aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#17050
Ko
Quote from: genesis on June 23, 2019, 05:51:02
Dat aquarium in de shoppingmall was gratis toegankelijk in de tijd dat ik er was (zat naast de ijshockey baan), het andere (veel grotere aquarium) zit pal naast het 'Ferrari' pretpark, daar betaal je wel entree voor, ik dacht toendertijd iets van € 25

Ik zat in een hotel dat wel all-inclusieve was, bedrijf betaalde, want anders is het financieel niet te doen

Herinnerde me nog dat we door rooms service onze kleren lieten wassen, de prijs daarvan was gelijk aan de prijs van nieuwe kleding zo'n beetje in Nederland  ;D

Privé zou ik nooit Dubai hebben bezocht de verhouding 'value die money'  vind ik totaal uit balans :blink:

Genesis
Er zijn idd veel mooiere bestemmingen voor minder , Maargoed dit moet je ook gezien hebben.

All de rijke van de wereld opgestapeld op elkaar heeft wel wat mooies tot leven gebracht. Ik was naar las Vegas en het is nog lang niet zo indrukwekkend als hier als het om gekkigheid gaat.

150 verdieping gebouw wat in de avond als een kerstboom oplicht is iets wat je eens moet gezien hebben in je leven. En een aquarium midden in een Winkelcentrum waar een DIERENTUIN niet tegenop kan met zijn SEAWORLD.
Auto's die langs de weg staan te roesten waar wij in NL voor op de remmen gaan om eens  te mogen zien.

Tis alsof hier Lambo en ferarri 4 halen 1 betalen is. En grappigste van allemaal. Vriendin zegt kijk die Lambo avantador met gekke stikkers erop. Wat lelijk.

Is het een Politie auto. 10 min later rijdt een Maseratti GT langs met zelfde lelijke strepen. Lol. Wat blijkt er rijden ook BUGATTI VEYRONS ROND van paar miljoen als politie wagen. Hoe gek wil je het hebben.

Tis over de top en duur hier maar zeker waard om eens te hebben gezien.Wereld moet je gezien hebben met eigen ogen in te snappen wat er allemaal gebeurt om je heen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapat
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17051
Quote from: Staaled on June 23, 2019, 09:55:50
Ik was even vergeten dat je liever handelt dan kijkt of luistert. [emoji14]
Ik kijk en luister ook , alleen gooi geen geld weg aan Afschrijving. Dat laat ik aan de gene over die wel luisteren en meerwaarde zien in NIEUW en nooit aangeraakt. Maz luistert naar zijn portemonee en vind niet erg om "uitgeluisterd " spul van een ander over te nemen.

Voor minder dan helft klinken ze netzogoed als nieuw! Misschien wel beter. Want dan zijn ze ongespeeld. Lol.

ik geniet er net zoveel (meer misschien)  van als de iemand die met pijn in zijn portemonee een 10k apparaat voor 4 moet wegdoen omdat die wat anders wilt.

Maargoed zulke mensen zijn nodig zodat maz wat makkelijker op vakantie kan. Als ik alles nieuw moest kopen had ik nu hier niet gezeten. ;)

Ik ga en  naar een exclusief vakantie en heb het zelfde apparatuur staan als een ander voor zelfde prijs. ;)


Zo simpel is het rekensommetje van maz.

Max gebruik van je midellen met minste afschrijving.

Zoals ik all zei .... winst zit in de inkoop , niet de verkoop.
**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Toen ik in Dubai was, was de Burj Khalifa nog in aanbouw

Reizen verrijkt de mens, heb heel gereist en gezien, had ook het geluk voor mijn werk veel de wereld rond te reizen


Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 10:00:07
Maz zou wel gek zijn,  als je die Bonkyo sub al ziet dan heeft die Kharma Exquisite sub geen schijn van kans!   :headbanging:
Tegenwoordig kome  alle mooie dingen in kleine formaten. Niets nieuws. Een dsp en je bent klaar. Geen gezeik met kamerakoestiek en speaker formaat. Microfoon plaatsen en je melkpak geeft zelfde rechte curve aan als een B&W 800 d3. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: genesis on June 23, 2019, 10:18:14
Toen ik in Dubai was, was de Burj Khalifa nog in aanbouw

Reizen verrijkt de mens, heb heel gereist en gezien, had ook het geluk voor mijn werk veel de wereld rond te reizen


Genesis
Mijn vader zei wat ga je in woestijn doen? DUBAI IS NIETS ANDERS DAN 2 straten van paar km lang. 1 dag en je bent klaar.

En dat was toen hij nog jong was en daarheen ging voor zaken. Lol.

Kan je nagaan hoe "klein" je wereld wordt als je niet reis en zie wat er allemaal om je heen gebeurt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Hallo Maz,

Ik zeg dat ook altijd, audiospul altijd tweedehands inkopen, omdat het mooie spul bij liefhebbers staat is er doorgaans met liefde mee omgesprongen dus gewoon in zeer goede staat. Wat je zegt, slim kopen dan maak je misschien zelfs kleine winst bij doorverkoop. Dus de extreme high end is eogenlijk een gratis hobby. Je moet natuurlijk wel 1 keer goed investeren om binnen te komen.

Gr. Walter

genesis

#17056
Quote from: maz on June 23, 2019, 10:36:55
Mijn vader zei wat ga je in woestijn doen? DUBAI IS NIETS ANDERS DAN 2 straten van paar km lang. 1 dag en je bent klaar.

En dat was toen hij nog jong was en daarheen ging voor zaken. Lol.

Kan je nagaan hoe "klein" je wereld wordt als je niet reis en zie wat er allemaal om je heen gebeurt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Mwoah vind eigenlijk de strekking van je vader over Dubai nog steeds wel op gaan hoor :D

Btw ik hoop niet dat je vriendin ooit dit topic ziet uit de Dubai periode :wacko:

Genesis
Carpe Diem

Staaled

Quote from: maz on June 23, 2019, 10:17:52
Ik kijk en luister ook , alleen gooi geen geld weg aan Afschrijving. Dat laat ik aan de gene over die wel luisteren en meerwaarde zien in NIEUW en nooit aangeraakt. Maz luistert naar zijn portemonee en vind niet erg om "uitgeluisterd " spul van een ander over te nemen.

Voor minder dan helft klinken ze netzogoed als nieuw! Misschien wel beter. Want dan zijn ze ongespeeld. Lol.

ik geniet er net zoveel (meer misschien)  van als de iemand die met pijn in zijn portemonee een 10k apparaat voor 4 moet wegdoen omdat die wat anders wilt.

Maargoed zulke mensen zijn nodig zodat maz wat makkelijker op vakantie kan. Als ik alles nieuw moest kopen had ik nu hier niet gezeten. ;)

Ik ga en  naar een exclusief vakantie en heb het zelfde apparatuur staan als een ander voor zelfde prijs. ;)


Zo simpel is het rekensommetje van maz.

Max gebruik van je midellen met minste afschrijving.

Zoals ik all zei .... winst zit in de inkoop , niet de verkoop.
Weet ik alles van.
Ben een tijdje werkzaam geweest in de branche met dergelijk voordeel.
En wisselde dus ook regelmatig.
Niet lukraak, wel met een doel, maar toch.

Nadat ik eenmaal mijn geluid en prioriteiten ( akoestiek én DSP  :tongue2: :D) gevonden had was het snel klaar en beschouw ik dat wisselen als de minst leuke tijd.
Misschien leerzaam, maar ik had het gaarne overgeslagen, dat knagende.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

#17058
Quote from: Staaled on June 23, 2019, 10:51:24
Weet ik alles van.
Ben een tijdje werkzaam geweest in de branche met dergelijk voordeel.
En wisselde dus ook regelmatig.
Niet lukraak, wel met een doel, maar toch.

Nadat ik eenmaal mijn geluid en prioriteiten ( akoestiek én DSP  :tongue2: :D) gevonden had was het snel klaar en beschouw ik dat wisselen als de minst leuke tijd.
Misschien leerzaam, maar ik had het gaarne overgeslagen, dat knagende.

Ik zit nu ook met een redelijk vast opstelling.  Ik heb er zeker leerzaam momenten gehad door switchen en het heeft me gebracht waar ik nu sta in de audio land. Had ik het over willen slaan dat "onrust"/hobbyen/ switchen? Nee. Sterker nog, vind het nogsteeds leuk om te doen , alleen me basis is redelijk vast nu. Magico / 845 quattro , kimber black pearl , ... moet nog worden verfijnd maar de basis is goed nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Quote from: maz on June 23, 2019, 11:14:31
Ik zit nu ook met een redelijk vast opstelling.  Ik heb er zeker leerzaam momenten gehad door switchen en het heeft me gebracht waar ik nu sta in de audio land. Had ik het over willen slaan dat "onrust"/hobbyen/ switchen? Nee. Sterker nog, vind het nogsteeds leuk om te doen , alleen me basis is redelijk vast nu. Magico / 845 quattro , kimber black pearl , ... moet nog worden verfijnd maar de basis is goed nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Helemaal mee eens, hier precies hetzelfde. Lp12 gaat nooit meer weg, Trinnov vv fantastisch apparaat, luxman ev ook super, Vivid gya top. Ik koop nog een keer een Klimax ds maar dat is voor het mooie en dat na jaren van bijna wekelijks kopen en wisselen.

Mr.M

Quote from: Bama on June 23, 2019, 11:23:07
Helemaal mee eens, hier precies hetzelfde. Lp12 gaat nooit meer weg, Trinnov vv fantastisch apparaat, luxman ev ook super, Vivid gya top. Ik koop nog een keer een Klimax ds maar dat is voor het mooie en dat na jaren van bijna wekelijks kopen en wisselen.
Liefst zou ik een extra kamer willen enkel voor de switchen en hobbyen naast je vaste opstelling.

Gewoon een kamer waar je kan hobbyen met verschillende spullen en ieder keer alles kan omgooien. Hoe vet zou dat zijn naast je vaste opstelling.

Dat wil ik een beetje met de "bios" doen. Een vaste bios opstelling en een plek waar ik dingen kan aansluiten en switchen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Tabcam

Quote from: Staaled on June 23, 2019, 10:51:24
Weet ik alles van.
Ben een tijdje werkzaam geweest in de branche met dergelijk voordeel.
En wisselde dus ook regelmatig.
Niet lukraak, wel met een doel, maar toch.

Nadat ik eenmaal mijn geluid en prioriteiten ( akoestiek én DSP  :tongue2: :D) gevonden had was het snel klaar en beschouw ik dat wisselen als de minst leuke tijd.
Misschien leerzaam, maar ik had het gaarne overgeslagen, dat knagende.

Dat upgradevirus herken ik maar ten dele. Ik wil graag dat alle muziek speelbaar blijft en veel sets doen veel goed tot je bij één of meerdere muzieksoorten tegen beperkingen aan loopt.

Daarbij vind ik ergens anders luisteren juist en leerzaam en leuk. Vaak genoeg kom ik muziek tegen die ik nooit eerder heb gehoord :pompom:. Alleen dat is het bezoek vaak al waard. Ook waardeer ik dan mijn eigen keuzes meer omdat het niet zo eenvoudig blijkt een stap omhoog te zetten zonder een flink bedrag extra neer te tellen.

Wat momenteel de grootste uitdaging voor mij is, is dat de luidsprekers die ik nu op het oog heb, de D&D 8c of een PAP trio/quintet 15, lastig te vinden zijn op de tweedehands markt. Nja, het luisteren geniet ik elke dag van, of het nu klassiek, jazz, house, EDM, lounge, ambient, pop, rock, akoestisch, indie, folk, singer/songwriter, blues, country of welke (mix van) genres er ook zijn :clapping:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: maz on June 23, 2019, 11:31:41
Liefst zou ik een extra kamer willen enkel voor de switchen en hobbyen naast je vaste opstelling.

Gewoon een kamer waar je kan hobbyen met verschillende spullen en ieder keer alles kan omgooien. Hoe vet zou dat zijn naast je vaste opstelling.

Dat wil ik een beetje met de "bios" doen. Een vaste bios opstelling en een plek waar ik dingen kan aansluiten en switchen.
Uitproberen in een andere ruimte werkt helaas niet goed, elke ruimte is anders tenzij je twee vrijwel identieke ruimtes hebt/creëert. Dat zou echt vet zijn. Twee aparte opstellingen lijkt me ook super.

Zou mooi zijn als ik boven een muur uit kon breken om een grotere kamer te creëren. Dan sneuvelt de master bedroom dus helaas :tongue2:. Nog mooier zou de kruipruimte uitbouwen tot volwaardige HT ruimte zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mr.M

Quote from: TabCam on June 23, 2019, 11:41:48
Uitproberen in een andere ruimte werkt helaas niet goed, elke ruimte is anders tenzij je twee vrijwel identieke ruimtes hebt/creëert. Dat zou echt vet zijn. Twee aparte opstellingen lijkt me ook super.

Zou mooi zijn als ik boven een muur uit kon breken om een grotere kamer te creëren. Dan sneuvelt de master bedroom dus helaas :tongue2:. Nog mooier zou de kruipruimte uitbouwen tot volwaardige HT ruimte zijn.
Ben met je eens en Niet met je eens.

Ieder ruimte moet je aanpassen op de set! Ik dacht voeger ook heel makkelijk maar hoe meer je leert hoe moeilinker het wordt eigenlijk. Waar je de een kamer aankleed voor een vloerstaande , zou je met een monitor een heel ander aankleding moeten geven.
Daarom wil ik mijn vaste opstelling/ kamer optimaliseren naar me vaste set. Dus die kamer "zingt" met de setup zoals daar is gemaakt. Dat is ook je referentie .

En een ander kamer waar ik wil hobbyen "optimaliseren" proberen neutraal aankleden zodat je wat makkelijker kan switchen kwa spullen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Quote from: beunky on June 22, 2019, 13:09:41
Allen,

Ik ben net bijna een uur bezig geweest om dit topic vanaf een paar dagen terug tot nu op te schonen zonder daarbij alles te verwijderen, daarvoor heb ik al die bagger post voor post mogen lezen...
Alle discussie die een link had met het inmiddels gebande alterego van Joris heb ik verwijderd.
Ik realiseer me dat ik daarbij ook een hoop leuke dingen en een stapel damesfoto's heb verwijderd, maar gezien de verwevenheid met de vervelende andere discussie heb ik dat op die wijze afgewogen.
Mocht iemand het daar niet mee eens zijn: laat het mij per PM weten.

Ik wil jullie vragen om nu vooral op de voor dit forum gebruikelijke respectvolle wijze verder te gaan en eenieder in zijn waarde te laten.

Achteraf kijk je een koe in de kont, Beunky.
Daar waar moderatie normaal als een bok op een haverkist zit heeft deze discussie een lange doorgang gekend.
Iets wat het topic, zeker nu na achteraf ingrijpen, niet ten goede komt🤔
Maar dat is naar mijn mening.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

xlr8

Quote from: maz on June 23, 2019, 10:34:27
Tegenwoordig kome  alle mooie dingen in kleine formaten. Niets nieuws. Een dsp en je bent klaar. Geen gezeik met kamerakoestiek en speaker formaat. Microfoon plaatsen en je melkpak geeft zelfde rechte curve aan als een B&W 800 d3. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Precies, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan  :D

Mr.M

#17066
Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 12:30:02
Precies, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan  :D
Wij snappen elkaar. Lol. Toch kies ik ervoor om de moeilijk pad te bewandelen an alles analoog aan te pakken met kleedjes, difusers , absorbers , juiste speaker voor de juiste kamer en stoel op de juiste plek ipv met een dsp een "target curve" realiseren op een bepaald plek in de kamer waar me stoel het mooiste staat . [emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#17067
Ach....dit is het enige wat mij bij je is gaan tegenstaan. Je gedachte dat jouw manier de juiste weg is (niets mis mee en ook geen moeite mee). Wat er bij is gekomen (en wat me dus is gaan tegenstaan) is dat je het schijnbaar nodig bent gaan vinden anderen die een andere weg bewandelen weg te zetten als een stelletje prutsers die maar wat doen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: scrutinizer on June 23, 2019, 12:10:51


Achteraf kijk je een koe in de kont, Beunky.
Daar waar moderatie normaal als een bok op een haverkist zit heeft deze discussie een lange doorgang gekend.
Iets wat het topic, zeker nu na achteraf ingrijpen, niet ten goede komt[emoji848]
Maar dat is naar mijn mening.....
Achteraf gezien had ik toen beter op rood kunnen zetten ipv zwart en wat sneller moeten binnenhalen die zeebaars scruut. ;)

Ik baal er nogsteeds  dat ik die monster kwijt ben en niet heb kunnen landen.

Maargoed das achteraf....

Belangrijk is wat er gaat komen en hoe er daarmee omgegaan wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on June 23, 2019, 12:41:32
Ach....dit is het enige wat mij bij je is gaan tegenstaan. Je gedachte dat jouw manier de juiste weg is (niets mis mee en ook geen moeite mee). Wat er bij is gekomen (en wat me dus is gaan tegenstaan) is dat je het schijnbaar nodig bent gaan vinden anderen die een andere weg bewandelen weg te zetten als een stelletje prutsers die maar wat doen.

Gr. Hans
Zijn jouw woorden Hans, zoals je zegt is het mijn "mening" en een mening is NOOIT een feit. Dat jij dat zo interpreteert is niet mijn doen.

Dat jij of een ander Witte Porsches uitmaken voor Kappers autos  hoef voor mij geen reden te zijn om een ander te kopen. :) doe vooral wat je blij maakt.

Persoonlijk weinig ervaring met dsp  , daar hoef ik niet over te liegen, dus neem me daain vooral niet serieus. Je snapt ook wel dat het beetje plagend bedoelt is.

Tis niet mijn ding Ieder geval en das ook weer mijn persoonlijk voorkeur.

Je weet maar nooit Hans ! Wie weet wordt ik ooit een voorstander van dsp en gooi ik de boel om hier.

Wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17070
Ps ... Ik hoor dat het behoorlijk warm aan worden is daar.

Binnenkort maar eens een bbqtje organiseren , kunnen we wat DSP'ers en analogers met mes en vork tegenover elkaar zetten.
Je snapt wel dat ik dan wegwerp bekers en plastic kinder vorkjes gaat halen voor jullie bij de Action om de veiligheid te kunnen waarborgen van iedereen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Ach ik heb je broeder dezelfde boodschap zien schrijven...pleurt maar wat neer etc.

Ik stel dat ik dat hetgeen is wat mij tegenstaat. Als jij zegt dat dit plagend post gedrag is....prima. Je hebt het eerder ook al geschreven en dat was zeker niet plagend.

Verders nooit wat gezegd of geschreven over je uitgaves aangaande welk gebied dan ook. Je eerder middels pm gewaarschuwd hoe mensen je posts kunnen lezen. Maar dat is al even geleden.

Als jij stelt dat dit (ik dus uitspraken doe over je uitgaves op een negatieve manier) wel het geval is dan wil ik graag van je lezen waar ik dat geschreven zou hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Pffff, zijn we net van Fritsaudio verlost, krijgen we dit weer op ons dak. Mag dit dan perse geen leuk en gezellig topic blijven...?

scrutinizer

Quote from: maz on June 23, 2019, 12:43:11
Achteraf gezien had ik toen beter op rood kunnen zetten ipv zwart en wat sneller moeten binnenhalen die zeebaars scruut. ;)

Ik baal er nogsteeds  dat ik die monster kwijt ben en niet heb kunnen landen.

Maargoed das achteraf....

Belangrijk is wat er gaat komen en hoe er daarmee omgegaan wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Tja, gast. Die baarzen zijn spannend ....En een stuk minder voorspelbaar dan sommige hier op forum. :yawnee:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J o e p

#17074
Quote from: twani on June 22, 2019, 22:53:09
Is Dubai toch wat te duur uitgevallen :D

Zag ik Maz nu met een reisfolder 2020 rondlopen over vakanties in Mali?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.