aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Zodiac

Kan iemand mij uitleggen wat er zo bijzonder is aan die speakers....?
Voor die barbapappa dingen zou ik ook wel naar Zwitserland gereden zijn, maar voor die gebochelde lelijkerds.... :D

Na januari zal t hier wel rustig worden als hij die brillenwinkel heeft geopend...
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Thanatos

Wat er zo bijzonder aan is.. het zijn wereld klasse speakers.. ik heb veel gehoord en gehad maar met deze EX serie is het helemaal af..

De drivers in mijn S-2EX en ook uit de S-1EX (hele EX reeks) komen rechtstreeks uit productie modellen van TAD. Ze zijn ontworpen door dezelfde engineer. Het zijn dus TAD speakers in een betaalbaar jasje.. Er staat alleen op de voorkant Pioneer en op de achterkant TAD  :D

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Zodiac

Quote from: Thanatos on December 20, 2014, 18:05:09
Wat er zo bijzonder aan is.. het zijn wereld klasse speakers.. ik heb veel gehoord en gehad maar met deze EX serie is het helemaal af..

De drivers in mijn S-2EX en ook uit de S-1EX (hele EX reeks) komen rechtstreeks uit productie modellen van TAD. Ze zijn ontworpen door dezelfde engineer. Het zijn dus TAD speakers in een betaalbaar jasje.. Er staat alleen op de voorkant Pioneer en op de achterkant TAD  :D

Geloof ik!
Maar beter dan die Kharma's, beter dan ......
En, zijn deze specifieke Zwitserse dan zó bijzonder om er naartoe te rijden. Ik zie ze bij Stassen in de aanbieding staan.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Thanatos

Yup en daar zit hem de clou.. de audio liefhebber vind het geen merk om trots op te zijn vandaag de dag. Er staat geen Usher, Xanadu, op.. Ik verzeker je dat ze hoogwaardiger in elkaar steken en dit zeg ik niet omdat ik voor eigen parochie preek of een beetje wil sarren.

Bama

Volgens mij staan die pioneers gewoon in Belgie en in Zwitserland is er wat anders

Thanatos

Quote from: Zodiac on December 20, 2014, 18:10:16
Geloof ik!
Maar beter dan die Kharma's, beter dan ......
En, zijn deze specifieke Zwitserse dan zó bijzonder om er naartoe te rijden. Ik zie ze bij Stassen in de aanbieding staan.

Niet beter, want dat is voor iedereen verschillend maar totaal anders eigenlijk niet vergelijkbaar.

Ik denk dat Adam met de Tensor reeks in de buurt komt wat toonechtheid, neutraliteit en resolutie betreft. De Tensor Delta actief zou de enige monitor zijn waar ik misschien mee zou willen ruilen op dit moment.

Maro

Quote from: Thanatos on December 20, 2014, 18:17:26
Yup en daar zit hem de clou.. de audio liefhebber vind het geen merk om trots op te zijn vandaag de dag. Er staat geen Usher, Xanadu, op.. Ik verzeker je dat ze hoogwaardiger in elkaar steken en dit zeg ik niet omdat ik voor eigen parochie preek of een beetje wil sarren.

En dan te bedenken dat er volgend jaar gewoon Onkyo opgeplakt gaat worden.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Quote from: Thanatos on December 20, 2014, 18:05:09
Wat er zo bijzonder aan is.. het zijn wereld klasse speakers.. ik heb veel gehoord en gehad maar met deze EX serie is het helemaal af..

De drivers in mijn S-2EX en ook uit de S-1EX (hele EX reeks) komen rechtstreeks uit productie modellen van TAD. Ze zijn ontworpen door dezelfde engineer. Het zijn dus TAD speakers in een betaalbaar jasje.. Er staat alleen op de voorkant Pioneer en op de achterkant TAD  :D
Achterkant ook Pioneer, in ieder geval die van Maz....klinken erg mooi
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Kreeg net een app van Maz dat hij veilig in Zwitserland is aangekomen.

Grenzen zijn gewoon open dus geen gezeur met invoerrechten of BTW.

Thanatos

Quote from: cz79 on December 20, 2014, 18:34:26
Achterkant ook Pioneer, in ieder geval die van Maz....klinken erg mooi

Bij de S-1EX/S-2EX staat er TAD achterop. Bij de de series daaronder niet.

Thanatos

Quote from: Maro on December 20, 2014, 18:31:13
En dan te bedenken dat er volgend jaar gewoon Onkyo opgeplakt gaat worden.  :D

Al stond er Yoko op.. dan bleven ze nog  :D

RobertVanWoerden

Quote from: lynch1979 on December 20, 2014, 18:36:39
Kreeg net een app van Maz dat hij veilig in Zwitserland is aangekomen.

Grenzen zijn gewoon open dus geen gezeur met invoerrechten of BTW.
Zwitserland hoort niet bij de EU. Theoretisch kan het gebeuren dat wanneer Maz Zwitserland uitrijdt hij gestopt wordt en kan betalen.

Mr.M

Maz in ZURICH....
Vandaag lekker rindhangen in zurich...wat een mooie stad zeg..alles is mooi en duur.....
Net hapje gegeten nu lekker naar me nichtje toe ...

Wat een mooie stad.
**UNDER CONSTRUCTION**

Raphie

JBL PRX Power!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mr.M

Quote from: RobertVanWoerden on December 20, 2014, 14:02:21
zo impulsief handelen als Maz doet en dan rekening houden met invoerrechten en BTW? Zou mij verbazen.
Nee heb inderdaad nergens mee rekening gehouden. De grens oversteken stelde niets voor. Enkel een stikkertje van 40 euries door de  duane op de ruit gezet want das verplicht.Terugweg helemaal geen douane bij de grens heb  ik begrepen.dusss.... we zullen zien.
Morgen om 16.00 uur speakers ophalen en door karren naar nederland....

Zit nu lekker in zurich bij nichtje thuis... en wat een joekel van tv maar liefst 75 inch..
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

En drank én een Perzisch tapijt. Dat moet inderdaad wel een familielid zijn! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

michel69

Quote from: maz on December 20, 2014, 20:29:06
Nee heb inderdaad nergens mee rekening gehouden. De grens oversteken stelde niets voor. Enkel een stikkertje van 40 euries door de  duane op de ruit gezet want das verplicht.Terugweg helemaal geen douane bij de grens heb  ik begrepen.dusss.... we zullen zien.
Morgen om 16.00 uur speakers ophalen en door karren naar nederland....

Zit nu lekker in zurich bij nichtje thuis... en wat een joekel van tv maar liefst 75 inch..

Wat hangt daar rechts nu van het meubel voor een exotische kabel :P
Heel veel plezier Maz voor jouw en je lieftallige ega daar in Zurich en een goede reis terug ;)
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dankjewel  heren.. zalwel lukken om hier even te genieten voordat ik terugrijd morgen middag.
Liefst zou ik nog een paar dagen blijven maar helaas moet vriendinnetje werken.. :unhappy: anders was ik nog een paar dagen hier.

Hopelijk passen de speakers in de auto en dat ik zonder gezeik terug rij naar nederland.

Ik zou niet weten waarom je geld moet betalen voor een tweedehands speaker.?
De btw is all afgedragen van zoeen product bij aankoop dus.... ieder btw terug krijgen door export...
Bij nederland zou ik eerdee bang moeten zijn want daar ben ik ze aan invoeren officieel en dan nog is het tweedehands en a btw en belasting over afgedragen..dussssss.....

**UNDER CONSTRUCTION**

petraon

Off topic:Nu er toch bent ( verzoekje) kun je voor mijn vrouwtje de Milka aardbei repen meenemen? Ze worden hier niet verkocht ( volgens vrouwtje wel in Zwitserland)en tja vrouwtje houd wel van een drankje en een chocolaatje  :happy: :pompom:

Veilige reis terug ;D
Het klinkt goed...

MauZ



Quote from: maz on December 20, 2014, 21:15:11
Dankjewel  heren.. zalwel lukken om hier even te genieten voordat ik terugrijd morgen middag.
Liefst zou ik nog een paar dagen blijven maar helaas moet vriendinnetje werken.. :unhappy: anders was ik nog een paar dagen hier.

Hopelijk passen de speakers in de auto en dat ik zonder gezeik terug rij naar nederland.


Bij nederland zou ik eerdee bang moeten zijn want daar ben ik ze aan invoeren officieel en dan nog is het tweedehands en a btw en belasting over afgedragen..dussssss.....

Idd... Die zullen wellicht denken dat je illegaal vuurwerk binnen wilt smokkelen [emoji12] [emoji12] [emoji6]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

eddy135

Quote from: MauZ on December 21, 2014, 00:12:54

Idd... Die zullen wellicht denken dat je illegaal vuurwerk binnen wilt smokkelen [emoji12] [emoji12] [emoji6]

Of chocoladerepen!  :D  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN