aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

oud_account_1

Quote from: maz on January 27, 2019, 14:28:05
Ik ben opzoek naar een mooie voorversterker voor de Audion 845 eindtrap. Alleen valt heel erg tegen omdat de 845 heel moeilijk is met vv  accepteren.

Bijna niets kan er fatsoenlijk op. Beetje gain en hoog impedantie en gaat helemaal mis.
Zou een TVC hier een goede match kunnen leveren?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mr.M

#16701
Quote from: squadra on January 28, 2019, 20:12:52
Zou een TVC hier een goede match kunnen leveren?
Wat is een tvc?  Geen idee of dat matched.


Het is me eerder  uitgelegd waarom de 845 moeilijk te matchen is maar als je het goed hebt dan heb je ook wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

#16703
Quote from: dre73 on January 28, 2019, 20:54:11
Trafo volumeregeling.

Niet geprobeerd dus kan niet weten.


Ondertussen al paar verschillende vv opgegooid maar nog niet waar ik van zeg wauw.... de 845 zonder vv klinkt nogsteeds het mooiste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Lion of Judah

Quote from: twani on January 28, 2019, 09:41:35
Als het dan toch sec om een goede klank gaat heb ik méér fiduci in de set/opstelling van Hans dan hetgeen ik hier zie opgesteld
Dat vermoeden heb ik ook als het daarom gaat. Verder wel aardig om te lezen hoe ze allebei op hun manier de audio-weg bewandelen. Die van Huub ook trouwens.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Mr.M

#16705
Quote from: Lion of Judah on January 28, 2019, 22:22:20
Dat vermoeden heb ik ook als het daarom gaat. Verder wel aardig om te lezen hoe ze allebei op hun manier de audio-weg bewandelen. Die van Huub ook trouwens.
Ieder zijn ding toch... uiteindelijk gaat om hoe gelukkig je bent met wat je hebt opgesteld en wat het voor je doet.

Ben nu zeer tevreden met de opstelling, mis alleen de bijbehorende Quattro voorversterker voor bij de Quattro eindtrap om de set compleet te maken. Maar dat gaat niet makkelijk worden.

Denk zelfs haast onmogelijk momenteel.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Lion of Judah

Quote from: maz on January 28, 2019, 23:16:38
Ieder zijn ding toch... uiteindelijk gaat om hoe gelukkig je bent met wat je hebt opgesteld en wat het voor je doet.
Zeker weten! Zou je set ook graag een keer willen horen.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Pinda13

#16707
PSVANE T417 pre amp
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1338205092?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Vind ik wel heel mooi met die aparte voeding incl 300b buisjes.. Heeft ook 2 monoblokken met 845 erbij als set.  :inlove: 600ohm zend de vv uit..

edit: en psvane maakt ook serieus spul. De eindversterker hier in China kosten 29800 rmb PER STUK, wat neer komt op 38xx euro. De voorversterker kost 20800 wat zo'n 26xx is. Tel daarbij de invoering en btw op (44kg per stuk neem je niet ff snel mee XD)

de vv unit is 10kg en voeding 15kg. Dat wordt weer wat ''makkelijker''  :police: :P
" no loss of fine detail "

Mr.M

#16708
Quote from: Pinda13 on January 29, 2019, 01:57:18
PSVANE T417 pre amp
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1338205092?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Vind ik wel heel mooi met die aparte voeding incl 300b buisjes.. Heeft ook 2 monoblokken met 845 erbij als set.  :inlove: 600ohm zend de vv uit..

edit: en psvane maakt ook serieus spul. De eindversterker hier in China kosten 29800 rmb PER STUK, wat neer komt op 38xx euro. De voorversterker kost 20800 wat zo'n 26xx is. Tel daarbij de invoering en btw op (44kg per stuk neem je niet ff snel mee XD)

de vv unit is 10kg en voeding 15kg. Dat wordt weer wat ''makkelijker''  :police: [emoji14]

De lage impedantie van deze vv is idd een behoorlijk + punt naast de hele hoge  input gevoeligheid van de bijpassende  845.

Want mijn 845 heeft ook een hele lage ingangs impedantie en hoge input gevoeligheid.waardoor match met ander vv wat moeilijker is dan een normaal transistor eindtrap.

Jij hebt door hoe belangerijk de juiste match in impedantie en input/uitput gevoeligheid is tussen voor en eind . ;).


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16709
Misschien komt een guarneri Hommage in huize Maz als tweede set voor de bovenverdieping....


Heb het vandaag even verzonnen in een audiofiel moment dat ik had op de zaak..

De ARC sp10 / d70 set met 1 van de 2 platenspelers naar boven en de 845 Monos beneden en magico in me man cave.


Ik heb toch genoeg spul voor 2 volledige setups, mis alleen een mooie speaker en ik ben er. :).



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16710
Mooie klassieker voor me klassiek sp10 / d70  versterking..




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Quote from: maz on January 30, 2019, 23:35:59
Mooie klassieker voor me klassiek sp10 / d70  versterking..




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Blijft schitterend SF! Zeer benieuwd hoe het jouw, gaat bevallen, voor mij is ARC en SF iig match made in heaven!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Quote from: michel69 on January 31, 2019, 10:28:57
Blijft schitterend SF! Zeer benieuwd hoe het jouw, gaat bevallen, voor mij is ARC en SF iig match made in heaven!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk
Ben zelf ook benieuwd... ben nog in onderhandeling...
Maar gezien ik de sonus sound een beetje ken kan het nooit tegen vallen. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Quote from: maz on January 31, 2019, 17:28:03
Ben zelf ook benieuwd... ben nog in onderhandeling...
Maar gezien ik de sonus sound een beetje ken kan het nooit tegen vallen. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ghe Maz en onderhandelen dat zit wel goed lol!
Heb je SF al eens in huis, gehad? Staat mij iig niets, v bij!
Hier eindelijk de sound waar ik al een tijd opzoek naar was de nieuwe EV icm ARC hemels!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Quote from: michel69 on January 31, 2019, 17:38:39
Ghe Maz en onderhandelen dat zit wel goed lol!
Heb je SF al eens in huis, gehad? Staat mij iig niets, v bij!
Hier eindelijk de sound waar ik al een tijd opzoek naar was de nieuwe EV icm ARC hemels!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk
Heb de guarneri palladio gehad , en dat was een mooie speaker.

De hommage is de klassieker en voor de liefhebber "de guarneri" .

Sonus en Arc kan goed geluid voort brengen.

Ik ken ook iemand die de Sonus faber EXTREMA heeft , ik ben aan hopen die over te kunnen nemen. Dat is pas een Bijzonder monitor speaker.

Bijna niet aanstuurbaar maar maakt niet uit... een hebbeding voor maz...



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

AudioEnZo

Quote from: maz on January 31, 2019, 22:30:55
Ik ken ook iemand die de Sonus faber EXTREMA heeft , ik ben aan hopen die over te kunnen nemen. Dat is pas een Bijzonder monitor speaker.

Bijna niet aanstuurbaar maar maakt niet uit... een hebbeding voor maz...
Deze? https://link.marktplaats.nl/m1370120442

Pjotr27

Quote from: AudioEnZo on February  1, 2019, 06:55:28
Deze? https://link.marktplaats.nl/m1370120442

Hij vraagt wel de hoofdprijs.... meer dan 20 jaar oud. Hoe zou de conditie van de speakerunits zijn na zoveel tijd?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Quote from: AudioEnZo on February  1, 2019, 06:55:28
Deze? https://link.marktplaats.nl/m1370120442
Nee. Die staan al een tijdje op .. voor die prijs staan ze bij hem tot zijn Laatste dagen nog in de woonkamer. Lol.

Zijn kinderen zullen het wel uiteindelijk voor de juiste prijs verkopen. :).


Ondertussen is de deal Rond en de Limited GAUARNERI HOMMAGE , komt in huize Maz voor in me verzameling van "geliefde audio artikelen" ...

Heb altijd zwak gehad voor de Guarneri Hommage en wilde het altijd al hebben.

[emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Pjotr27 on February  1, 2019, 07:35:43
Hij vraagt wel de hoofdprijs.... meer dan 20 jaar oud. Hoe zou de conditie van de speakerunits zijn na zoveel tijd?
Da's idd een onmogelijke prijs. Daarnaast moet je idd rekening houden met de staat van units enz.enz.

Rond 4.5k zou een acceptabel prijs zijn.  Voor die prijs neem ik die ook in de collectie als ik er een tegen kon.:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

ik heb zelf de Amati Anniversario gehad. Een plaatje om te zien maar kreeg nooit meer de opwinding die muziek moet kunnen geven, kortom: erg saai en ingetogen. Later de Usher BE-10 diamond gehad: gewoonweg beter....
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eMVe

#16720
Maar ook de Usher's waren niet goed genoeg aan je onderschrift te zien. . . dan moeten die Sonus Fabers wel érg slecht geweest zijn. . .  ;).

Mr.M

Quote from: sultankat on February 14, 2019, 18:50:08
ik heb zelf de Amati Anniversario gehad. Een plaatje om te zien maar kreeg nooit meer de opwinding die muziek moet kunnen geven, kortom: erg saai en ingetogen. Later de Usher BE-10 diamond gehad: gewoonweg beter....
Hele mooie speaker om te zien en te horen ( als je hem aan de praat Kan krijgen) maar dat geldt voor ieder setup . Op die "niveau" matchen van speakers /eind/vv/ bron met elkaar tot een geheel is NIET SIMPEL.

Je zou denken dat een mooie speaker met ieder "mooie" amp tot zijn recht komt maar dat is zozooo niet Waar en simpel gedacht.

Na all mijn wisselingen ben ik achter.....

Hoe mooier en beter je setup .... hoe moeilijker om dingen "goed" te krijgen samen omdat dan juist alle kleine verschillen naar voren komen.

Een "muzikaal" setup samenstellen is zoooo een ellende,  en hoe meer je hebt gehad hoe meer je weet over de ELECTRISCH eigenschappen  van speakers en amps en voortrappen enz enz hoe meer je beseft  dat matchen van spullen met elkaar Samen met Akoestiek de grootste zorg nodig hebben.

Simpelweg het kopen van iets omdat die super duur is en goed review heb gehad zegt NIETS over de eindresultaat met jouw spullen.

Een simpel opstelling van redelijk niveau wat goed met elkaar babbelt zal veel beter resultaat geven dan een super duur speaker en amp die niet met elkaar kunnen omgaan.




Quote from: eMVe on February 14, 2019, 20:17:01
Maar ook de Usher's waren niet goed genoeg aan je onderschrift te zien. . . dan moeten die Sonus Fabers wel érg slecht geweest zijn. . .  ;).
Als je niet weet hoe je moet rijden met een sport wagen en slechte tijde  neerzet op circuit is het de schuld van de auto?

Wat ik hiermee wil zeggen is: omdat de een kiest om van speaker te switchen om de juiste match te vinden met zijn versterking , wilt niet zeggen dat de speakers niet goed zijn.

Ik heb gekozen om juist de  omgekeerde te doen . Een amp die matched  bij mijn speakers , dat wilt niet zeggen dat de amps die ik verwissel slecht zijn omdat ze met mijn speakers niet op weg kunnen.

Alles gaat om de huwelijk tussen de opgestelde onderdelen...

Ik heb amaties eerder horen zingen en was daar zeer onder de indruk.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: eMVe on February 14, 2019, 20:17:01
Maar ook de Usher's waren niet goed genoeg aan je onderschrift te zien. . . dan moeten die Sonus Fabers wel érg slecht geweest zijn. . .  ;).

soms heb je ook een andere reden om te wisselen, lag zeker niet aan de kwaliteit van de Ushers
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Tabcam

#16723
Ik kan alleen maar beamen dat het de combinatie is van ruimte, luidsprekers en electronica is. Mijn Ushers waren erg goed in mijn vorige huis met plafondplaten, tapijt en behang. Nu met steen, steen en tapijt is het veel meer behelpen. Is het ineens een slechte luidspreker geworden? Zeker niet alleen mag ik de gewenste akoestische aanpassingen niet doen  :unhappy: Dus ben ik weer 'op zoek'.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mr.M

Maz gaat AKOESTISCH....[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Ik denk dat ik iets teveel difusers heb [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**