over ofzo?  >:D