aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: doorofnight on October 31, 2018, 22:26:53
Nou, die vind ik wel OK. Ik blief vinyl niet, maar moest het moeten, dan had deze stellage gekund. Als ik het wel mooi vind, dan vindt Maz het vast niet om naar te kijken :)
Hoi abel.

Hoe is daar maat? We gaan binnenkort wel weer wat afspreken bij mij. Ben bijna klaar met de bovenverdieping. Dus even druk met huis enzo...

En idd... wij hebben totaal verschillend smaak wat audio betreft. ;). Maar het bijt allemaal elkaar niet. Beetje plagen en pesten op zijn best. Lol

Schat nou eens een mooie platenspeler aan , dan hoor je weer hoe muziek hoort te klinken. Lol. Nog wat nieuws bij jouw??? Al tijdje niet meer bij je langs geweest om te kijken .

Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Paul Demo on November 21, 2018, 21:04:05
Het is weer een hele tijd stil, dat betekend weer een grote aanschaf?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ok ben altijd en eeuwig zoekende naar de walhalla dus je weet maar nooit. Nu even een mooie pre over de vloer van SPECTRAL. De dmc 30ss.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

#16327
Quote from: maz on December 30, 2018, 12:14:39
Ok ben altijd en eeuwig zoekende naar de walhalla dus je weet maar nooit. Nu even een mooie pre over de vloer van SPECTRAL. De dmc 30ss.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Is die van 'onze' vriend?! Kan me niet voorstellen dat je die heb weten los te weken :o

Die zijn zeldzaam en zeer kostbaar zover ik weet, maar mooie aanwinst hoor ;)

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Quote from: Pjotr27 on November 25, 2018, 09:30:44
Maz al twee weken niet op het forum gekeken... Vakantie wellicht of zou er een andere reden zijn?
Ben toevallig gister terug van Malediven dus idd even  weggeweest :)  Wat is dat verdikkeme mooi zeg ....
Vooral zwemmen met haaien was VET.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: twani on November 25, 2018, 09:53:40
T is vooral (incl mezelf :D) vooral ook heel veel van hetzelfde op HT.

Kan me goedvoorstellen dat de interesse wat wegebt....
Hoi Theo

Ben idd even met andere dingen bezig geweest dan audio dus dan ga je ook  minder op de forum, want ik zit meestal op forum als ik aan luisteren ben of met muziek bezig ben. ;)

Het trekt weer aan denk ik straks want begint donker te worden en bovenverdieping is bijna klaar voor de BISO...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: VlisChris on November 25, 2018, 12:04:42
Als je zolang als wij op een forum rondhangen komt er automatisch wederkerigheid van onderwerpen.
Hoort er ook bij vlis  , tis altijd zelfde he... audio. Lol .. mits je bij maz in topic zit , daar komt van alles voorbij. Met alle gevolgen van dien [emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: i2Paq on November 25, 2018, 12:52:55
Is hij niet druk met zijn zolder?
Hoi i2paq  ze hebben 15 december de trap afgeleverd en geplaatst. Nu nog wat afwerken boven , laminaat kasten enz en we zijn GOOD TO GO.. HT.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Alex Groningen on November 25, 2018, 21:28:06
Godskolere,  meen je dat, al 2 week niet meer op het forum geweest? Ik hoop nog wel dat je een oogje dicht kan doen vannacht! :D
Vast wel. Niemand zal me missen hier. :). Denk dat er een aantal blij zullen zijn. Lol.
Dan gaat het tenminste weer  over audio ipv Porsche , Horloges en allemaal onzin wat niets met audio te maken heeft.

Goeden morgen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

i2Paq

Quote from: maz on December 30, 2018, 12:27:10
Hoi i2paq  ze hebben 15 december de trap afgeleverd en geplaatst. Nu nog wat afwerken boven , laminaat kasten enz en we zijn GOOD TO GO.. HT.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Zat ik er dus niet naast  :bigsmile:

Dedicated HT of een extra luisterruimte?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Quote from: maz on December 30, 2018, 12:13:17
Hoi abel.

Hoe is daar maat? We gaan binnenkort wel weer wat afspreken bij mij. Ben bijna klaar met de bovenverdieping. Dus even druk met huis enzo...

En idd... wij hebben totaal verschillend smaak wat audio betreft. ;). Maar het bijt allemaal elkaar niet. Beetje plagen en pesten op zijn best. Lol

Schat nou eens een mooie platenspeler aan , dan hoor je weer hoe muziek hoort te klinken. Lol. Nog wat nieuws bij jouw??? Al tijdje niet meer bij je langs geweest om te kijken .


Prima, thx! Met jou ook goed, zo te zien! Ik kom langs zodra we beide tijd hebben! Succes met de laatste verbouwingsloodjes.

Hier is weinig veranderd. Al bijna 2 jaar niet meer. Kortom: ben tevreden..

Of nouja, iets wat jij vast een goede stap vindt.. Ik heb de Lyngdorf RP uitgezet en heb een DSP voor alleen de subwoofers. De fronts krijgen nu een "puur" signaal.
Kom tzt maar eens langs, ik denk dat dit jou beter bevalt. Zet ik de luisterstoel wat verder van de luidsprekers af zodat het allemaal wat groter klinkt..




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Quote from: i2Paq on December 30, 2018, 13:36:40
Zat ik er dus niet naast  :bigsmile:

Dedicated HT of een extra luisterruimte?
Beetje alles,(hobby kamer voor ons)   slaapbank  in midden met aan een zijde ht en schilderwerk aan anders zijde voor me vriendin.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: doorofnight on December 30, 2018, 13:37:46
Prima, thx! Met jou ook goed, zo te zien! Ik kom langs zodra we beide tijd hebben! Succes met de laatste verbouwingsloodjes.

Hier is weinig veranderd. Al bijna 2 jaar niet meer. Kortom: ben tevreden..

Of nouja, iets wat jij vast een goede stap vindt.. Ik heb de Lyngdorf RP uitgezet en heb een DSP voor alleen de subwoofers. De fronts krijgen nu een "puur" signaal.
Kom tzt maar eens langs, ik denk dat dit jou beter bevalt. Zet ik de luisterstoel wat verder van de luidsprekers af zodat het allemaal wat groter klinkt..

Kijk! Da's nou een "verstandig" zet. Dsp op de subs en het bronsignaal lekker met rust laten. Dan maar iets schuiven met de speakers en luisterplek om de juiste balans te vinden op de sweetspot.  :).

Ben zeer benieuwd...

Kom zeker langs zodra je tijd hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: doorofnight on December 30, 2018, 13:37:46
Of nouja, iets wat jij vast een goede stap vindt.. Ik heb de Lyngdorf RP uitgezet en heb een DSP voor alleen de subwoofers. De fronts krijgen nu een "puur" signaal.

Waarom en klinkt het nu beter?

Contour

Lijkt me logisch dat het beter klinkt, een DSP verslechtert namelijk bijna altijd je geluid, vooral in het mid en hoog.

chansig

#16339
Bijna altijd roept dan de vraag op: Wanneer wel en wanneer niet ?

Dussssss.....vertel!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

In een budget systeem kan het een meerwaarde zijn, en ook als de akoestiek erg slecht is. Een high end set netjes opgesteld heeft in het midhoog doorgaans geen DSP nodig.

chansig

Dan is gebruik van een dsp dus altijd goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


chansig

Quote from: Contour on December 30, 2018, 15:31:31
In een budget systeem kan het een meerwaarde zijn, en ook als de akoestiek erg slecht is. Een high end set netjes opgesteld heeft in het midhoog doorgaans geen DSP nodig.

Je post hierboven is ook weinig zeggend. Het kan zijn...soms heeft het wel zin, dan weer niet.

Ik zeg dat een dsp altijd zin heeft. Voor de laagweergave...ongeacht of het een duur of goedkoop systeem is. Voor boven de 300 Hz zou ik het elders zoeken.

Maar ieder zijn ding. Dus wat jij wil.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on December 30, 2018, 15:18:41
Lijkt me logisch dat het beter klinkt, een DSP verslechtert namelijk bijna altijd je geluid, vooral in het mid en hoog.

Waarom is dat dan?

Jean Sibelius

Ik zie enkele variabelen voorbij komen.

1) goed systeem vs slecht systeem;
2) goede akoestiek vs slechte akoestiek;

Daar wil ik graag 3) goede DSP vs slechte DSP aan toevoegen.

Even onder de aanname dat ik en een goed systeem heb en goede akoestiek, voegt goede DSP nog steeds wat toe in mijn situatie...
Zelfs toegepast in het mid/hoog (mijn mening).

Kanttekening: voordat ik Trinnov had gehoord was ik ook niet overtuigd van het toepassen van DSP in het mid/hoog (mogelijk zijn er ondertussen meer oplossingen)

Verder ben ik er ook achter gekomen dat je voordat je DSP gaat toepassen, je systeem al optimaal moet hebben afgesteld en geplaatst. Hoe minder DSP hoe beter...


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Soms is 1 woord genoeg. Vaak 1 zin. Bij 2 zinnen wordt het al lastig. Bij drie kan je je afvragen wat men nu eigenlijk wilt zeggen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

In jouw geval zou 0 woorden soms ook wel eens fijn zijn...

:laugh: :laugh: :laugh: