aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Bebatoli on December  4, 2022, 09:40:21
De ontwerper van Mola Mola, Bruno Putzeys, is een erg goede vriend en daardoor kan ik je vertellen dat hij 100% een voorkeur heeft voor digitaal. Bruno heeft een draaitafel maar die staat al jaren werkloos.
Dat is vanuit zijn kopstuk niet zo terug te lezen. Lol.

Dit is nou het leuke van audio hobby, ik ben gestopt met mensen proberen overtuigen of tegenspreken  want :
1 zijn oren zijn mijn oren niet.
2 mijn smaak is zijn smaak niet
3 zijn portemonnee is mijn portemonnee niet.
4 zijn kamer is mijn kamer niet
En ga zo maar door.....

Ik heb super leuke ervaringen gehad met spullen wat absuut de hoofdprijs niet kosten (gebruikt) zoals de:Arc Sp10- sp11- Arc D70 , Marantz Da - CD 12 , Weltempered labs ref platenspeler ,om eens een paar te nomen, terwijl ik ook de "top" in huis heb gehad en geproefd  Zoals de Kondo KSL dac, Lamm ML2 met de Voortrap, Continuum platenspeler,  Airtight en colibri  elementen en nu de Kondo Ongaku...
De Ongaku aankoop was ook niet zozeer omdat ik ontevreden was met mijn setup maar meer uit nieuwsgierigheid van wat het kan brengen , al besef ik dat mijn kamer totaal niet in verhouding is tot waar dit amp eigenlijk hoort te staan, dus ook hier krijg ik geen 100% beeld van wat zoeen Ongaku kan brengen. Maar dat is geen rede voor mij om het niet te proberen.

Je kan het maar beter gehad hebben en van genoten dan je maar steeds afvragen hoe zou zoiets klinken....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Maximus_Aurelius on December  4, 2022, 11:31:09
Zo zie je dat smaken verschillen zijn. Zelf heb ik de Tambaqui op proef gehad toen mijn zoektocht naar nieuwe dac bezig was. Ik vond de klank helemaal niet analoog klinken, meer streepje digitaal. Uiteraard is het set afhankelijk maar mijn eigen set klinkt juist analoog. Ik heb toen ook de Mola Mola op een andere set beluisterd en de conclusie is ook daar dat ik de sound niet bepaald analoog vind.
De Tambaqui legde het af tegen mijn APL DSD Dac die overall als winner uit de bus kwam. Ook met meerdere (duurdere) merken Dac's. Anders stond deze niet binnen mijn set(je) te spelen.

Dit is het mooie van deze hobby ieder heeft een andere smaak. Hetzelfde dat iedereen bepaalde klank signature anders interpreteert.
Dit is dus een goed voorbeeld van Smaken verschillen en wat de een geweldig vindt valt bij de ander in het niets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: phy on December  4, 2022, 11:37:54
Dat is natuurlijk geen vergelijk vinyl gaat absoluut boven digitaal dat wil niet zeggen dat digitaal niet goed kan klinken heel goed zelfs  maar een goede draaitafel setup klinkt altijd minder kunstmatig  gewoon echter en muzikaler wat dat ook mag betekenen  ;D maar het pakt je veel meer het is organischer, vloeiender je gelooft het simpel meer, digitaal is een goed kunstje om muziek "analoog"weer te geven.
Wij staan ieder geval aan de gekleurde kant phy... de Analoog kleuring... lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on December  4, 2022, 12:14:06
Lekker hoor name dropping.  :D

De conclusie is volgens mij: Een ieder ervaart wat hij ervaart en de ander zal dat wel/niet herkennen.

Gr. Hans
Zo is dat... je je mag van mij best wel namen noemen, je bent vrij om te vinden en ervaren wat een bepaald product voor jouw in huis heeft gebracht. Echter wilt dat niet z3ggen dat het bij iedereen zelfde effect brengt . Dat is wat je moet beseffen als lezer zijnde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: jahtari on December  4, 2022, 13:13:00
Het argument van "de kenner"?  :D

In blinde testen wordt duidelijk dat audiofielen (de "kenners") door de mand vallen en de geclaimde grote verschillen tussen rca snoeren, streamers, flac/mp3, etc. niet kunnen omzetten in een 100% goed score. Dat is toch vreemd met de dag en nacht beschrijvingen die ik soms lees. Psychoakoestiek?

Ik heb al vele sets door de jaren heen gehoord, bij mensen om mij heen, bij audiozaken, op beurzen - van enkele honderden euro's tot 2-3 ton, en ja, dan vind ik mijn set in mijn ruimte nog altijd heel erg goed klinken.

Punt is dat goede apparatuur ook een goede ruimte vraagt, want juist daar zit de echte stap vooruit. Sommigen zetten de zoektocht naar perfecte apparatuur eindeloos voort, maar de ruimte laten ze liggen. Dat doet veel meer dan bijv. de vermeende magische synergie tussen componenten.
Ook hier kan men jouw geen ongelijk in geven, kamerakoestiek bepaald een heel groot deel van je geluid.

Doet me terugdenken aan de Concert van Anouar brahem, toen iemand zei , Bass gitaar klinkt een beetje dunnetjes/zachtjes ,  Ze hadden het wat harder moeten zetten waarbij ik heel netjes zei, u bedoelt de "kamerakoestiek" doet hier niet mee. Lol.

Toen moest hij zelf ook lachen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bama on December  4, 2022, 12:17:42
Zou ook wel raar zijn geweest als Bruno zou zeggen dat hij 100% fan is van analoog en niet van wat hij zelf heeft gemaakt. ;D
Marketing is a bitch Ton.... op zijn site refereert hij tot Analoog als de top waar digitaal tegenop moet  en dan zeggen dat Digitaal beter klinkt. Beetje tegenstrijdig...



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Vinyl_Fuchs on December  4, 2022, 12:31:29
En dan heb je nog te maken met budget en (on-)mogelijkheden qua luisterruimte m.b.t. setup en akoestiek. Het blijft een boeiende hobby.
Je moet roeien met de riemen die je hebt? Zo ging het toch?

Ik heb wel een Kondo maar geen Kondo Ruimte. Tjaaaa... ik wou ook dst het anders was. Maar ook hier stuit je tegen de beperkingen van je budget. Je kan niet alles hebben.
Ergens moet je concessies doen en gewoon hobbyen alsof je wel alles hebt  om de mooiste spullen in huis te halen.

Dat heet groot dromen en naartoe werken. Als ik straks alles hier van kondo zou hebben opgesteld dan gaat het jeuken bij me naar een groter dedicated room , en als ik ergens voor ga dan komt het ook. Alleen je moet door blijven dromen en naartoe werken. Opgeven van me droom om een top systeem neer te zetten omdat me kamer klein is is niets voor mij...

Dream big... al start je small.. ... ik weet nog dat ik met de hobby begon met een budget van 3000 euro voor alles.....

En jongen wat vond ik dat veel geld toen voor een Audio installatie.  Ik dacht dat ik de hemel zou raken. Hahahah

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on December  4, 2022, 12:41:43
Mwah...onderaan de streep gaat het toch om wat iemand ervaart. En meer doet er eigenlijk niet toe.

Gr. Hans
Zo is het.... niet meer niet minder....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HuubF

Quote from: jahtari on December  4, 2022, 13:13:00
Het argument van "de kenner"?  :D

In blinde testen wordt duidelijk dat audiofielen (de "kenners") door de mand vallen en de geclaimde grote verschillen tussen rca snoeren, streamers, flac/mp3, etc. niet kunnen omzetten in een 100% goed score. Dat is toch vreemd met de dag en nacht beschrijvingen die ik soms lees. Psychoakoestiek?

Ik heb al vele sets door de jaren heen gehoord, bij mensen om mij heen, bij audiozaken, op beurzen - van enkele honderden euro's tot 2-3 ton, en ja, dan vind ik mijn set in mijn ruimte nog altijd heel erg goed klinken.

Punt is dat goede apparatuur ook een goede ruimte vraagt, want juist daar zit de echte stap vooruit. Sommigen zetten de zoektocht naar perfecte apparatuur eindeloos voort, maar de ruimte laten ze liggen. Dat doet veel meer dan bijv. de vermeende magische synergie tussen componenten.

Oef, de kenner... nou inderdaad want ik heb de afgelopen jaren veel spullen in huis gehad en kunnen vergelijken. Dan krijg je toch een beetje een beeld van de mogelijkheden lijkt me. Of jij dat serieus neemt mag je helemaal zelf bedenken.

Dat zorgt er overigens wel voor dat ik op mijn beurt een beetje moet lachen als mensen met grote conclusies strooien. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

#19134
Quote from: HuubF on December  4, 2022, 14:15:17
Oef, de kenner... nou inderdaad want ik heb de afgelopen jaren veel spullen in huis gehad en kunnen vergelijken. Dan krijg je toch een beetje een beeld van de mogelijkheden lijkt me. Of jij dat serieus neemt mag je helemaal zelf bedenken.

Dat zorgt er overigens wel voor dat ik op mijn beurt een beetje moet lachen als mensen met grote conclusies strooien. ;)
Ik heb nooit anders gedaan dan  alleen maar lachen  op het forum Huub.

Neem het met een korreltje zout en doe lekker waar je zin in hebt.

Binnenkort ga ik mijn Shun Mook Spatial controle kit opstellen met mijn Shun Mook Diamond Resonators , ik kan je nu al vertellen  wat er hier gaat geburen als ik de foto's zou plaatsen en uitleg wat de bedoeling is. Hahahah.

Ik moet nu al lachen om de reacties die er nog niet zijn.

Je moet er tegen kunnen als je als gelovige tussen de ongelovigen leeft. ;)




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Andersom is ook wel een uitdaging hoor. 😀

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ha Maz,

Die Shun Mook spatial control kit heel gaaf! Ben benieuwd.

Groetjes Walter

jahtari

Quote from: HuubF on December  4, 2022, 14:15:17
Oef, de kenner... nou inderdaad want ik heb de afgelopen jaren veel spullen in huis gehad en kunnen vergelijken. Dan krijg je toch een beetje een beeld van de mogelijkheden lijkt me. Of jij dat serieus neemt mag je helemaal zelf bedenken.

Dat zorgt er overigens wel voor dat ik op mijn beurt een beetje moet lachen als mensen met grote conclusies strooien. ;)
Ik moet dan weer een beetje gniffelen dat je dit allemaal hoort in een woonkamer zonder akoestische aanpassingen en de ene zijmuur dichterbij de luisterplek hebt dan de andere.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Quote from: jahtari on December  4, 2022, 18:29:52
Ik moet dan weer een beetje gniffelen dat je dit allemaal hoort in een woonkamer zonder akoestische aanpassingen en de ene zijmuur dichterbij de luisterplek hebt dan de andere.

Klopt, in een akoestisch perfecte ruimte kun je verschillen een stuk beter horen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: phy on December  4, 2022, 11:37:54
Dat is natuurlijk geen vergelijk vinyl gaat absoluut boven digitaal dat wil niet zeggen dat digitaal niet goed kan klinken heel goed zelfs  maar een goede draaitafel setup klinkt altijd minder kunstmatig  gewoon echter en muzikaler wat dat ook mag betekenen  ;D maar het pakt je veel meer het is organischer, vloeiender je gelooft het simpel meer, digitaal is een goed kunstje om muziek "analoog"weer te geven.
Deze begrijp ik niet goed. Technisch gezien is Vinyl gewoon veel slechter dan digitaal:
-Kan minder data op het medium
-Is onderheving aan draai snelheid
-Gevoelig voor stof
-Gevoelig voor schokken
-....

Maar ik kan best begrijpen dat iemand net het "zuivere" van digitaal saai gaat vinden, dat je liever de toevoeging net dat "analoog" is dat je zoekt.
Maz is bv veel bezig met buizen, iedereen die met audio bezig is weet dat dit een bepaalde onzuiverheid toevoegd aan een set, dat dit dan net je voorkeur heeft is best mogelijk.
Maar als het puur gaat over de muziek die is opgenomen dan is digitaal veel beter als medium dan vinyl.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: maz on December  4, 2022, 16:09:02
Ik heb nooit anders gedaan dan  alleen maar lachen  op het forum Huub.

Neem het  met een korreltje zout en doe lekker waar je zin in hebt.

Binnenkort ga ik mijn Shun Mook Spatial controle kit opstellen met mijn Shun Mook Diamond Resonators , ik kan je nu al vertellen er hier gaat geburen als ik de foto's zou plaatsen en uitleg wat de bedoeling is. Hahahah.

Ik moet nu al lachen om de reacties die er nog niet zijn.

Je moet er tegen kunnen als je als gelovige tussen de ongelovigen leeft. ;)

Doe ik hoor. ;D

De vraag is wel een beetje wie hier de gelovigen zijn. Degenen die op hun eigen waarneming vertrouwen of zij die de (technische) verhaaltjes van anderen geloven?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

beunky

Quote from: phy on December  4, 2022, 11:37:54
Dat is natuurlijk geen vergelijk vinyl gaat absoluut boven digitaal dat wil niet zeggen dat digitaal niet goed kan klinken heel goed zelfs  maar een goede draaitafel setup klinkt altijd minder kunstmatig  gewoon echter en muzikaler wat dat ook mag betekenen  ;D maar het pakt je veel meer het is organischer, vloeiender je gelooft het simpel meer, digitaal is een goed kunstje om muziek "analoog"weer te geven.

Het ligt wat mij betreft wel aan je muziekvoorkeur. Bij klassieke muziek is er voor mij niets zo irritant als een reisje, kraakje of iets dergelijks. Voor mij DE reden waarom ik geen vinyl meer wil. Zelfs de beste setup is niet vrij van dat soort foutjes. Daarmee zeg ik niets over hoe goed of hoe slecht het is, maar het superieur noemen is net zo onzinnig als het inferieur noemen. Het is een kwestie van voorkeur, niets meer of minder dan dat.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: HuubF on December  4, 2022, 21:21:03
Doe ik hoor. ;D

De vraag is wel een beetje wie hier de gelovigen zijn. Degenen die op hun eigen waarneming vertrouwen of zij die de (technische) verhaaltjes van anderen geloven?

Beiden :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

#19144
Quote from: HuubF on December  4, 2022, 21:21:03
Doe ik hoor. ;D

De vraag is wel een beetje wie hier de gelovigen zijn. Degenen die op hun eigen waarneming vertrouwen of zij die de (technische) verhaaltjes van anderen geloven?
Google doctors zat overal Huub. Ga het maar zelf eerst proberen en ervaren en dan praten we verder...

Ik was in het begin ook een Google doctortje . Geloofde heilig in nieuwer = beter en omdat het beter  meet en nieuwere type  is dan moet het ook mooier klinken. Totdat ik dingen zelf begon aan te schaffen en beluisteren.

Door "ervaring" (iets wat heel persoonlijk is in dit hobby) ben ik daar redelijk vanaf gestapt. Sterker nog ,  mooiste spullen wat ik  heb gehoord hebben vaak niet de beste specs .

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: beunky on December  4, 2022, 22:19:30
Het ligt wat mij betreft wel aan je muziekvoorkeur. Bij klassieke muziek is er voor mij niets zo irritant als een reisje, kraakje of iets dergelijks. Voor mij DE reden waarom ik geen vinyl meer wil. Zelfs de beste setup is niet vrij van dat soort foutjes. Daarmee zeg ik niets over hoe goed of hoe slecht het is, maar het superieur noemen is net zo onzinnig als het inferieur noemen. Het is een kwestie van voorkeur, niets meer of minder dan dat.

Dat is wel een dingetje bij Lps... soms heb je een kraakje of stofje.  En ik begrijp echt dat men dat vervelend vind. PLATEN schoon afspelen is een moeizaam karwei.

Ik speel ook vaker een CD dan platen , gewoon omdat ik soms geen zin heb in all die extra moeite.

En zoals je zegt , iedereen heeft een eigen voorkeur.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19146
Maar om terug te komen op me setup... ik ben even wat kabeltjes aan uitproberen, kijken wie wat voor me doet...
Ik heb hier van alles liggen... zilver , coax, geshield, ongeshield, verzilverd, Koper, enz enz...

Even kijken wat beste match geeft...




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ondertussen staat de eerste Vinyl te draaien op de Kondo via  de Sp11 phono. De manier waarop de kondo Alles weergeeft is heel anders dan anders op een hele mooie manier.

Vdhl Colobri aan het werk op de Weltempered Reference ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19148
Wat mij opvalt is : normaal stop ik rond deze tijd hier met luisteren en doe ik de AKG 1000 koptelefoon op omdat me vriendin gaat slapen. Dan moet ik zachtjes muziek afspelen en  dat vind ik niet zo lekker luisteren.

Ik heb net dus volume terug gedraaid naar super zacht en ik heb nog nooit zo zachtjes muziek afgespeeld. Normaal gesproken heb je bepaalde volume nodig voordat "muziek" tot leven komt en  je gaat voetstampen. Nu maakt het niet uit dat ik super zacht zit te spelen ,  Alles blijft  overeind staan en net zo leuk om te luisteren als harder volume.

Dit is wel apart....  zo zacht en nog zo levendig en muzikaal.


Vind de 211 buizen nogeens leuk effect geven in donker. :)
**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Quote from: maz on December  4, 2022, 16:09:02
Ik heb nooit anders gedaan dan  alleen maar lachen  op het forum Huub.

Neem het met een korreltje zout en doe lekker waar je zin in hebt.

Binnenkort ga ik mijn Shun Mook Spatial controle kit opstellen met mijn Shun Mook Diamond Resonators , ik kan je nu al vertellen  wat er hier gaat geburen als ik de foto's zou plaatsen en uitleg wat de bedoeling is. Hahahah.

Ik moet nu al lachen om de reacties die er nog niet zijn.

Je moet er tegen kunnen als je als gelovige tussen de ongelovigen leeft. ;)




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Shun Mook: 'horen is geloven' en 'wat weet, wat deerd', ik heb ze zelf ook, overtuigd door wat ik hoor, hoef niet alles tot in detail te snappen
Carpe Diem