aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Paul Demo

Quote from: maz on July 15, 2018, 22:52:50
Hier zijn ze dan... vivid v1.5 ...


Ben benieuwd wat mijn vriendin van de kleur vindt. Persoonlijk vind ik het een hele mooie bescheiden  kleurtje , beetje apart blauw /grijz metallic kleurtje , hij oogt heel bescheiden blauw maar ook een beetje grijz .... vivid staat ook bekend om zijn  aparte kleuren en dit is een van de mooiere kleuren naast zwart/grijz/wit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
In de muziekkamer, niet de woonkamer?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Quote from: Paul Demo on July 15, 2018, 23:03:24
In de muziekkamer, niet de woonkamer?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nee , voor de woonkamer. In muziekkamer heb ik al een de magico mini monitors.

Heb ze eerst in de muziekkamer aangesloten om me herinneringen op te frissen van deze mooie speakers want daar staan me hoofdset.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Goeie keuze Maz  :wub:  het is een waanzinnig mooie speaker (in alle opzichten). Ik geniet er nu al weer een tijdje dagelijks van. Heb mijn Kharma's nog niet gemist. Deze kleur kende ik nog niet maar hij spreekt me ook wel erg aan.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

#15978
Quote from: LABO on July 15, 2018, 23:23:36
Goeie keuze Maz  :wub:  het is een waanzinnig mooie speaker (in alle opzichten). Ik geniet er nu al weer een tijdje dagelijks van. Heb mijn Kharma's nog niet gemist. Deze kleur kende ik nog niet maar hij spreekt me ook wel erg aan.

Hoi Lex
Leuk te horen dat de vivids zo goed bevallen. De v1.5 is voor het formaat een waanzinnig ding , en om eerlijk te zijn vind ik de kleur heeel erg mooi zelfs. Ik heb ze eerder gehad en toen al zeer onder de indruk van geweest. Mijn vriendin is momenteel op vakantie dus zij heeft ze nog niet gezien , ben benieuwd wat zij ervan vindt. Niet dat het heel veel uitmaakt ofzo , lol. Als ik ze in de woonkamer wilt hebben dan komen ze daar te staan :).  Maar tis leuk als zij ze ook mooi vindt voor in de woonkamer.;)
Haar favoriete speaker kleur voor in de woonkamer is wit dus ik ben benieuwd wst ze hiervan vindt.. Dit is zo een mooie kleur dat het een eyecatcher / design meubel is opzich is , dus het moet goed komen.

We gaan het meemaken over paar dagen , mocht ze het echt niet mooi vinden , dan ga ik wel opzoek naar een witte, of ik laat ze wit overspuiten,  Persoonlijk vind ik dit een waanzinnig kleur om te zien. VEEL MOOIER in het echt dan op foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

i2Paq

Mooi!

Maar is die rechter nu wat beschadigd?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

#15980
Quote from: i2Paq on July 16, 2018, 08:58:30
Mooi!

Maar is die rechter nu wat beschadigd?
Nee , er zit wat verpakking "schuim" op geplakt .

Hij is niet 100% vlekkeloos  , maar er zit ook niets storends in het zichtveld. Daarnaast is het eentje met een grill , dus daar ben ik ook blij mee.
**UNDER CONSTRUCTION**

katwax

Weeral de Oval, hoeveelste keer is dit nu al en waar blijft die Giya of is dit uit schrik dat je dan stopt met speakers te kopen?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M



Quote from: katwax on July 16, 2018, 16:23:07
Weeral de Oval, hoeveelste keer is dit nu al en waar blijft die Giya of is dit uit schrik dat je dan stopt met speakers te kopen?  ;D

Lol, ik heb de giyas meerdere malen gehoord en per opstelling waren de resultaten verschillend. Tis maar net hoe je ze "tuned" en of de opstelling naar je smaak is.

Voor mijn luister ruimte is de giya niet de geschikte speaker , daar heb ik gewoon niet genoeg oppervlakte voor in de luisterkamer.

De oval serie is goed te betalen en voor de prijs krijg je echt heel veel geluid terug.

De Giya is natuurlijk heel erg mooi, maar behoorlijk prijzig vergeleken met de Oval.

Als ik teveel geld zou hebben dan zou ik ze voor de sier wel neerzetten in de woonkamer. :)
Daarnaast, Wil je een speaker in die niveau juist aan de praat krijgen dan heb je ook serieus versterking nodig en Je moet je akoestiek  aanpassen in de woonkamer , en Beide heb ik geen trek in.

Ik zou ze voor de sier al graag  in de woonkamer willen hebben, maar daar zijn ze helaas te prijzig voor momenteel.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Je bedoelt je luisterruimte icm de Giga ? Ze passen er niet in ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: chansig on July 16, 2018, 17:12:17
Je bedoelt je luisterruimte icm de Giga ? Ze passen er niet in ?

Gr. Hans
Ze passen wel in de luisterkamer alleen dan staan niet goed opgesteld.

Te groot systeem voor in me luister ruimte.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: maz on July 16, 2018, 17:23:26
Ze passen wel in de luisterkamer alleen dan staan niet goed opgesteld.

Te groot systeem voor in me luister ruimte.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ook de G4? Je kan altijd Kii Three proberen, Bruno en Laurence zouden elkaar goed kennen. Qua geluid zouden ze ook dezelfde smaak hebben :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mr.M

Quote from: chansig on July 16, 2018, 17:45:32
Ivm het laag oid ?

Gr. Hans
Ook. De giya heeft twee woofers aan de zijkant en een redelijk groot kast inhoud. Zelfs de kleinste (g4) is in verhouding tot mijn kamer "groot".

Ik heb het niet geprobeert in me kamer , maar mijn kamer kennende is G4 geen match met de ruimte. Ik kom net een meter tekort in de lengte en breedte.



Quote from: katwax on July 16, 2018, 18:13:13
Ook de G4? Je kan altijd Kii Three proberen, Bruno en Laurence zouden elkaar goed kennen. Qua geluid zouden ze ook dezelfde smaak hebben :)
Geen idee , nooit gehoord ook , maar ben niet zo van dsp gestuurd all in One klasse d spul.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#15988
Dit blijft een mooie speakertje . Voor het formaat kan die behoorlijk "impact" en "Dynamiek" leveren .


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: maz on July 14, 2018, 23:05:40

Mooiste aan deze auto vind ik de achterlichten...


Dat hebben ze bij Porsche gedaan omdat de achterlichten het enige is wat je nog even ziet van de auto wanneer je weer wordt ingehaald  :headbanging:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kwabbernoot

Weer?  :blink:
Dus ik wordt ingehaald door de Porsche en kan even genieten van de achterlichten. Vervolgens haal ik de Porsche weer in, omdat:
1. de Porsche bij elk tankstation moet tanken?
2. af moet koelen voor de volgende sprint?
3. aangehouden is door de politie vanwege te hard rijden?
4. ergens in een weiland is beland?

En daarna haalt de Porsche mij weer in zodat ik weer van de achterlichten kan genieten?

Tjonge, dat Porsche daar allemaal rekening mee houdt bij het ontwerp van de achterlichten. Chapeau!

:laugh: :P :laugh:

Mr.M

Lol. Porsche is  niet zomaar Porsche geworden, daar is over nagedacht....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

#15992
Quote from: sultankat on July 17, 2018, 08:47:40
Dat hebben ze bij Porsche gedaan omdat de achterlichten het enige is wat je nog even ziet van de auto wanneer je weer wordt ingehaald  :headbanging:

Gaat de Porsche harder rijden kun je drie dingen doen:
1) Je laat hem in zijn wezen en zwaait vriendelijk en zegt vaarwel.
2) Je volgt hem met gemak en laat de bestuurder van de Porsche denken van hoe kan dit dat hij of zij mijn achterlichten nog steeds ziet. ;).
3) Eerst volgende afslag ga je er van omdat je niet tegen zo'n gedrocht wilt aankijken.  :tongue2:

Men heeft altijd de keus.  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

Heb een bod gedaan op een KONDO , ben benieuwd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Kondo overture.... "betaalbaar" kondo...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Quote from: maz on July 18, 2018, 20:32:42
Kondo overture.... "betaalbaar" kondo...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Haha die had ik iin mijn hoofd toen je over Kondo begon [emoji23] via Tony toch?

Verstuurd vanaf mijn TRT-LX1 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Quote from: michel69 on July 18, 2018, 20:34:14
Haha die had ik iin mijn hoofd toen je over Kondo begon [emoji23] via Tony toch?

Verstuurd vanaf mijn TRT-LX1 met Tapatalk
Die is idd via toni, alleen ik wil een en ander inruilen anders is het teveel van gooie. Lol.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

audiolover86

Zolang je maar niet die Eidolons bij Toni koopt voordat ik het geld bij elkaar heb gesprokkeld...  :D :D

Mr.M

Quote from: squadra on July 19, 2018, 07:26:02
Accepteert Toni ook auto's, of moet je nog een beetje extra sparen...
http://analoguefellowship.com/2018/07/18/kronos-complete-analogue-solution/
Gek spul he? Pffff. Was ik maar "Rijk" jongens.... ooit wellicht als ze 5de hands tekoop zijn voor een " betaalbaar " prijs.
Quote from: audiolover86 on July 19, 2018, 11:36:09
Zolang je maar niet die Eidolons bij Toni koopt voordat ik het geld bij elkaar heb gesprokkeld...  :D :D
Nee, vloerstaande kunnen helaas momenteel niet in me luister ruimte. Wil ik weer terug naar vloerstaande , dan moet ik eerst verhuizen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**