aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#19225
Twani....aangezien jij in de auto wereld zit en 911 liefhebber bent....

Wat denk jij ? Hier in NL zoeken of toxh richting Duitsland voor een gt3?

Dan de delimma GT3 , GT3 Touring? De Gt3 RS is ook een beest alleen beetje te Track Biased...... en ik track niet zo.

Hier in NL heb je voor rond 150k geen 991 GT3 Mk2.  Wel Mk1, maar wil liever de 4.0 ipv de 3.8 .... en ik vind de Mk2 pakket en achterlichten net iets mooier....

Enige in NL di3 ik mooi vind met de juiste opties is deze maar die zit redelijk ver boven budget prijs is EX BPM. :(

Porsche 991 GT3 4.0 501 PK | KUIPSTOELEN | SPORT CHRONO |
€ 179.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1918489588?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19226
Quote from: AudioEnZo on December 11, 2022, 22:57:09
Horror [emoji3063][emoji1]
En hoe! Lol
Quote from: Michel205 on December 12, 2022, 10:52:35
Ik zou eerder voor een maatpak gaan als dit het budget is. DSP blijft in een auto wel noodzaak
Ik heb al enkele installaties gezien van deze mannen en het ziet er wel onderbouwd uit...
https://www.pssound.co.uk/

Met risico dat het lichtjes uit de hand loopt tot klasse A versterkers  ;D
Ik zal zo even kijken wat ze aanbieden, eigenlijk wilde ik niet meer dan 5k kwijt voor een mooie Audio setup alleen voor 911 is bitter weinig bedrijven die zich daaraan wagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Graphtuner

Quote from: maz on December 12, 2022, 23:45:02
Twani....aangezien jij in de auto wereld zit en 911 liefhebber bent....

Wat denk jij ? Hier in NL zoeken of toxh richting Duitsland voor een gt3?

Dan de delimma GT3 , GT3 Touring? De Gt3 RS is ook een beest alleen beetje te Track Biased...... en ik track niet zo.

Hier in NL heb je voor rond 150k geen 991 GT3 Mk2.  Wel Mk1, maar wil liever de 4.0 ipv de 3.8 .... en ik vind de Mk2 pakket en achterlichten net iets mooier....

Enige in NL di3 ik mooi vind met de juiste opties is deze maar die zit redelijk ver boven budget prijs is EX BPM. :(

Porsche 991 GT3 4.0 501 PK | KUIPSTOELEN | SPORT CHRONO |
€ 179.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1918489588?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

ik kan je wel met iemand in contact brengen die de 991 GT3 had en nu de 991GT3RS, ook een touring eigenaar kan ik je mee in contact brengen.

GT3RS is inderdaad enorm track gericht, maar je kan er perfect mee op straat rijden natuurlijk. Het gaat hem over de beleving die puurder is, maar je kan er nooit het potentieel op de openbare weg eruit halen en gezien het veel lagere comfort zal hij minder leuk zijn als daily.
Wil je er dagelijks mee rijden dan zou ik voor de GT3 gaan, gewoon voor comfort.
Is het je weekend auto dan GT3RS
De touring is voor mij eer der een belegging, die behouden enorm hun waarde als je er al eentje kan vinden aan een goeie prijs...

zelf geen 911 eigenaar maar veel ervaring binnen de vriendenkring die hun P echt wel gebruiken als rijplezier monsters en niet enkel om naar te kijken in de garage of als belegging.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

twani

T wordt tijd voor een Singer MAZ....

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

twani

Gooi die suffe oenkanoenka versterkers eruit en koop jezelf iets écht moois🤣

Mr.M

Quote from: twani on December 14, 2022, 10:52:54
T wordt tijd voor een Singer MAZ....
Pffffff....

Tjaaaa.... dit is wel de droommmmmm Theo...

Maar dit heb je niet voor 200-250. 



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

WickedGame

Quote from: maz on December 12, 2022, 23:45:02
Twani....aangezien jij in de auto wereld zit en 911 liefhebber bent....

Wat denk jij ? Hier in NL zoeken of toxh richting Duitsland voor een gt3?

Dan de delimma GT3 , GT3 Touring? De Gt3 RS is ook een beest alleen beetje te Track Biased...... en ik track niet zo.

Hier in NL heb je voor rond 150k geen 991 GT3 Mk2.  Wel Mk1, maar wil liever de 4.0 ipv de 3.8 .... en ik vind de Mk2 pakket en achterlichten net iets mooier....

Enige in NL di3 ik mooi vind met de juiste opties is deze maar die zit redelijk ver boven budget prijs is EX BPM. :(

Porsche 991 GT3 4.0 501 PK | KUIPSTOELEN | SPORT CHRONO |
€ 179.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1918489588?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

GT3 Touring zou mijn voorkeur hebben. Maar goed wie ben ik :D

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Quote from: Graphtuner on December 14, 2022, 10:49:31
ik kan je wel met iemand in contact brengen die de 991 GT3 had en nu de 991GT3RS, ook een touring eigenaar kan ik je mee in contact brengen.

GT3RS is inderdaad enorm track gericht, maar je kan er perfect mee op straat rijden natuurlijk. Het gaat hem over de beleving die puurder is, maar je kan er nooit het potentieel op de openbare weg eruit halen en gezien het veel lagere comfort zal hij minder leuk zijn als daily.
Wil je er dagelijks mee rijden dan zou ik voor de GT3 gaan, gewoon voor comfort.
Is het je weekend auto dan GT3RS
De touring is voor mij eer der een belegging, die behouden enorm hun waarde als je er al eentje kan vinden aan een goeie prijs...

zelf geen 911 eigenaar maar veel ervaring binnen de vriendenkring die hun P echt wel gebruiken als rijplezier monsters en niet enkel om naar te kijken in de garage of als belegging.

Quote from: Marco66 on December 13, 2022, 07:19:37
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356911323&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelDescription=Gt3&makeModelVariant1.modelId=21&pageNumber=1&scopeId=C&searchId=d60b8eba-c44c-c3c5-e3a6-64eedff5fa84&ref=srp

:wub:

Dit is i derdaad mooi alleen Blauw..... niet echt een Porsche kleur. Denk vandaar ook de prijs. Loo.

Quote from: Graphtuner on December 14, 2022, 10:49:31
ik kan je wel met iemand in contact brengen die de 991 GT3 had en nu de 991GT3RS, ook een touring eigenaar kan ik je mee in contact brengen.

GT3RS is inderdaad enorm track gericht, maar je kan er perfect mee op straat rijden natuurlijk. Het gaat hem over de beleving die puurder is, maar je kan er nooit het potentieel op de openbare weg eruit halen en gezien het veel lagere comfort zal hij minder leuk zijn als daily.
Wil je er dagelijks mee rijden dan zou ik voor de GT3 gaan, gewoon voor comfort.
Is het je weekend auto dan GT3RS
De touring is voor mij eer der een belegging, die behouden enorm hun waarde als je er al eentje kan vinden aan een goeie prijs...

zelf geen 911 eigenaar maar veel ervaring binnen de vriendenkring die hun P echt wel gebruiken als rijplezier monsters en niet enkel om naar te kijken in de garage of als belegging.

Tnx Graphtuner,

Ik heb in mijn kennissen kringen ook wel wat 911 liefhebbers. Alleen ik moet even  goed nadenken wat beste zet is hier als ik richting de gt3 ga.

Voor mij is de 911 geen Daily meer maar een weekend auto geworden.

Voorheen Reed ik wel met de 911 als daily (ook in de winter) maar vond het op gegeven moment zonde om met slecht weer onnodige kilometers op de teller te zetten.

Voor de daily heb ik tegenwoordige een GLA en de Volvo C30 ter beschikking  En voor de weekends heb ik de 911 of de Mercedes SL oldtimer.











Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: WickedGame on December 14, 2022, 16:28:46
GT3 Touring zou mijn voorkeur hebben. Maar goed wie ben ik :D
Tjaaaa... je kan eigenlijk met geen een de mist in gaan....

Gt3 rs is extreem met een grote vleugel ,zeer laag , stug enz enz...de gt3 is nog wel redelijk extreem maar "straat" vriendelijk. Zit nogsteeds een stoute kant op met de vleugels en rolbar. De gt3 touring daartegen is ingetogen en onopvallend met een bruikbare achterzitruimte voor bagage , meer daily /vakantie friendly laat maar zeggen.

Voor mij zou de GT3 Of de GT3 Touring
meer bij mijn levensstijl passen denk ik.

Quote from: Kerkhoffd on December 14, 2022, 19:40:39
Die Singer  :wub:

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: WickedGame on December 14, 2022, 16:28:46
GT3 Touring zou mijn voorkeur hebben. Maar goed wie ben ik :D

all the way idd! De meest bruikbare maar toch brute van het stel :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Quote from: Mitch-- on December 15, 2022, 12:52:13
all the way idd! De meest bruikbare maar toch brute van het stel :headbanging:
Weinig opties in NL.....

https://www.porschecentrumtwente.nl/hexon/32311773


Heb er een kunnen vinden....


Porsche Rotterdam had een mooie laatst. Moest mij 991 inleveren en 120 bij. Vond het aan de hoge kant.
Bood 100k maar werd niet geaccepteerd, ook geen tegenvoorstel. 120 was vast....




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Kabel bende!  Moet echt een keertje alles sorteren en wat dingen wegdoen.
Er zitten hele mooie dingen tussen die ik niet gebruik wat een ander goed kan gebruiken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on December 15, 2022, 17:11:36
Weinig opties in NL.....

https://www.porschecentrumtwente.nl/hexon/32311773


Heb er een kunnen vinden....


Porsche Rotterdam had een mooie laatst. Moest mij 991 inleveren en 120 bij. Vond het aan de hoge kant.
Bood 100k maar werd niet geaccepteerd, ook geen tegenvoorstel. 120 was vast....




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

denk wel dat de GT3 Touring niet snel minder waard zal worden....  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

#19241
Quote from: Mitch-- on December 16, 2022, 11:17:56
denk wel dat de GT3 Touring niet snel minder waard zal worden....  ::)
Klopt , dat geld voor bijna hele 911 lijn. Die verliezen na bepaalde punt haast geen waarde, of stijgen zelfs in waarde.

Ik ben inmiddels vier  911 verder in 5 jaar en op het geheel (inkoop en verkoop )zit ik in de winst.

ik krijg nu van handelaren 6k meer dan dat ik voor mijn  huidige 911 heb betaald. Dat doen weinig automerken NA.
Ik heb hem bijna 2 jaar in gebruik en krijg 6 k toe bij verkoop.

Dat noem ik nou goedkoop(geld toe) rijden . Een Tesla doet dit niet na. Lol


Daarom ben ik ook ni bang om geld te investeren in een bijzonder 911...

Als ik nu 200k insteek in een GT3 toiring dan is die over 3 jaar nogsteeds z3lfde of meer waard daarnaast heb je veel plezier van je geld , dat is voor mij belangrijker.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on December 16, 2022, 13:15:30
Klopt , dat geld voor bijna hele 911 lijn. Die verliezen na bepaalde punt haast geen waarde, of stijgen zelfs in waarde.

Ik ben inmiddels vier  911 verder in 5 jaar en op het geheel (inkoop en verkoop )zit ik in de winst.

ik krijg nu van handelaren 6k meer dan dat ik voor mijn  huidige 911 heb betaald. Dat doen weinig automerken NA.
Ik heb hem bijna 2 jaar in gebruik en krijg 6 k toe bij verkoop.

Dat noem ik nou goedkoop(geld toe) rijden . Een Tesla doet dit niet na. Lol


Daarom ben ik ook ni bang om geld te investeren in een bijzonder 911...

Als ik nu 200k insteek in een GT3 toiring dan is die over 3 jaar nogsteeds z3lfde of meer waard daarnaast heb je veel plezier van je geld , dat is voor mij belangrijker.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Dus wanneer komt ie?? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

#19243
Quote from: Mitch-- on December 16, 2022, 19:12:22
Dus wanneer komt ie?? ;)
Ik ben Impulsief persoon, als ik er een tegen kom en het valt allemaal samen (inruil van de mijne)  dan kan het snel gaan.

Moet wel even voor zitten om te zoeken naar de juiste Gt3.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19244
Ben weer in onderhandeling voor een ander Bijzonder Audio component om me set af te maken , dus mogelijk komt de volgende upgrade binnekort...

Wordt weer iets heel bijzonders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Vinyl_Fuchs

Passende phono of voorversterker? 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Pjotr27

Quote from: maz on December 17, 2022, 12:16:03
Ben weer in onderhandeling voor een ander Bijzonder Audio component om me set af te maken , dus mogelijk komt de volgende upgrade binnekort...

Wordt weer iets heel bijzonders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Diamantjes voor onder je Kondo?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Quote from: Vinyl_Fuchs on December 17, 2022, 13:16:44
Passende phono of voorversterker?
Of beide :) .
Quote from: Pjotr27 on December 17, 2022, 17:04:16
Diamantjes voor onder je Kondo?
Ik zoek nog een setje Shun mook Giant Diamond Resonators ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19248
Winter is aangekomen en de audio zieke heeft weer toegeslagen vrees ik.

Je ziet zulke apparatuur zelden en als je het geluk heb om ze in de tweedehands markt te vinden binnne handbereik dan moet je ze niet laten liggen is de ervaring .


Denk dat dit de volgende upgrade is die staat aan te komen....

https://6moons.com/audioreviews/kondo/m77.html



Als die binne  is moet ik nog opzoek naar een Kondo KSL Step Up trafo om het set compleet te maken. De stepup gaat niet meevallen vrees ik...

https://eligoaudioculture.com/item/kondo-audio-note-japan-sfz-mc-step-up-transformer/





Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Pjotr27

Quote from: maz on December 18, 2022, 21:14:27
Winter is aangekomen en de audio zieke heeft weer toegeslagen vrees ik.

Je ziet zulke apparatuur zelden en als je het geluk heb om ze in de tweedehands markt te vinden binnne handbereik dan moet je ze niet laten liggen is de ervaring .


Denk dat dit de volgende upgrade is die staat aan te komen....

https://6moons.com/audioreviews/kondo/m77.html



Als die binne  is moet ik nog opzoek naar een Kondo KSL Step Up trafo om het set compleet te maken. De stepup gaat niet meevallen vrees ik...

https://eligoaudioculture.com/item/kondo-audio-note-japan-sfz-mc-step-up-transformer/





Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Prachtig, maar wel stevig aan de prijs. Maar de combi met je eindversterker moet echt top zijn...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.